Wat als deze broncode ooit was vrijgekomen?

Wat als deze broncode ooit was vrijgekomen?

Wat als deze broncode ooit was vrijgekomen?

Berichtdoor Johan1951 » zo 20 feb 2011, 15:41

From: Neo

Het verhaal gaat over Jan Sloot uit nieuwegein. Deze radio -en televisie monteur heeft 20 jaar gewerkt een een nieuwe manier van opslaan en heeft het nu zo ver dat hij op een chipkaart (bankpas) 16 speelfilms kan zetten.

De dag voordat hij zijn boekwerk met broncode gaat inleveren bij de notaris valt hij dood neer in zijn tuin. Sectie werd nooit verricht.

Ik heb de twee uitzendingen van netwerk (totaal 50min) met grote verbazing zitten bekijken.

Stél je eens voor, ALLE, maar dan ook ALLE speelfilms ooit gemaakt op deze aardbodem, allemaal op 1 CD.

Wij hebben nu nog mega fileservers draaien op deze aarde om alle data op te slaan en die vervang je gewoon door 1 mega snelle SCSI disk (ok, RAID-1 dan) en je kan nog veel meer opslaan dan je al kon.

Jan Sloot had het voor elkaar data 2 miljoen keer zo klein op te slaan, maar dan nog steeds supersnel beschikbaar.

Alle grote glasvezel ringen konden we weer opdoeken, we hadden namelijk genoeg aan de 56k modems e.d.

Veel mensen hadden er dus baat bij dat de uitvinder stierf.

Maar het boek met broncode wat Jan Sloot op zolder had liggen is nooit meer terug gevonden.

Jan Sloot heeft gewoon rationeel anders gedacht en gedaan wat niet kon.

Zie ook:
Deel 1: http://www.netwerk.tv/index.jsp?p=items ... k&a=131206
Deel 2: http://www.netwerk.tv/index.jsp?p=items ... k&a=131361

Bron: PCExtreme.nl

Ik vind het een erg weird verhaal en daarom poste ik het maar even.. geloven jullie het??





Bron: http://www.evilgamerz.com/forum/ntopic7529.html
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: Wat als deze broncode ooit was vrijgekomen?

Berichtdoor Johan1951 » ma 21 feb 2011, 10:29

From: The Grimreaper

K wil eerst keihard bewijs dat dit mogelijk is, dan geloof ik het misschien
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: Wat als deze broncode ooit was vrijgekomen?

Berichtdoor Johan1951 » ma 21 feb 2011, 10:29

From: Evil Portraits

Ja mooi wat je nu zei. Wat is het geval hier zitten magnate achter. Een verhaal van een philips topman:

Er is ooit iemand bij philips geweest die een manier heeft gevonden om zo kragtige CPU te maken die kon tellen voor 2 miljoen pentium 4 aan kracht (een voorbeeld percies is dus niet duidelijk) en paar dagen later vonden ze hem in zijn kantoortje Wat ze zeggen een hartaanval. Maar alle tekeningen berekeningen en wat nog meer nodig was ervoor was weg zonder spoor. Het zelfde verhaal was van een duitser die een manier had gevonden om uit 1 liter water een moter van 5000 PK en een onbekend aantal vermogen kon laten draaien voor zeg maar 3 maanden. ook hem vonden ze met wat zei weer zeggen een zelfmoord pogin wat dus raar was want het was een "Levens genieter" wat de familie dus zei ook daar waren alle tekeningen en Proefmodellen verdwenen. Wat zeg ik? Er zijn gewoon diensten die het in de gaten houden en ook olie magnaten houden alles in de gaten dus pas maar op.

Er zijn nog taloze verhalen meer.

EDIT: als je intressen hebt lul via msn maar ff verder met mij. ;)
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: Wat als deze broncode ooit was vrijgekomen?

Berichtdoor Johan1951 » ma 21 feb 2011, 10:30

From: Deadflames

Sorry kon he tniet laten :P, maar dit al wel heeeeel oud nieuws. Hoewel wel interresant.
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: Wat als deze broncode ooit was vrijgekomen?

