Mogelijke werking broncode van Jan Sloot

Mogelijke werking broncode van Jan Sloot

Re: Mogelijke werking broncode van Jan Sloot

Berichtdoor Johan1951 » za 09 okt 2010, 10:47

From: Xibieanor

CoolGuy schreef:
Hoezo het werkte wel. Wat doe je nou toch allemaal voor aannamen. Je deed straks ook al de aanname dat 'hij waarschijnlijk de printercode gebruikte of iets wat daarvan was afgeleid'. En vervolgens ga je daar op door alsof dat dé waarheid is.

Je weet helemaal niet meer dan de rest van ons. Wist je dat wel, dan kwam je niet met dit soort verhalen aan, want ik heb je eigenlijk nog niks concreets zien zeggen. Sorry, maar het is zo. Er zijn hier tig topics over geweest in het verleden, waarin al wiskundig werd aangetoond dat het niet kon. Ik zou zeggen; gebruik eens de zoekfunctie van dit forum om je in die topics in te lezen.

Dat heb ik gedaan, maar ik kwam daar geen verklaring tegen over hoe het wel zou kunnen werken. Ik kwam alleen verklaringen tegen dat het niet zou kunnen werken. Zoals ik het beschrijf moet het kunnen werken volgens mij.
Over wel werken. Ik heb altijd begrepen dat het allemaal wel werkte tijdens de demonstraties waarbij kastjes niet kapot vielen ed. In die tijd waren ontvangers en zenders mocht er een in het kastje hebben gezeten niet van die capaciteit dat de geclaimde prestaties mogelijk waren.
Het gebruik van printercode is gezien dat tijdperk de eenvoudigste manier, lijkt mij.
Dan blijft de mogelijkheid over dat het een L&H was wat ik ook niet ondenkbaar acht.
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: Mogelijke werking broncode van Jan Sloot

Berichtdoor Johan1951 » za 09 okt 2010, 10:48

From: FrankRicard

Xibieanor schreef:
[..]
Dat heb ik gedaan, maar ik kwam daar geen verklaring tegen over hoe het wel zou kunnen werken. Ik kwam alleen verklaringen tegen dat het niet zou kunnen werken.

Daar is een reden voor.
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: Mogelijke werking broncode van Jan Sloot

Berichtdoor Johan1951 » za 09 okt 2010, 10:50

From: Xibieanor

_Led_ schreef:
[..]
Nee, het eindresultaat voor video op een computer is toch echt een digitale framebuffer.
[..]
Een analoog signaal naar digitaal is een kwestie van hardware.
[..]
Met alleen een sleutel heb je niks, je hebt ook nog de data nodig om die sleutel op toe te passen.
Het 'magische' van Sloot's systeem zou zijn dat hij een drietal statische tabellen zou hebben - die in elk afspeelkastje ingebouwd zouden zitten - waar hij met behulp van sleutels elke film uit zou kunnen halen.
[..]
Nou dat kan toch als de sleutel en de berekening naar de plaats in de tabel maar correct zijn.
[..]
Je versterkt met elke post mijn indruk dat je helemaal geen verstand hebt van hoe videocompressie in zijn werk gaat.
Je hebt nu een paar dingen bedacht - heel simpele zaken - die al in 1975 gebruikt werden voor simpele compressie - en denkt dat je het ei van columbus hebt uitgevonden,
terwijl je eigenlijk net aan het begin staat van het begrip van compressietechnieken.

De videocompressietechniek is niet het belangrijkste, dat is de manier van coderen op basis van het analoge signaal.
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: Mogelijke werking broncode van Jan Sloot

Berichtdoor Johan1951 » za 09 okt 2010, 10:51

From: CoolGuy

Xibieanor schreef:
[..]
Dat heb ik gedaan, maar ik kwam daar geen verklaring tegen over hoe het wel zou kunnen werken. Ik kwam alleen verklaringen tegen dat het niet zou kunnen werken. Zoals ik het beschrijf moet het kunnen werken volgens mij.
Over wel werken. Ik heb altijd begrepen dat het allemaal wel werkte tijdens de demonstraties waarbij kastjes niet kapot vielen ed. In die tijd waren ontvangers en zenders mocht er een in het kastje hebben gezeten niet van die capaciteit dat de geclaimde prestaties mogelijk waren.
Het gebruik van printercode is gezien dat tijdperk de eenvoudigste manier, lijkt mij.
Dan blijft de mogelijkheid over dat het een L&H was wat ik ook niet ondenkbaar acht.

Er zijn nog tig mogelijkheden over, immers, hij had -volgens het verhaal- iets compleet nieuws bedacht, en dat zal dan misschien wel verder zijn gegaan dan wat jij mogelijk acht.

