Uitvinder neemt kapitale vondst mee in het graf

Uitvinder neemt kapitale vondst mee in het graf

Re: Uitvinder neemt kapitale vondst mee in het graf

Berichtdoor Johan1951 » ma 04 okt 2010, 17:48

From: Thedalus

Hmmmm, dat water based auto's mogelijk zijn is al bekend van de jaren 60 (eerst officiele presentatsie en demo ervan). MAAR, zoals mijn geachte collega hieronder zegde, "olie MONOPOLIE"...
Effe een voorspelling doen, geen olie meer nodig, = veel landjes bankroet, staat verlies massas geld (geen pokke dure belastingen meet op olie) en als men de belasting naar rij-water verplaaste, het is gemakkelijker om het gezuiverd water te maken sinds water overal te vinden is... Denk je nu echt niet dat men NIET gebrand is op water based motors...
Ik ben er zeker van de bepaalde uitvinders en productenen, een beetje "gedwongen" werden om te zwijgen en die da niet zwijgen werden meestal in de vergeet hoek gepest...
Zie naar LPG... Prijs wordt pokke duur gehouden, 80.000bf installatsie kosten, een dubbele rijtax bij lpg (terwijl het nogwel milieu vriendelijker is), niet mogen parkeren in garages tsssss (wat totaal zot is want de kans op LPG tank te ontploffen is even groot als bezine tanks) ... En wanneer er meer mensen LPG gebruiken, hup, prijzen omhoog met zware belastingen... nee, milieu vriendelijk en goedkope brandstof/vervoer wordt echt niet tegengehouden *sarcasm*. :(

ps: waarom denk je dat ik die "gedwongen" uitspraak doe, omdat: mocht ik een groot olie bedrijf bezitten en er komt zo een hansworst af die effe iedereen goedkoop laat rondrijden, en al mijn miljarden installatsies, mensen, en bronnen waardeloos maakt ... ik & waarschijnlijk iedereen hier zou rap een laster campain opzetten :) zeker als je miljarden bedrijven bezit die ineens waardeloos zouden worden door ze een water-lover :) ...
Moord mechien nog ni, maar er zijn genoeg bedrijfs mensen die effe zeggen van, "het zou toch erg zijn dat die water uitvinder een ongelukje had" aan 1 van hun mensen, en toevallig zal zoiets wel gebeuren :)

Ik weet het, een duister blik van de bedrijven en vooral mulitnationals... herinder iemand zich nog het rooken ~= kanker effect al deze jaren (sinds de jaren 60)... ge moet een paar deftige doc erover lezen/zien. Zeer leuke info... Het meest wat ik opnoem van bedreigen, discrimineren, ongelukjes veroorzaken, onslagen etc... zijn gebeurd met de tabaksindustrie...

[Update] Typos verwijderd :)
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: Uitvinder neemt kapitale vondst mee in het graf

Berichtdoor Johan1951 » ma 04 okt 2010, 17:49

From: Mth

Ik had het als "grappig" gemodereerd. Als je het wel serieus bedoelt dan moet ik je toch echt even uit die droom helpen.

Als je waterstof en zuurstof laat reageren krijg je energie en water terug. Als je water wil splitsen in waterstof en zuurstof zal je dat precies evenveel energie kosten als de verbranding ervan oplevert. Dit is simpelweg de wet van behoud van energie. Je kunt er dus nooit een motor op laten lopen.
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: Uitvinder neemt kapitale vondst mee in het graf

Berichtdoor Johan1951 » ma 04 okt 2010, 17:49

From: Arcesilaus

Bij splitsing van atomen komt toch energie vrij ? Het behoud van energie geldt altijd natuurlijk, maar je wil de energie in de vorm van toegevoegde electronen omzetten naar kinetische energie... als je loopt kost dat net zoveel energie als dat de verplaatsing "oplevert".. dat is geen argument tegen.. het gaat om de omzetting van energie.
Het verhaal van MTH is wat vaag...
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: Uitvinder neemt kapitale vondst mee in het graf

Berichtdoor Johan1951 » ma 04 okt 2010, 17:50

From: Brammus

Als je water wil splitsen in waterstof en zuurstof zal je dat precies evenveel energie kosten als de verbranding ervan oplevert. Dit is simpelweg de wet van behoud van energie. Je kunt er dus nooit een motor op laten lopen.

