Jan Sloot

Jan Sloot

Jan Sloot

Berichtdoor Michael1954 » do 26 aug 2010, 10:58

From: VMSW

Hebben jullie weleens van Jan Sloot gehoord?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Jan_Sloot

Dit was een man die -zei- dat hij een manier had uitgevonden om hele films zooo klein te maken dat er 16 complete films op 64 KB kon. Omgerekend is dat 4 kilobyte per film...
Dit is ongelofelijk weinig, en klinkt onmogelijk.
Echter voordat hij het 'idee' wou verkopen, is hij overleden aan een hartaanval, en kon hij het niet meer verkopen aan (Philips (?))
Ikzelf geloof er niet in, maar heeft iemand anders nog een mening hierover? 'k hoor het graag.

Zeg het maar, kan dit, of niet (en evt. waarom wel of niet)

Bron: http://forum.computeridee.nl/showthread ... post205564
Avatar gebruiker
Michael1954
 
Berichten: 3618
Geregistreerd: zo 22 aug 2010, 16:39

Re: Jan Sloot

Berichtdoor Michael1954 » do 26 aug 2010, 11:03

From: Ctrlaltdelete

hier

Genoeg meningen te vinden op internet, en allerlei rekenvoorbeelden waaruit blijkt dat het onmogelijk is.
Avatar gebruiker
Michael1954
 
Berichten: 3618
Geregistreerd: zo 22 aug 2010, 16:39

Re: Jan Sloot

Berichtdoor Michael1954 » do 26 aug 2010, 11:05

From: Ctrlaltdelete

Een betere klik :mrgreen:
Avatar gebruiker
Michael1954
 
Berichten: 3618
Geregistreerd: zo 22 aug 2010, 16:39

Re: Jan Sloot

Berichtdoor Michael1954 » do 26 aug 2010, 11:07

From: Nybble

Over een paar jaar zal het zeker kunnen.
Als je bekijkt hoe snel het de afgelopen 20 jaar is gegaan met de technologie dan geloof ik zeker in die broncode.

Niets is onmogelijk, je moet er alleen in geloven dat het kan......
Avatar gebruiker
Michael1954
 
Berichten: 3618
Geregistreerd: zo 22 aug 2010, 16:39

Re: Jan Sloot

Berichtdoor Michael1954 » do 26 aug 2010, 11:07

From: Pappaharry

Je zult maar die 'gek' zijn die nét even ánders (onbegrijpelijk voor conform 'logica' denkende mensen) denkt / telt / rekent ... Té ingrijpend; je zou de wereldeconomie om zeep helpen en dat 'mág niet !', dús moet je verdwijnen... Dat is niet nieuws; véél ongeclaimde patenten / octrooien liggen in de kluis bij multinationals. En juist als 'fossiele energiebronnen' uitgeput lijken, komen niet-voorstelbare alternatieven opééns wel uit de kast..zoiets !.. nét als 'onvoltooide symfonieën' die achteraf tóch opduiken. Ik weiger te accepteren dat de menselijke geest beperkt is. De tijd zal het leren...
Avatar gebruiker
Michael1954
 
Berichten: 3618
Geregistreerd: zo 22 aug 2010, 16:39

Re: Jan Sloot

Berichtdoor Michael1954 » do 26 aug 2010, 11:09

From: BlackTiger

Nou ik heb nee gestemd omdat ik er niet in geloof, ook niet in de toekomst. Er is technisch veel mogelijk en dat je steeds meer op een chip kunt zetten oke.
Maar ik herinner me nog de tijd van de demo's (286/386 tijd) van o.a. The Future Crew, prachtige dingen, maar die werden in assembler (machinetaal) gecodeerd. Daar kon je redelijk wat in kwijt, maar als je ziet wat er eigenlijk qua tijdsduur pas in een 32kb demo zat, daar haal je geen film mee. En dan is assembler qua grootte dacht ik toch een van de beste programmeertalen waar je vrijwel het meest in het kleinst gemaakt krijgt, of vergis ik me nu?
Zo'n 4kb is wel heel erg klein, daarom denk ook niet dat je daar ooit 1,5 uur aan film in krijgt.
Avatar gebruiker
Michael1954
 
