Het Sloot Digital Coding System (SDCS)

Het Sloot Digital Coding System (SDCS)

Re: Het Sloot Digital Coding System (SDCS)

Berichtdoor Webmaster » wo 22 sep 2010, 09:08

From: Markvleth

Ja tuurlijk joh, en de aarde is plat :lol:
Avatar gebruiker
Webmaster
Beheerder
 
Berichten: 1848
Geregistreerd: za 14 aug 2010, 13:21

Re: Het Sloot Digital Coding System (SDCS)

Berichtdoor Webmaster » wo 22 sep 2010, 09:09

From: Drugshond

Markvleth schreef:
Alles wat naar voren is gebracht als wat eventueel de sleutel naar het succes van Sloot zou moeten zijn is al op een wetenschappelijke manier van de hand gedaan.

Het wiskundig bewijs dat het niet kon met slechts 1kb is denk ik wel geaccepteerd.

Het wiskundig bewijs voor een dynamische database is hypothetisch nog niet verworpen in dit form. Je weet namelijk niet hoeveel dataverkeer over het netwerk gaat. Het is in ieder geval meer dan veel die 5*74 MB. Stel dat je een mediacenter hebt van 10000 films en zijn nominale referentie database is laten we zeggen 375 MB, hoeveel dataverkeer is er dan nodig voor het refreshen van de database om de combinatie van deze 10000 films nodig te maken.

Je weet alleen de situatie dat hij zonder netwerkverkeer met 5*74 MB + 1 KB 16 films kon afspelen.
Maar wiskundig is dit nog alleminst weerlegd. Zijn deze films op volle resolutie afgespeeld (1024*768) of in kleine venstertjes van (170*150). Op dit moment kunnen we alleen gissen over zijn behaalde decoderings compressie.

In mijn optiek is de technische haalbaarheid nog steeds een aandachtsgebied waar nog een paar open vragen/aannames in zitten. Voordat we dit wiskundig kunnen verwerpen.

Ik blijf sceptisch ten aanzien van deze uitvinding, maar we hebben nog niet alle situaties (wiskundig) afgekaart.
Avatar gebruiker
Webmaster
Beheerder
 
Berichten: 1848
Geregistreerd: za 14 aug 2010, 13:21

Re: Het Sloot Digital Coding System (SDCS)

Berichtdoor Webmaster » wo 22 sep 2010, 09:15

From: Pietverdriet

Wodka schreef:
[..]
De presentatie bestond uit het gelijktijdig afspelen van 16 filmpjes en hij spoelde in Mediaplayer verschillende filmpjes afzonderlijk van elkaar naar voren en naar achteren met hoge snelheid. Tijdens het spoelen waren de andere filmpjes nog zichtbaar aan het spelen. Dat kan dus niet op jouw manier. Feit is dat dit (met deze snelheid) nog steeds niet kan op een gewone PC, hij deed dat op een laptop een paar jaar geleden.

Tuurlijk kan dat wel, maar misschien begrijp jij Hypermedia niet.
Avatar gebruiker
Webmaster
Beheerder
 
Berichten: 1848
Geregistreerd: za 14 aug 2010, 13:21

Re: Het Sloot Digital Coding System (SDCS)

Berichtdoor Webmaster » wo 22 sep 2010, 14:16

From: Drugshond

Poll: Werkt het Jan Sloot Digital Coding System (SDCS) ?
Ja,
Ik twijfel nog.
Nee, het is een hoax.
Tussenstand:
Avatar gebruiker
Webmaster
Beheerder
 
Berichten: 1848
Geregistreerd: za 14 aug 2010, 13:21

Re: Het Sloot Digital Coding System (SDCS)

Berichtdoor Webmaster » wo 22 sep 2010, 14:23

From: Wodka

Pietverdriet schreef:
[..]
Tuurlijk kan dat wel, maar misschien begrijp jij Hypermedia niet.

Jammer dat niemand anders zich hierover uitspreekt, behalve Pietverdriet. Mijn mening is in ieder geval dat niemand zo'n presentatie had kunnen geven, zeker in die tijd niet. De presentatie op zichzelf was dus al bijzonder, los van die 16 films op een chipcard. Het kan alleen met een extreem snelle 'uitleessnelheid'. Sloot had alleen een kastje met daarin zijn software en geheugen. Via een kabeltje kon dit kastje op elke computer aangesloten worden en draaide de presentatie vlekkeloos.
Avatar gebruiker
Webmaster
Beheerder
 
Berichten: 1848
Geregistreerd: za 14 aug 2010, 13:21

Re: Het Sloot Digital Coding System (SDCS)

Berichtdoor Webmaster » wo 22 sep 2010, 14:24

From: Wodka

Drugshond schreef:
[..]
Het wiskundig bewijs dat het niet kon met slechts 1kb is denk ik wel geaccepteerd.

