Het verhaal van Jan Sloot...

Het verhaal van Jan Sloot...

Re: Het verhaal van Jan Sloot...

Berichtdoor Johan1951 » vr 08 okt 2010, 15:25

From: Twabi2

Kuch* Staaadslegende *kuch*
Netjes verfilmd, da wel, maar voor de rest... zo oud en fake als iets

*lalalalala*
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: Het verhaal van Jan Sloot...

Berichtdoor Johan1951 » vr 08 okt 2010, 15:26

From: Webshit

Lijkt me een beetje flauwekul. zeker dat laatste dat ze de broncode nie kunnen bemachtigen.
Developers, codeerder en decryptologen en nog van die mensen kunnen veel doen met weinig.
---------------
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: Het verhaal van Jan Sloot...

Berichtdoor Johan1951 » vr 08 okt 2010, 15:27

From: Syndroom

Deel 2 van da netwerk gedoe:
http://www.netwerk.tv/index.jsp?p=items ... k&a=131361

Ja idd het lijkt raar en ik geloof er ook niet veel van maar wat hebbe die mense dan gezien... vind het erg op de davinci code lijkend.
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: Het verhaal van Jan Sloot...

Berichtdoor Johan1951 » vr 08 okt 2010, 15:47

From: Taxidermy

Sinterklaas, de PaasHaas en de Drie Koningen moeten overgelukkig zijn om hier te lezen dat er nog zoveel naïevelingen rondlopen. Ook hun verderbestaan loopt de volgende eeuwen geen gevaar want volgelingen en goedgelovige zielen oogst je met het simpelste verhaal. "Een kinderhand is gauw gevuld wanneer je een doos spekken in de kast hebt staan." heb ik eens iemand horen zeggen. Wel ik kan er alleen maar aan toevoegen: "Een klein verstand hoeft absoluut niet te breken wanneer het 't petje dat er op rust te boven gaat."

Bijna iedere hoax ontspruit een brein dat - laten we het bescheiden houden - iets "anders" ontwikkelt is dan het landelijk gemiddelde.
M.a.w.: voor een goeie grap heb je een goeie bedenker maar niet noodzakelijk een goed verstaander nodig.
Ik moet zeggen dat de bedenker van heel deze "Sloot-joke" (want volgens mijn bescheiden mening is het niet meer dan dat) toch wel 'nen straffen' is. Hij moet er ook behoorlijk wat medeplichtigen op nahouden want anders krijg je een dergelijk spectaculair verhaal niet aan de media verkocht.

Herinnert er zich nog iemand "MoneyTron"? 't Was een langharige grijze baardaap die zichzelf in de media én portefeuilles van intelligente beleggers wist te wringen. Oók met een mooie theorie. Hij had succes met een lege doos, puur enkel en alleen omdat slimme mensen zijn theorie WILDEN geloven. Het heeft hem blitse wagens en zelfs een politieke zetel opgeleverd. Wanneer zijn zeepbel uiteindelijk (ettelijke miljoenen later) doorprikt werd, hij hiervoor een tijdje achter slot en grendel verdween, zijn kop te schade en schande meermaals op het nationale én internationale nieuws was verschenen... Zelfs toen had hij nog niet veel van zijn populariteit en de daaruitvolgende geloofbaarheid moeten inleveren. Hij is ondertussen een B.V. geworden die op kosten van een gekende discotheekuitbater met een mooie Ferrari mag rondsjeezen.

Graaf wat in de geschiedenis en je komt hopen van dergelijke verhalen tegen. De mens is een kuddedier dat verhaaltjes voor het slapengaan nodig heeft. Iets om tussen soep en patatten over te discussiëren wanneer hij/zij uitgezevert is over het weer, het voetbal en de Ronde.

