Wederopstanding Jan Sloot Mysterie?

Wederopstanding Jan Sloot Mysterie?

Re: Wederopstanding Jan Sloot Mysterie?

Messagepar Johan1951 » Dim 10 Oct 2010, 11:38

From: _Led_

En over Sloot's octrooien:
Immink wijst erop dat Sloot zelf in de octrooi-omschrijving een winst van 'slechts' een factor 8 claimt. Hij geeft een voorbeeld van hoe de uitvinder aan dat voordeel dacht te kunnen komen. 'Een televisiebeeld is opgebouwd uit lijnen. Als twee lijnen hetzelfde zijn, volstaat Sloot met één omschrijving daarvan. Maar dat principe wordt al jaren toegepast. Voor een octrooi moet aan drie belangrijke voorwaarden worden voldaan: nieuwheid, uitvindersgehalte en industriële toepasbaarheid. Deze octrooien bewijzen dat in Nederland nauwelijks nog een toetsing plaatsvindt en dat octrooi-aanvragen veel te gemakkelijk worden gehonoreerd.'

( http://www.exp-math.uni-essen.de/~immin ... ed2001.htm )

Octrooi kun je makkelijk vragen, het wordt pas getoetst op zinnigheid als je het gaat uitoefenen.
Avatar de l’utilisateur
Johan1951
 
Message(s) : 3752
Inscrit le : Mar 31 Août 2010, 17:04

Re: Wederopstanding Jan Sloot Mysterie?

Messagepar Johan1951 » Dim 10 Oct 2010, 11:39

From: Huupia

ik ben het met matteus eens.

alle technische verhaaltjes van de beta's hier geloof ik op hun woord. alleen denk ik dat zij een beetje vastgeroest zitten in het geen zij op school hebben geleerd.

beetje te vergelijken met de discussie rond " free energy" , de natuurwetenschappers komen altijd opdraven met hun wet voor behoud van energie , en dat iets nooit meer energie kan opleveren dan dat er in gaat.

maar wat als die wet niet correct of iig niet volledig is? ( wat nu wordt beweert door mensen die daar meebezig zijn oa tom bearsen)

zoiets kan hier ook heel goed aan de hand zijn,

en dan eg ik met nadruk kan. ik sluit niets uit in dit geval , ook omdat hij zomaar opeens dood in de tuin lag, en het kastje van de aardbodem was verdwenen.
Avatar de l’utilisateur
Johan1951
 
Message(s) : 3752
Inscrit le : Mar 31 Août 2010, 17:04

Re: Wederopstanding Jan Sloot Mysterie?

Messagepar Johan1951 » Dim 10 Oct 2010, 11:40

From: RM-rf

Huupia schreef:
maar wat als die wet niet correct of iig niet volledig is? ( wat nu wordt beweert door mensen die daar meebezig zijn oa tom bearsen)

en is het zo'n vreemd idee dat die mensen die zulke beweringen doen dat ook eens gewoon op wetenschappelijke manier bewijzen?

en zich niet verschuilen achter allerhande trucjes waarbij mensen eerst vele miljoenen aan hun over moeten maken, maar dat ze nu toevallig nog eventje geen zin hebben om bv die techiek écht via patenten vast te leggen of te documenteren... maar het altijd lijft bij vage 'je-ziet-toch-dat-het-werkt' demonstraties die het vooral van de visuele overtuiging moeten hebben (wat echter evengoed een goochelaars-truc zou kunnen zijn).

Alles leuk en aardig dat mensen graag willen 'geloven' in Sloot als ware het een religie... zonder verdere bewijzen anders dan een soort van 'ervaringsclaim door mensen 'die het toch écht gezien hebben' ...
enkel kunnen die moeilijk ontkennen dat qua feitelijkheden er gewoonweg niets is dat de beweringen van Sloot feitelijk kan onderbouwen en het zelfs erg ongeloofwaardig is dat de mensen die er zulke miljoenenwinsten in vermoed hadden, nu opeens zomaar hun verlies nemen en ook moeite doen om bewijsmateriaal over wat er nu gebeurd is (ofwel de documantatie van de uitvinding, de 'broncode' of bv het demonstratie-exemplaat zélf, verstopt houden)
Avatar de l’utilisateur
Johan1951
 
Message(s) : 3752
Inscrit le : Mar 31 Août 2010, 17:04

Re: Wederopstanding Jan Sloot Mysterie?

Messagepar Johan1951 » Dim 10 Oct 2010, 11:42

From: Matteüs

RM-rf schreef:
[..]
en is het zo'n vreemd idee dat die mensen die zulke beweringen doen dat ook eens gewoon op wetenschappelijke manier bewijzen?

