Het Jan Sloot mysterie (Deel 6)

Het Jan Sloot mysterie (Deel 6)

Re: Het Jan Sloot mysterie (Deel 6)

Berichtdoor Michael1954 » do 30 sep 2010, 10:45

From: CoolGuy

Whosvegas schreef:
[..]
Per bit?
Hij beweerde toch dat hij gebruik maakte van een ander stelsel, als het binaire?

Hij stelde ook dat het mysterieuze kastje bestond uit 5x 75mb ofzo? En hij heeft blijkbaar een demonstratie gegeven waarop hij op een laptop (en dit is al jaren terug he) 16 films tegelijk voor/achteruit spoelde. Nou, 5x 75mb...MB megabyte....dat is een binair stelsel. Hij demonstreerde het op een laptop, die werkt ook volgens het binaire stelsel, de key die je in het kastje in moest voeren zou op een memorystick van X mb passen...OOK binair stelsel.

En ALS het al een ander stelsel zou zijn, dan zou dat toch moeten kunnen werken op een pc/laptop. Die kennen alleen het binaire stelsel, dus zou er een vertaalslag gemaakt moeten worden. Naast de eventuele vertraging die die vertaling oplevert zit je dan weer op het binaire stelsel.

Dit is allemaal al heel erg uitgebreid besproken want er zijn tig topics over geweest. Misschien dat je die kunt gaan lezen in plaats van allemaal vragen te gaan stellen die al lang bediscussieerd zijn ? :)
Avatar gebruiker
Michael1954
 
Berichten: 3618
Geregistreerd: zo 22 aug 2010, 16:39

Re: Het Jan Sloot mysterie (Deel 6)

Berichtdoor Michael1954 » do 30 sep 2010, 10:46

From: CoolGuy

Longinus schreef:
Maar hij beweerde dat het geen compressie was, met compressie zou het onmogelijk zijn.
Misschien rekende hij de film terug tot een som, deze som is veel kleiner als het antwoord wat het oplevert.
2 tot de macht 64 geeft een grotere uitkomst als de som.

Kan niet, is al uitgelegd. Het is wel een vorm van compressie trouwens. Lees de vorige topics mensen ! :)
Avatar gebruiker
Michael1954
 
Berichten: 3618
Geregistreerd: zo 22 aug 2010, 16:39

Re: Het Jan Sloot mysterie (Deel 6)

Berichtdoor Michael1954 » do 30 sep 2010, 10:47

From: Huupia34

vond het boek top . blijft voor mij een groot mysterie hoe hij al die grote jongens miljoenen uit hun zak wist te kloppen als het( schijnbaar) niet werkte.

hoe zat het dan met die demonstraties ?

volgens mij is het gewoon gejat door pieper en consorten.

de uitvinding was waarschijnlijk meer waard voor ze als hij achter slot en grendel was.
Avatar gebruiker
Michael1954
 
Berichten: 3618
Geregistreerd: zo 22 aug 2010, 16:39

Re: Het Jan Sloot mysterie (Deel 6)

Berichtdoor Michael1954 » do 30 sep 2010, 10:48

From: Pietverdriet

Whosvegas schreef:
[..]
Per bit?
Hij beweerde toch dat hij gebruik maakte van een ander stelsel, als het binaire?

Als jij nu eens eerst er voor zorgt dat je überhaupt begrijpt wat je post...
Avatar gebruiker
Michael1954
 
Berichten: 3618
Geregistreerd: zo 22 aug 2010, 16:39

Re: Het Jan Sloot mysterie (Deel 6)

Berichtdoor Michael1954 » do 30 sep 2010, 10:49

From: CoolGuy

Pietverdriet schreef:
[..]
Als jij nu eens eerst er voor zorgt dat je überhaupt begrijpt wat je post...

:D :D :D
Oh My God, dat heb ik over het hoofd gezien, anders had ik die opmerking zelf geplaatst, maar inderdaad :)
Avatar gebruiker
Michael1954
 
Berichten: 3618
Geregistreerd: zo 22 aug 2010, 16:39

Re: Het Jan Sloot mysterie (Deel 6)

Berichtdoor Michael1954 » do 30 sep 2010, 10:50

From: Pietverdriet

Huupia34 schreef:
vond het boek top . blijft voor mij een groot mysterie hoe hij al die grote jongens miljoenen uit hun zak wist te kloppen als het( schijnbaar) niet werkte.

hoe zat het dan met die demonstraties ?

volgens mij is het gewoon gejat door pieper en consorten.

de uitvinding was waarschijnlijk meer waard voor ze als hij achter slot en grendel was.

