De mythe rond Jan Sloot

De mythe rond Jan Sloot

Re: De mythe rond Jan Sloot

Berichtdoor Michael1954 » ma 30 aug 2010, 05:56

From: Zontar

Ajax_Fan schreef:
Dat zou wel mooi zijn, dan heb je weer tijd om met je vrienden op stap te gaan, te voetballen, een boek te lezen of je moeder te helpen met de afwas :)

Ooh shit! Zoals ik in tig posts hiervoor al had vermeld : ik denk dat ie vermoord is , en al lees ik dit hierboven dan denk ik: gelukkig maar!

Pfff afwassen. :mrgreen:
Avatar gebruiker
Michael1954
 
Berichten: 3618
Geregistreerd: zo 22 aug 2010, 16:39

Re: De mythe rond Jan Sloot

Berichtdoor Michael1954 » ma 30 aug 2010, 05:59

From: Pascal7

Ajax_Fan schreef:
Dat zou wel mooi zijn, dan heb je weer tijd om met je vrienden op stap te gaan, te voetballen, een boek te lezen of je moeder te helpen met de afwas. :)

Boek lezen,afwassen ........als je het zo bekijkt ben ik wel blij dat hij dood is.
Z-man schreef:
Bandbreedte limiet van 10 gb naar 1mb.
Ma ik ga effe een film downloaden.
2sec later, ma gaan we film kijken.
2sec later, ik ga hem eerst op cd branden
2sec later: hij is gebrand.
Lol stel je voor.

Klinkt wel heel ongelofenlijk he :o
Uitvinding van de eeuw zou dat zijn. Hij zou bill nog voorbijgaan :mrgreen:
Avatar gebruiker
Michael1954
 
Berichten: 3618
Geregistreerd: zo 22 aug 2010, 16:39

Re: De mythe rond Jan Sloot

Berichtdoor Michael1954 » ma 30 aug 2010, 05:59

From: Punkrebel

Die man zou dus de nieuwe James Watt zijn.
Avatar gebruiker
Michael1954
 
Berichten: 3618
Geregistreerd: zo 22 aug 2010, 16:39

Re: De mythe rond Jan Sloot

Berichtdoor Michael1954 » ma 30 aug 2010, 06:01

From: Dr.Trunks

Hoijong schreef:
Ik heb het niet over een 50-tal stelsel. Beter lezen ;) Ik heb het alleen maar over data die opnieuw geordend wordt.

Het kan niet korter of beter afgekort worden... je kan 9 niet korter schrijven en 9 in het binaire stelsel dus ook niet!
Avatar gebruiker
Michael1954
 
Berichten: 3618
Geregistreerd: zo 22 aug 2010, 16:39

Re: De mythe rond Jan Sloot

Berichtdoor Michael1954 » ma 30 aug 2010, 06:02

From: Hoijong

Euh, ik weet echt niet waar je het over hebt. Ik heb niks gezegd over afkorten of weet ik wat. :? :? :?

Ik weet heus wel wat het binaire stelsel is en hoe het werkt.
Avatar gebruiker
Michael1954
 
Berichten: 3618
Geregistreerd: zo 22 aug 2010, 16:39

Re: De mythe rond Jan Sloot

Berichtdoor Michael1954 » ma 30 aug 2010, 06:03

From: Windhows

Dr.Trunks schreef:
[..]
Het kan niet korter of beter afgekort worden... je kan 9 niet korter schrijven en 9 in het binaire stelsel dus ook niet!

Wie zegt dat Sloot het binaire stelsel gebruikte.
Waarschijnlijk heeft hij gewoon een veeeel geavanceerder stelsel bedacht, of maakte hij gebruik van een handige index.
Avatar gebruiker
Michael1954
 
Berichten: 3618
Geregistreerd: zo 22 aug 2010, 16:39

Re: De mythe rond Jan Sloot

Berichtdoor Michael1954 » ma 30 aug 2010, 06:05

From: Zigzag23

'Australische Jan Sloot' gedaagd

Gepubliceerd op maandag 29 november 2004

(P7) Het Australische bedrijf Media World Communications dat met een wonderbaarlijke datacompressie lijkend op die van de Nederlander Jan Sloot naar de beurs ging, wordt gedaagd.
In Nederland kreeg twee maanden geleden, met het uitbrengen van het boek De Broncode, de mislukking van de uitbating van een vermeende uitvinding met datacompressie veel aandacht. De nadruk ligt in het boek op investeerder Roel Pieper. De dood van uitvinder Sloot maakte een einde aan het gehoopte miljardenavontuur.