Uiteraard. En dat hoort ook zo.
Maar in je hele betoog proef ik dat jij denkt dat de mensen die erin geloofden (niet alle, maar wel de vooraanstaanden) hetzelfde wat jij denkt niet als denkvermogen hebben.
Ik kan me simpelweg niet voorstellen dat ze allemaal deze tegenwerpingen die jij en anderen op fora roepen, zelf niet bedacht hebben. Nu kan het best zijn dat die beste man van HP zelf er geen verstand van heeft, van compressie of decodering. Maar dom is hij zeker niet en die man zal heus wel een en ander vanaf weten om vragen te kunnen stellen. Want ook hij zal beseffen dat het te mooi is om waar te zijn. Ook al kan hij dan niet zelf de methode herleiden, hij zal zeker op zijn tenen lopen voor hij zich zover laat mee slepen. En zeg nu zelf, hij wordt geconfronteerd met de uitvinding van de eeuw, zo niet aller tijden... dan zitten er in zijn wereld genoeg mensen die hem diezelfde argumenten aangedragen hebben, dan wel het Sloot principe met de grond gelijk hebben gemaakt. En wel onder dezelfde condities zoals jij en anderen hier doen: zelf niet gezien en aangeraakt, maar op basis van de logische wiskunde het als onzin bestempeld hebben.
En ondanks dat die man van HP dezelfde, en misschien wel meer dan men hier opsomt, tegenwerpingen te horen heeft gekregen of zelf bedacht, moet ik nog steeds van jou aannemen dat hij zich toch de gek liet aansteken. En dat op basis van de bestaande wiskunde.

En voor Roel Pieper geldt dan precies hetzelfde. Die man is ook niet achterlijk. Niet vergeten dat het Roel is geweest die de man van HP erbij betrokken heeft. Je kunt wel nagaan dat Roel en de HP man dit vooraf heel diep besproken hebben.
Die HP man zal zeker eerst in ongeloof hebben gezeten. Maar blijkbaar was volgens jou de positieve opmerking van Roel (als we ff aannemen dat hij wel zo gek was en anderen kon overtuigen) genoeg om die man over de streep te trekken. Let wel, we hebben het hier niet over een leuk idee voor websitetje, maar over het idee aller tijden.

Sorry, dat is me te gemakkelijk.
Ik blijf erbij dat ik die mensen hoger inschat dan iedereen op dit forum met tegenwerpingen, bij elkaar. Zij zijn de mensen die er miljoenen in gaan steken en alle risico's lopen en ook flink op hun bek vallen als achteraf ontdekt wordt dat ze zich de gek hebben laten aansteken. Nog maar niet te spreken over hun naam die verdoezeld wordt en hun bestaande bedrijven die eronder lijden. Zij zijn kritischer dan alle non-believers op een forum of een journalist die er een artikel/boek aan wijd.

Dat jij het met jouw wiskunde logica niet kunt is toch geen uitsluitsel dat Jan Sloot het ook niet had moeten kunnen? Wie weet heeft hij een vereenvoudiging ontdekt waar nog niemand bij stil heeft gestaan. En als je de historie kent van uitvindingen zijn het juist de meest simpele waar men achteraf van zegt:"Sjee, dat daar nog nooit iemand eerder op is gekomen."
RM-rf schreef:
Alles leuk en aardig dat mensen graag willen 'geloven' in Sloot als ware het een religie...

Kinderachtig. Je doet nu net alsof je boven de rest staat. Terwijl jij degene bent die geen bewijzen kan aandragen dat je daar recht op hebt.
Laag niveau voor iemand die zo hoog van de toren blaast.
Avatar de l’utilisateur
Johan1951
 
Message(s) : 3752
Inscrit le : Mar 31 Août 2010, 17:04

Re: Wederopstanding Jan Sloot Mysterie?

Messagepar Johan1951 » Dim 10 Oct 2010, 11:44

From: RM-rf

:? waar slaat zulke een persoonlijke aanval nu op?

Ik kom niet aan met beweringen 'dat wat Sloot beweerde allemaal zou kunnen kloppen...
Jij bent echter degene die wel loopt te zeggen 'dat het allemaal wél mogelijk zou kunnen zijn'... zonder dat geloofwaardig te willen maken, enkel door te verwijzen naar anderen 'die het vast wel zouden weten'.

lees maar terug voordat je me persoonlijk aanvalt wat ik wél beweerd heb, enkel een vermoeden dat ik duidelijk als vermoedenw eergegeven heb over de investeerders die er vooral inzaten omdat ze hoopten een investeringsvehicel ervan te maken... of dat waar is kan ik inderdaad lastig aantonen (omdat dat uitgaat van vermoedens over de mogelijke motieven van die investeerders die in de tussentijd allang dat hele bedrijf 'bevroren' hebben... er is echter genoeg aanleiding daarvoor zulke vermoedens te hebben, niet voor niks was er meer aandacht voor aandelenconstructies dan voor de feitelijke bewijzen die Sloot zou moeten leveren ... daarmee mocht die wachten tot nadat de 20 mijoen op zn rekening stonden... en precies toen dat akkoord getekend was, stierf Sloot).

