Het Jan Sloot mysterie (Deel 6)

Het Jan Sloot mysterie (Deel 6)

Re: Het Jan Sloot mysterie (Deel 6)

Berichtdoor Michael1954 » do 30 sep 2010, 11:16

From: Dvr

Pietverdriet schreef:
Stug volhouden, niet? :D

Ach, een mens moet hopen :)

Dat Sloot weinig heeft kunnen demonstreren kunnen we hem niet echt kwalijk nemen.

Misschien kan iemand mijn geheugen even opfrissen: Op zeker moment was er met zijn apparaatje geklooid, een van de potentiele investeerders had het opengebroken. Welke invloed had die actie op de interesse van de investeerders - lieten ze Sloot prompt vallen of bleven ze geinteresseerd?
Avatar gebruiker
Michael1954
 
Berichten: 3618
Geregistreerd: zo 22 aug 2010, 16:39

Re: Het Jan Sloot mysterie (Deel 6)

Berichtdoor Michael1954 » do 30 sep 2010, 11:17

From: Pietverdriet

En afgezien daarvan CoolGuy, zelfs al was het wat compleet anders, dan nog veranderd dat niets aan de compressie ratio. Of je de data nu binair op een chip of HD opslaat, of je gebruikt lucifers, de compressie verhouding veranderd daardoor niet.
Avatar gebruiker
Michael1954
 
Berichten: 3618
Geregistreerd: zo 22 aug 2010, 16:39

Re: Het Jan Sloot mysterie (Deel 6)

Berichtdoor Michael1954 » do 30 sep 2010, 11:18

From: CoolGuy

Pietverdriet schreef:
En afgezien daarvan CoolGuy, zelfs al was het wat compleet anders, dan nog veranderd dat niets aan de compressie ratio. Of je de data nu binair op een chip of HD opslaat, of je gebruikt lucifers, de compressie verhouding veranderd daardoor niet.

Eens, maar ik denk even vanuit het oogpunt waarbij ik me poog voor te stellen waar men het makkelijst 'niet aan denkt' waardoor men hier in gaat geloven, en van wat ik aan reacties heb gezien in de topics hierover roept iedereen dat 'het wat anders is dan compressie' en hangt men zich op aan dat 'magische kastje' maar denkt men niet na wanneer gemeldt wordt dat dit op een laptop werd gedemonstreerd.

Dan ontkom je niet aan de vertaalslag (als het al wat anders is dan binair he) van X naar binair. Zodra het binair is is het wiskunde, en dat is logica. Gebaseerd daarop kun je zeggen dat wat beweerd wordt niet mogelijk is.

Daarnaast werd ook nog een tijd lang geroepen door een paar mensen dat het geen compressie was, om daarna met uitleg te komen die exact voldeed aan wat compressie is :P
Avatar gebruiker
Michael1954
 
Berichten: 3618
Geregistreerd: zo 22 aug 2010, 16:39

Re: Het Jan Sloot mysterie (Deel 6)

Berichtdoor Michael1954 » do 30 sep 2010, 11:18

From: Pietverdriet

Tja Coolguy, het blijft Truth hier.
Mensen beweren in het ene topic dat de maanlanding gefaked is, met alle foto´s die dat bewijzen, en een maand later dat de Apollo astronauten op de maan een Ufo hebben gezien, met de complete transscripts daarvan...
Avatar gebruiker
Michael1954
 
Berichten: 3618
Geregistreerd: zo 22 aug 2010, 16:39

Re: Het Jan Sloot mysterie (Deel 6)

Berichtdoor Michael1954 » do 30 sep 2010, 11:19

From: CoolGuy

Pietverdriet schreef:
Tja Coolguy, het blijft Truth hier.
Mensen beweren in het ene topic dat de maanlanding gefaked is, met alle foto´s die dat bewijzen, en een maand later dat de Apollo astronauten op de maan een Ufo hebben gezien, met de complete transscripts daarvan...

:) Ja dat heb ik al zo vaak gezegd joh. Hier wordt elke conspiracy, hoe vergezocht ook, fervent verdedigd, maar of 2 of meerdere conspiracies elkaar hardstikke tegenspreken, daar wordt niet over nagedacht.
Avatar gebruiker
Michael1954
 
Berichten: 3618
Geregistreerd: zo 22 aug 2010, 16:39

Re: Het Jan Sloot mysterie (Deel 6)

Berichtdoor Michael1954 » do 30 sep 2010, 11:21

From: Dvr

CoolGuy schreef:
Je kunt praten wat je wil, maar uiteindelijk werd het afgespeeld op een binair apparaat, wat dus een binaire code definieert.

Maar die constatering is oninteressant zolang je niet weet wat die code inhoudt. De bekende vlinder in Zuid-Amerika lijkt ons ook onbetekenend, tot hij met een enkel vleugelslagje een reeks gebeurtenissen in gang zet die boven de Noordzee een orkaan veroorzaakt. Zo kan een enkel bitje ook als sleutel, of sterker, als zaadje fungeren voor een veel grotere hoeveelheid data.

