Jan Sloot - Geniale Datacompressie of Oplichter?

Jan Sloot - Geniale Datacompressie of Oplichter?

Re: Jan Sloot - Geniale Datacompressie of Oplichter?

Berichtdoor Johan1951 » wo 01 sep 2010, 06:43

From: Arnear

in 1 Kbyte kan een getal opgeslagen worden van 1,797693134862315907729305190789e+308

dat is dus een hoop.

aantal pixels in een frame is een constante
hoeveelheid frames per seconde is een constante

320 x 240 = 76800
dan heb je 16,7 Miljoen kleuren

76800 tot de macht 16700000 = (is een getal wat mijn rekenmachine niet aankan ieder geval) en dit is voor 1 beeld, als je al nagaat hoeveel mogelijkheden dit vraagt ga dan niet proberen om op bitniveau Sloot coding system te achterhalen!

of 256 kleuren
76800 tot de macht 256 = 4,4923369994357333539605999728099e+1250

kijk nu ben ik nog niet met compressie bezig maar als je de getallen ziet wil je dan de mogelijkheid hebben om over sloot coding system na te denken?

dus probeer het maar niet op bitniveau!!!
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: Jan Sloot - Geniale Datacompressie of Oplichter?

Berichtdoor Johan1951 » wo 01 sep 2010, 06:44

From: Bodan

Ezel
Paard
Fiets
Auto
Trein
Vliegtuig
Sneller dan het geluid ( auto.vliegtuig )

Nou heb ik totaal geen verstand van bits en bijters maar als je het bovenstaande rijtje bekijkt..en er niemand geweest zijn die ff ánders dacht.... zouden WIJ nog op een ezel rijden.. :mrgreen:

In Grunn staat de op 1 na snelste computer van Europa..( totaal ongeveer inhoud van 6 koelkastjes ) in april gaan draaien begreep ik.. maarr werd er gezegd als we NU zouden gaan bouwen kon er wel weer 1 kastje af.. :?

Beredeneren kan ik het totaal niet.. maar zéker is dat we nog niet bij de laatste "uitvinding " zijn uitgekomen.
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: Jan Sloot - Geniale Datacompressie of Oplichter?

Berichtdoor Johan1951 » wo 01 sep 2010, 06:45

From: Strategos

Het leuke van dit verhaal is dat iedereen met zgn. bewijzen komt dat het onmogelijk is. Het enige wat ik door de regels lees is dat niemand ook maar een aangrijpingspunt kan vinden en met de huidige rekenkunde blijft werken. Heeft iemand er wel eens over nagedacht dat die 16 filmcodes op die 64kB chip wellicht een deling is van een veel groter getal die alle sequenties weergeeft.

BRONCODE
http://www.debroncode.nl/nl/interactief ... rd&trd=286

SUX6
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: Jan Sloot - Geniale Datacompressie of Oplichter?

Berichtdoor Johan1951 » wo 01 sep 2010, 06:46

From: Christine

Strategos,
ik zeg niet gauw dat iemand onzin vertelt (ahum), maar Sloot zat er toch echt naast. Je kunt uitrekenen hoeveel bits informatie een speelfilm bevat door te kijken naar de personen die er in voorkomen, de voorwerpen en attributen, de kleurnuances, de bewegingen. Als je ziet hoeveel bits je nodig hebt om een enkele mens (een acteur) uniek te beschrijven dan heb je al meer nodig dan 64k. Laat staan als je dan nog alle bewegingen wilt weergeven. Wiskundig is hard te bewijzen dat het niet kan.

Mijn theorie is de volgende.
Sloot had een algoritme om films zodanig te comprimeren dat ze op een kleine chip pasten. Hij bouwde een prototype, maar de chip zelf was niet klaar toen hij z'n eerste demonstraties ging doen. Om financiers te interesseren, en het concept duidelijk te maken, maakte hij een mockup demo (met een harde schijf of een heel grote geheugenchip er in). Het probleem ontstond vervolgens bij de eerste demo: de mensen die het zagen veronderstelden dat dit het echte apparaat was omdat Sloot niet duidelijk genoeg had uitgelegd dat het een mockup was. Sloot besteedde hier geen aandacht aan, en had succes met zijn demo. In de maanden erna verzuimde Sloot om duidelijk te maken dat het een demo was, en de diverse geinteresseerde partijen gingen er steeds meer in geloven, en brachten zonder het te weten Sloot in een positie dat hij niet meer durfde te vertellen dat het een mock up was. Wellicht dacht hij dat hij zijn chip tijdig af zou hebben, voordat hij met de billen bloot moest. Dat lukte niet (uiteraard, want het kon niet), en aan de vooravond de dag dat het apparaat uit elkaar geschroefd zou worden om te laten zien dat het allemaal echt was, raakte Sloot hierover dermate in de stress dat hij zijn hartaanval kreeg.

