Rapport bestrijdt datacompressieclaim Jan Sloot

Rapport bestrijdt datacompressieclaim Jan Sloot

Re: Rapport bestrijdt datacompressieclaim Jan Sloot

Berichtdoor Johan1951 » ma 04 okt 2010, 16:18

From: Nikootje

Ik heb ooit iets gelezen over een Belgisch gelijkaardig verhaal (de man is echter nog steeds in leven), en die lichtte in een bepaald magazine een tipje van de sluier van z'n verhaal op:
hij meende een systeem te hebben dat niet binair was, maar dat wel zodanig werd gecodeerd dat het wel kon worden gelezen als binair...

dat wil dus zeggen dat achter een I of 0 bv. een hele tekenreeks kan zitten...

die man uit Leuven dacht ik, kreeg echter 'maar' 30 films op 1 cd-r...

-edit-

gaat na wat speurwerk over de Antwerpenaar Guillaume Defossé, linkje:

http://bogaert.org/modules.php?name=New ... int&sid=59
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: Rapport bestrijdt datacompressieclaim Jan Sloot

Berichtdoor Johan1951 » ma 04 okt 2010, 16:18

From: Nikootje

Ook dit is een indrukwekkende link van dhr. Defossé:

http://www.mobilemag.com/content/100/102/C1102/
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: Rapport bestrijdt datacompressieclaim Jan Sloot

Berichtdoor Johan1951 » ma 04 okt 2010, 16:20

From: Door Jace / TBL

Ook dit is een indrukwekkende link van dhr. Defossé:

Oh ja, die kletskoek.

zie ook

"nee nee, het is geen compressie", en even later kan er wel een film in 30 MB. Dat is dus gewoon compressie, punt. Als het waar zou zijn, wat ik betwijfel, want dat zou wel bijzonder revolutionair zijn. En verderop kan hij ineens een half uur film op een floppy van 1.44 MB kwijt, dus dat is nog een keer een extra verbetering van bijna 7x! Yeah right.
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: Rapport bestrijdt datacompressieclaim Jan Sloot

Berichtdoor Johan1951 » ma 04 okt 2010, 16:20

From: Mastermind

Stel je hebt een algoritme die een oneindige reeks met random getallen produceert, dan zit ergens in die reeks wel een film.

Het enige wat je dan hoeft te weten is het adres van het begin van die reeks en die kun je dan opslaan.
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: Rapport bestrijdt datacompressieclaim Jan Sloot

Berichtdoor Johan1951 » ma 04 okt 2010, 16:21

From: MarcoTC

En waarom denk je dat het adres zelf korter is dan het random getal dat je wilt hebben?
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: Rapport bestrijdt datacompressieclaim Jan Sloot

Berichtdoor Johan1951 » ma 04 okt 2010, 16:21

From: Peach.tk

Wat ik vooral een beetje vreemd vind is dat na zijn dood alles weg is.
Hij heeft hardware en software gemaakt. Om werkelijk zo iets weg te krijgen binnen een dag moet echt een enorm project zijn geweest... ik zeg dat dat onmogelijke is.

Als het zo echt was zouden ze zijn harddisks wel gescand hebben en dat gerecoverd hebben. Zoonlief was in het huis toen papa dood ging. Hoe lang is hij weg geweest....

met andere woorden. het verhaal om de code heenklopt al niet, naast het feit dat dit wiskundig al niet mogelijjk is.
Mensen die nu over natuurkunde beginnen... natuurkunde is eigenlijk oegepaste wiskunde, dus toch stieoum ook wel wiskunde. Die uitvinder gebruikte een gewone laptop, us geen transistoren met meerdere niveaus e.d.

Ik zeg ONMOGELIJK.
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: Rapport bestrijdt datacompressieclaim Jan Sloot

Berichtdoor Johan1951 » ma 04 okt 2010, 16:22

From: Frank-L

Dat zoveel tweakers taalfouten bij het leven maken, kon ik nog begrijpen. Het gaat hier tenslotte om de techniek.
Maar dat zoveel tweakers blijkbaar serieus denken dat zo'n "uitvinding" van Jan Sloot echt zou kunnen bestaan, en quasi-wetenschappelijke redenen aanhalen, vind ik echt droevig. Ik had het technisch inzicht van de gemiddelde tweaker hoger ingeschat.
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: Rapport bestrijdt datacompressieclaim Jan Sloot

Berichtdoor Johan1951 » ma 04 okt 2010, 16:22

From: Peach.tk

Goed, stel dat hij iets had uitgevonden dat dus inderedaad iie films zo zwaar con comprimeren. Dan is het onmogelijk met de huidige snelheden ( owel in data overdracht als in processinor kra ht in de laptop waar hij gebruik van maakte) om die films real time te kunnen afspelen.

Het zal ieerst uitgepakt moeten worden en dan pau kan het het beeldscherm op...

Aangezien er geen hhd activiteit was, maar er dus wel verschillende films op het scherm werden getoond lijkter op dat die films dus gecomprimeerd in het geheugen zaten en dat het dus on-the-fly moest worden uitugepakt. eDit zou geen enkele processor kunnen... want op de huirdige processoren gelden wel die wiskundige en natuurkuwedige regels !!!
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: Rapport bestrijdt datacompressieclaim Jan Sloot

Berichtdoor Johan1951 » ma 04 okt 2010, 16:22

From: Mad_dog

Afgezien van het feit of het hele verhaal dus klopt, moet je wel bedenken dat hij zei dat hij iets had bedacht, niet dat hij ook daadwerkelijk deze films zo gecomprimeerd kon bekijken.
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: Rapport bestrijdt datacompressieclaim Jan Sloot

Berichtdoor Johan1951 » ma 04 okt 2010, 16:23

From: Heathcliff

Ik heb het hele artikel gelezen en het is best interessant, maar om nou te zeggen dat dit artikel 'endless compression' weerlegt op wiskundige gronden? Ik denk het niet. Kijk bijvoorbeeld ook eens op: http://www.endlesscompression.com/ of http://web.archive.org/web/199812031204 ... paper.html

Waar het bij compressie (in welke vorm dan ook) om draait is dat je de orde kan ontdekken in een schijnbare chaos van informatie. En met behulp van een referentiedatabase van 390MB (zoals Jan Sloot gebruikte) met daarin informatie over patronen, bewegingen, transformaties en bitmaps kun je heel wat verschillende patronen reproduceren in 1KB. 2 ^ 8192 om precies te zijn. Dat is echt een heleboel. Allicht dat er een aantal van die mogelijkheden een film kunnen reproduceren.
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

VorigeVolgende

Keer terug naar Tweakers.net (1204)

cron