Het Jan Sloot mysterie (Deel 4)

Het Jan Sloot mysterie (Deel 4)

Re: Het Jan Sloot mysterie (Deel 4)

Berichtdoor Michael1954 » vr 24 sep 2010, 12:35

From: NewOrder

Pietverdriet schreef:
Je geloofd eerder dat deze uitvinding echt is, dan dat mensen als dit in een hoax trappen? Ondanks alle tegenargumenten die er er zijn?
Ondanks dat duidelijk het sleutel verhaal wiskundig niet kan?
Ondanks het mooie voorbeeld van de oneindig grote harde schijf?
Ondanks dat de rekencapaciteit van het kastje meer zou moeten zijn van alle computers in de wereld samen?
Ondanks dat het informatietheoretisch / wiskundig niet kan (Shannon)?
En je enige tegenwerping is voorlopig alleen nog maar, Het is iets nieuws, deze mensen trappen niet in een hoax.

Allemaal leuk en aardig, maar waarom zou iemand 20 jaar van zijn leven, waarvan de laatste jaren zeer intensief, besteden aan een hoax?
Avatar gebruiker
Michael1954
 
Berichten: 3618
Geregistreerd: zo 22 aug 2010, 16:39

Re: Het Jan Sloot mysterie (Deel 4)

Berichtdoor Michael1954 » vr 24 sep 2010, 12:36

From: Cynix ®

Ik sluit nog steeds niet definitief uit dat Jan Sloot wél iets revolutionairs heeft uitgevonden waar wij, met onze bekrompen gedachten, gewoon nog niet op gekomen zijn.
Avatar gebruiker
Michael1954
 
Berichten: 3618
Geregistreerd: zo 22 aug 2010, 16:39

Re: Het Jan Sloot mysterie (Deel 4)

Berichtdoor Michael1954 » vr 24 sep 2010, 12:37

From: Pietverdriet

HenryHill schreef:
[..]
Enkele aanvullingen: Ondanks dat...
- Sloot een electrotechnicus was, en (getuige het pdf-je en zijn twee zeer magere octrooien) weinig kaas had gegeten van compressie en wat er toen al mogelijk was?
- Er momenteel geen enkele expert zijn nek uit durft te steken om het verhaal te staven, terwijl er wel een heleboel experts hun goede naam willen verbinden aan de conclusie dat het onmogelijk is.
- De overdreven geheimhouding en verdachte toevalligheden zwaar afbreuk doen aan de geloofwaardigheid van dit verhaal. (Al het bewijs is spoorloos verdwenen, hij struikelt en laat 'het kastje' vallen op een grote demonstratie, hij sterft een dag voordat hij zijn technologie zou overdragen, etc.)

Je normaal gesproken voor geringere wetenschappelijke doorbraken (noem waar wat anders, DVD, CD) niet een tv monteur op een zolderkamertje hebt, maar een industrieele infrastructuur met een paar honderd mensen met een titel.
Avatar gebruiker
Michael1954
 
Berichten: 3618
Geregistreerd: zo 22 aug 2010, 16:39

Re: Het Jan Sloot mysterie (Deel 4)

Berichtdoor Michael1954 » vr 24 sep 2010, 12:38

From: Pietverdriet

NewOrder schreef:
[..]
Allemaal leuk en aardig, maar waarom zou iemand 20 jaar van zijn leven, waarvan de laatste jaren zeer intensief, besteden aan een hoax?

Hobby?
Heb je gezien dat ie er 20 jaar aan werkte, of vertelde hij dat ie er 20 jaar aan gewerkt heeft? De Octrooien van hem laten niet zien dat ie wat had, en dan heeft ie het na zijn octrooi inlevering het uitgedacht.
Avatar gebruiker
Michael1954
 
Berichten: 3618
Geregistreerd: zo 22 aug 2010, 16:39

Re: Het Jan Sloot mysterie (Deel 4)

Berichtdoor Michael1954 » vr 24 sep 2010, 12:39

From: AchJa

Pietverdriet schreef:
[..]
Dat is geen antwoord op mijn vraag.

