Wat was er gebeurd als de broncode was uitgekomen?

Wat was er gebeurd als de broncode was uitgekomen?

Re: Wat was er gebeurd als de broncode was uitgekomen?

Notapor Johan1951 » Mié 06 Oct 2010, 06:37

From: Hezik

Voutloos schreef:
Wat maakt het nou uit of ik 4 verschillende waarden met 2 bits aanduid, of met 1 'dingetje' dat 4 waarden aan kan nemen? Helemaal niets.

Oh? Waarom werken we dan met bits en bytes en niet gewoon met een decimaal stelsel? Waarom geeft bv. confusion dan aan dat binair de meest eenvoudige wijze is? Het maakt toch geen verschil?
Bovendien heb je het nu weer over de fysieke werking van een opslagmedium in plaats van een algoritme, dus denk je echt niet vrijer dan iemand die alleen maar aan binaire systemen denkt.

Hoezo niet? Leg me dat eens uit? Sloot beweert zelf dat binair 'achterhaald' is. DUS heeft hij kennelijk een andere methode bedacht. Dit is een combinatie van de opslag en een verzameling algoritmes.
Een uitvinding op het gebied van opslagmedia en een uitvinding op het gebied van algoritmes kunnen en moeten gewoon los van elkaar kunnen staan.

Oh? Waarom? Ze staan in de huidige PC niet los van elkaar hoor. Ze zijn alleen zo modulair dat je er als eindgebruiker niets van merkt. Reken maar dat jouw harddisk diverse algoritmes kent waar je besturingsysteem geen weet van heeft, waar zelfs je IDE interface geen weet van heeft.

Voor de rest rest mij maar één opmerking, en dat is dat jullie nu zaken lopen om te draaien. Nee ik zeg niet dat iemand altijd en overal ellenlange disclaimers bij moet zetten. Sterker nog, ik geef zelf al aan dat dat niet praktisch zou zijn.

Hier is echter een verhaal waarvan niemand met 100% zekerheid kan zeggen of het waar is of niet. Ikzelf zeg dan ook 'het is onwaarschijnlijk, maar meer kan ik er niet over zeggen'. Daarentegen zijn er in dit draadje ook mensen die heel duidelijk naar voren laten komen dat ze op dit punt menen de wijsheid in pacht te hebben en die heel stellig beweren dat het 100% onzin MOET zijn. Desgewenst noemt men daarbij een hele rits boeken, auteurs, stellingen, wiskundige 'waarheden', enzovoort, om maar te onderbouwen dat het onzin MOET zijn. Met andere woorden, men ontkent de disclaimer.

Dat is het andere uiterste. Juist in dit geval moet die disclaimer er wel bij. Sterker nog, die disclaimer is in dit geval het onderwerp van de discussie. Zonder die disclaimer kunnen we deze discussie net zo goed sluiten. Immers, dan bestaat er geen 'broncode' in de zin zoals bedoelt in het onderwerp van deze discussie. Wat niet bestaat kan niet uitkomen.

Anders gezegd.. nee je hoeft niet overal een disclaimer bij te zetten, echter je dient wel in je achterhoofd te houden dat die disclaimer ontstaat, en dit niet gaan ontkennen indien iemand je er op wijst (want dat is wat hier gebeurde).
@Hezik, is er voor jouw wel iets zeker als er geen disclaimers bijstaan??? Stelling : Iedereen gaat dood, moet hier een disclaimer bijkomen in de trant van : Volgens de huidige stand van de medische wetenschap, maar omdat wij dit op dit moment en tijdstip ( 5-7-05 21:02 ) als waar aannemen moet deze stelling ook in de trant van de tijd gelezen worden, waarmee niet gezegd is dat er later niet kan uitkomen dat er op dit moment al 2 jaar een geheimgehouden methode bestaat voor het eeuwige leven, maar dat is op dit moment volgens mijn eigen geldende mening nog niet de algemeen als waar aangenomen theorie???

