Het Jan Sloot mysterie (Deel 3)

Het Jan Sloot mysterie (Deel 3)

Re: Het Jan Sloot mysterie (Deel 3)

Berichtdoor Michael1954 » vr 24 sep 2010, 09:49

From: Pietverdriet

Volgens mij was het in deel 1 al duidelijk.
Avatar gebruiker
Michael1954
 
Berichten: 3618
Geregistreerd: zo 22 aug 2010, 16:39

Re: Het Jan Sloot mysterie (Deel 3)

Berichtdoor Michael1954 » vr 24 sep 2010, 09:50

From: HenryHill

Lamer_Deluxe schreef:
[..]
Dat klinkt als MPEG compressie, daar wordt het beeld in blokjes opgedeeld. De blokjes worden diagonaal gescanned, door een low-pass filter gehaald om de datasnelheid te verminderen (kleur lager dan helderheid) en blokjes die veel opelkaar lijken worden samengevoegd. Er wordt zelfs geanalyseerd of er blokjes verschuiven van het ene frame naar het andere (voor bewegende objecten of achtergronden).

Verder sla je natuurlijk alleen maar de verschillen tussen twee frames op, waarbij je bij grote verschillen het hele beeld codeert om niet al teveel zooi in het beeld te krijgen.

MPEG1 was ook maar iets van 320x240 pixels, 25fps met een beperkte hoeveelheid kleur (delta YUV 422 waarschijnlijk, 8 bits per pixel).

Zal ik jou eens wat vertellen? Jij hebt zojuist een systeem omschreven wat dubbel zo geavanceerd is als wat Sloot had bedacht volgens http://www.debroncode.nl/files/registratie_vinding.pdf.

Kan je nagaan hoe 'geavanceerd'.
Avatar gebruiker
Michael1954
 
Berichten: 3618
Geregistreerd: zo 22 aug 2010, 16:39

Re: Het Jan Sloot mysterie (Deel 3)

Berichtdoor Michael1954 » vr 24 sep 2010, 09:52

From: SCH

AchJa schreef:
[..]
Dat ik het nog eens een keer met SCH eens zou zijn :oops:

* SCH Bookmarked

Maar jij hebt het boek volgens mij ook gelezen.
Verder valt het me altijd weer op hoe ontzettend conservatief veel wetenschappers zijn. Ik interpreteer dat als angst, het bijna obsessief vast houden aan datgene wat ze begrijpen. Alsof het bedreigend is als er iets nieuws wordt ontdekt of 1 van de wetten niet helemaal blijkt te kloppen.
Avatar gebruiker
Michael1954
 
Berichten: 3618
Geregistreerd: zo 22 aug 2010, 16:39

Re: Het Jan Sloot mysterie (Deel 3)

Berichtdoor Michael1954 » vr 24 sep 2010, 09:53

From: LivEliveD

Nuoro schreef:
En dat was genoeg om eind jaren '90 een film zo snel te coderen? Hmmm, heb je misschien ook voorbeelden van zulke hardware?

meen dat ie ze eigen chippies liet maken. Mss heeft ie een vorm van compressie bedacht en hij geloofde erin. Vervolgens heeft ie het in hardware uitgevoerd met veel parallele chips. Zijn uitspraken "je moet het niet met huidige hardware enzo vergelijken" komen mss voort uit het feit dat ie brilliant dacht te zijn door parallel te werken. Tja :o
Avatar gebruiker
Michael1954
 
Berichten: 3618
Geregistreerd: zo 22 aug 2010, 16:39

Re: Het Jan Sloot mysterie (Deel 3)

Berichtdoor Michael1954 » vr 24 sep 2010, 09:55

From: HenryHill

SCH schreef:
Verder valt het me altijd weer op hoe ontzettend conservatief veel wetenschappers zijn.

Je hebt jezelf zojuist onsterfelijk gemaakt. You really are a funny guy :)
Ik interpreteer dat als angst, het bijna obsessief vast houden aan datgene wat ze begrijpen. Alsof het bedreigend is als er iets nieuws wordt ontdekt of 1 van de wetten niet helemaal blijkt te kloppen.

Ah, jouw interpretatie. En er is nog helemaal niks gebleken, dus men heeft alle reden om wantrouwend te zijn. Stel je voor dat als iemand wat ontdekt, dat dat zonder een kritische blik voor waar aangenomen zou worden - zou een mooie boel worden, dus wees maar blij dat wetenschappers wantrouwend zijn tegenover zulke 'revolutionaire' vindingen.
Avatar gebruiker
Michael1954
 
Berichten: 3618
Geregistreerd: zo 22 aug 2010, 16:39

Re: Het Jan Sloot mysterie (Deel 3)

Berichtdoor Michael1954 » vr 24 sep 2010, 09:57

From: SCH

HenryHill schreef:
[..]
Je hebt jezelf zojuist onsterfelijk gemaakt. You really are a funny guy :)

Beetje flauw om dat met een koddige en onzinnige one-liner af te doen want de uitspraak dat veel wetenschappers nogal behoudend zijn, is nou niet echt heel gedurfd of revolutionair.
Ah, jouw interpretatie. En er is nog helemaal niks gebleken, dus men heeft alle reden om wantrouwend te zijn. Stel je voor dat als iemand wat ontdekt, dat dat zonder een kritische blik voor waar aangenomen zou worden - zou een mooie boel worden, dus wees maar blij dat wetenschappers wantrouwend zijn tegenover zulke 'revolutionaire' vindingen.