Of denk aan hologrammen - als je de glasplaat in duizend stukjes laat vallen, kun je door elk stukje daarvan nog steeds het hele 3D beeld zien (alleen de resolutie neemt af); de sleutel tot het beeld lijkt in elk splintertje aanwezig. Zoiets kun je binair simuleren, bijvoorbeeld via fractalprincipes.
De hele discussie ging in beginsel ook over of datgene dat in de zaak-Sloot beweerd werd mogelijk was, afgaande op de informatie die voorhanden was. Het antwoord was 'Nee, dat kan niet' waarop de believers hierin terugvielen op opmerkingen als 'ja maar hij had gewoon wat totaal anders wat wij alelmaal niet weten'.

Tja, het zou nou eenmaal een baanbrekende uitvinding zijn geweest die naar de huidige maatstaven compleet ondenkbaar was. Dat die niet op de conventionele manier op een laptop na te doen is spreekt dus voor zich, en de vraag was dus eigenlijk overbodig.
Avatar gebruiker
Michael1954
 
Berichten: 3618
Geregistreerd: zo 22 aug 2010, 16:39

Re: Het Jan Sloot mysterie (Deel 6)

Berichtdoor Michael1954 » do 30 sep 2010, 11:22

From: Pietverdriet

Dvr schreef:
[..]

Maar die constatering is oninteressant zolang je niet weet wat die code inhoudt. De bekende vlinder in Zuid-Amerika lijkt ons ook onbetekenend, tot hij met een enkel vleugelslagje een reeks gebeurtenissen in gang zet die boven de Noordzee een orkaan veroorzaakt. Zo kan een enkel bitje ook als sleutel, of sterker, als zaadje fungeren voor een veel grotere hoeveelheid data.

Of denk aan hologrammen - als je de glasplaat in duizend stukjes laat vallen, kun je door elk stukje daarvan nog steeds het hele 3D beeld zien (alleen de resolutie neemt af); de sleutel tot het beeld lijkt in elk splintertje aanwezig. Zoiets kun je binair simuleren, bijvoorbeeld via fractalprincipes.
[..]

Tja, het zou nou eenmaal een baanbrekende uitvinding zijn geweest die naar de huidige maatstaven compleet ondenkbaar was. Dat die niet op de conventionele manier op een laptop na te doen is spreekt dus voor zich, en de vraag was dus eigenlijk overbodig.

Je vergeet nog wat
http://images.google.ch/images?hl=de&q= ... a=N&tab=wi
Avatar gebruiker
Michael1954
 
Berichten: 3618
Geregistreerd: zo 22 aug 2010, 16:39

Re: Het Jan Sloot mysterie (Deel 6)

Berichtdoor Michael1954 » do 30 sep 2010, 11:23

From: Dvr

Je bent me hier even kwijt - de truc van Sloot, een 'nieuw alfabet', kan hij net zo goed op de WC hebben bedacht. Uitvinden vereist niet perse een groot laboratorium. Als het überhaupt wat was, denk ik dat het eerder om de methode of het algoritme ging dan om de electronica.
Avatar gebruiker
Michael1954
 
Berichten: 3618
Geregistreerd: zo 22 aug 2010, 16:39

Re: Het Jan Sloot mysterie (Deel 6)

Berichtdoor Michael1954 » do 30 sep 2010, 11:24

From: Pietverdriet

Dvr schreef:
Je bent me hier even kwijt - de truc van Sloot, een 'nieuw alfabet', kan hij net zo goed op de WC hebben bedacht. Uitvinden vereist niet perse een groot laboratorium. Als het überhaupt wat was, denk ik dat het eerder om de methode of het algoritme ging dan om de electronica.

En?
Ik bedoel wat maakt een nieuw alfabet in deze uit?
Zoals gezegt, het maakt niet uit hoe je het schrijft, het gaat om de compressie verhouding.
Avatar gebruiker
Michael1954
 
Berichten: 3618
Geregistreerd: zo 22 aug 2010, 16:39

Re: Het Jan Sloot mysterie (Deel 6)

Berichtdoor Michael1954 » do 30 sep 2010, 11:24

From: Dvr

Je postte een linkje naar een hoop 'kitchen sinks'. Ik nam aan dat je daarmee bedoelde dat Sloot vanaf de keukentafel werkte, geen hi-tech lab tot zijn beschikking had. Maar om een methode of algoritme te bedenken heb je helemaal geen lab nodig, vandaar dat de bedoeling van je nogal cryptische linkje me ontging.
Avatar gebruiker
Michael1954
 
Berichten: 3618
Geregistreerd: zo 22 aug 2010, 16:39

VorigeVolgende

Keer terug naar Forum.Fok.NL (1006)

cron