Het Jan Sloot mysterie (Deel 2)

Het Jan Sloot mysterie (Deel 2)

Het Jan Sloot mysterie (Deel 2)

Berichtdoor Johan1951 » vr 17 sep 2010, 06:34

From: Drugshond

Vorig deel #01 : Het Jan Sloot mysterie (Deel 1).

Overige FOK links:
Het Sloot Digital Coding System (SDCS)
Netwerk over geniale, dode uitvinder coderingstechniek

Extra informatie is te vinden op :
Quote Januari/Februari 2001
Vinding Jan Sloot 'absolute onzin'
Parool - 'Pieper speelde dubbelrol bij Philips'
Humanistische omroep - 'Radio uitzendingen'
Uitgeverij podium - Het boek 'De broncode'

Uitzendingen TV/Radio:
TV uitzendingen :
•Deel 1: mms://streams3.omroep.nl/wm/tv/nos/netw ... 040910.asf
•Deel 2: mms://streams3.omroep.nl/wm/tv/nos/netw ... 040912.asf

Radio uitzendingen :

•rtsp://streams2.omroep.nl/747am/human/documentaire/200341.rm
•rtsp://streams3.omroep.nl/747am/human/documentaire/200342.rm

Herhaling laatste post
Xrenity schreef:
Door die hoobyist is er echter wel 20 jaar (!) aan gewerkt... en dat is lang, erg lang.
En je moet misschien net dat beetje geluk hebben om er op te komen.
Je moet er gewoon een andere manier van denken voor hebben (weg uit de bestaande hokjes). En dat Sloot een andere manier van denken had is wel duidelijk...




Bron: http://forum.fok.nl/topic/601747
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: Het Jan Sloot mysterie (Deel 2)

Berichtdoor Johan1951 » vr 17 sep 2010, 07:41

From: Whoops

Drugshond schreef:
Herhaling laatste post

Volgens mij heb je te vroeg op F5 gedrukt....
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: Het Jan Sloot mysterie (Deel 2)

Berichtdoor Johan1951 » vr 17 sep 2010, 07:44

From: Drugshond

Wie kan dit verschijnsel verklaren ?
Deze mensen geloofden het ook niet, maar zagen vervolgens met hun eigen ogen op een monitor 16 films (en later 32 en zelfs 60) spelen op verschillende snelheden, vooruit, achteruit, you name it. Dit alles kwam uit een kastje ter grote van 4 sigarettepakjes. Techneuten van de grote bedrijven snapten er nix van.

Ik niet in ieder geval !!!. Ook niet met de bestaande technieken. !!

Reply : JUIST niet met de bestaande technieken... Vandaar het vernieuwende... Vandaar de interesse... Vandaar de opwinding... Vandaar het mysterie....
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: Het Jan Sloot mysterie (Deel 2)

Berichtdoor Johan1951 » vr 17 sep 2010, 07:47

From: Whoops

Drugshond schreef:
Ik heb overigens nog steeds geen antwoord op mijn vraag.

Wie kan dit verschijnsel verklaren ?
[..]
Ik niet in ieder geval !!!. Ook niet met de bestaande technieken. !!

JUIST niet met de bestaande technieken... Vandaar het vernieuwende... Vandaar de interesse... Vandaar de opwinding... Vandaar het mysterie....

:edit Het zou trouwens ook wel heel arrogant zijn om te denken dat je dit kan verklaren. Vergeet niet dat die vent er dus zo lang mee bezig is geweest en hij had dus echt wel door dat hij iets bedacht had dat er gewoon nog niet was. Je kan dus met je huidige kennis ook niet verwachten dat jij (of ik of een ander willekeurig iemand) het geheel kan verklaren.
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: Het Jan Sloot mysterie (Deel 2)

Berichtdoor Johan1951 » vr 17 sep 2010, 07:48

From: Redux

Het kastje was toch 5 pakjes sigaretten groot?
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: Het Jan Sloot mysterie (Deel 2)

Berichtdoor Johan1951 » vr 17 sep 2010, 07:49

From: BdR

Whoops schreef:
JUIST niet met de bestaande technieken... Vandaar het vernieuwende... Vandaar de interesse... Vandaar de opwinding... Vandaar het mysterie....

Je schrijft er steeds over alsof het een nieuwe manier van denken, de nieuwe verlichting etc. Maar hoe je het ook bekijkt, het is niets meer/minder dan een manier van beeld en geluid opslaan.

