Het Jan Sloot mysterie (Deel 5)

Het Jan Sloot mysterie (Deel 5)

Re: Het Jan Sloot mysterie (Deel 5)

Berichtdoor Michael1954 » di 28 sep 2010, 06:53

From: HenryHill

LivEliveD schreef:
[..]
Hij heeft wel een punt hoor. Als algemene compressie techniek kan het niet. Puur als compressie techniek voor films zou eventueel kunnen maar de kans is zo verschikkelijk klein. Daarnaast heb je totaal geen garantie dat een nieuwe film ook zo goed te comprimeren valt. Als je films op een slimme manier gaat coderen (en dus gebruik maakt van eigenschappen die films hebben) dan zal het werken voor elke film maar dat krijg je niet op 64K. Dit is pure wiskunde en kan echt niet ontkracht worden.

Dus het blijft ergens een oplichting omdat Sloot dit geweten moet hebben of hij was wel erg ignorant. Vraag is wel hoe hij het precies heeft gedaan en het blijft knap dat ie zo'n kastje heeft gebouwd wat blijkbaar als mooie moviebox had kunnen dienen. Ik geloof niet dat die filmpjes gefaked zijn maar ook daadwerkelijk zo snel draaide en in dat apparaat stonden als losse films. Over beeldkwaliteit kan ik helaas weinig zeggen.

Daarnaast heb ik echt het idee dat Sloot pas in een heel laat stadium de boel is gaan faken en eerst 19 jaar naar het gouden ei heeft gezocht.

Ik ben het met deze hele post eens :)
Avatar gebruiker
Michael1954
 
Berichten: 3618
Geregistreerd: zo 22 aug 2010, 16:39

Re: Het Jan Sloot mysterie (Deel 5)

Berichtdoor Michael1954 » di 28 sep 2010, 06:54

From: Redux

LivEliveD schreef:
[..]
Hij heeft wel een punt hoor. Als algemene compressie techniek kan het niet. Puur als compressie techniek voor films zou eventueel kunnen maar de kans is zo verschikkelijk klein. Daarnaast heb je totaal geen garantie dat een nieuwe film ook zo goed te comprimeren valt. Als je films op een slimme manier gaat coderen (en dus gebruik maakt van eigenschappen die films hebben) dan zal het werken voor elke film maar dat krijg je niet op 64K. Dit is pure wiskunde en kan echt niet ontkracht worden.

Dus het blijft ergens een oplichting omdat Sloot dit geweten moet hebben of hij was wel erg ignorant. Vraag is wel hoe hij het precies heeft gedaan en het blijft knap dat ie zo'n kastje heeft gebouwd wat blijkbaar als mooie moviebox had kunnen dienen. Ik geloof niet dat die filmpjes gefaked zijn maar ook daadwerkelijk zo snel draaide en in dat apparaat stonden als losse films. Over beeldkwaliteit kan ik helaas weinig zeggen.

Daarnaast heb ik echt het idee dat Sloot pas in een heel laat stadium de boel is gaan faken en eerst 19 jaar naar het gouden ei heeft gezocht.

Wacht effe, ten eerste gebruikt van sloot geen binair stelsel meer, en was er geen sprake van compressie. Dus echt heel leuk dat je je oplichting conclusie baseert op het gegeven dat het geen compressie kan zijn want blablabla, de techniek is een andere.
Avatar gebruiker
Michael1954
 
Berichten: 3618
Geregistreerd: zo 22 aug 2010, 16:39

Re: Het Jan Sloot mysterie (Deel 5)

Berichtdoor Michael1954 » di 28 sep 2010, 06:54

From: UncleScorp

Dikken Bullshit allemaal :)
Avatar gebruiker
Michael1954
 
Berichten: 3618
Geregistreerd: zo 22 aug 2010, 16:39

Re: Het Jan Sloot mysterie (Deel 5)

Berichtdoor Michael1954 » di 28 sep 2010, 06:55

From: LivEliveD

Redux schreef:
Wacht effe, ten eerste gebruikt van sloot geen binair stelsel meer, en was er geen sprake van compressie. Dus echt heel leuk dat je je oplichting conclusie baseert op het gegeven dat het geen compressie kan zijn want blablabla, de techniek is een andere.

