De Broncode

De Broncode

Re: De Broncode

Berichtdoor Matrixcode » do 01 sep 2011, 20:05

From: Vis

-=Porthos=- schreef:
Zou heel de markt van Microsoft laten instorten. :P

Als zoiets werkelijk zou uitkomen verandert de complete ICT wereldwijd! Dit gaat veel verder dan Microsoft.
Avatar gebruiker
Matrixcode
 
Berichten: 89
Geregistreerd: za 02 okt 2010, 07:49

Re: De Broncode

Berichtdoor Matrixcode » do 01 sep 2011, 20:07

From: -=Porthos=-

Vis schreef:
-=porthos=- schreef:
Zou heel de markt van Microsoft laten instorten. :P

Als zoiets werkelijk zou uitkomen verandert de complete ICT wereldwijd! Dit gaat veel verder dan Microsoft.

Dit zou idd veel verder gaan dan alleen Microsoft. Maar ik vraag me alleen af wat er dan zou gebeuren. Als ze het verstandig aanpakken kunnen er velen mooie dingen ontstaan. Technieken kunnen verbeter worden. Maar met beetje pech dan stort de hele markt in, weten de programmeurs zich geen raad en loopt alles in het honderd. Maar wie ben ik om dat te voorspelllen, de toekomst zal het leren.

@ CC: Waarom ik een hekel aan Microosft heb:
Onze lieve Bill heeft ooit briljant idee gehad om mbv msdos een fatsoendelijk, makkelijk en begrijpende programmatuur van te maken. Op zich helemaal niets mis mee. Windows werd met de jaren toch wel beter en software fabrikanten liepen ermee weg. In de jaren werd Windows steeds meer gebruikt en steeds verder ontwikkeld. Omdat in den beginne de concurentie nog niet echt aanwezig was, kon Bill de prijs hoog houden en werden de nieuwere Windows versie in mijn optiek niet veel beter. Wel stabieler en uitgebreider, maar niet revolutionair iets nieuws. Maar omdat veel software (vooral alles wat ik voor school nodig heb) vooral voor Windows en Mac ontworpen wordt, kunnen andere OS leveranciers niet veel willen. Goed, met Linux kun je toch veel software gebruiken, maar veel van de software die ik heb loopt er niet op. Daarom heb ik helaas twee OS op me pc staan. Ik werk graag met Linux omdat deze bij mij stuk makkelijker en snelller loopt.
Mijn punt is nu: Windows is me veels te duur. Waarom moet die prijs zo hoog? Anderen kunnen dit ook, maar goedkoper. En waarom blijven softwareleveranciers alles nog steeds ontwikkelen op basis van Windows en Mac? Waarom vragen ze niet aan andere OS leveranciers voor ondersteuning ofso?
Avatar gebruiker
Matrixcode
 
Berichten: 89
Geregistreerd: za 02 okt 2010, 07:49

Re: De Broncode

Berichtdoor Matrixcode » do 01 sep 2011, 20:08

From: Guess who?

Als reactie op het laatste, waarom producenten alleen op Windows of Mac leveren. Het lijkt me vrij logisch, als veel mensen deze OS's hebben, kopen dus ook veel mensen producten voor deze OS's. Als er dus minder mensen zijn die Linux of andere alternatieven als OS hebben, is er dus een minder grote afzetmartkt voor producenten.
Avatar gebruiker
Matrixcode
 
Berichten: 89
Geregistreerd: za 02 okt 2010, 07:49

Re: De Broncode

Berichtdoor Matrixcode » do 01 sep 2011, 20:10

From: -=Porthos=-

Guess who? schreef:
Als reactie op het laatste, waarom producenten alleen op Windows of Mac leveren. Het lijkt me vrij logisch, als veel mensen deze OS's hebben, kopen dus ook veel mensen producten voor deze OS's. Als er dus minder mensen zijn die Linux of andere alternatieven als OS hebben, is er dus een minder grote afzetmartkt voor producenten.

Maar als nu meerdere mensen Linux gaan aanschaffen (En volgens mij is dat langzaam aan het gebeuren als je de cijfers mag geloven), dan moeten die producenten toch langzaam eens gaan kijken naar software voor Linux denk ik. Misschien dat ze wel al bezig zijn, dat weet ik niet. Zou niet slim zijn als ze dat niet doen iig.
Avatar gebruiker
Matrixcode
 
Berichten: 89
Geregistreerd: za 02 okt 2010, 07:49

Re: De Broncode

Berichtdoor Matrixcode » do 01 sep 2011, 20:11

From: Guess who?