Berichtdoor Johan1951 » ma 21 feb 2011, 10:31

From: Sphinxx

Inderdaad, interresant nieuws. Wat zou er gebeuren als jij een vervanger voor Benzine en Diesel zou uitvinden die je gewoon in de bestaande auto''s zou kunnen gooien? Ik weet zeker dat heel de wereld-markt er baat bij heeft als jij dan doodgaat. Ik denk dat je best wel eens vermoord zou kunnen worden.
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: Wat als deze broncode ooit was vrijgekomen?

Berichtdoor Johan1951 » ma 21 feb 2011, 10:32

From: Evil Portraits

Heb even gekeken naar de Documantere. En ik moet zeggen "Onmogelijk!" Wat hij dus inperciepe doet is een compressie van mogelijke 1.000.000.000 tekens naar 1 teken :? . In assembly nog wel!. Zoals iedereen weet bestaat asembly uit 1 en de 0 Oftwel False en True. Maar dan zou je toch moeten denken aan een code zoals Matrix (voorbeeld) die bestaan uit weet ik wat het is en die kunnen gegevens in 1 teken kutte, maar 1 miljard of meer tekens in 1 mogelijk opject :D . En nog wel op een fucking snelle manier. Oftewel het is een mysterie waar ik naar het zien van deze docomantere toch eens over naar ga denken. Ik kan er met me gedachte gewoon niet bij hoe het mogelijk zou kunnen zijn. Op een bankpasje met zoon zegel (je weet wel die rare dingen die ook op telefoon kaarten zitten) en die zwarte strip kunnen 16 tekens bevatten (wat dus ook het aantal speelfilms was) en moet je denken 1.000.000.000 > 1!.....raar.

Maar ik zeg mogelijk. Ze kunnen nu zelfs 20 minuten muziek+ 200 Textures+ 500 3D modellen in 64 KByte proben: http://www.farb-rausch.com/
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: Wat als deze broncode ooit was vrijgekomen?

Berichtdoor Johan1951 » ma 21 feb 2011, 10:33

From: Aragorn

Ik geloof er niet veel van. Als hij dat had gevonden zou hij er iets minder hoog mee van de toren blazen voor dat hij het uitbrengt en zou hij minstens een kopie ervan hebben. Je maakt mij niet wijs dat zo een belangrijk ding niet gekopieerd is om diefstal te vermijden.

btw. Ik wou even beginnen maar het aantal schrijffouten in deze topic is echt onnoemelijk hoog hoor :roll:
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: Wat als deze broncode ooit was vrijgekomen?

Berichtdoor Johan1951 » ma 21 feb 2011, 10:34

From: Baas

Het zou een mooie techniek zijn, maar als je 1.000.000.000 tekens om kunt zetten naar 1 teken, dan ben je knap en je tijd ver vooruit. Dit lijkt me wat sterk.
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: Wat als deze broncode ooit was vrijgekomen?

Berichtdoor Johan1951 » ma 21 feb 2011, 10:35

From: Sphinxx

Aragorn schreef:
Ik geloof er niet veel van. Als hij dat had gevonden zou hij er iets minder hoog mee van de toren blazen voor dat hij het uitbrengt en zou hij minstens een kopie ervan hebben. Je maakt mij niet wijs dat zo een belangrijk ding niet gekopieerd is om diefstal te vermijden.

btw. Ik wou even beginnen maar het aantal schrijffouten in deze topic is echt onnoemelijk hoog hoor :roll:

Ipeliva heeft dislexie dus je kunt het het niet kwalijk nemen.
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: Wat als deze broncode ooit was vrijgekomen?

Berichtdoor Johan1951 » ma 21 feb 2011, 10:35

From: Aragorn

Achzo, nuja het blijven er veel ;)
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Volgende

Keer terug naar EvilGamerz (0705)

cron