Die disclaimer moet er inderdaad bij, mits er iemand is geweest die claimde dat hij iets tegen 'de dood' gevonden had en mits een hele groep hooggeplaatste mensen na een demonstratie dit verhaal voor waar aannamen en mits deze persoon dood ging vlak voordat het geheim uitkwam (in dit geval zou de dood z'n stelling ontkrachten uiteraard, dus slecht voorbeeld :)) en mits er al miljoenen ingepompt was en mits het onderwerp van de discussie was 'wat was er gebeurd als het medicijn tegen de dood was uitgekomen?'..
Avatar de Usuario
Johan1951
 
Mensajes: 3752
Registrado: Mar 31 Ago 2010, 17:04

Re: Wat was er gebeurd als de broncode was uitgekomen?

Notapor Johan1951 » Mié 06 Oct 2010, 06:45

From: Eamelink

Voor de mensen die menen dat Sloot's uitvinding wél waar kan zijn, zou ik willen aanraden om af te stappen van de termen 400 Megabyte database, enkele kilobytes key en dergelijke. Vooral de 'bytes' wijzen duidelijk op een binair stelsel.

Mocht sloot een super-duper-ultra-1337-opslag methode hebben verzonnen die totaal anders is dan alle andere, en al zeker niet binair, waarom dan wel gebruik maken van die termen? Kan je dan niet beter zeggen hij had een database van 1000 slooteenheden nodig en een key van slechts 1 sloot eenheid. Neem voor mijn part centimeters :P, maar stap alsjeblieft af van die kilobytes en dergelijke :P
Avatar de Usuario
Johan1951
 
Mensajes: 3752
Registrado: Mar 31 Ago 2010, 17:04

Re: Wat was er gebeurd als de broncode was uitgekomen?

Notapor Johan1951 » Mié 06 Oct 2010, 06:45

From: Hezik

Zullen we het dan over een kilosloot hebben? :)
Avatar de Usuario
Johan1951
 
Mensajes: 3752
Registrado: Mar 31 Ago 2010, 17:04

Re: Wat was er gebeurd als de broncode was uitgekomen?

Notapor Johan1951 » Mié 06 Oct 2010, 06:49

From: Voutloos

Hezik schreef:
[...]
Oh? Waarom werken we dan met bits en bytes en niet gewoon met een decimaal stelsel? Waarom geeft bv. confusion dan aan dat binair de meest eenvoudige wijze is? Het maakt toch geen verschil?

Sorry maar je forceert mijn uitspraak nu nogal behoorlijk in een soort poging mij klem te praten. Ik zei dat het geen verschil maakt in de hoeveelheid verschillende gegevens die je kan representeren met 2x2 of 1x4. Dat een pc mijn rekensommetje welke ik decimaal invoer stiekem binair uitvoert maakt en vervolgens decimaal aan me representeert maakt voor mij niets uit.
Als de totale geheugencapaciteit kan profiteren van een systeem waarbij een bouwblokje meer dan 2 waarden kan bevatten op een efficiënte manier, dan mag dat van mij wel gebeuren. Als een hdd fabrikant bij de veldjes op een hdd 4 niveaus van magnetisme op een betrouwbare en efficiënte manier kan toepassen en daarmee de totale capaciteit kan vergroten moet hij dat vooral doen. Dat kan gepaard gaan met een nieuwe interface, maar het kan ook gewoon via de bestaande: 4 veldjes lezen en 8 bits over de kabel gooien (Schijven lezen niet per se per byte, puur om het idee van abstractie).
Hoezo niet? Leg me dat eens uit? Sloot beweert zelf dat binair 'achterhaald' is. DUS heeft hij kennelijk een andere methode bedacht. Dit is een combinatie van de opslag en een verzameling algoritmes.

