Het Jan Sloot mysterie (Deel 1)

Het Jan Sloot mysterie (Deel 1)

Re: Het Jan Sloot mysterie (Deel 1)

Berichtdoor Johan1951 » do 02 sep 2010, 06:44

From: TopGear

Pietverdriet schreef:
[..]
Hocus pocus en vage verhalen.
Twee mogelijkheden als ik jouw mag geloven
1) Meneer de tv reperateur bouwt in zijn eentje een geheel nieuwe wiskunde, binair systeem overboord gegooit en een geheel nieuwe vorm van logica gebouwt, (computertaal is een paar niveaus hoger, schat, ff het binaire systeem wegdoen waar 2500 jaar aan gesleutelt is) hij maakt zelf chips, en maakt een compressie algoritme waarbij hij een film weet te comprimeren tot een formaat waarin wij het tekst file van het draaiboek nog niet kwijtkunnen (met compressie), kortom, in zijn televisie werkplaats maakt meneer een geheel nieuwe industruele revolutie. Das een hele prestatie want alleen voor het maken van een chip heb je al een infrastuctuur en een paar honderd mensen met een titel nodig.
2) Het is een hoax.

Jij denkt dat het een hoax is.......... daar zul jij veel bewijzen voor zien.

Ik denk niet dat ABN AMRO op basis van wat vage gegevens een zonderlinge uitvinder een lening van 50 miljoen gaat verstrekken.
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: Het Jan Sloot mysterie (Deel 1)

Berichtdoor Johan1951 » do 02 sep 2010, 06:45

From: Sooty

TopGear schreef:

Roel Pieper was een hele grote speler in de jaren "90.

Heeft het Tandem concern voor 3 miljard dollar verkocht.

Hij was de kroonprins van het Philips concern.

Maar heeft plotseling ontslag genomen om zich op deze uitvinding te storten.


Als iemand verstand van zaken en onzin heeft........ dan is het Roel Pieper wel.
Hij zou nimmer zijn toppositie hebben opgegeven voor een hoax.
Pieper wist dondersgoed wat hij in handen kon krijgen.

Pieper is een opportunist die met alle winden meewaait en geen gelegenheid te baat laat liggen om in de publiciteit te komen.

On Topic: Jan Sloot beweerde een compressie-algorithme bedacht te hebben dat een compressie van van 1 naar 2 miljoen mogelijk maakt.
Zijn claims zijn zeer onwaarschijnlijk. Het beste wat op dit gebied bedacht is, is van de wetenschapper Huffman. Alle (de)compressie programma's wereldwijd werken nog steeds op basis van Huffman's principe.
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: Het Jan Sloot mysterie (Deel 1)

Berichtdoor Johan1951 » do 02 sep 2010, 06:46

From: Arcee

TopGear schreef:
Daarnaast lees ik ook veel reacties over dat er 1 film op 1 kb zou passen......... de sleutel is 1 kb groot...... de film als zodanig wordt door algoritmes gegenereerd.

Het fascinerende daarvan is dat je dat algoritme een willekeurige sleutel van 1Kb kunt voeren en er een film voor terugkrijgt, of die nou echt bestaat of niet.
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: Het Jan Sloot mysterie (Deel 1)

Berichtdoor Johan1951 » do 02 sep 2010, 06:47

From: Pietverdriet

TopGear schreef:

Roel Pieper was een hele grote speler in de jaren "90.

Heeft het Tandem concern voor 3 miljard dollar verkocht.

Hij was de kroonprins van het Philips concern.

Maar heeft plotseling ontslag genomen om zich op deze uitvinding te storten.


Als iemand verstand van zaken en onzin heeft........ dan is het Roel Pieper wel.
Hij zou nimmer zijn toppositie hebben opgegeven voor een hoax.
Pieper wist dondersgoed wat hij in handen kon krijgen.

Juliana was koningin van Nederland en geloofde in greet hoffmans.
Ronald Reagan was president van de USA en won de koude oorlog, en was zo dement als en konijn en geloofde in horescopen.
Zegt allemaal niets.
Dat Pieper er in geloofde is een ding,
Do the math.
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: Het Jan Sloot mysterie (Deel 1)

Berichtdoor Johan1951 » do 02 sep 2010, 06:49

From: Pietverdriet

Arcee schreef:
[..]
Het fascinerende daarvan is dat je dat algoritme een willekeurige sleutel van 1Kb kunt voeren en er een film voor terugkrijgt, of die nou echt bestaat of niet.

Betekend dat de informatie van de film in 1 Kb zou passen. Let wel, das 1024 maal 1 of 0
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: Het Jan Sloot mysterie (Deel 1)

Berichtdoor Johan1951 » do 02 sep 2010, 06:50

From: RM-rf

Interessant lijkt mij hoeveel miljoen er precies in hem gestoken is (Pieper alleen al 11 miljoen), daarnaast nog wat grote investeerders...

En wat er vervolgens met dat geld gebeurt is, het riekt wmb. een beetje naar een slim witwas circuit: geld dat makkelijk afgeboekt kan worden op die manier en dorgesluist kan worden naar geheime rekeningen en waarover geen belasting meer hoeft te worden betaald (soms zelfs nog extra subsidie kan uitlokken).

