Het Jan Sloot mysterie (Deel 1)

Het Jan Sloot mysterie (Deel 1)

Re: Het Jan Sloot mysterie (Deel 1)

Berichtdoor Johan1951 » do 02 sep 2010, 07:07

From: Pietverdriet

Redux schreef:
Dat is geen kritiek, pietverdriet. Jij kan het je gewoon niet voorstellen.

Nope, dat is wel kritiek, en ik geef precies aan waar het probleem ligt. Ik geef niet alleen de technische issue´s aan maar ook de logistieke en wetenschappelijke. IMHO begrijpen de mensen die er in geloven deze issues niet en ik probeer dat uit te leggen in taal die jij ook begrijpt.
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: Het Jan Sloot mysterie (Deel 1)

Berichtdoor Johan1951 » do 02 sep 2010, 07:09

From: JohnDope

Redux schreef:
Dat is geen kritiek, pietverdriet. Jij kan het je gewoon niet voorstellen.

Exact, toen Columbus zei dat de aarde rond was, werd hij ook voor gek verklaard.

Ik zou je zeggen of deze vinding een leugen is of niet; dit gebeuren heeft mij een totaal nieuwe visie op de inspiratie techniek gegeven. Dit gaat veel dieper dan gewone kantoorautomatisering, dit is echt de shit.

Ik zal de dag zegenen dat iemand op een dag deze uitvinding opnieuw doet en dat vele grote multinationals lekker failliet mogen gaan :D
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: Het Jan Sloot mysterie (Deel 1)

Berichtdoor Johan1951 » do 02 sep 2010, 07:09

From: Redux

Uitgaande dat het waar is wat meneer van sloot uitgevonden zou hebben, dan zou het inderdaad en industriele revolutie geweest zijn. Dat die revolutie niet zou kunnen en je dat dmv je kirtiek laat zien zou nog niet betekenen dat zijn revolutie een hoax geweest zou zijn. Hence "revolutie".
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: Het Jan Sloot mysterie (Deel 1)

Berichtdoor Johan1951 » do 02 sep 2010, 07:10

From: Pietverdriet

Sja, en kom nu eens met wat meer dan met jullie voetjes stampen en zeggen: Welles...
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: Het Jan Sloot mysterie (Deel 1)

Berichtdoor Johan1951 » do 02 sep 2010, 07:11

From: RM-rf

JohnDope schreef:
Ik zal de dag zegenen dat iemand op een dag deze uitvinding opnieuw doet en dat vele grote multinationals lekker failliet mogen gaan :D

Dat ligt niet zozeer aan de uitvinding, maar aan het feit dat de 'uitvinder' verdwijnt met het geld,
Op die manier zouden multinationals failliet kunnen gaan (zij het niet dat verlies door oplichting weer heel leuk af te trekken is van te betalen belastingen, de reden dat ik vermoed dat sommige mensen het misschien niet eens zo erg vonden dat hun geld verdween en die 'gratis' aftrekpost achteraf nog een beetje opgevijzeld hebben ).

Blijkt de uitvinding te reproduceren, dan zijn de mutinationals natuurlijkw el de eerste die er leuk geld mee gaan verdienen.

als Columbus het geld dat hij van Elizabeth kreeg vor die schepen lekker in zijn zak gestoken had, en een paar weekenden flink de bloemetjes buiten gezet had in Lissabon:
was ook nog steeds de wereld rond geweest, maar ik denk dat het (nog) onterechter was geweest om columbus dan als 'ontdekker van amerika' te kenschetsen...
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: Het Jan Sloot mysterie (Deel 1)

Berichtdoor Johan1951 » do 02 sep 2010, 07:13

From: Redux

Ik heb geen uitgesproken mening over dit verhaal, maar hoe (of waarom) zou ik moeten bewijzen dat zijn verhaal niet klopt? Het enige wat je kan doen is aantonen dat het niet klopt, en zelfs dat gaat niet op want de noodzakelijke kennis zit in het koppie van van Sloot zelf en aangezien we daar niet meer bij kunnen...
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: Het Jan Sloot mysterie (Deel 1)