Waarom die combinatie? De meest elementaire computer: Je hebt data en je hebt bewerkingen op data. Als dit onderscheid niet kan blijven bestaan in de uitleg van het systeem, is dat onderscheid blijkbaar dé beperking. Zeg dan niet dat binair denken de beperking was.
Als je de wereld echt iets wil uitleggen, conformeer je dan aan geaccepteerde begrippen, anders maak je de uitleg alleen maar ingewikkelder, niet alleen voor de toeschouwers, maar ook voor jezelf.
Oh? Waarom? Ze staan in de huidige PC niet los van elkaar hoor. Ze zijn alleen zo modulair dat je er als eindgebruiker niets van merkt. Reken maar dat jouw harddisk diverse algoritmes kent waar je besturingsysteem geen weet van heeft, waar zelfs je IDE interface geen weet van heeft.

Zie mijn 1e alinea. En tevens weet en begrijp ik onder andere de elevator algoritmes van de arm van een hdd en dat een interface of OS daar niets van hoeft te weten.
Hier is echter een verhaal waarvan niemand met 100% zekerheid kan zeggen of het waar is of niet. Ikzelf zeg dan ook 'het is onwaarschijnlijk, maar meer kan ik er niet over zeggen'.

Met mijn huidige kennis denk ik het zeker te weten. Het geheim (waar of niet) is met Sloot het graf ingegaan en dan kan ik uiteraard niet zijn geheime idee met zekerheid achterhalen.
Hezik schreef:
Zullen we het dan over een kilosloot hebben :)

Nee,dat schiet dus niet op. Hij kan oneindig veel data opslaan, dus een sloot is oneindig/1000 (geen 1024 want iemmers niet binair :P) = Oneindig. het accepteren van een kiloSloot zou dus het accepteren van de mogelijkheid dat we oneindig veel op kunnen slaan zijn. Sloot koos zelf voor rare vergelijkingen en terminologie (of had bij een duidelijkere uitleg rare vergelijkingen door derden met gemak voorkomen/gepareerd) en deed dat of omdat hij een van de meeste geniale (en even zo erg paranoïde) personen op aarde was, of omdat er dus echt niets is.
Avatar de Usuario
Johan1951
 
Mensajes: 3752
Registrado: Mar 31 Ago 2010, 17:04

Re: Wat was er gebeurd als de broncode was uitgekomen?

Notapor Johan1951 » Mié 06 Oct 2010, 06:52

From: Delerium

Hezik schreef:
[...]
Oh? Waarom werken we dan met bits en bytes en niet gewoon met een decimaal stelsel? Waarom geeft bv. confusion dan aan dat binair de meest eenvoudige wijze is? Het maakt toch geen verschil?

10 vingers, da's alles. Hadden we twaalf vingers hadden we een twaalftallig stelsel. En PC heeft geen vingers maar transistoren die slechts 1 ding kunnen: aan of uit/Ja of Nee/1 of 0 dus 2 vingers. Daarmee maak je dus een digitaal stelsel omdat het veruit het meest simpel is.
Uiteindelijk is alles dan terug te brengen tot een Ja of Nee vraag.

Indien Sloot een Hyperdimensionel telraam had gemaakt, welke middelen heeft hij dan gebruikt om de vele onbekende dimensies om te buigen? Volgens mij is er geen enkele vakhandel die speciaal spul aan Sloot heeft geleverd en de conclusie dat je halve tijdmachines kan bouwen van bouwmarktmateriaal gaat er bij mij nauwelijks in. Zeker als de vooropleiding en vak van de persoon in kwestie zo'n talent nogal onwaarschijnlijk maken. En al helemaal als er werkelijk geen enkele snipper bewijs van is. Het bewijs dat Sloot een oplichter is kan overigens met wat moeite wel worden hardgemaakt, maar er blijven altijd goedgelovige mensen die zich graag laten oplichten (en dat soort krijgt wat het toekomt, dus........)