Dat lijkt me ook logisch inderdaad. Natuurlijk gaan producenten van computertoepassingen heus wel ook voor Linux produceren als er een goede markt in zit.
Avatar gebruiker
Matrixcode
 
Berichten: 89
Geregistreerd: za 02 okt 2010, 07:49

Re: De Broncode

Berichtdoor Matrixcode » do 01 sep 2011, 20:17

From: Captain crash

Zou wel tegen het principe van waar Linux voor staat zijn he...het is in computerland nog steeds zo:
- Domme consumenten betalen geld voor hun software
- Bedrijven worden gedwongen door overheden dure software aan te schaffen
- Slimme consumenten betalen NIETS voor hun software

De twee eerst genoemde groepen zijn veruit het grootst en dit is dan ook de reden waarom systemen als Linux nooit echt groots van de grond zullen komen.
Avatar gebruiker
Matrixcode
 
Berichten: 89
Geregistreerd: za 02 okt 2010, 07:49

Re: De Broncode

Berichtdoor Matrixcode » do 01 sep 2011, 20:17

From: -=Porthos=-

Ik heb laatst ergens gelezen dat IBM en Redhat samen bezig zijn aan Linux. en heb tijdje geleden gehoord dat o.a HP graag een goede desktopversie van linux wil zien en deze ook op hun pc;s gaan zetten zodat je kunt kiezen uit pc met windows en met linux. Ik weet niet in hoeverre deze berichten kloppen, maar als Linux op deze manier kan groeien: graag.
Avatar gebruiker
Matrixcode
 
Berichten: 89
Geregistreerd: za 02 okt 2010, 07:49

Re: De Broncode

Berichtdoor Matrixcode » do 01 sep 2011, 20:18

From: Captain crash

Eerst zien dan geloven...ik hoor die praatjes nu al een jaar of vijf/zes aan en heb er tot nu toe weinig tot niets van gezien. Zelfs de Europese Unie kan niets constructiefs doen aan Microsoft...najah een boete geven...en die betalen ze dan want dat is zo marginaal vergeleken met wat ze verdienen. En aan de andere kant...is het zo verkeerd? Microsoft is een bedrijf dat mensen een kans geeft die binnen andere bedrijven nooit een kans zouden krijgen. Vanuit het standpunt van de werknemer is Microsoft nog niet zo slecht bedrijf hoor...voor domme consumenten is het wel vervelend...voor bedrijven ook maar dat ligt niet aan Microsoft maar aan de wetgeving.
Avatar gebruiker
Matrixcode
 
Berichten: 89
Geregistreerd: za 02 okt 2010, 07:49

Re: De Broncode

Berichtdoor Matrixcode » do 01 sep 2011, 20:19

From: -=Porthos=-

Maar voor iedere pc in eeen bedrijf een licentie kopen? Best duur hoor als je klein bedrijfje hebt.
En die boetes zijn idd lachwekkend voor Bill's budget. Waarom dat is weet ik ook niet.
Avatar gebruiker
Matrixcode
 
Berichten: 89
Geregistreerd: za 02 okt 2010, 07:49

Re: De Broncode

Berichtdoor Matrixcode » do 01 sep 2011, 20:20

From: Wumpus

Als die man zo geniaal was om alle films die ooit gemaakt zijn op 1 cd te kunnen coderen, en dus iets heeft bedacht dat op onze huidige wetenschap op het gebied van informatietechnologie misschien wel honderden jaren vooruit liep, dan leent zijn verdwijning zich ook voor een aantal interessante science fiction verhalen. Wat heeft hij verder nog ontdekt? Wat voor informatie heeft hij "tussen de bits" gevonden?

Wat zegt de mogelijkheid om paar uur film in 64kB te kunnen comprimeren bijvoorbeeld over het menselijk brein?

Het zou zich ook wel lenen voor een film a la 'Pi'.

Ik vrees echter dat de film een soort corporate-paranoide Antitrust kloon wordt.
Avatar gebruiker
Matrixcode
 
Berichten: 89
Geregistreerd: za 02 okt 2010, 07:49

VorigeVolgende

Keer terug naar Startrek.nl (0805)

cron