Mega-Compressie (Deel 2)

Mega-Compressie (Deel 2)

Re: Mega-Compressie (Deel 2)

Berichtdoor Michael1954 » za 26 feb 2011, 20:41

From: Barati

Lynx666 schreef:
*hamer* coderen *hamer*

Comprimeren betekend gewoon samenpersen of compact maken. Jan sloot kan wel vinden dat zijn techniek geen compressie is, maar zijn methode voldoet aan de betekenis van het woord en we kunnen hier dus gewoon spreken van compressie.

Het meest verbaast het me nog dat mensen maar blijven denken dat het mogelijk is dat het systeem van sloot werkt zonder in te gaan op een simpel wiskundig tegenargument (hier al meerdere keren genoemd overigens). Sloot heeft het zelf over sleutelgroottes uitgedrukt in bits. Een bit is per definitie de kleinst mogelijke informatieeenheid. Als je gelooft dat het systeem werkt dan zul je moeten geloven dat je met n bits meer dan 2^n verschillende bitstrings kunt representeren. Misschien kunnen de aanhangers van Sloot hier iets over zeggen.
Avatar gebruiker
Michael1954
 
Berichten: 3618
Geregistreerd: zo 22 aug 2010, 16:39

Re: Mega-Compressie (Deel 2)

Berichtdoor Michael1954 » za 26 feb 2011, 20:42

From: Cyber_rebel

De enige andere optie is dat hij een revolutionaire manier van opslag heeft uitgevonden. Maar aangezien hij ook opmerkingen maakte over transmissie lijkt me dit niet overeenkomen met zijn beweringen. Ook groeit de opslagcapaciteit sowieso al jarenlang explosief.

Een andere optie is dat Sloot simpelweg een ordinaire oplichter was. Of hij heeft een compressie uitgevonden met kwaliteits verlies voor films. Een compressie systeem met kwaliteits verlies voor alle formaten lijkt me tenminste niet mogelijk aangezien je moet weten wat weggegooid kan worden.
Avatar gebruiker
Michael1954
 
Berichten: 3618
Geregistreerd: zo 22 aug 2010, 16:39

Re: Mega-Compressie (Deel 2)

Berichtdoor Michael1954 » za 26 feb 2011, 20:43

From: Lynx666

Barati schreef:
[..]
Het meest verbaast het me nog dat mensen maar blijven denken dat het mogelijk is dat het systeem van sloot werkt zonder in te gaan op een simpel wiskundig tegenargument (hier al meerdere keren genoemd overigens). Sloot heeft het zelf over sleutelgroottes uitgedrukt in bits. Een bit is per definitie de kleinst mogelijke informatieeenheid. Als je gelooft dat het systeem werkt dan zul je moeten geloven dat je met n bits meer dan 2^n verschillende bitstrings kunt representeren. Misschien kunnen de aanhangers van Sloot hier iets over zeggen.

Ik weet niet of je mij daaronder rekent, maar ik kan je zeggen dat ik de laatste zal zijn die zegt dat via compressie een winst van 99,999% gehaald kan worden. Ik denk dat we voor compressie van beeld en geluid niet veel winst meer zullen boeken dat met de huidige divx/xvid formaten (en dat is nog lossy ook).

Maar zoals ik al eerder zei; ik kan dit niet als 100% hoax afdoen, simpelweg omdat het kastje wèrkte. Hij liet dingen zien die toen zeker nog niet haalbaar waren. En hij is nooit ontmaskerd.
Avatar gebruiker
Michael1954
 
Berichten: 3618
Geregistreerd: zo 22 aug 2010, 16:39

Re: Mega-Compressie (Deel 2)

Berichtdoor Michael1954 » za 26 feb 2011, 20:44

From: Whosvegas

SunChaser schreef:
Ik wil nog steeds de uitzending zien of t boek lezen. Wat ik er tot nu toe van begreep is dat ie is geliquedeerd door Phillips omdat hun mediadragers dan in 1 klap overbodig zouden worden.

Ik had de uitzending gezie op internet, weet alleen niet meer waar.

Ik blijf het een mooi verhaal vinden, ben alleen benieuwd waar dat kastje en de broncode is gebleven.
Avatar gebruiker
Michael1954
 
Berichten: 3618
Geregistreerd: zo 22 aug 2010, 16:39

Re: Mega-Compressie (Deel 2)

Berichtdoor Michael1954 » za 26 feb 2011, 20:45

From: Dominator-

Whosvegas schreef:
[..]
Ik had de uitzending gezie op internet, weet alleen niet meer waar.