Het wiskundig bewijs voor een dynamische database is hypothetisch nog niet verworpen in dit form. Je weet namelijk niet hoeveel dataverkeer over het netwerk gaat. Het is in ieder geval meer dan veel die 5*74 MB. Stel dat je een mediacenter hebt van 10000 films en zijn nominale referentie database is laten we zeggen 375 MB, hoeveel dataverkeer is er dan nodig voor het refreshen van de database om de combinatie van deze 10000 films nodig te maken.

Je weet alleen de situatie dat hij zonder netwerkverkeer met 5*74 MB + 1 KB 16 films kon afspelen.
Maar wiskundig is dit nog alleminst weerlegd. Zijn deze films op volle resolutie afgespeeld (1024*768) of in kleine venstertjes van (170*150). Op dit moment kunnen we alleen gissen over zijn behaalde decoderings compressie.

In mijn optiek is de technische haalbaarheid nog steeds een aandachtsgebied waar nog een paar open vragen/aannames in zitten. Voordat we dit wiskundig kunnen verwerpen.

Ik blijf sceptisch ten aanzien van deze uitvinding, maar we hebben nog niet alle situaties (wiskundig) afgekaart.

Uit de informatie die we hebben kunnen we opmaken dat het om een hoge resolutie gaat. Dat is natuurlijk ook het eerste wat je vraagt tijdens zo'n presentatie. Hij zal de films absoluut even beeldvullend afgespeeld hebben, er hebben echt toptechneuten naar gekeken, over de hele wereld. Mocht de uitvinding dus werken met een statische database (en Roel zegt dat dat deel van de vinding nog werkt, zie interview) dan is 16 films zetten in 5*75Mb+1Kb een uitvinding opzich. Je kan dan 16 films op een gewone CD zetten... Misschien niet commercieel interessant voor Pieper maar het is een enorme prestatie.
Avatar gebruiker
Webmaster
Beheerder
 
Berichten: 1848
Geregistreerd: za 14 aug 2010, 13:21

Re: Het Sloot Digital Coding System (SDCS)

Berichtdoor Webmaster » wo 22 sep 2010, 14:26

From: Drugshond

Wodka schreef:
Hij zal de films absoluut even beeldvullend afgespeeld hebben, er hebben echt toptechneuten naar gekeken, over de hele wereld. Mocht de uitvinding dus werken met een statische database (en Roel zegt dat dat deel van de vinding nog werkt, zie interview) dan is 16 films zetten in 5*75Mb+1Kb een uitvinding opzich. Je kan dan 16 films op een gewone CD zetten... Misschien niet commercieel interessant voor Pieper maar het is een enorme prestatie.

Als dit facet van de uitvinding werkt (zonder trucage) dan is het zeker een knap staaltje van engeneering. Zo niet, dan is het een knappe hoax.
- Ik was daarom ook de twijfelaar in de Poll, omdat ik bovenstaande niet kan verklaren noch kan verwerpen. -
Avatar gebruiker
Webmaster
Beheerder
 
Berichten: 1848
Geregistreerd: za 14 aug 2010, 13:21

Re: Het Sloot Digital Coding System (SDCS)

Berichtdoor Webmaster » wo 22 sep 2010, 14:26

From: AchJa

Gaan we hier verder?
Avatar gebruiker
Webmaster
Beheerder
 
Berichten: 1848
Geregistreerd: za 14 aug 2010, 13:21

Re: Het Sloot Digital Coding System (SDCS)

Berichtdoor Webmaster » wo 22 sep 2010, 14:27

From: Drugshond

AchJa schreef:
Gaan we hier verder?

Shit verkeerd topic.... ik zal straks wel een poll maken in het hoofd topic. Ik zie het nu pas.
Avatar gebruiker
Webmaster
Beheerder
 
Berichten: 1848
Geregistreerd: za 14 aug 2010, 13:21

Re: Het Sloot Digital Coding System (SDCS)

Berichtdoor Webmaster » wo 22 sep 2010, 14:28

From: Wodka

Is het een idee om gezamelijk 10 ijzersterke vragen te formuleren en die naar Roel Pieper te mailen? (hij zal wel niet antwoorden maar misschien dat een journalist deze vragen een keer oppikt) :P
Avatar gebruiker
Webmaster
Beheerder
 
Berichten: 1848
Geregistreerd: za 14 aug 2010, 13:21

VorigeVolgende

Keer terug naar Forum.Fok.NL (1206)

cron