Zoals door een aantal mensen in dit topic al is gezegd, ik kan niet bewijzen dat het echt geweest zou zijn, maar jij kunt ook niet bewijzen dat het een hoax is, al je wiskundige theorietjes ten spijt... Ik kijk door de bank genomen best wel nuchter tegen de zaken aan, maar in dit geval geef ik het voordeel van de twijfel aan de kast van Sloot. Ik heb geen flauw benul hoe het gewerkt zou hebben en jij ook niet.
Avatar gebruiker
Michael1954
 
Berichten: 3618
Geregistreerd: zo 22 aug 2010, 16:39

Re: Het Jan Sloot mysterie (Deel 4)

Berichtdoor Michael1954 » vr 24 sep 2010, 12:40

From: HenryHill

NewOrder schreef:
[..]
Allemaal leuk en aardig, maar waarom zou iemand 20 jaar van zijn leven, waarvan de laatste jaren zeer intensief, besteden aan een hoax?

Als jij 20 jaar aan een in jouw optiek revolutionaire techniek werkt (hij wist niet beter...), en je komt maar niet tot een doorbraak, dan zou ik me voor kunnen stellen dat je op een gegeven moment zo gefrustreerd word dat je gewoon geld wil zien voor al je moeite, ongeacht of je dan gebakken lucht moet verkopen...
Avatar gebruiker
Michael1954
 
Berichten: 3618
Geregistreerd: zo 22 aug 2010, 16:39

Re: Het Jan Sloot mysterie (Deel 4)

Berichtdoor Michael1954 » vr 24 sep 2010, 12:42

From: AchJa

Pietverdriet schreef:
[..]
Hobby?
Heb je gezien dat ie er 20 jaar aan werkte, of vertelde hij dat ie er 20 jaar aan gewerkt heeft? De Octrooien van hem laten niet zien dat ie wat had, en dan heeft ie het na zijn octrooi inlevering het uitgedacht.

Het vloeide voort uit een eerder project wat hij had, daar had hij gigantisch veel ruimte voor nodig wat nog niet voorhanden was, dus moest hij een compressie/ codering verzinnen...
Avatar gebruiker
Michael1954
 
Berichten: 3618
Geregistreerd: zo 22 aug 2010, 16:39

Re: Het Jan Sloot mysterie (Deel 4)

Berichtdoor Michael1954 » vr 24 sep 2010, 17:33

From: Redux

Cynix ® schreef:
Ik sluit nog steeds niet definitief uit dat Jan Sloot wél iets revolutionairs heeft uitgevonden waar wij, met onze bekrompen gedachten, gewoon nog niet op gekomen zijn.
Avatar gebruiker
Michael1954
 
Berichten: 3618
Geregistreerd: zo 22 aug 2010, 16:39

Re: Het Jan Sloot mysterie (Deel 4)

Berichtdoor Michael1954 » vr 24 sep 2010, 17:34

From: AchJa

Pietverdriet schreef:
[..]
Je normaal gesproken voor geringere wetenschappelijke doorbraken (noem waar wat anders, DVD, CD) niet een tv monteur op een zolderkamertje hebt, maar een industrieele infrastructuur met een paar honderd mensen met een titel.

Oh, nu zijn mensen met een titel plotseling wel terzake kundig???
Avatar gebruiker
Michael1954
 
Berichten: 3618
Geregistreerd: zo 22 aug 2010, 16:39

Re: Het Jan Sloot mysterie (Deel 4)

Berichtdoor Michael1954 » vr 24 sep 2010, 17:35

From: Pietverdriet

Cynix ® schreef:
Ik sluit nog steeds niet definitief uit dat Jan Sloot wél iets revolutionairs heeft uitgevonden waar wij, met onze bekrompen gedachten, gewoon nog niet op gekomen zijn.

Een ex collega van mij die deed sales, die kon je een verhaal vertellen, daarvan wist je dat het niet waar kon zijn, maar je wou hem gewoon geloven.
Is een eigenschap die sommige mensen hebben, deze man verkocht telecommunicatie systemen, heb hem bezig gezien, echt ongelofelijk.
Hij was zeg maar in staat je je eigen schoenen te verkopen die je aan had, hem te betalen, en hem dankbaar te zijn dat je ze mocht kopen.

Ergo, niet alles wat heel mooi lijkt is ook waar, hoe graag je het ook geloven wil. En de kater komt later.
Avatar gebruiker
Michael1954
 
Berichten: 3618
Geregistreerd: zo 22 aug 2010, 16:39

VorigeVolgende

Keer terug naar Forum.Fok.NL (0904)

cron