Zijn techniek mag van mij een quantum computer zijn geweest met 2^99999etc therabyte aan ruimte . Er ging 64K aan binaire data in! En das geen nieuw iets ofzo. Maar laten we aannemen dat ie alle combinaties van films die al uit zijn gebracht erin heeft gestopt. Vervolgens selecteerde die 64K de film die je wilde kijken. Als we van de aanname uitgaan kan dat.

Verder:

Hij behandelde zelf 15 minuten film, opgenomen tijdens de meeting, met zijn kastje. Oftewel hij sloeg de film letterlijk op in die kast en de sleutel werd op die 64K geplaatst.(geen compressie of kwaliteitsverlies of wat dan ook). Prima, mag allemaal. Geen enkel probleem.

Maar:

Waarom zijn onze data kabels dan in gevaar? Je hebt niet genoeg aan alleen de sleutel omdat de film immers in die black box moet staan. Heeft hij een soort movie-juxebox uitgevonden? Haske mooi en idd veel geld waard. Maar dan nog heb je er niks aan voor nieuwe films omdat je niet zomaar ff via internet er een nieuwe film bijzet. 64K (de sleutel) downloaden is immers niet genoeg.

Sloot moet dit geweten hebben maar het werd gepresenteerd alsof hij elke film die je maar uitbrengt tot 64K kan terugbrengen en dat laatste is duidelijk een leugen. En ja dat noem ik dus oplichting.
Avatar gebruiker
Michael1954
 
Berichten: 3618
Geregistreerd: zo 22 aug 2010, 16:39

Re: Het Jan Sloot mysterie (Deel 5)

Berichtdoor Michael1954 » di 28 sep 2010, 06:56

From: LivEliveD

UncleScorp schreef:
Dikken Bullshit allemaal :)

En de onderbouwing vind ik waar precies?
Avatar gebruiker
Michael1954
 
Berichten: 3618
Geregistreerd: zo 22 aug 2010, 16:39

Re: Het Jan Sloot mysterie (Deel 5)

Berichtdoor Michael1954 » di 28 sep 2010, 06:58

From: Pietverdriet

Redux schreef:
[..]
Wacht effe, ten eerste gebruikt van sloot geen binair stelsel meer, en was er geen sprake van compressie. Dus echt heel leuk dat je je oplichting conclusie baseert op het gegeven dat het geen compressie kan zijn want blablabla, de techniek is een andere.

Maakt niet uit, of het nu binair is of analoog, en de bezwaren zijn, nogmaals, niet technisch, maar wiskundig.
Avatar gebruiker
Michael1954
 
Berichten: 3618
Geregistreerd: zo 22 aug 2010, 16:39

Re: Het Jan Sloot mysterie (Deel 5)

Berichtdoor Michael1954 » di 28 sep 2010, 07:02

From: HenryHill

Redux schreef:
[..]
Wacht effe, ten eerste gebruikt van sloot geen binair stelsel meer, en was er geen sprake van compressie. Dus echt heel leuk dat je je oplichting conclusie baseert op het gegeven dat het geen compressie kan zijn want blablabla, de techniek is een andere.

- Een blok data representeren in een andere vorm die minder ruimte inneemt is compressie, hoe je het ook wendt of keert. En aan compressie zitten beperkingen.
- Het binaire stelsel heeft er sowiezo niks mee te maken, want elke methode / algoritme / whatever kan in binair / decimaal / hex of een ander talstelsel uitgeschreven worden. Binair wordt toevallig gebruikt omdat computers met machten van 2 werken, maar de complexiteit van het probleem is niet afhankelijk van het talstelsel waar je het in uitdrukt.
Avatar gebruiker
Michael1954
 
Berichten: 3618
Geregistreerd: zo 22 aug 2010, 16:39

Re: Het Jan Sloot mysterie (Deel 5)

Berichtdoor Michael1954 » di 28 sep 2010, 07:03

From: Redux

Pietverdriet schreef:
[..]
Maakt niet uit, of het nu binair is of analoog, en de bezwaren zijn, nogmaals, niet technisch, maar wiskundig.

