Het Jan Sloot mysterie (Deel 4)

Het Jan Sloot mysterie (Deel 4)

Re: Het Jan Sloot mysterie (Deel 4)

Berichtdoor Michael1954 » vr 24 sep 2010, 19:42

From: Pietverdriet

Iteejer schreef:
[..]
'The medium is the message' zei McLuhan ooit. Voor PV geldt: 'The language is the message'. Als iets in de taal van de wiskunde geformuleerd is, gelooft ie het. Zo niet, dan niet. In dit forum is hij nooit anders geweest :)

En je punt is?
Dat jij dat standpunt niet begrijpt of de wiskunde niet?
Avatar gebruiker
Michael1954
 
Berichten: 3618
Geregistreerd: zo 22 aug 2010, 16:39

Re: Het Jan Sloot mysterie (Deel 4)

Berichtdoor Michael1954 » vr 24 sep 2010, 19:44

From: HenryHill

SCH schreef:
[..]
Met alle respect, dit vind ik zulk zeldzaam slap gelul. Het is zo ongelooflijk conservatief en angstig. Je houdt je krampachtig vast aan wat je weet en staat niet open voor wat je niet weet.

Ja, da's heel mooi dat je dat vind. Maar weerleg mijn stukje nou eens?
Zulke posters zijn er ook vaak in POL - die zich vasthouden aan economische wetten. Zo is het, en het kan niet anders. Lekker je gesprekspartners lam leggen. Wie zegt er dat alle economische wetten deugen of dat de wiskunde af is. :?

Volgens mij snap je het echt niet. Economische wetten vormen een model die de werkelijkheid zo goed mogelijk moeten omschrijven. Wiskunde is geen model: als iets in de wiskunde niet kan, dan kan het niet.

En dat jij het idee hebt dat je lamgelegd wordt ligt net zo hard aan jouw gebrek aan technische kennis als aan het punt dat die feiten behoorlijk overtuigend zijn (nog meer zelfs voor mensen die het wel snappen).
Avatar gebruiker
Michael1954
 
Berichten: 3618
Geregistreerd: zo 22 aug 2010, 16:39

Re: Het Jan Sloot mysterie (Deel 4)

Berichtdoor Michael1954 » vr 24 sep 2010, 19:46

From: Pietverdriet

-Xerxes- schreef:
[..]
En als ie niet dood gegaan was dan had ie nog jaren te gaan gehad voor improvement.
Vroeger dacht ome bill ook dat 640k genoeg voor iedereen was, en een goeie 20 jaar verder heb een beetje pc standaard al 512 MB geheugen zitten dat ook nog eens god weet hoeveel sneller draait.

Wie zegt dat als alles door was gegaan die sleutel niet over een paar jaar ipv 64k gewoon 128MB was geworden?! Tuurlijk, dan kan je er nog niet alle mogelijke sleutels voor alle mogelijke films die ooit gemaakt worden erop kwijt, maar dat is toch ook helemaal niet nodig? Immers zijn nog niet alle mogelijke films gemaakt. Dus die ruimte heb je ook (nog) helemaal niet nodig.
:)

Dat zou beteken dat het hele principe niet klopt, want dan zou hij alle films die er waren hebben opgeslagen in zijn kastje en alleen die van een nummer hebben voorzien.
Daarvoor zou hij dus alle films die het kastje liet zien hebben gecomprimeerd, en het principe was toch dat de informatie in het kastje generiek was.
Avatar gebruiker
Michael1954
 
Berichten: 3618
Geregistreerd: zo 22 aug 2010, 16:39

Re: Het Jan Sloot mysterie (Deel 4)

Berichtdoor Michael1954 » vr 24 sep 2010, 19:48

From: Brendovic

SCH schreef:
[..]
Dat heb je goed begrepen.

En hoe gaan de tegenstanders dat dan de grond in boren?
Avatar gebruiker
Michael1954
 
Berichten: 3618
Geregistreerd: zo 22 aug 2010, 16:39

Re: Het Jan Sloot mysterie (Deel 4)

Berichtdoor Michael1954 » vr 24 sep 2010, 19:49

From: SCH

HenryHill schreef:
En dat jij het idee hebt dat je lamgelegd wordt ligt net zo hard aan jouw gebrek aan technische kennis als aan het punt dat die feiten behoorlijk overtuigend zijn (nog meer zelfs voor mensen die het wel snappen).