Ik lees hierboven commentaren als:
- SimonMC: "ik denk wel dat die zijn uitvinding echt is, en zeker als je er 20 jaar aan werkt"
Is dat dan de garantie? Is dat dan het quality label ISO norm? Hij is devoot en toegewijd, dus zal het wel werken??? Wel wat straf als stelling vooral omdat je eerst een ander verslijt voor domkop :-D

- AK24-7: "Als je 20 jaar eraan sleutelt dan kan je toch wel meer dan elke andere programmeur"
Tja, als er een schaapje blaat in de wei dan blaat er altijd wel eentje bevestigend terug nietwaar ;-)

- Jappiekeuh: "ja, dat is ongeveer hetzelfde verhaal as die kerel die auto's kon laten rijden op waterstof, die is ook omgebracht door de olieindustrie! JAMMER"
Nee hoor. In Amsterdam loopt er momenteel een project met 9 bussen die op een waterstofcel rijden. Het allemaal nog vrij experimenteel maar toch is het de bedoeling om dit verder uit te bouwen en er over een paar jaar hun volledig openbaar vervoersnet op te laten draaien. Wat jij echter bedoelt is de hoax van die vent die een motor gebouwd had die op een flesje blauwe Spa op en af de bakker kon. ;-) Vermoord is hij echter niet, hij logeert nu in de kerker van Sleik El-Rojenbiet en leeft er op een dieet van water en brood. Of nee... geen water voor hem. Te gevaarlijk! :-D

Terug naar de Sloot-theorie.
Ik kan natuurlijk mis zijn, maar de laatste keer dat ik het nakeek bestond een byte nog uit 8 bits. Omdat een bit alleen de waarde 0 of 1 kan hebben, worden zij gezien als groepjes van 8 of een veelvoud hiervan.
Eén byte kan 256 verschillende waarden of codes bezitten. Deze code kan een processor op een groot aantal manieren interpreteren. Verwacht hij een getal, dan kan de byte de getallen 0 tot en met 256 voorstellen. Verwacht de processor een karakter, dan wordt de code gezien als een letter in het alfabet of een symbool.
Omdat de processor met bitjes werkt, wordt gerekend in het 2-tallig stelsel. Aangezien dit omslachtig rekend en voor mensenogen compleet onoverzichtelijk is (voor het getal 2000 zijn al 11 cijfers nodig!!!) rekenen programmeurs in het hexadecimale 16-tallige stelsel, zo wordt één byte geschreven als twee cijfers.

Om het voor de mens makkelijker om lezen te maken wordt broncode al vertaald naar (minstens) hexadecimale code MAAR voor de processor én dus ook alle datadragers blijft het binair. Dus BLIJF je voor de simpelste code een toch wel aanzienlijk rekensommetje aan elkaar te breiën. M.a.w. het cijfer 2000 wordt er niet korter op.

Softwarematige compressie in de huidig gebruikte programmatie staat zowat aan de eindstreep qua uitbating/uitbuiting.
Hardwarematige compressie however is nog volop in opgang. Denk maar aan Blue-Ray en bio-chips.
Moest Sloot zich nu met dat laatste beziggehouden hebben... Dan misschien...

Ik ga het hier op houden.
Al wat ik kwijt wou is dat wanneer je het wat technisch inkleed, je er wat potentiële dollar- of eurotekens opplakt en je je verhaal kan doen voor de goedgelovige oren van een horde meelopers... Je 'de steen der wijzen' op zak hebt. Alleen, een zekere Midas is daar al eens een ongezonde, doch royale, dood aan gestorven ;-)

Taxidermy
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: Het verhaal van Jan Sloot...

Berichtdoor Johan1951 » vr 08 okt 2010, 15:48

From: Great_Manu

ZjatteZjos

Dat lijkt me buiten de kwestie te zijn.
Elke transmissie van informatie gaat volgens jou gepaard met informatieverlies?
Dat is niet waar. Er zijn genoeg methodes om dat op te vangen.

