Wat was er gebeurd als de broncode was uitgekomen?

Wat was er gebeurd als de broncode was uitgekomen?

Re: Wat was er gebeurd als de broncode was uitgekomen?

Berichtdoor Johan1951 » wo 06 okt 2010, 07:29

From: Neok_

Abeker schreef:
Ja, bijzonder goede oplichterskwaliteiten... Kom op zeg, met een sleutel van 1KB kun je zelfs niet eens alle mogelijke volgordes van frames van één film aanduiden.

Volgens mij zouden we het niet meer over KB's gaan hebben, iig staat voor mij wel vast dat met de technieken die in jouw en mijn pc zijn verwerkt dit allemaal niet mogelijk is.
Maar, zoals door Sloot zelf gezegt,
"Sloot was teruggegaan naar de oorsprong van de ontwikkeling van de digitale techniek en had een andere manier gevonden om elektronische informatie op te slaan. Het binaire stelsel was volgens Sloot achterhaald"?

Ik sta voor mezelf nu voor een dilemma:
* Wil ik geloven dat hij dit inderdaad voor mekaar heeft gekregen?
Naar mijn idee heeft hij dan het --bijna-- onmogelijke gedaan. Welke aanpassing -of meer- heeft hij wel niet gemaakt in de oorsprong van de techniek, wat volgens hem ook nog eens erg simpel was en iedereen erop had kunnen komen.
Echter, er zijn wel meer dingen in de geschiedenis gebeurt die mensen eerst onmogelijk hadden geacht op welke manier dan ook.
* Of wil ik geloven dat hij een oplichter is?
Daar ruikt het wel naar hier. Maar zoals hierboven door mij gezegt: mijn inziens bestaat die mogelijkheid ergens toch wel.
Lijkt mij iig rete-moeilijk om Pieper z'n topfunctie op te laten zeggen voor jouw uitvinding, bij DE man van siliconvalley langs te gaan en enthousiast te maken ..and so on..
Daarnaast: bij zijn demonstratie liet hij enorm veel films tegelijk afspelen, verschillende snelheden, doorspoelen mogelijk: wat behoorlijk knap is met zo'n windows draaiende P3 van toen.


Als ik mijn argumenten nu terug lees, lijk ik toch meer naar het erkennen van Jan Sloot te gaan dan hem als een ordinaire oplichter afschilderen.
Overtuigd ben ik echter niet...
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: Wat was er gebeurd als de broncode was uitgekomen?

Berichtdoor Johan1951 » wo 06 okt 2010, 07:30

From: Abeker

Neok_ schreef:
[...]
Volgens mij zouden we het niet meer over KB's gaan hebben, iig staat voor mij wel vast dat met de technieken die in jouw en mijn pc zijn verwerkt dit allemaal niet mogelijk is.

Als Sloot zelf als eenheid (kilo)bytes hanteert (1KB voor de 'code', een chip van 64KB, 5 databanken van ieder ~75MB), dan mogen wij die eenheid ook gebruiken om aan te tonen dat wat Sloot ontwikkeld zou hebben onmogelijk is. Als Sloot wat anders bedoeld had, dan is dat zijn eigen probleem, moet hij maar de gangbare definities van begrippen hanteren.

Er zijn inmiddels genoeg argumenten aangedragen die bewijzen dat Sloot een fantast is, en geen enkel argument dat voor hem pleit. Dat Pieper het aandurfde om Sloot te vertrouwen zegt niets, of geloof jij ook alles wat Bush zegt?
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: Wat was er gebeurd als de broncode was uitgekomen?

Berichtdoor Johan1951 » wo 06 okt 2010, 07:31

From: Gomez12

Wat ik trouwens wel grappig is dat Sloot zo paranoide zou zijn omdat het zo'n simpele gedachtensprong zou zijn dat iedereen ermee weg had kunnen lopen, alleen moest hij wel een eigen OS schrijven en zoals ze bij veel bedrijven kunnen toegeven is een OS schrijven niet echt iets simpels. Of zijn uitvinding was gewoon een nieuw encrypted FS van een paar 100 Gb in een zwarte doos waarna via een keycard ( met 1 kb keys ) de boel gedecodeerd werd. Simpel bedacht en mooi neergezet. Want als er geen drivers zijn kan geen enkel OS wat binair werkt met jouw FS overweg en als je het een beetje mooi vertelt zitten alle films op een geheugenstick met 1kb per stuk, en wordt er door vage trucen ( decoden ) van de zwarte doos van 1kb een complete film gemaakt...

