Het Jan Sloot mysterie (Deel 7a)

Het Jan Sloot mysterie (Deel 7a)

Re: Het Jan Sloot mysterie (Deel 7)

Berichtdoor Johan1951 » vr 01 okt 2010, 22:03

From: Ukker

Isabeau schreef:
Eigenlijk begrijp ik nog steeds niet wat hij nou precies voor revolutionairs zou hebben uitgevonden. Een code (of 5) waarmee je alle films kan zien? Wha?

Nee. Een systeem om bestanden mee te comprimeren (dus de bestandsgrootte kleiner te maken). Met de code zou je de bestanden weer kunnen uitpakken (of "ontsleutelen")
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: Het Jan Sloot mysterie (Deel 7)

Berichtdoor Johan1951 » vr 01 okt 2010, 22:05

From: Pisnicht

Isabeau schreef:
Eigenlijk begrijp ik nog steeds niet wat hij nou precies voor revolutionairs zou hebben uitgevonden. Een code (of 5) waarmee je alle films kan zien? Wha?

Volgens mij was het meer een vervanging van het binaire systeem wat we nu gebruiken voor computers (dus slechts 1 en 0). Door meer getallen te gebruiken kon je veel meer data kwijt op dezelfde opslag door compressie.
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: Het Jan Sloot mysterie (Deel 7)

Berichtdoor Johan1951 » vr 01 okt 2010, 22:08

From: RM-rf

Demon_Hunter schreef:
[..]
Hij is wel naar silicon vally geweest he, daar kom je niet als je rommel verkoopt... heeft grote leningen (miljoenen) gekregen van Philips en ABN, een bedrijf zoals Philips gaat echt niet met een of andere pannenkoek zaken doen.

ehm, bij Phillips werd Jan Sloot ook domweg de deur gewezen omdat de technici doorhadden dat zn claims op niets gebaseerd waren en het hele verhaaltje stonk....
Dat Roel Pieper kennelijk wel 'viel' voor het hele verhaal en uiteindelijk op persoonlijke titel ermee doorging was zijn keuze maar juist dat was hem door de technici bij Phillips met klem afgeraden

exact dezelfde personen zijn ook betrokken geweest bij Lernout & Hauspie ... ook zo'n bedrijf dat claimde baanbrekende technologie te bezitten en welke miljoeneninvesteringen aanlokte en erg 'groot' werd op basis van een belofte ooit zijn 'revolutionaire' uitvindingen op de markt te brengen die zoveel indruk maakte bij demonstraties...

Bij L&H staat al vast dat de vermeende 'revolutionaire uitvindingen volledig 'lucht' waren, en ook dat men de verkregen investeringen domweg andere bedrijven opgekocht werden waarvan dan de technieken opens gepresenteerd werden als zijnde 'eigen' uitvindingen.
Vervolgens verzon men ook de eigen klanten en omzet (in Korea, de vermeende grote 'miljoenen-klant' was juist een koreaanse spraak-onderneming, die ze zelf aangekocht hadden, en wiens technologie ze als de 'eigene' presenteerden)
Toch was het hele financiele stelsel een wirwar van belangen en een soort van 'perpetuum mobile' een poging om vanuit het niets en enkel met een 'luchtverhaalte' genoeg investeringsgelden te verzamelen om uiteindelijk toch een soortgelijke techniek extern aan te schaffen ... waarbij echter ook veel geld in de zakken van de betrokkenen 'verdween'.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Lernout_%26_Hauspie

Op zijn hoogtepunt had L&H een marktwaarde van 10 miljard dollar.
[bewerken] Proces
Op maandag 22 mei 2007 startte het proces tegen Lernout en Hauspie, het grootste fraudeproces ooit in België. Op 9 oktober 2007 werd voor de oprichters een celstraf van 5 jaar geëist waarvan 2 voorwaardelijk, alsmede een strenge geldboete, aangezien zij door fraude menig bedrijf én investeerder in moeilijkheden hadden gebracht. Op 20 september 2010 viel het doek over de zaak: het hof van beroep in Gent oordeelde dat Jo Lernout, Pol Hauspie, Nico Willaert en Gaston Bastiaens wel degelijk schuldig zijn valsheid in geschrifte en het knoeien met de resultaten van hun vroegere bedrijf.[1]

Noteer, hierbij waren óók Roel Pieper én Marcel Broekhoorn als investeerders betrokken...

Ook bij Jan Sloot zijn er vele miljoenen 'verdwenen' en de dood van Jan Sloot kwam in zoeverre uit dat het voorkwam dat er ooit een gerechterlijk onderzoek zou kunenn komen naar de oplichting die mogelijk begaan was bij de demonstraties die die investeerderes overtuigde miljoenen dollaars in die onderneming te steken.

Sowieso is het goed eventjes voor ogen te halen waarmee mensen als broekhoorn en Pieper hun grote kapitaal verdient hebben:

Marcel Broekhoorn werd bv héél rijk met World Online, en NovaXess en Telfort ... in de tijd dat Internet een luchtbel was en je vooral veel verdiende door vroeg aan te kopen en vervolgens voor veel geld je aandelen te verkopen kort voordat de luchtbel 'uiteen spatte'...