Tijdens de internet-bubble, rond 1999, heb ik vaker zulke vreemde dingen meegemaakt, opdrachtgevers die kort voor de datum waarop de boeken gesloten dienden te worden opeens gingen vragen om extra rekeningen e.d., projekten die wel berekend werden maar waarvoor geen ene flikker werd uitgevoerd en die uiteindelijk om een vreemde reden zelfs succesvol werden afgesloten, zonder dat er volgens mij ooit een regeltje broncode voor neergezet werd ...

Het lijkt me eerder een zaak van de FIOD/ECD, dan dat het vermoedelijk uit technisch oogpunt erg interessant is.
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: Het Jan Sloot mysterie (Deel 1)

Berichtdoor Johan1951 » do 02 sep 2010, 06:51

From: Pietverdriet

TopGear schreef:
[..]
Jij denkt dat het een hoax is.......... daar zul jij veel bewijzen voor zien.

Ik denk niet dat ABN AMRO op basis van wat vage gegevens een zonderlinge uitvinder een lening van 50 miljoen gaat verstrekken.

Ik geloof eerder dat je met een hoax 50.000.000 los krijgt dan dat dit reel is. Maar ga eens op mijn kritiek in ipv dat je denkt dat abn amro zus en roel pieper zo.
Let wel we hebben het over een film terug brengen tot een hoeveelheid informatie waar je niets eens een draaiboel als tekstfile in krijgt.

Als ik zeg:
"Shot 234
regen
Hamburg luchthaven, vertrekhal, acteur bla bla komt de hal binnen en werk zich door de mensen massa naar de balie.
Acteur Bla Bla: Ik ben geboekt voor de vlucht naar hatseflats.

Goed, dit shot te beschrijven is al een 200 Byte.
das 1600 Bit, 1,6 Kilobit.
#
En jij denkt dat je de beeld en geluidsinformatie van dit shot in een kleiner formaat krijgt als je dit filmt? Geloof je dat echt?
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: Het Jan Sloot mysterie (Deel 1)

Berichtdoor Johan1951 » do 02 sep 2010, 06:52

From: Asics

Ik ben nu op pagina 144. Op zich best interessant, maar alle uitgebreide informatie over Roel Pieper is gezien de context van het boek 37 pagina's tellende onnodige bladvulling. Had ook in 3 regels gekund.
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: Het Jan Sloot mysterie (Deel 1)

Berichtdoor Johan1951 » do 02 sep 2010, 06:53

From: Pietverdriet

RM-rf schreef:
Interessant lijkt mij hoeveel miljoen er precies in hem gestoken is (Pieper alleen al 11 miljoen), daarnaast nog wat grote investeerders...

En wat er vervolgens met dat geld gebeurt is, het riekt wmb. een beetje naar een slim witwas circuit: geld dat makkelijk afgeboekt kan worden op die manier en dorgesluist kan worden naar geheime rekeningen en waarover geen belasting meer hoeft te worden betaald (soms zelfs nog extra subsidie kan uitlokken).

Tijdens de internet-bubble, rond 1999, heb ik vaker zulke vreemde dingen meegemaakt, opdrachtgevers die kort voor de datum waarop de boeken gesloten dienden te worden opeens gingen vragen om extra rekeningen e.d., projekten die wel berekend werden maar waarvoor geen ene flikker werd uitgevoerd en die uiteindelijk om een vreemde reden zelfs succesvol werden afgesloten, zonder dat er volgens mij ooit een regeltje broncode voor neergezet werd ...

Het lijkt me eerder een zaak van de FIOD/ECD, dan dat het vermoedelijk uit technisch oogpunt erg interessant is.

Ja, mee eens.
Lijkt me een prima manier om geld uit bedrijven te trekken.
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: Het Jan Sloot mysterie (Deel 1)

Berichtdoor Johan1951 » do 02 sep 2010, 06:54

From: TopGear

Pietverdriet schreef:
[..]
Ik geloof eerder dat je met een hoax 50.000.000 los krijgt dan dat dit reel is. Maar ga eens op mijn kritiek in ipv dat je denkt dat abn amro zus en roel pieper zo.
Let wel we hebben het over een film terug brengen tot een hoeveelheid informatie waar je niets eens een draaiboel als tekstfile in krijgt.

Als ik zeg:
"Shot 234
regen
Hamburg luchthaven, vertrekhal, acteur bla bla komt de hal binnen en werk zich door de mensen massa naar de balie.
Acteur Bla Bla: Ik ben geboekt voor de vlucht naar hatseflats.

Goed, dit shot te beschrijven is al een 200 Byte.
das 1600 Bit, 1,6 Kilobit.
#
En jij denkt dat je de beeld en geluidsinformatie van dit shot in een kleiner formaat krijgt als je dit filmt? Geloof je dat echt?

Ik geloof niets... het is mogelijk of niet....... simpel zat.

Bovenstaande hypothese geeft al aan dat jij je er niet in verdiept hebt.

Nogmaals... Sloot gebruikte niet het binaire systeem..... bitjes en bytjes doen er niet toe.
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

VorigeVolgende

Keer terug naar Forum.Fok.NL (0904)

cron