Waarom denk ik dit? Ik heb tweemaal zelf meegemaakt dat ik een octrooi had, daarbij een mockup demo had, en dat de toehoorders in het eerste gesprek heel enthousiast raakten over het apparaat zodat ik bijna niet meer durfde vertellen dat het een fake was. Ik ben in de situatie geweest, net als Sloot, dat ik praatte met investeerders die heilig geloofde in mijn apparaat terwijl ik ze nog ging vertellen dat het een fake was. Ik kan me goed voorstellen dat als je daar te lang mee wacht, dat je dan in je eigen mockup gaat geloven.

Uiteraard moet je altijd onmiddellijk vertellen dat een demo fake is, maar het is verbazingwekkend hoe graag toehoorders willen geloven dat het echt is, en je woorden dat het fake is helemaal niet horen. Je moet het drie keer met stemverheffing zeggen voordat ze het zien.
Een mockup werkt overigens heel goed, omdat het laat zien wat je bedoelt met je uitvinding.

Wat mij het meest verbaast is dat een aantal mensen van wie ik weet dat ze heel slim zijn en dat ze diepgaande technische kennis hebben, toch in het apparaat geloofden. Sloot had grote talenten, zij het andere talenten dan hij zelf dacht.

dagdag
Christine
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: Jan Sloot - Geniale Datacompressie of Oplichter?

Berichtdoor Johan1951 » wo 01 sep 2010, 06:47

From: Patrick de Boevere

Plezant dat er nu ook een belgische Sloot op het toneel verschijnt, eentje wiens familie bedreigt wordt, te maken heeft met inhalige zakenpartners en een net zo spectaculaire vinding lijkt te hebben gedaan als Jan Sloot.
Z'n e-mails zijn bovendien leuk om te ontcijferen vanwege z'n dyslexie.

Kortom, stof voor een tweede boek en misschien wel film.
Nu is het alleen nog wachten op een dramatische afloop; ook nu is er sprake van een zwak hart.
Zou elk land zo z'n Sloot hebben?

Patrick
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: Jan Sloot - Geniale Datacompressie of Oplichter?

Berichtdoor Johan1951 » wo 01 sep 2010, 06:48

From: Christine

Zou elk land zo z'n Sloot hebben?

Ik denk dat ieder land een hele sloot Sloten heeft, maar wij hebben meer sloten dan andere landen, behalve de VS, daar hebben ze meer sloten (op deuren) dan wij (in het weiland).

dagdag
Christine, op zaterdagavond.
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: Jan Sloot - Geniale Datacompressie of Oplichter?

Berichtdoor Johan1951 » wo 01 sep 2010, 06:53

From: Nils de Witte

Goed verhaal Christine. Ik acht de kans groot dat je helemaal gelijk hebt (al is dat natuurlijk slechts míjn opinie)
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: Jan Sloot - Geniale Datacompressie of Oplichter?

Berichtdoor Johan1951 » wo 01 sep 2010, 06:57

From: Nico Schouten

Christine schreef:

Zou elk land zo z'n Sloot hebben?

Ik denk dat ieder land een hele sloot Sloten heeft, maar wij hebben meer sloten dan andere landen, behalve de VS, daar hebben ze meer sloten (op deuren) dan wij (in het weiland).

dagdag
Christine, op zaterdagavond.

Ach zolang je niet in 7 sloten tegelijk loopt is er niets aan dehand.
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: Jan Sloot - Geniale Datacompressie of Oplichter?

Berichtdoor Johan1951 » wo 01 sep 2010, 06:58

From: PBakkum

Ik heb het boek gelezen, denk eerder dat het boek gewoon fictie is. Heeft iemand al eens gekeken of deze meneer sloot ooit is geboren?

als je video beelden in plaats van digitaal op een andere manier kan opslaan (dus niet voor elke byte 8 bitjes naast elkaar hoeft te zetten op een medium) is het in theorie misschien wel mogelijk zijn.
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: Jan Sloot - Geniale Datacompressie of Oplichter?

Berichtdoor Johan1951 » wo 01 sep 2010, 06:59

From: Jeroen Bakker

PBakkum schreef:
Ik heb het boek gelezen, denk eerder dat het boek gewoon fictie is. Heeft iemand al eens gekeken of deze meneer sloot ooit is geboren?

Jan Sloot bestond wel degelijk, evenals de andere mensen in het boek. Mensen als Roel Pieper, Tom Perkins en Marcel Boekhoorn (verkocht Telfort voor 1 mld aan KPN) zijn gewoon bekende namen, dus wat dat betreft in ieder geval geen fictie.
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

VorigeVolgende

Keer terug naar HigherLevel (0509)