Berichten: 3618
Geregistreerd: zo 22 aug 2010, 16:39

Re: Jan Sloot

Berichtdoor Michael1954 » do 26 aug 2010, 11:10

From: Eagle_Erwin

Als het in de toekomst kan, kan het nu ook, als je in staat bent anders te denken dan de rest. Ik volg dit onderwerp al een jaar of 1,5 en ik ben er zelf nog niet helemaal over uit. Maar ik neig naar de kant dat het kan, en dat iemand met het idee aan de haal is gegaan. Over een paar jaar, als het patent verlopen is, komt die persoon ermee naar buiten en gaat hij er met het geld vandoor. Dat van die hardaanval vind ik erg twijfelachtig. Om meteen aan moord te denken gaat wel erg ver, maar een dag van tevoren is ook wel heel toevallig. Een gek verhaal, maar onwaarschijnlijk mooi als het waar is en ooit naar buiten komt.
Avatar gebruiker
Michael1954
 
Berichten: 3618
Geregistreerd: zo 22 aug 2010, 16:39

Re: Jan Sloot

Berichtdoor Michael1954 » do 26 aug 2010, 11:11

From: Reintje

Ik heb ja gestemd... en om dezelfde reden als Eagle Erwin aangeeft....
Er zijn mensen die in staat zijn om anders te denken dan de rest; dat zijn in de ogen van "normale" mensen, vaak eenlingen en personen met een stoornis.... Maar juist zij zijn in staat oorspronkelijk te denken.... Wie denken we dat we zijn, "als het nu niet kan, kan het nooit....?". . Er is ongetwijfeld nog ontzettend veel te ontdekken, waarvan we het bestaan nu nog niet weten. Tijdreizen zal naar mijn idee ook ooit wel es duidelijk worden hoe dat mogelijk is.Ik kan het niet wetenschappelijk onderbouwen, maar daar geloof ik absoluut in.......; 'k zal het echter denk ik niet meer meemaken.....
Avatar gebruiker
Michael1954
 
Berichten: 3618
Geregistreerd: zo 22 aug 2010, 16:39

Re: Jan Sloot

Berichtdoor Michael1954 » do 26 aug 2010, 11:12

From: BlackTiger

Zonder meer gelijk in. Anderdenkenden kunnen net veel veranderingen en nieuwe technieken teweeg brengen. Dat is overigens een ervaring die we op satelliethobby gebied ook al hebben kunnen meemaken, meer dan eens. Derhalve dat ik niet vlug zal zeggen dat iets nieuws niet zou kunnen of onmogelijk zou zijn in de toekomst.
Maar alleen fantaseren en/of is ook niet goed, je moet ook een beetje aan de techniek denken en ruimte-invulling.
Het spreekt natuurlijk wel weer ervoor dat er toch een aantal namen zijn gaan meedoen en erin geinvesteerd hebben, dat doe je ook niet zomaar.
Dat films nog stukken kleiner zullen worden in de toekomst geloof ik bijv. onmiddellijk. Maar 4 kb heb je vreselijk snel, zelfs met broncode of met enen en nullen. Maarja, wie weet......
Doch persoonlijk blijf ik denken dat dit toch net iets te ver gaat en in die context gezien, bevreemd het me dan ook niet helemaal dat plots alles "weg" is.
Avatar gebruiker
Michael1954
 
Berichten: 3618
Geregistreerd: zo 22 aug 2010, 16:39

Re: Jan Sloot

Berichtdoor Michael1954 » do 26 aug 2010, 11:13

From: Nybble

Dan heb ik nog een voorbeeld:
Een aantal jaren geleden heeft iemand zich vrijwillig (ja echt!)laten overgieten met kokend water. Gelukkig was er een zalf in de buurt die op de brandwonden werd gesmeerd; en: de vrijwilliger had zelfs geen blaartje achteraf.

Waarom wordt deze wonderzalf geweerd?
De simpele reden is dat dan de hele brandwondenindustrie op z'n gat ligt.

Zo zal het met de meeste uitvindingen wel zijn gegaan. Er wordt / werd lacherig over gedaan of keihard van tafel geveegd.
De uitvinders zelf worden krankzinnig verklaard en in een of ander gesticht geplaatst, ver van alle mensen af; of overlijden op een moment dat het de multinationals goed uitkomt (meestal een "natuurlijke" dood)
Wie geld heeft, heeft de macht, helaas wordt deze macht altijd verkeerd gebruikt :x
Avatar gebruiker
Michael1954
 
Berichten: 3618
Geregistreerd: zo 22 aug 2010, 16:39

Volgende

Keer terug naar Computer Idee (0806)

cron