Natuurlijk wel, die energie die je nodig hebt om het water te splitsen in H2 en O2, haal je gewoon uit de accu/dynamo...
Net zoals dat gaat bij benzine-verbrandingsmotoren (nieuw scrabblewoord)...
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: Uitvinder neemt kapitale vondst mee in het graf

Berichtdoor Johan1951 » ma 04 okt 2010, 17:51

From: Mth

Arcesilaus:

Elektrolyse is geen kernsplitsing... De waterstof atomen worden gescheiden van het zuurstof atoom, maar de atomen zelf worden niet gesplitst.

Als je energie in de vorm van elektriciteit toevoegt en daar kinetische energie voor terugkrijgt dan heb je toch een motor die op elektriciteit loopt en niet op water?

Brammus:

Het probleem is dat de elektrolyse precies evenveel energie kost als dat de verbranding van de geproduceerde waterstof oplevert. Dit is dus niet voldoende om zowel de accu mee op te laden als de auto te laten rijden. Je kunt toch ook geen elektromotor laten draaien op een dynamo die aangedreven wordt door diezelfde motor...
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: Uitvinder neemt kapitale vondst mee in het graf

Berichtdoor Johan1951 » ma 04 okt 2010, 17:51

From: Raptorix

Als dit echt zo was hadden alle geheime diensten van de wereld nu op de stoep gestaan om deze uitvinding weg te roven, wat een flauwekul, misschien zat er gerust wel een kern van waarheid in maar een factor 100 in compressieland is al ongelovelijk veel, laat staan een meervoud daarvan
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: Uitvinder neemt kapitale vondst mee in het graf

Berichtdoor Johan1951 » ma 04 okt 2010, 17:52

From: TgF

Opmerkelijk, iemand zit op zijn zolderkamertje te werken aan dé uitvinding van de eeuw (als je er een paar miljard mee kan verdienen dan is dat dé uitvinding van de eeuw).

Die man stopt al zijn informatie (hét bewijs daarvoor) in een kluis, die man gaat dood en er is he-le-maal niemand die ook maar het geringste bewijs te vinden dat er sprake is van een dergelijke vinding? Maar dan ook vrijwel helemaal niets.

Ik geloof er dan ook geen fl*kker van.

[paranoia mode]
Kijk als dadelijk er spontaan nabestaanden van de beste man het loodje leggen, dan moet je het mischien gaan geloven en dan zit natuurlijk de CIA er achter.

Dan weet je ook meteen waar de informatie ligt, in een kluis bij de CIA, naast de documenten waarin staat wie JFK vermoord heeft en de volledige informatie over area 51 en de UFO's daar.
[/paranoia mode]

In ieder geval heeft er iemand publiciteit gekregen :)

[nuchtere denk mode]
Het zou wel stoer zijn als hij het daadwerkelijk bedacht had en eeuwig jammer als de kluis pas over 30 jaar gevonden wordt!
[/nuchtere denk mode]
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: Uitvinder neemt kapitale vondst mee in het graf

Berichtdoor Johan1951 » ma 04 okt 2010, 17:53

From: --r-w--

Documenten waarin staat wie JFK vermoord heeft en de volledige informatie over area 51 en de UFO's daar.

Boeie dat wist ik al lang.....
JFK is vermoord door de Cancer man (zie X-files)
Area 51 is een geheim testfacilit 100m onder de grond.
En wist jij dat de eerste mens op de maan niet Armstrong was maar die cameraman, wie anders filmde hem.
En ja hij werkte aan MPEG 10 .
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: Uitvinder neemt kapitale vondst mee in het graf

Berichtdoor Johan1951 » ma 04 okt 2010, 17:53

From: Fallen Angel

En als dit echt waar was was er geloof ik al veel meer moeite gedaan om die kluis/wat dan ook te vinden, want geef toe deze compressie zou (ook in iets minder extreme vorm) toch een revolutie zijn. Als je dan ook nog eens die harde schijven krijgt waar meerdere TB's op passen (ik weet zo gauw niet meer hoe ze heten hoor maar die waren kubusvormig ofzo?) en de compressie ongeveer 1/100 deel is van wat er verteld word is het nog superieur aan alles wat bestaat.Dus zoals de meeste mensen al zeggen een dikke vette hoax.
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: Uitvinder neemt kapitale vondst mee in het graf

Berichtdoor Johan1951 » ma 04 okt 2010, 17:54

From: Baldie

Gistermiddag ook gesubmit, maar dan het artikel van Planet:

Roel Pieper speelde dubbel spel als Philips-bestuurder

http://www.planet.nl/planet/0,1114,86_1 ... 68,00.html

Tevens is de tweede helft van dit artikel interessant:
http://www.planet.nl/planet/0,1114,86_1 ... 08,00.html
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

VorigeVolgende

Keer terug naar Tweakers.net (0201)

cron