Nee, zoals jij het beschrijft kan het absoluut niet werken. Met alle respect, Ik ben het eens met _LeD_, je posts getuigen niet van enige kennis op dit gebied. Je denkt dat je met wat simpele redeneringen (die ook nog eens niet correct zijn) dit hele verhaal te kunnen verklaren, dan wel te kunnen zeggen 'hoe het waarschijnlijk ging'.
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: Mogelijke werking broncode van Jan Sloot

Berichtdoor Johan1951 » za 09 okt 2010, 10:52

From: CoolGuy

Xibieanor schreef:
[..]
De videocompressietechniek is niet het belangrijkste, dat is de manier van coderen op basis van het analoge signaal.
:D

Ik denk dat dit een verloren zaak is.
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: Mogelijke werking broncode van Jan Sloot

Berichtdoor Johan1951 » za 09 okt 2010, 10:55

From: _Led_

Xibieanor schreef:
[..]
De videocompressietechniek is niet het belangrijkste, dat is de manier van coderen op basis van het analoge signaal.

Zucht.... :?
wordt het 'gecodeerd' naar een digitaal signaal ?
Worden daarop technieken toegepast om de hoeveelheid data te verkleinen ? ja ?
Dan hebben we het over digitale videocompressie, heel goed.

Dat is altijd het gezeik, mensen denken altijd een briljant idee te hebben als ze weinig van de materie snappen. Hoe meer mensen over iets weten, hoe minder vaak ze denken briljant te zijn :?
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: Mogelijke werking broncode van Jan Sloot

Berichtdoor Johan1951 » za 09 okt 2010, 10:56

From: RM-rf

Xibieanor schreef:
[..]
De videocompressietechniek is niet het belangrijkste, dat is de manier van coderen op basis van het analoge signaal.

Inderdaad, het zijn de ultrakleine kaboutertjes in het kastje die eigenlijk het werk deden.
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: Mogelijke werking broncode van Jan Sloot

Berichtdoor Johan1951 » za 09 okt 2010, 10:57

From: Bensel

Kijk, je kunt een hele hoop met libraries. Kijk bijvoorbeeld naar het spelletje kkrieger.exe. 96 Kb groot, maar wel met muziek, levels, textures en 3d effecten. Een heleboel word procudereel gegenereerd, en andere dingen worden uit bestaande libraries gehaald, waardoor de eigenlijke code van het spel niet erg groot is. Kost alleen gigantisch veel optimalisering en rekenkracht.
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: Mogelijke werking broncode van Jan Sloot

Berichtdoor Johan1951 » za 09 okt 2010, 10:58

From: _Led_

Bensel schreef:
Kijk, je kunt een hele hoop met libraries. Kijk bijvoorbeeld naar het spelletje kkrieger.exe. 96 Kb groot, maar wel met muziek, levels, textures en 3d effecten. Een heleboel word procudereel gegenereerd, en andere dingen worden uit bestaande libraries gehaald, waardoor de eigenlijke code van het spel niet erg groot is. Kost alleen gigantisch veel optimalisering en rekenkracht.

Zucht, weer iemand die Farbrausch erbij haalt.
Het schrijven van een leuke softsynthesizer en wat functies die 3d-objecten en bitmaps genereren is heel wat anders en heeft hier vrij weinig mee te maken.
We hebben het hier niet over genereren, we hebben het over reduceren en weer opbouwen.
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: Mogelijke werking broncode van Jan Sloot

Berichtdoor Johan1951 » za 09 okt 2010, 11:00

From: RM-rf

Bensel schreef:
Kijk, je kunt een hele hoop met libraries. Kijk bijvoorbeeld naar het spelletje kkrieger.exe. 96 Kb groot, maar wel met muziek, levels, textures en 3d effecten. Een heleboel word procudereel gegenereerd, en andere dingen worden uit bestaande libraries gehaald, waardoor de eigenlijke code van het spel niet erg groot is. Kost alleen gigantisch veel optimalisering en rekenkracht.

Rekenkracht zal er niet overdreven veel nodig zijn .... integendeel, het is waarschijnlijk eerder andersom, hoe zwaar de 'basis' is en de brondbestanden e gecomliceerde berekeningen die voorgegegeven zijn in het programma, des te meer rekenkracht is nodig...

Het spel dat je als voorbeeld geeft is idd indrukwekkend qua grootte, maar is ook niet een gecomprimeerde video, maar juist een vanuit een minimaal model gegenereerd iets, zonder verder scenario of al te uitgebriede wereld ... voornamelijk een zeer basi 'engine'...

Het is echter niet mogelijk vanuit een bestaande film deze zomaar 'om te zetten'...

Als je bv kijkt naar muziek is het best mogelijk muziekbestanden een paar Kb groot te laten zijn voor meerdere minuten muziek, bv via MOD Files: http://en.wikipedia.org/wiki/Module_file .... echter het is niet mogelijk je bestaande muziekcollectie 1-op-1 om te zetten daarnaar..
Een MOD file betekent eigenlijk dat enkel de compositie opgeslagen wordt, als ware het enkel de bladmuziek, soms met wat extra datasporen of extra instellingen.
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

VorigeVolgende

Keer terug naar Forum.Fok.NL (1209)

cron