Simpel en mooi omschreven.
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: Wat was er gebeurd als de broncode was uitgekomen?

Berichtdoor Johan1951 » wo 06 okt 2010, 07:32

From: Rey Nemaattori

Abeker schreef:
Dat Pieper het aandurfde om Sloot te vertrouwen zegt niets, of geloof jij ook alles wat Bush zegt?

Het merendeel niet, maar als bush zou aftreden omdat een ander persoon een overheid & regeringssysteem had dat het helemaal zou zijn, zou dat toch wat betekenen imho.
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: Wat was er gebeurd als de broncode was uitgekomen?

Berichtdoor Johan1951 » wo 06 okt 2010, 07:33

From: Abeker

Of z'n positie was onhoudbaar omdat de rest van Philips wel inzag dat er geen uitvinding was :)
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: Wat was er gebeurd als de broncode was uitgekomen?

Berichtdoor Johan1951 » wo 06 okt 2010, 07:35

From: Blobber

Ik heb de documentjes die door Hyperion Hier als scan werden aangeboden even door de OCR gesjord, lees en trek zelf uw conclusies :) (ocr foutjes voorbehouden :))
Bijlage 1

Door Control Risks Group teruggevonden tekst, afkomstig uit
De organizer van Jan Sloot

Jan Sloot
Principe werking Sloot Digital Coding System
10 mei 1999


Al lange tijd wordt er gezocht naar compressietechnieken om data zo klein mogelijk op een drager op te slaan. Met de huidige technieken is het, voorzover bekend, niet mogelijk om een compressie van minder dan 50 procent te halen. Aangezien ik er ook niet in geloof dat er een compressietechniek mogelijk is om bijvoorbeeld een Videofilm op te slaan met een opslagcapaciteit van minder dan 100kB - een seconde beeld kost minstens 1 MB, 90 minuten dus 5400 MB - ben ik op zoek gegaan naar een andere methode. Na jarenlange experimenten ben ik erin geslaagd met een heel nieuwe techniek, zonder gebruik te maken van compressietechnieken, alle soorten van data op een drager van maximaal 128 kB op te slaan en vervolgens weer af te spelen zonder verlies van kwaliteit en snelheid (elke bit wordt exact weer teruggelezen zoals hij is ingelezen). Elke vorm van data (beeld, geluid, tekst) wordt hierbij gecodeerd tot een sleutel die n kb bevat. Door deze sleutel weer aan te bieden aan een programma dat deze sleutel met enorm hoge snelheid kan decoderen tot exact dezelfde informatie die eerder is gecodeerd.Hiermee heb ik een nieuwe techniek ontwikkeld die bewijst dat compressie zinloos is en deze nieuwe techniek (SDCS) alleen maar toekomstperspectief heeft.