Ik kan me best wel technische dingen voorstellen die nu (nog) niet mogelijk zijn. Bijv. dat we over 10 jaar alleen nog telefoneren via computernetwerken, of een snelle computer verbinding met mars via lasers oid. Maar 16 gehele speelfilms opslaan in zo waanzinnig weinig opslagruimte is gewoon per definitie onmogelijk. Net zoals je bijv. een telefoonboek onmogelijk kan samenvatten in 1024 bytes. (er bestaat wel zoiets als checksums e.d. maar das compleet wat anders natuurlijk..)
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: Het Jan Sloot mysterie (Deel 2)

Berichtdoor Johan1951 » vr 17 sep 2010, 07:51

From: RM-rf

Whoops schreef:
[..]
JUIST niet met de bestaande technieken... Vandaar het vernieuwende... Vandaar de interesse... Vandaar de opwinding... Vandaar het mysterie....

Hardstikke leuk natuurlijk, en persoonlijk zie ik ook wel waarde in het op andere wijze tegen dingen aankijken:

Maar in dit geval hebben we eerder een soort van Ponsch-Fleischmann: oftewel men beweert iets te kunnen, maar kan nu op geen enkele manier die resultaten herhalen:
Dat ligt niet enkel aan de dood van de uitvinder, maar tevens eraan dat het demonstratiemodel weg is (waar is dat eigenlijk gebleven) en het feit dat er op basis van de gedocumenteerde zaken geen enkele helderheid verschaft is, een aantal kenners geven er al duidelijk van aan dat de aangevraagde octrooien zelf niks waard zijn en complete onzin zijn.

Natuurlijk is het zo dat men in korte tijd een technische vooruitgang bereikt heeft die vrijwel onmogelijk lijkt, maar vaak is ook die gebaseerd op kennis die al lang bekend was, digitale rekentechnieken waren al bekend in de 18e eeuw, en zelfs het eerste computerprogramma werd door de wiskundige Lady Ada Lovelace-Byron geschreven voordat er een computer (of analytische machine) bestond, om bijv. ook maar niet te spreken van het werk van Blaisse-Pascal:

Mensen die de theorie verzorgden voordat er feitelijk ook reele technische uitvoeringen van konden bestaan:
Er zijn weinig uitvinders die volledig in een donker kamertje kunnen werken en hierbij geen uitwisseling van ideeen nodig hadden (denk bv aan de concurentie tussen Tesla en Edison, die echter ook een belangrijke motivatie was, voor beiden om hun ontdekkingen verder te ontwikkelen)
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: Het Jan Sloot mysterie (Deel 2)

Berichtdoor Johan1951 » vr 17 sep 2010, 07:53

From: Bonobo11

Redux schreef:
Het kastje was toch 5 pakjes sigaretten groot?

5 of 4 pakjes, maakt niet uit. Het gaat erom dat Jan Sloot een nieuwe techniek bedacht om grote datapakketten te coderen. Deze techniek zou de wereld veranderen; helaas de man ging dood en alles is foetsie....
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: Het Jan Sloot mysterie (Deel 2)

Berichtdoor Johan1951 » vr 17 sep 2010, 07:55

From: BdR

RM-rf schreef:
Maar in dit geval hebben we eerder een soort van Ponsch-Fleischmann

erh.. wie? :?

edit:
Oh wacht je bedoelde denk ik Pons Fleischmann
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: Het Jan Sloot mysterie (Deel 2)

Berichtdoor Johan1951 » vr 17 sep 2010, 07:56

From: DoctorB

Gezien het feit dat er Jan Sloot in zee was gegaan met een man die erom bekend stond het niet zo nauw te nemen met de waarheid vermoed ik een uitgekiende oplichtings poging.

Ik denk dat Jan Sloot een mooie zend/ontvangst installatie in zijn kastje had zitten, buiten het gebouw waar de demo gegeven werd stond dan toevallig een busje, volgestouwd met "gewoon" materiaal.

Als alles echt was geweest dan was de zgn. broncode wel gevonden, dan was zijn demo model wel geanalyseerd.
Kortom, tis dat ie een hartwip kreeg, maar anders hadden señor Sloot en consorten een hele doordachte oplichting uitgevoerd en waren ze met de noorderzon vertrokken.
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Volgende

Keer terug naar Forum.Fok.NL (0904)

cron