Maar om in hetzelfde rijtje te blijven: volgens John Titor is Jan Sloot inderdaad een groot uitvinder geweest.

* Ecteinascidin gaat samen met Confusion de wetenschap verdedigen.
Het enige geloof dat geen gelijk wil hebben maar gewoon feiten wil verklaren en het bijbehorende gelijk op de koop toeneemt.

[edit]

Initial G schreef:
Ik geef ook toe dat ik niks (iig niet veel) van compressie snap.

Ik ben blij dat je toegeeft dat je iig niet de achterliggende feiten en kennis van Sloot snapt, maar waarom je er dan wel in slaagt te zien dat een ander denkfouten maakt op dit terrein is mij niet geheel duidelijk.
Avatar de Usuario
Johan1951
 
Mensajes: 3752
Registrado: Mar 31 Ago 2010, 17:04

Re: Wat was er gebeurd als de broncode was uitgekomen?

Notapor Johan1951 » Mié 06 Oct 2010, 06:53

From: Voutloos

Hezik schreef:
[...]
Desgewenst noemt men daarbij een hele rits boeken, auteurs, stellingen, wiskundige 'waarheden', enzovoort, om maar te onderbouwen dat het onzin MOET zijn. Met andere woorden, men ontkent de disclaimer.

De enige disclaimer bij het Pigeon Hole Principle zou zijn dat de ordening van getallen totaal anders kan blijken te zijn. Als je die disclaimer echt nodig acht, moet je wel een heel grote aversie tegen wiskunde en logica hebben en denken dat alles toeval is.
Bij het PHP is geen disclaimer nodig met een verwijzing naar de keuze voor het grondtal bij het tellen van het aantal tillen, daar deze irrelevant is.
Avatar de Usuario
Johan1951
 
Mensajes: 3752
Registrado: Mar 31 Ago 2010, 17:04

Re: Wat was er gebeurd als de broncode was uitgekomen?

Notapor Johan1951 » Mié 06 Oct 2010, 06:54

From: Hezik

Ecteinascidin schreef:
* Ecteinascidin gaat samen met Confusion de wetenschap verdedigen.
Het enige geloof dat geen gelijk wil hebben maar gewoon feiten wil verklaren en het bijbehorende gelijk op de koop toeneemt.

Aangezien je mij quoot wil je ook vast even quoten waar ik zeg dat Sloot daadwerkelijk iets uitgevonden heeft?

Het ging mij maar om één ding en dat is het feit dat het imo niet mogelijk is om met 100% zekerheid te stellen dat Sloot niet iets uitgevonden had.
Avatar de Usuario
Johan1951
 
Mensajes: 3752
Registrado: Mar 31 Ago 2010, 17:04

Re: Wat was er gebeurd als de broncode was uitgekomen?

Notapor Johan1951 » Mié 06 Oct 2010, 06:55

From: Delerium

Hezik schreef:
Het ging mij maar om één ding en dat is het feit dat het imo niet mogelijk is om met 100% zekerheid te stellen dat Sloot niet iets uitgevonden had.

Niet dat mijn reactie voor jou bedoeld was, maar die bewijzen zou je kunnen verzamelen. Voor zover ik weet is er alleen een dichte doos aan mensen vertoond en verder niets. Er zijn geen journalen, aantekeningen, offertes, aankopen, technieken of correspondenties bekend, terwijl je niet out of nowhere de wereld kan veranderen. De mogelijkheden bestaan dat Sloot inderdaad letterlijk alles in een kluis had verstopt en inderdaad alles voor zichzelf hield tot de presentaties, maar daar staat de mogelijkheid tot oplichterij tegenover.
Echter, ik heb geen benul van wat er na Sloot allemaal teruggevonden is en gereconstrueerd dus laat ik mij er verder niet over uit.