Elk gegeven, data, beeld of geluid wordt omgezet in een getalcode.In een geheugen staat voor elk soort een vaste waarde bij elk soort.Voor data een x aantal karaktercodes, voor geluid een x aantal tooncodes en voor beeld een x aantal pixelcodes. Door een aantal berekeningen in een vast programma op een chip op te slaan wordt een sleutel gegenereerd die op een extern opslagmedium slechts n kilobyte bevat.Aan die berekening die nodig is voor het maken van een sleutel die data, muziek of een speelfilm bevat, is door de uitvinder ruim 12 jaar gewerkt.De vinding is ontstaan doordat de uitvinder behoefte had aan de opslag van enorme hoeveelheden informatie op een relatief kleine drager. Er wordt uitgegaan van het principe dat elke basis informatie slechts n maal op te slaan. Bijvoorbeeld: n maal de karakters A, a, tot en met Z, z. N maal kleureninformatie voor de pixels rood, groen, blauw enzovoort.Vanuit deze referentie een digitale code te maken om zodoende met deze berekening een unieke sleutelcode te maken middels een uniek algoritme. De uiteindelijk gegenereerde sleutelcode wordt opgeslagen op een chipcard, om dan later weer door een programma met een eigen algoritme, die opgeslagen zijn in processors als vaste opslag, weer af te spelen.
Op deze manier ontstaat een sleutel van maximaal n kilobyte terwijl de opslag van het programma voor de diverse (5) algoritmen, enkele megabyte bevat, bij de experimenten van de uitvinder maximaal 12 megabyte per algoritme. Hierbij is rekening gehouden met een tijdelijke opslag van tussenberekeningen voor het algoritme. Dit programme kan uiteraard opgeslagen worden in meerdere processors. Hierdoor is het mogelijk om grote hoeveelheden data, muziekstukken en speelfilms op een chipcard van bijvoorbeeld 128kB op te slaan en op elk willekeurig afspeelapparaat, dat is voorzien van de chips met het rekenprogramma, af te spelen. Omdat elk programma, ongelijk de lengte, in feite slechts een sleutelcode is die maximaal 1 kilobyte aan opslagcapaciteit nodig heeft, kunnen er ruim 100 programma's op genoemde chipcard. 100 Speelfilms van circa 2 uur of 100 tv-programma's met een avondvullend-programma van enkele of tientallen uren, dat maakt niets uit. Elke sleutelcode, voor welk soort programma ook, vraagt een opslag van slechts 1 kilobyte. Alleen is het dan wel wenselijk om de 5 geheugens waar het algoritme zijn tijdelijke gegevens weg moet zetten, groter te maken. Op dit moment wordt door de uitvinder gewerkt aan een applicatie met een processor van meer dan 550 megaherz en 5 maal een geheugen van 74 megabyte.
Wat dit betekent voor de toekomst bij de productie van (nieuwe) audiovisuele apparaten, computers, camcorders enzovoort, za1 u als lezer duidelijk zijn. De huidige opslag met behulp van tape, diskette, harddisk, cd enzovoort, zijn in een klap niet meer nodig. Een videorecorder kan in zakformaat en gevoed worden door batterijen met een geringe stroomafname. Videofilms kunnen uit automaten (of via Internet) in luttele seconden (tegen betaling) op een chipcard worden gezet en vervolgens thuis op een player worden bekeken. Dit geldt uiteraard ook voor muziek en data. Zo zijn er onnoemelijk veel toepassingsmogelijkheden.
Her zal duidelijk zijn dat de kern bestaat uit de formule waarin het algoritme plaatsvindt en voor het maken van een sleutel die bij de opslag hoort en de formule voor het algoritme van de sleutel voor het teruglezen van de informatie. Uiteraard zal hierover in dit schrijven geen uitleg worden gegeven, deze berekeningen zijn door de uitvinder gepatenteerd en zullen nimmer door de uitvinder worden gepubliceerd!!

Bij dit principe gaan we er vanuit dat elke informatie slechts n keer wordt opgeslagen. Dus elk primair gegeven is n maal in een vast geheugen opgeslagen. Als we, als voorbeeld, een boek zouden nemen, dan komen hierin vele duizenden malen de letters A tot en met Z voor, evenals lees -en schrijftekens. Dit zou per boek vele megabyte aan opslag betekenen. Wanneer we in een geheugen alleen de primaire gegevens opslaan met een referentienummer dan hebben we slechts enkele kilobytes nodig voor de opslag in het geheugen.
Om nu de letters in een boek op de juiste plaats te krijgen, creëren we een sleutelcode door het algoritme die een aantal rekenformules bevat waarvan ook de uitwerking weer in een geheugen staat.Dit geheugen noemen we een Data Sleutel Decoder. Deze decoder berekent welke gegevens waar geplaatst moeten worden en op welke pagina in het boek, om ze later precies daar te plaatsen waar ze in het boek thuishoren. We moeten een berekening maken waarbij elk verschillend woord, ongelijk het aantal karakters, een unieke getalwaarde krijgt met een zo klein mogelijke waarde. Dit betekent een ingewikkelde rekenmethode waar uiteindelijk niet uit te komen is. Ik heb uiteindelijk voor een andere methode gekozen. we hebben immers alle karakters reeds als unieke referentie opgeslagen waarom zouden we dan ook aan woordopslag doen? Deze methode wordt daarom overgeslagen.Dan komen we tot de regels. Ik denk dat de kans dat er in een boek tweemaal dezelfde regel voorkomt, nihil is.Zouden we alle gecodeerde cijfers van de woorden uit een regel optellen, dan kriigen we nog geen echt uniek getal. In het hele boek zouden meerdere sommen van regels een gelijke uitkomst hebben, dus ook deze methode, is niet bruikbaar.
Besloten werd om elke pagina in zijn totaal te coderen. Door de uitvinder werd een algoritme bedacht die eerst alle karakters van een pagina codeerde in een unieke paginacode. Samen met een referentiecode voor elke pagina.Op deze manier wordt een eerste opslag gemaakt van codeersleutels in een aantal dat gelijk is aan het aantal pagina's in een boek.
Voor dit systeem werd een programma ontwikkeld waarvan de werking als volgt is: De tekst wordt ingelezen in de Data Key Decoder (DKD). In de Program Key (PK) zitten alle programma-algoritmes voor de berekeningen (coderen en decoderen) opgeslagen, als de berekening van de eerste pagina is uitgevoerd, wordt de waarde tijdelijk opgeslagen in de Character Key Decoder (CKD). Daarna volgt de codering van de tweede pagina enzovoort. Zodra alle pagina's zijn gecodeerd en opgeslagen in de DKD, worden alle daar verzamelde paginacodes door de PK bewerkt tot een totale programmacode. Daar de opslag van het totale boek op deze manier slechts een aantal codes bevat, zal de totale opslag slechts 1 kilobyte bevatten.Voor film wordt dezelfde techniek gebruikt, alleen praten we dan over pixels in plaats van karakters.
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: Wat was er gebeurd als de broncode was uitgekomen?