Roel Pieper heeft helemaal een portfolio met kortbestaande ondernemingen die ooit 'hip' waren, vooral op de momenten dat hij zijn aandelen erin verkochtte en die daarna in vrije val kwamen en meestal enkel uit lucht bleken te bestaan.
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: Het Jan Sloot mysterie (Deel 7)

Berichtdoor Johan1951 » vr 01 okt 2010, 22:09

From: Longinus

wat ze zeggen is dat het juist geen compressie is, maar expansie, het getal 2^64 is veel kleiner te noteren als de uitkomst en hij had uitgevogeld hoe bestanden terug te rekenen naar de basisgetallen.
het is dus een genie geweest, zijn tijd ver vooruit.

wie tegen dit systeem zijn, denk aan de bestaande entertainmentindustrie, makers van de nu bestaande compressie software, netwerken, eigenlijk alles die verdienen aal dataverkeer of waar dataverkeer nog een hindernis is.
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: Het Jan Sloot mysterie (Deel 7)

Berichtdoor Johan1951 » vr 01 okt 2010, 22:11

From: RM-rf

Longinus schreef:
wat ze zeggen is dat het juist geen compressie is, maar expansie, het getal 2^64 is veel kleiner te noteren als de uitkomst en hij had uitgevogeld hoe bestanden terug te rekenen naar de basisgetallen.
het is dus een genie geweest, zijn tijd ver vooruit.

tjha één getal is inderdaad in één bite op te slaan, als je zeker weet dat de uitkomst altijd dat ene getal is ....
zodra je echter alle getallen in een bepaalde range als mogelijke uitkomst kunt hebben, levert 'compressie' niks op, dan moet je dus een geheugen hebben dat genoeg ruimte heeft voor het aantal uitkomsten dat je wilt kunnen krijgen.

Sloot had het over video-signalen.
Beweren dat alle films op te slaan zijn in 5 bestanden van 74 MB (ook toekomstige films, die nog gemaakt moeten woren) en je dan enkel een sleutel van een paar KB nodig hebt om ze te 'ontsleutelen' is gewoon voledige crap die enkel erg goedgelovigen zomaar voor 'waar' aannemen...

het hele 'verhaaltje' van Sloot hangt aan elkaar als los zand en klopt gewoon aantoonbaar niet, niet voor niks kwam hij er zelf bij demonstraties ook op terug, naarmate de financiele belangen groter werden en passte juist opeens zijn 'uitvinding' die toch bij andere demonstraties prima functioneerde, steeds verder aan..
en was ook volledig paranoia erover dat iemand er te dicht bijkwam of haatte het ook te moeten praten met mensen die zelf ook een goede technische kennis hadden..
sorry, maar dat komt volledig overeen met iemand die een bepaalde 'goocheltrucje' toepast in zn demonstraties en wat te verbergen heeft.
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: Het Jan Sloot mysterie (Deel 7)

Berichtdoor Johan1951 » vr 01 okt 2010, 22:12

From: Isabeau

Pisnicht schreef:
Volgens mij was het meer een vervanging van het binaire systeem wat we nu gebruiken voor computers (dus slechts 1 en 0). Door meer getallen te gebruiken kon je veel meer data kwijt op dezelfde opslag door compressie.

Ah, dan had ik het idd helemaal verkeerd begrepen. Klinkt reuze handig, maar daar iemand voor vermoorden? Kan me dat nauwelijks voorstellen.
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: Het Jan Sloot mysterie (Deel 7)

Berichtdoor Johan1951 » vr 01 okt 2010, 22:13

From: Longinus

Isabeau schreef:
[..]
Ah, dan had ik het idd helemaal verkeerd begrepen. Klinkt reuze handig, maar daar iemand voor vermoorden? Kan me dat nauwelijks voorstellen.

Dat was het dus niet, de gegevens stonden namelijk op een kaartje waarop alleen het binaire stelsel kan ( 0 - 1)
alhoewel de moderne geheugenkaartjes tot 3 bits per cel kunnen, maar dat was toen nog niet mogelijk.

Het doorsturen van meerdere bits per geheugencel zou dan ook meer lijken op analoog dan digitaal.
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: Het Jan Sloot mysterie (Deel 7)

Berichtdoor Johan1951 » vr 01 okt 2010, 22:15

From: Arcee

Isabeau schreef:
maar daar iemand voor vermoorden? Kan me dat nauwelijks voorstellen.

Hou dit wereldbeeld vast, Isa... :)
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: Het Jan Sloot mysterie (Deel 7)

Berichtdoor Johan1951 » za 02 okt 2010, 06:59

From: Arcee

Ik denk trouwens dat Sloot er niet de man naar was voor een financiële zwendel. Ik denk dat hij echt iets dacht te hebben. Of het ook echt werkte is natuurliik weer een ander verhaal.
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: Het Jan Sloot mysterie (Deel 7)

Berichtdoor Johan1951 » za 02 okt 2010, 07:01

From: Demon_Hunter

Arcee schreef:
Ik denk trouwens dat Sloot er niet de man naar was voor een financiële zwendel. Ik denk dat hij echt iets dacht te hebben. Of het ook echt werkte is natuurliik weer een ander verhaal.

Het is ook niet zo dat hij dit in een paar jaar in elkaar heeft gezet, deze man heeft hier 25 jaar aan gewerkt...
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

VorigeVolgende

Keer terug naar Forum.Fok.NL (1011)