Het is voor mij wel paralel aan het Mysterie van de Pyramiden die door Aliens gebouwt zijn. Dan komt een vliegende schotel die 2 miljoen stenen ffies goed neerlegd.... maar er is dan geen enkel document of tekening die daarop wijst. En de rotsmassa's in de omgeving laten geen rare haksporen zien en de hoogbeschaafde aliens laten in de omgeving helemaal niets achter, nog geen schroef of aansteker. Logica en wetenschap bepaald dan dat er dus geen Aliens geweest kunnen zijn, omdat het gewoon niet in het tijdsbeeld past. Je laat geen enorme voetafdrukken (pyramiden of Sloottech) achter om vervolgens spoorloos je verdwijnen.
Zo ook sloot, z'n uitvinding was dermate revolutonair geweest dat hij makkelijk een facet had kunnen patenteren en toch de uitvinding zelf als black-box had kunnen gebruiken, want zoiets is altijd meer dan 1 patent. Maar dan nog, waarom zou hij het zelfs niet patenteren terwijl hij geldschieters zoekt? Die geldschieters willen het natuurlijk alleen betalen als het op de markt komt. En op de markt kan je geen black-boxen neerzetten en dus is een patent sowieso altijd handiger. Al was het maar een patent op een deel van de technoligie, wat makkelijk kon aangezien hij blijkbaar het digitale systeem om zeep geholpen had, eigen OS had gemaakt op specifieke hardware en daarnaast een vorm van compressie, al dan niet met dimensionaal buigen en God overbodig maken.

* Ecteinascidin heeft alleen geen zin om Sloot met bewijsvoering als oplichter neer te zetten.
Zeker als een fundi-gelovigen zijn en Sloot zelf al 4 jaar dood is.
Avatar de Usuario
Johan1951
 
Mensajes: 3752
Registrado: Mar 31 Ago 2010, 17:04

Re: Wat was er gebeurd als de broncode was uitgekomen?

Notapor Johan1951 » Mié 06 Oct 2010, 06:56

From: Hezik

Ecteinascidin schreef:
Niet dat mijn reactie voor jou bedoeld was

Huh? Je quoote mij toch?

Ach voor de rest ben ik het op sommige punten met je eens, en op andere weer niet. Wat ik niet helemaal begrijp is waarom je meent mensen belachelijk te moeten maken die beweren wel te geloven in het verhaal wat Jan Sloot vertelde.
Avatar de Usuario
Johan1951
 
Mensajes: 3752
Registrado: Mar 31 Ago 2010, 17:04

Re: Wat was er gebeurd als de broncode was uitgekomen?

Notapor Johan1951 » Mié 06 Oct 2010, 06:57

From: Gomez12

Hezik schreef:
[...]
Aangezien je mij quoot wil je ook vast even quoten waar ik zeg dat Sloot daadwerkelijk iets uitgevonden heeft?

Het ging mij maar om één ding en dat is het feit dat het imo niet mogelijk is om met 100% zekerheid te stellen dat Sloot niet iets uitgevonden had.

Onzinargument. Het is niet ook niet mogelijk voor jou om met 100% zekerheid te zeggen dat ik geen oneindige geldbuidel heb uitgevonden, maar toch denk ik niet dat jij gelooft dat ik een oneindige geldbuidel heb.

3 stellingen :
Absolute waarheid bestaat niet ( want het moet altijd herzien kunnen worden nav de ideeen en filosofieen van die tijd )
Iets is waar tot het tegendeel bewezen is ( dit is een normale stelling want iets bewijzen is moeilijk en tot die tijd moet je het ergens mee doen )
Iets kan waar zijn tot het tegendeel niet bewezen is ( dit is een onzinnige stelling want alles wat niet absoluut bewezen is ( wat dus heel moeilijk is zie stelling 1 ) kan dus waar zijn volgens deze stelling )
Avatar de Usuario
Johan1951
 
Mensajes: 3752
Registrado: Mar 31 Ago 2010, 17:04

AnteriorSiguiente

Volver a Tweakers.net (0705)