of Sloots beweringen werkelijk waar kunnen zijn is eenzelfde kwestie als die mensen die beweren Perpetuum Mobiles te hebben..., beweren kunnen ze het volop; maar telekens als het om bewijs gaat, gaat het bij hen mis...
een beetje slap om dat vervolgens af te gaan schuiven op die 'boze' mensen die net wat skeptischer en kritischer zijn en dat voorspellen door zich te beroepen op natuurkundige wetmatigheden (zonder dat dat absolute dogma's hoeven te zijn, enkel _als_ je beweert dat die wetten niet kloppen, moet je dat ook onderbouwen en bewijzen ... niet andersom)
Avatar de l’utilisateur
Johan1951
 
Message(s) : 3752
Inscrit le : Mar 31 Août 2010, 17:04

Re: Wederopstanding Jan Sloot Mysterie?

Messagepar Johan1951 » Dim 10 Oct 2010, 11:50

From: Matteüs

RM-rf schreef:
....

Je wilt alleen jezelf begrijpen. Dogma heet dat.
Tis me om het even.
Avatar de l’utilisateur
Johan1951
 
Message(s) : 3752
Inscrit le : Mar 31 Août 2010, 17:04

Re: Wederopstanding Jan Sloot Mysterie?

Messagepar Johan1951 » Dim 10 Oct 2010, 11:51

From: Seneca

Matteüs schreef:
[..]
Je wilt alleen jezelf begrijpen. Dogma heet dat.
Tis me om het even.

Jij komt anders alleen met autoriteitsargumenten. Drogreden heet dat.
Avatar de l’utilisateur
Johan1951
 
Message(s) : 3752
Inscrit le : Mar 31 Août 2010, 17:04

Re: Wederopstanding Jan Sloot Mysterie?

Messagepar Johan1951 » Dim 10 Oct 2010, 11:52

From: Huupia

ff de feiten dan maar:

- jan sloot heeft onvoorstelbare dingen laten zien tijdens presentaties, zo goed dat de top guys of industry met hem in zee wilden.

- volgens de huidige wetenschap kan het niet wat jan sloot deed.

er kunnen dus 2 dingen aan de hand zijn.

- jan sloot heeft de boel besodemieterd op een manier waar hans klok nog een puntje aan kan zuigen.

of

hij heeft iets uitgevonden wat mindblowing was .

voor beiden is geen sluitend bewijs , dus ik met mijn "open mind" hou graag alle opties open, mede door de raadselachtige dood en verdwijning van zijn uitvinding.
Avatar de l’utilisateur
Johan1951
 
Message(s) : 3752
Inscrit le : Mar 31 Août 2010, 17:04

Re: Wederopstanding Jan Sloot Mysterie?

Messagepar Johan1951 » Dim 10 Oct 2010, 11:54

From: Iblis

Huupia schreef:
- volgens de huidige wetenschap kan het niet wat jan sloot deed.

‘Huidige wetenschap’ in de zin van keiharde wiskundige bewijzen. Dat is nog wel wat andere koek dan empirische problemen. Het is alsof iemand opeens beweert dat hij twee gehele getallen heeft gevonden die, als je ze door elkaar deelt, gelijk zijn aan pi. Of, dat iemand een even priemgetal groter dan 2 beweerd te hebben gevonden.
Avatar de l’utilisateur
Johan1951
 
Message(s) : 3752
Inscrit le : Mar 31 Août 2010, 17:04

Re: Wederopstanding Jan Sloot Mysterie?

Messagepar Johan1951 » Dim 10 Oct 2010, 11:55

From: Seneca

Iblis schreef:
[..]
‘Huidige wetenschap’ in de zin van keiharde wiskundige bewijzen. Dat is nog wel wat andere koek dan empirische problemen. Het is alsof iemand opeens beweert dat hij twee gehele getallen heeft gevonden die, als je ze door elkaar deelt, gelijk zijn aan pi. Of, dat iemand een even priemgetal groter dan 2 beweerd te hebben gevonden.

Dit dus. Wat sloot beweerde te kunnen doen valt in dat opzicht in dezelfde categorie als sneller dan het licht reizen, een tijdmachine bouwen, een perpetuum mobile, noem maar op.
Avatar de l’utilisateur
Johan1951
 
Message(s) : 3752
Inscrit le : Mar 31 Août 2010, 17:04

PrécédentSuivant

Retour vers Forum.Fok.NL (0509)