Je hebt het bijna begrepen, op één ding na, het is voor cashbare miljoenen niet relevant of de uitvinding niet werkte of wel. Zolang mensen het maar geloven.
De vakuitdrukking voor dit soort technologie is Vaporware, er wordt gebakken lucht verkocht. Als je de technologie publicaties van eind jaren 90 eens na slaat kom je veel meer van dit soort vaporware tegen.
Avatar gebruiker
Michael1954
 
Berichten: 3618
Geregistreerd: zo 22 aug 2010, 16:39

Re: Het Jan Sloot mysterie (Deel 6)

Berichtdoor Michael1954 » do 30 sep 2010, 10:50

From: Orwell

Een bewering doen dat iets ONMOGELIJK is, is bijna altijd dubieus
het impliceert dat men ALLE MOGELIJKHEDEN is nagegaan en 1 voor 1 heeft ge-elimineerd.
Avatar gebruiker
Michael1954
 
Berichten: 3618
Geregistreerd: zo 22 aug 2010, 16:39

Re: Het Jan Sloot mysterie (Deel 6)

Berichtdoor Michael1954 » do 30 sep 2010, 10:51

From: CoolGuy

Pietverdriet schreef:
[..]
Je hebt het bijna begrepen, op één ding na, het is voor cashbare miljoenen niet relevant of de uitvinding niet werkte of wel. Zolang mensen het maar geloven.
De vakuitdrukking voor dit soort technologie is Vaporware, er wordt gebakken lucht verkocht. Als je de technologie publicaties van eind jaren 90 eens na slaat kom je veel meer van dit soort vaporware tegen.

Dit jaar ook nog wel. Er zou een spelcomputer worden uigebracht, maar bleek op het laatst toch allemaal niet door te gana, ben alleen even de naam kwijt van het ding..
Avatar gebruiker
Michael1954
 
Berichten: 3618
Geregistreerd: zo 22 aug 2010, 16:39

Re: Het Jan Sloot mysterie (Deel 6)

Berichtdoor Michael1954 » do 30 sep 2010, 10:53

From: CoolGuy

Orwell schreef:
Een bewering doen dat iets ONMOGELIJK is, is bijna altijd dubieus
Het impliceert dat men ALLE MOGELIJKHEDEN is nagegaan en 1 voor 1 heeft ge-elimineerd.

Nee, als je afgaat op de beweringen die worden gedaan omtrent de zaak-Sloot dan kun je alleen maar tot de conclusie komen dat het niet kan. Vrij simpel. Daarnaast zijn alle bronnen die info geven omtrent Sloot en zijn vinding al discutabel. Ik heb in die topics veel voorbij zien komen van "Sloot zei, X zei, Y zei". Daar koop ik allemaal niets voor. Er is op 1 velletje aantekeningen en een patent (als ik het me goed herinner) niets over van die hele uitvinding. Dat patent is nietszeggend, en de aantekeningen ook.

Maar ALS je uitgaat van dat de beweringen die door bronnen rond Sloot gedaan worden ook daadwerkelijk zo gezegd zijn, dan kun je vrij simpel aantonen dat die uitvinding niet kon werken. En face it, meer heb je niet om op af te gaan. Sloot zelf zegt niets meer, want die is dood. Voor de rest is alles wat er toen naar voren kwam van "hear say" en dat kun je ook niet als betrouwbaar aanmerken.

Als je vervolgens de dingen gaat ontleden die beweerd werden, dan zie je al gauw in dat het niet kon werken. Met opmerkingen als "ja maar hij had gewoon iets heel anders" kom je ook niet veel verder, want wat dat dan was weet je ook niet. Je weet niet eens OF ie echt wat had, en dergelijke opmerkingen zijn dan meer in te trand van "ik wil gewoon het laatste woord hebben".
Avatar gebruiker
Michael1954
 
Berichten: 3618
Geregistreerd: zo 22 aug 2010, 16:39

Re: Het Jan Sloot mysterie (Deel 6)

Berichtdoor Michael1954 » do 30 sep 2010, 10:54

From: Pietverdriet

Orwell schreef:
Een bewering doen dat iets ONMOGELIJK is, is bijna altijd dubieus
Het impliceert dat men ALLE MOGELIJKHEDEN is nagegaan en 1 voor 1 heeft ge-elimineerd.

Je begrijpt er niet veel van, niet? En je wil gewoon dat het hele Jan Sloot verhaal klopt omdat het dan zo mooi is...
Als jij nu je eens verdiept in Compressie en algoritmes, en dat begint te begrijpen ben je ook inhoudelijk in staat hier eens wat over te zeggen. Tot die tijd doe je uitspraken over zaken die je zelfs niet begint te begrijpen. Maar dat is niet erg hoor, dat deden de investeerders ook niet, en het maakt oplichters het leven gemakkelijk dat er goedgelovíge mensen zijn.
Maar houd je er aub van verre om te denken dat je mensen die het wel doorhebben de les kan lezen.
Avatar gebruiker
Michael1954
 
Berichten: 3618
Geregistreerd: zo 22 aug 2010, 16:39

VorigeVolgende

Keer terug naar Forum.Fok.NL (1006)

cron