Wat je hier hebt(indien het allemaal zou kloppen, he) is een zeer compacte data op een drager. De transfer van die data zou 100% perfect moeten zijn, maar aangezien het om een zeer kleine hoeveelheid data gaat, is dat misschien geen probleem.

Het argument dat 1 man niet zou kunnen wat duizenden researchers kunnen vind ik een vals argument. In het verleden heeft verschillende keren 1 man het verschil gemaakt. Dat zou nu ook kunnen.

Nog iets, wat hier aan de hand is, is een wiskundige reeks en de codering en decodering ervan. Dit is in principe helemaal technologie-onafhankelijk. Een Indiër zou dit 7000 jaar geleden ook in zijn eentje hebben kunnen uitvinden. (India kenden zo'n 7000 jaar geleden zijn Vedische periode. Een periode waar men op verschillende vlakken, ook in de wiskunde, enorme stappen vooruit was op de rest van de wereld, maar dat volledig ter zijde.)
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: Het verhaal van Jan Sloot...

Berichtdoor Johan1951 » vr 08 okt 2010, 15:50

From: Drclawski

Voor degenen die het hele verhaal niet gezien hebben op nova van een paar jaar terug:

Wat meneer Sloot heeft uitgevonden werkte op de volgende manier: er was een grote databank in dat apparaatje, met daarin fragmentjes van plaatjes. hij kon doormiddel van een algoritme met behulp van een flink aantal van die kleine fragmentjes een plaatje en zelfs een stukje film produceren. de parameters om zo'n stukje film dan te berekenen kon je eenvoudig kwijt op zo'n chipcard.

Dus in het kort: op de chipcard stond informatie om met behulp van de grote database van fragmentstukjes weer een normale film te reconstrueren.

En dan nu de speld om de ballon kapot te maken: meneer sloot had zn database geoptimaliseerd voor die 16 of 64 films. hij kan van zn levensdagen geen 'generieke' database maken waarmee je ALLE films kunt reconstrueren. daarvoor zou een gigantische database nodig zijn, en dan zouden ook de getallen op de chipcard gigantisch moeten zijn.

Dus alhoewel je met de chipcard ervoor kunt zorgen dat de films in het apparaatje ontsleuteld kunnen worden, moet de versleutelde data van NIEUWE films (dus andere dan de 64 die er al op staan) ook naar dat apparaatje gestuurd worden.

Dan download ik liever een divx, of huur/koop een dvd.
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: Het verhaal van Jan Sloot...

Berichtdoor Johan1951 » vr 08 okt 2010, 15:53

From: Zippie666

Zou het niet gewoon een oplichter zijn die geen andere uitweg zag dan zelfmoord ofzo? Allez, kweetnie eh, ma de pro's mochten het nie onderzoeken omda't te eenvoudig was en de 2de demonstratie wou hij nie bij philips zelf doen, lijkt me nogal verdacht ze, zeker oplichter die zn wereld zag instorten omdat hij door de mand ging vallen.
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: Het verhaal van Jan Sloot...

Berichtdoor Johan1951 » vr 08 okt 2010, 15:54

From: Jakke85

De zoon kwam hem verassen.. BOE.. en t'was gedaan mee spele..

German beer is like making love in a canoo,
f*cking close to water
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: Het verhaal van Jan Sloot...

Berichtdoor Johan1951 » vr 08 okt 2010, 15:54

From: AK24-7

20 jaar werk halen mensen die vanaf het begin niet meewerkte niet zomaar in!
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: Het verhaal van Jan Sloot...

Berichtdoor Johan1951 » vr 08 okt 2010, 15:55

From: Debbes

Gewoon meespringen op de "Dan Brown"-succestrein.
Hoeveel boeken zijn er nu al wel niet verschenen met code, mysterie e.d. in de titel?
Het verhaal is goed gevonden en het boek zal wel verkopen, maar de waarheid zal er wel ver vandaan liggen.
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

VorigeVolgende

Keer terug naar Clint.be (0705)