In Australië speelde juist dit jaar een soortgelijke zaak. De uitvinding van Adam Clark, een methode om het samenpersen van data voor transport en opslag te verbeteren zorgde voor een doorbraak. Net als bij de uitvinding van Sloot zou je veel meer data over bestaande lijnen kunnen versturen en kunnen opslaan met beperkte opslagruimte. Diens uitvinding leidde niet alleen leidde tot de oprichting van een bedrijf, maar ook tot een beursgang.

Echter, net als Jan Sloot slaagde Clark er, zo willen de berichten uit Australië, niet in om zijn Adams Platform concreet te maken in een product. Het bedrijf redde het niet en ging bankroet.

Aandeelhouders willen nu een rechtszaak beginnen. Behalve op Adam Clark richten ze hun pijlen ook op commissarissen van het bedrijf, op accountant KPMG en op het Amerikaanse bedrijf The Tolly Group dat een stempel van goedkeuring zette op de uitvinding.

Volgens het Australische dagblad The Age willen de aandeelhouders zo'n 40 miljoen dollar aan schadevergoeding zien binnen te halen. De beursgang leverde 4,6 miljoen Australische dollar op.

Ondertussen is onder toezicht van de curatoren de technologie nog steeds in onderzoek.

In Nederland is de site EndlessCompression.com opgezet om aandacht te besteden aan uitvinders met nieuwe compressiemethoden.

bron planet.nl

Vol verbazing las ik dit vandaag. Het is dus niet zomaar een Myte. Vondt het iig een waardevolle aanvulling van dit topic.
Avatar gebruiker
Michael1954
 
Berichten: 3618
Geregistreerd: zo 22 aug 2010, 16:39

Re: De mythe rond Jan Sloot

Berichtdoor Michael1954 » ma 30 aug 2010, 06:07

From: Keldererik

@ KC2

Waarom zou hij 20 jaar bezig zijn geweest om iets te ''faken''? Ben je echt zo dom? Dan zou hij heus niet zo serieus te werk zijn gegaan. Ik denk wel degelijk dat R. Pieper er meer van weet, mede doordat hij geen commentaar wou geven op NetwerkTV. Hij heeft zelfs geprobeert het idee te stelen. Zie deel 2. Ik zelf denk dat hij met opzet is vermoord. Er zijn zoveel manieren mogelijk om dit te doen. Eén ding snap ik dan ook niet, er is geen sectie verricht op het lichaam van Jan Sloot... En waar is zijn uitvinding gebleven??
Waarschijnlijk, hoogstwaarschijnlijk, gestolen. Er zit meer achter dan dat sommige van jullie denken. Die rijke mannetjes zijn niet te vertrouwen als het om zo'n uitvinding als deze gaat. Geld doet mensen rare dingen doen...
Avatar gebruiker
Michael1954
 
Berichten: 3618
Geregistreerd: zo 22 aug 2010, 16:39

Re: De mythe rond Jan Sloot

Berichtdoor Michael1954 » ma 30 aug 2010, 06:08

From: SykoSander

misschien een enorme kick.. maar blijft me toch boeien

Ik geloof wel wat ik in die afleveringen van netwerk heb gezien..
Dat IEMAND het nu heeft.. en w8 tot het niemand meer interesseert.. en dan er mee op de markt komt..

Blijf het een eigenaardig verhaal vinden.
Avatar gebruiker
Michael1954
 
Berichten: 3618
Geregistreerd: zo 22 aug 2010, 16:39

Re: De mythe rond Jan Sloot

Berichtdoor Michael1954 » ma 30 aug 2010, 06:09

From: Fizzle

Ik denk dat het onmogelijk is het hele internet plat te leggen. Ten eerste moest het al in een code zijn die voor alle machines te begrijpen zijn, en ten tweede, die code kan zich niet in elke machine nestelen, aangezien sommige bedrijven wel een hele goede beveiliging hebben.

Ook zou hij dan een directe aanval op ISP's moeten openen, en dat is makkelijker gezegd dan gedaan.
Avatar gebruiker
Michael1954
 
Berichten: 3618
Geregistreerd: zo 22 aug 2010, 16:39

VorigeVolgende

Keer terug naar Techzine.nl (0904)