Nee hoor, er zijn hier in deze topics net zoveel mensen die veel verstand van wiskunde hebben die het wel mogeljik achten als mensen die veel verstand van wiskunde hebben die het niet mogelijk achten. Dus wat dat betreft is het een kwestie van welk kamp ik geloof: afgaande op alles wat ik ervan weet, vind ik het nog steeds een reeele optie dat het wel kan.

Ook omdat de non-believers nogal eigenwijze vogels zijn, zo'n PietVerdriet zegt vrijwel altijd dingen die niet kloppen en maakt er een sport van om zijn eigen waarheid tot standaard te verheffen. En jou hoor ik ook niet veel anders zeggen dan: volgens de wiskunde kan het niet.
Avatar gebruiker
Michael1954
 
Berichten: 3618
Geregistreerd: zo 22 aug 2010, 16:39

Re: Het Jan Sloot mysterie (Deel 4)

Berichtdoor Michael1954 » vr 24 sep 2010, 19:50

From: Brendovic

Ik heb btw het boek besteld gister.
Avatar gebruiker
Michael1954
 
Berichten: 3618
Geregistreerd: zo 22 aug 2010, 16:39

Re: Het Jan Sloot mysterie (Deel 4)

Berichtdoor Michael1954 » vr 24 sep 2010, 19:51

From: HenryHill

-Xerxes- schreef:
Wie zegt dat als alles door was gegaan die sleutel niet over een paar jaar ipv 64k gewoon 128MB was geworden?! Tuurlijk, dan kan je er nog niet alle mogelijke sleutels voor alle mogelijke films die ooit gemaakt worden erop kwijt, maar dat is toch ook helemaal niet nodig? Immers zijn nog niet alle mogelijke films gemaakt. Dus die ruimte heb je ook (nog) helemaal niet nodig.

Hehe, en als er dan een nieuwe film uitkomt? Dan zul je nog steeds eerst de hele film moeten downloaden voordat je hem met zo'n sleutel kunt bekijken. En dat was nou net niet de bedoeling :)

En even als kanttekening: als je een sleutel wilt hebben die alle mogelijke films kan indexeren, dan wordt je sleutel net zo groot als een film. Dus dat schiet ook niet op.
Avatar gebruiker
Michael1954
 
Berichten: 3618
Geregistreerd: zo 22 aug 2010, 16:39

Re: Het Jan Sloot mysterie (Deel 4)

Berichtdoor Michael1954 » vr 24 sep 2010, 19:53

From: -Xerxes-

Pietverdriet schreef:
[..]
Dat zou beteken dat het hele principe niet klopt, want dan zou hij alle films die er waren hebben opgeslagen in zijn kastje en alleen die van een nummer hebben voorzien.
Daarvoor zou hij dus alle films die het kastje liet zien hebben gecomprimeerd, en het principe was toch dat de informatie in het kastje generiek was.

K*t

Hoedan ook blijft het een fascinerend en leuk verhaal (behalve dan dattie kerel dood gegaan is natuurlijk)
Denk dat ik het boek ook maar eens ga bestellen :)
Avatar gebruiker
Michael1954
 
Berichten: 3618
Geregistreerd: zo 22 aug 2010, 16:39

Re: Het Jan Sloot mysterie (Deel 4)

Berichtdoor Michael1954 » vr 24 sep 2010, 19:54

From: LivEliveD

AchJa schreef:
Newtons verhaal stond als een huis met de huidige inzichten die we hebben, denk je werkelijk dat ze 400 jaar geleden een onderbouwing voor zijn zwaartekracht hadden??? Ja, 2 lichamen trekken elkaar aan, punt.... Waarom wist niemand, ook Newt himself niet. Maar toch bleef je met je beide voetjes op de grond, dus bestond het. 400 jaar geleden stonden de PietVerdrietjes onder ons waarschijnlijk ook op de achterste poten dat Newton onzin aan het verkopen was... Hell Copernicus werd ook verketterd....

In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst :)
Avatar gebruiker
Michael1954
 
Berichten: 3618
Geregistreerd: zo 22 aug 2010, 16:39

Re: Het Jan Sloot mysterie (Deel 4)

Berichtdoor Michael1954 » vr 24 sep 2010, 19:55

From: -Xerxes-

:D
Avatar gebruiker
Michael1954
 
Berichten: 3618
Geregistreerd: zo 22 aug 2010, 16:39

VorigeVolgende

Keer terug naar Forum.Fok.NL (0904)

cron