por Michael1954 » Dom 20 Feb 2011, 21:24
From: Dmeijering
Het idee is opzich heel erg leuk, alleen je er zal zeker veel tijd inzitten om het te realiseren. Sowieso zou je het genereren van de plaatjes in stukken moeten opdelen, indien je alle mogelijke combinaties wil uitvoeren. Dus stel je neemt 1.000 computers en op elke computer worden 25 Threads gestart die allemaal een eigen stuk uitvoeren en de images dus genereren. Dit duurt wel "ff" maargoed het is opzich nogwel te doen lijkt mij. Het grootste probleem is gewoon het opslaan, want het is zeker een hele hoop data waarvan waarschijnlijk 60% bull is en je dus helemaal niet hoeft op te slaan. Daarbij moet je alles ook nog filteren op ruis en categoriseren zodat het ook nog terug te vinden is, dit lijkt mij lastiger te programmeren dan het daadwerkelijk genereren van de images.
Wat ik zo snel even kan bedenken qua compressie is dat je bij elke pixel opslaat of de aangrenzende pixel ook dezelfde kleurcode heeft, dan hoef je die code in ieder geval niet nog een keer op te slaan, dus stel je hebt 5 pixels rood naast elkaar, dan hoef je inplaats van 5 pixels maar 1 pixel op te slaan in je database. Als je dit doet moet je natuurlijk wel zelf iets schrijven wat uiteindelijk de pixels wel goed neerzet als ze opgevraagd worden door de gebruiker. Verder zou je sowieso gebruik moeten maken van gzip of iets dergelijks bij het opslaan in de database.