Berichtdoor Johan1951 » do 02 sep 2010, 13:46

From: JohnDope

Ik heb wel een beetje kijk op techniek, ik kan proggen in php, java, jsp, asp, sql en toen ik er nog weinig van computers snapte, toen had ik een website en ik wilde centraal in me website geintegreerd een gastenboek hebben. En toen ben ik gaan uitzoeken hoe dat werkte en toen kwam ik er achter dat het met perl gebeurde en toen kwam ik er achter dat het op linux moest draaien. Enfin ik had redhat 6.2 geinstalleerd en een gastenboek geript van hotscripts.com en hoppa ik had voor me kaar wat ik wilde.
Toen ging ik die code bestuderen, want ik wilde dat ook leren en ik open die file en ik dacht "deze code is niet door mensen gemaakt, wat the fuck is dit".
En toen waren een paar gasten met een php-project bezig en ik keek wel eens met hun mee en op een gegeven moment begon ik hun problemen op te lossen, want ik begon het proggen te snappen. En toen rolde ik ook zo die andere programmeer talen in.
Ik wil hier mee zeggen dat ik best wel verstand van zaken heb en ik geloof in JanSloot. Tot voorkort was voormij de hele informatica puzzle bijna compleet, ik moest alleen nog c en assembler leren. Totdat ik het verhaal van JanSloot ten gehore kreeg, toen besefte ik dat ik er nog lang niet ben, ik heb me nog nooit verdiept in de electronica, maar die stap ga ik ook op een zeker dag maken, de kantoorautomatisering is eigenlijk maar saai.
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: Het Jan Sloot mysterie (Deel 1)

Berichtdoor Johan1951 » do 02 sep 2010, 13:47

From: Pietverdriet

Kijk, Redux.
Het is geen traditionele vorm van compressie, zoals JPEG of GIF, MPEG 4 etc waar de informatie in het file zit. Het is een checksum verhaal. Dat betekend dus, dat de film aan de hand van een checksum gegenereerd wordt. Okay, laten we ff verder gaan met dat idee.
Je hebt een checksum op een lengte die niet veel informatie kan bevatten, (en wel degelijk klassiek digitaal is, want er wordt een chipkaartje gebruikt)
Het wonderkastje genereerd nu een film, uit deze checksum, en doet dat realtime. Vergelijk dat nu eens met films die we met de modernste techniek in een beowulf cluster genereren. Dat is niet realtime, en brengt films als, Finding Nemo, computer gegenereerde beelden, en geen échte beelden.
Okay, afgezien dat je checksum in de lengte ruim genoeg is voor een catalogusnummer in een database, is het NIET voldoende om alleen een checksum te zijn voor een film, daar is de hoeveelheid informatie niet voldoende voor,
Maar goed STEL, STEL, je zou de checksum werkelijk zo kort kunnen krijgen, en STEL je zou de films met het toverkastje kunnen genereren. De rekencapaciteit van dat toverkastje moet dan gelijk zijn aan een Cluster quantum computers.
Als je dit hebt, een kastje met de rekencapaciteit van een cluster quantum computers, waarom zou je dan FILMS gaan comprimeren en het als een stukje bruingoed in de markt willen zetten? Dat slaat als een tang op een varken.
Dan begrijp je zelf niet wat je hebt.
Goed, dit zijn dus de issues
1) De checksum lengte is niet voldoende om zelfs maar een referentie naar de informatie in een film te zetten.
2) De rekencapaciteit om dat real time te genereren is ongeveer (schat ik) gelijk aan een beowulf cluster van theoretische quantum computers.
3) Het hele verhaal film slaat in verbinding met de rekencapaciteit die er bij komt kijken nergens op.
4) Om een technologie als deze "from scratch" te ontwikkelen en te bouwen, dat is zo complex, daar heb je een industruele infrastructuur voor nodig. Het is een ding om de relativiteitstheorie te bedenken, maar om een atoombom te bouwen heb je een Manhattan project nodig. Dat is niet iets wat je ff boven je werkplaats in een achterkamertje doet.
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: Het Jan Sloot mysterie (Deel 1)

Berichtdoor Johan1951 » do 02 sep 2010, 13:47

From: JohnDope

Hij had gewoon iets uitgevonden wat niet te bevatten is pietje. Als je tegen iemand in 1900 zei dat we op een dag naar de maan zullen gaan vliegen, dan stopten ze je in een inrichting omdat dat toen onmogelijk was.
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: Het Jan Sloot mysterie (Deel 1)

Berichtdoor Johan1951 » do 02 sep 2010, 13:48

From: Redux

Ik snap je punt, pietverdriet, maar ze spreken van een revolutie.
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

VorigeVolgende

Keer terug naar Forum.Fok.NL (0904)

cron