Voor van sloot maakte het wel uit. En dan maakt het automatisch voor mij ook uit.
Avatar gebruiker
Michael1954
 
Berichten: 3618
Geregistreerd: zo 22 aug 2010, 16:39

Re: Het Jan Sloot mysterie (Deel 5)

Berichtdoor Michael1954 » di 28 sep 2010, 07:04

From: Redux

Trouwens, als van sloot het heeft over een het gebruik van iets anders dan het binaire stelsel, heeft ie het niet automatisch over analoog. Dat maak jij er weer van.
Avatar gebruiker
Michael1954
 
Berichten: 3618
Geregistreerd: zo 22 aug 2010, 16:39

Re: Het Jan Sloot mysterie (Deel 5)

Berichtdoor Michael1954 » di 28 sep 2010, 07:05

From: RM-rf

Redux schreef:
[..] de techniek is een andere.

Sterrenstof?

Verder is dat van 'het binaire stelsel heeft afgedaan' vooral een vage uitspraak van Sloot zelf die aangehaald wordt in het oorspronkelijke artikel van De Gids over Sloot's uitvinding, nergens enige vorm van uitleg wat Sloot daar precies gezegd zou hebben ... de uitspraak staat niet eens tussen quotes, dus het is gissen of hij het wel degelijk gezegd zou hebben, of dat het een teletubbisering is van de journalist die het Gids-artikel geschreven heeft...

Het komt niet terug in zijn octrooien, en evenmin in de investingsmemo over SCS, in die investeringsmemo wordt expliciet aangegeven dat de pixeldata, audiodata en karakter data (voor teksten) apart worden behandeld en worden opgeslagen in een 'keycode' die qua grootte 1 Kilobyte groot is ..
vervolgens wordt het voorbeeld gegeven van een boek waarin karakters meermaals voorkomen, en door een andere opslagtechniek van SDCS kan juist hierdoor ruimte bespaart worden ... wat er echter niet bijstaat is dat dat heel eenvoudig uitgelegd het basisprincipe van compressie is .. technici met een beetje digitale achtergrond zien dat gelijk, dat het een non-bewering is,

echter ik vermoed dat de mensen die deze memo kregen helemaal niks wisten van computers, gewoon al enkele jaren enorm veel geld verdiend hadden met het investeren in van die gekke programmeurs en er toevallig veel aan verdiend hadden (Clark bv, die miljoenen stak in Andreesen)..
Die mensen waren bereid miljonen te steken in niks, enkel moesten de 'kopstukken' daarbij wel zorgen dat de echte technici dan eventjes wegwaren, want als die zulke onzin lezen wat bv in die investeringsmemo staat, dan zeggen ze hardop dat het onzin is ... sterrenstof.

In de investeringsmemo wordt wel gerefereert aan een ouder Sloot-project, namelijk de RepaBase, een database-systeem en mogelijk kan daar de uitspraak aan gerelateerd zijn, rond die tijd was bv BeOS bezig met een database georienteerd Filesysteem (overigens enigszins gerelaterd aan de momentele hausse aan journalling filesystems) ..
Er werd veel van verwacht, misschien teveel, in ieder geval waren de verwachtingen veel hoger dan wat toen gerealiseerd kon worden, bv de verwachte tijdswinst was er zeker niet ...

Ik kan me goed voorstellen dat Sloot als database man en video-geinteresseerde wel eea qua interesses in BeOS had en de ontwikkeling volgde, en zeker geintigreerd raakte door misschien het idee dat een database georienteerd filesysteem grote tijdswinst kon behalen en zeker gecompliceerde bestanden in korte tijd kon leveren ... misschien dat hij daarop de uitspraak deed dat het traditionele filesysteem afgedaan had wat makkelijk verkeerd te interpreteren is als zou het binaire filesysteem afgedaan hebben, wat natuurlijk onzin is, aan binaire systemen zitten we nog vast totdat er quantum-computers op de consumentenmarkt verschijnen, immers er valt geen kleiner verschil nu te meten dan tussen de + of de - op elektron-niveau, waarop de huidige computer gebaseerd is ...
Avatar gebruiker
Michael1954
 
Berichten: 3618
Geregistreerd: zo 22 aug 2010, 16:39

VorigeVolgende

Keer terug naar Forum.Fok.NL (1204)

cron