Berichtdoor Johan1951 » wo 06 okt 2010, 07:43

From: MrSleeves

Blobber schreef:
Ik heb de documentjes die door Hyperion Hier als scan werden aangeboden even door de OCR gesjord, lees en trek zelf uw conclusies :) (ocr foutjes voorbehouden :))

In die tekst:
(...)
De uiteindelijk gegenereerde sleutelcode wordt opgeslagen op een chipcard, om dan later weer door een programma met een eigen algoritme, die opgeslagen zijn in processors als vaste opslag, weer af te spelen.
(...)
Dit programma kan uiteraard opgeslagen worden in meerdere processors.
(...)

Waarin? L1-cache? :lol:
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: Wat was er gebeurd als de broncode was uitgekomen?

Berichtdoor Johan1951 » wo 06 okt 2010, 07:44

From: Mr_Atheist

Tja, Jan Sloot, dan kun je ook de 1-en en 0-en apart opslaan en dan gewoon bijhouden hoeveel 1-en je hebt en hoeveel 0-en. Dat levert je ook precies geen film op!

Een hoeveelheid informatie kun je altijd uitdrukken in bits. Welk revolutionair systeem Sloot dan ook wel bedacht mag hebben; De hoeveelheid informatie die de sleutel bevat is niet voldoende om een willekeurige film van alle andere ooit gemaakte films te onderscheiden.

Zijn claim dat een sleutel van enkele KB een complete film kan ontgrendelen is dus per definitie onwaar...

Jan Sloot is een spook dat heel snel duidelijk maakt met wat voor mensen je te doen hebt. Zo blijkt dat alle managers betrokken bij het verhaal echt niets van informatietheorie afweten. Daarnaast zie je redelijk snel het verschil tussen de Romantische Nerd (tm) en de Nerd met Baggage (tm)... :P
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: Wat was er gebeurd als de broncode was uitgekomen?

Berichtdoor Johan1951 » wo 06 okt 2010, 07:45

From: Initial G

Mr_Atheist schreef:
Tja, Jan Sloot, dan kun je ook de 1-en en 0-en apart opslaan en dan gewoon bijhouden hoeveel 1-en je hebt en hoeveel 0-en. Dat levert je ook precies geen film op!

Een hoeveelheid informatie kun je altijd uitdrukken in bits. Welk revolutionair systeem Sloot dan ook wel bedacht mag hebben; De hoeveelheid informatie die de sleutel bevat is niet voldoende om een willekeurige film van alle andere ooit gemaakte films te onderscheiden.

Zijn claim dat een sleutel van enkele KB een complete film kan ontgrendelen is dus per definitie onwaar...

Jan Sloot is een spook dat heel snel duidelijk maakt met wat voor mensen je te doen hebt. Zo blijkt dat alle managers betrokken bij het verhaal echt niets van informatietheorie afweten. Daarnaast zie je redelijk snel het verschil tussen de Romantische Nerd (tm) en de Nerd met Baggage (tm)... :P

Bagage is met 2 g's :)
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: Wat was er gebeurd als de broncode was uitgekomen?

Berichtdoor Johan1951 » wo 06 okt 2010, 07:46

MrSleeves

Overigens heeft hij het in het eerste deel van de tekst over sleutels die n kb "bevatten".
En als er geen enkel verlies optreedt, dan lijkt het me toch dat we het hier hebben over een sleutel die uit een database een stuk data haalt (zoals we hier al eerder hadden geconcludeerd).

Daarna gaat'ie gewoon een zwamverhaaltje houden; en inderdaad zoals Mr_Atheist zegt.
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

VorigeVolgende

Keer terug naar Tweakers.net (0705)

cron