Ik blijf het een mooi verhaal vinden, ben alleen benieuwd waar dat kastje en de broncode is gebleven.

http://www.debroncode.nl/?section=audiovideo&lang=NL
Avatar gebruiker
Michael1954
 
Berichten: 3618
Geregistreerd: zo 22 aug 2010, 16:39

Re: Mega-Compressie (Deel 2)

Berichtdoor Michael1954 » za 26 feb 2011, 20:49

From: SunChaser

Geloven jullie dat ie is geliquideerd?
Avatar gebruiker
Michael1954
 
Berichten: 3618
Geregistreerd: zo 22 aug 2010, 16:39

Re: Mega-Compressie (Deel 2)

Berichtdoor Michael1954 » za 26 feb 2011, 20:49

From: Dominator-

Dit vind ik ook wel een interesant verhaal:
http://www.debroncode.nl/files/Broncode ... oncode.doc
Avatar gebruiker
Michael1954
 
Berichten: 3618
Geregistreerd: zo 22 aug 2010, 16:39

Re: Mega-Compressie (Deel 2)

Berichtdoor Michael1954 » za 26 feb 2011, 20:58

From: Whosvegas


Die bedoel ik, mischien ga ik ze van het weekend nog eens bekijken.
Avatar gebruiker
Michael1954
 
Berichten: 3618
Geregistreerd: zo 22 aug 2010, 16:39

Re: Mega-Compressie (Deel 2)

Berichtdoor Michael1954 » za 26 feb 2011, 20:59

From: Barati

Lynx666 schreef:
[..]
Ik weet niet of je mij daaronder rekent, maar ik kan je zeggen dat ik de laatste zal zijn die zegt dat via compressie een winst van 99,999% gehaald kan worden. Ik denk dat we voor compressie van beeld en geluid niet veel winst meer zullen boeken dat met de huidige divx/xvid formaten (en dat is nog lossy ook).

Maar zoals ik al eerder zei; ik kan dit niet als 100% hoax afdoen, simpelweg omdat het kastje wèrkte. Hij liet dingen zien die toen zeker nog niet haalbaar waren. En hij is nooit ontmaskerd.

Wat Sloot liet zien is inderdaad verbazingwekkend. Maar hetgeen hij beweerde strookt niet met simpele wiskundige logica.
Sloot had ook hetzelfde kasje kunnen laten zien met de bewering dat een film in 1 bit gecodeerd zou kunnen worden. Zou je hem dan geloven?
De waarheid kan overigens ook nog in het midden liggen: Sloot was misschien geen oplichter maar hij vergiste zich en met zijn uitvinding kon hij comprimeren, maar niet in de verhouding die hij claimde . Voor een beter inzicht in zijn claims kun je kijken wat de consequenties ervan zijn. B.v. Alle data ter wereld is te comprimeren tot 1 sleutel.
Avatar gebruiker
Michael1954
 
Berichten: 3618
Geregistreerd: zo 22 aug 2010, 16:39

Re: Mega-Compressie (Deel 2)

Berichtdoor Michael1954 » za 26 feb 2011, 21:00

From: XoxIx

Barati schreef:
[..]
Wat Sloot liet zien is inderdaad verbazingwekkend. Maar hetgeen hij beweerde strookt niet met simpele wiskundige logica.
Sloot had ook hetzelfde kasje kunnen laten zien met de bewering dat een film in 1 bit gecodeerd zou kunnen worden. Zou je hem dan geloven?
De waarheid kan overigens ook nog in het midden liggen: Sloot was misschien geen oplichter maar hij vergiste zich en met zijn uitvinding kon hij comprimeren, maar niet in de verhouding die hij claimde . Voor een beter inzicht in zijn claims kun je kijken wat de consequenties ervan zijn. B.v. Alle data ter wereld is te comprimeren tot 1 sleutel.

Inderdaad. Zien is niet altijd geloven. En als het klopt dat niemand behalve Sloot zelf het kastje van binnen heeft gezien tijdens de presentatie, kan hij van alles beweren.
Avatar gebruiker
Michael1954
 
Berichten: 3618
Geregistreerd: zo 22 aug 2010, 16:39

VorigeVolgende

Keer terug naar Forum.Fok.NL (0705)

cron