Heb ik dan gezegd dat het verboden is om wantrouwend te zijn? Daar lijkt me ook alle reden toe. Maar sommigen, jij voorop, gaan veel verder en stellen dat het absolute onzin is en menen mensen die daar iets genuanceerder over denken, belachelijk te moeten maken. Dat maakt mij nou weer wantrouwend, vandaar mijn opmerking over het conservatisme.

Het wordt nogal eens als bedreigend ervaren als er iets nieuws wordt uitgevonden. Dat is in de wetenschap in het verleden altijd al zo geweest: uitvinders werden bijna zonder uitzondering voor gek verklaard. En het kan heel goed zijn dat hier een hoax gaande is maar dat is niet op voorhand duidelijk.
Avatar gebruiker
Michael1954
 
Berichten: 3618
Geregistreerd: zo 22 aug 2010, 16:39

Re: Het Jan Sloot mysterie (Deel 3)

Berichtdoor Michael1954 » vr 24 sep 2010, 09:58

From: LivEliveD

SCH schreef:
Het wordt nogal eens als bedreigend ervaren als er iets nieuws wordt uitgevonden. Dat is in de wetenschap in het verleden altijd al zo geweest: uitvinders werden bijna zonder uitzondering voor gek verklaard. En het kan heel goed zijn dat hier een hoax gaande is maar dat is niet op voorhand duidelijk.

Mss heeft sloot wel iets nieuws bedacht maar wat hij claimde over compressie/decodering kunnen we rustig uitsluiten. Dat er zo tegen uitvinders wordt aangekeken komt omdat ze vaak dingen beweren die onzin zijn
Avatar gebruiker
Michael1954
 
Berichten: 3618
Geregistreerd: zo 22 aug 2010, 16:39

Re: Het Jan Sloot mysterie (Deel 3)

Berichtdoor Michael1954 » vr 24 sep 2010, 10:00

From: HenryHill

SCH schreef:
[..]
Beetje flauw om dat met een koddige en onzinnige one-liner af te doen want de uitspraak dat veel wetenschappers nogal behoudend zijn, is nou niet echt heel gedurfd of revolutionair.

Klopt, maar jij bracht het in de context van "ik vind het flauw dat men zo kritisch reageert". Terwijl wetenschap juist gebaat is bij een kritische blik. Dat filtert namelijk de onzin uit de echte ontdekkingen.
[..]
Heb ik dan gezegd dat het verboden is om wantrouwend te zijn? Daar lijkt me ook alle reden toe. Maar sommigen, jij voorop, gaan veel verder en stellen dat het absolute onzin is en menen mensen die daar iets genuanceerder over denken, belachelijk te moeten maken. Dat maakt mij nou weer wantrouwend, vandaar mijn opmerking over het conservatisme.

Klopt, ik vind het ook onzin.
Het wordt nogal eens als bedreigend ervaren als er iets nieuws wordt uitgevonden. Dat is in de wetenschap in het verleden altijd al zo geweest: uitvinders werden bijna zonder uitzondering voor gek verklaard. En het kan heel goed zijn dat hier een hoax gaande is maar dat is niet op voorhand duidelijk.

Ja, maar het verschil is dat bij al die echte uitvindingen er geen speld tussen te krijgen was waarom het niet zou kunnen. En dat is hier wel even anders.
Avatar gebruiker
Michael1954
 
Berichten: 3618
Geregistreerd: zo 22 aug 2010, 16:39

Re: Het Jan Sloot mysterie (Deel 3)

Berichtdoor Michael1954 » vr 24 sep 2010, 10:01

From: APK

Wat deed dat boek van Ludlum eigenlijk in de kluis die na zijn dood werd opengemaakt?

Zou dat de sleutel zijn? :P
Avatar gebruiker
Michael1954
 
Berichten: 3618
Geregistreerd: zo 22 aug 2010, 16:39

Re: Het Jan Sloot mysterie (Deel 3)

Berichtdoor Michael1954 » vr 24 sep 2010, 10:03

From: SCH

HenryHill schreef:
[..]
Klopt, maar jij bracht het in de context van "ik vind het flauw dat men zo kritisch reageert". Terwijl wetenschap juist gebaat is bij een kritische blik. Dat filtert namelijk de onzin uit de echte ontdekkingen.

Ik vind het helemaal niet flauw dat men kritisch reageert maar wel raar dat de mensen die dit niet meteen afwijzen bijkans voor gek worden verklaard.
Klopt, ik vind het ook onzin.

En dan vind ik het op mijn beurt vreemd dat je er niet alles van wil weten voordat je tot die conclusie komt.
Ja, maar het verschil is dat bij al die echte uitvindingen er geen speld tussen te krijgen was waarom het niet zou kunnen. En dat is hier wel even anders.

Dat is niet waar hoor. Er zijn zoveel uitvindingen geweest die aanvankelijk ook onzin leken en niet serieus werden genomen en pas na lange tijd een voet aan de grond kregen.
Avatar gebruiker
Michael1954
 
Berichten: 3618
Geregistreerd: zo 22 aug 2010, 16:39

VorigeVolgende

Keer terug naar Forum.Fok.NL (0904)

cron