Het Jan Sloot mysterie (Deel 1)

Het Jan Sloot mysterie (Deel 1)

Re: Het Jan Sloot mysterie (Deel 1)

Berichtdoor Johan1951 » do 02 sep 2010, 19:05

From: Smasr

Jan Sloot heeft al wel wat gepatenteerd.

Hier zijn ze: url1 / url2

Er zit ook een tekening bij van die kastjes e.d. .pdf formaat. Klik daarvoor op de button 'Fig' bovenin de page.
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: Het Jan Sloot mysterie (Deel 1)

Berichtdoor Johan1951 » do 02 sep 2010, 19:06

From: AchJa

Pietverdriet schreef:
[..]
Problemen daarmee staan in het topic uitgebreid beschreven, en met zeggen dat hij iets geheel nieuws heeft uigevonden los je die issues niet op. Dat is alleen maar de equivalent van "welles". Rule of thumb bij compressie:
1) Hoe meer je iets verkleint, hoe meer rekenkracht je nodig hebt.
2) Hoe minder rekenkracht je wilt gebruiken bij het uitpakken, hoe meer rekenkracht je nodig hebt om het in te pakken.

Ik denk dat we met ons allen daar een beetje de mist mee ingaan, compressie is imo niet de basis van het verhaal van Sloot, maar de dataoverdracht. Ik zie het zo: Hij had een vaststaand aantal gegevens ergens opgeslagen, zoveel mb. Om mijn part alle kleuren van de regenboog, waar hij dus een soort van minicode op los laat die invult waar elke kleur zich moet bevinden op het scherm, zodat er beeld ontstaat. Waarbij hij iets ontwikkeld heeft waardoor elke kleur razendsnel weet waar hij moet komen te staan. Zoiets, kan het eigenlijk niet echt duidelijk uitleggen hoe ik het in mijn hoofd heb zitten.
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: Het Jan Sloot mysterie (Deel 1)

Berichtdoor Johan1951 » do 02 sep 2010, 19:07

From: Pietverdriet

NorthernStar schreef:
Het heeft sterke parallelen met het Johannes Wardenier verhaal. Voor wie dit van Jan Sloot interessant vindt is dat ook een aanrader om over te lezen. :)

Philips is evil schijnbaar :)
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: Het Jan Sloot mysterie (Deel 1)

Berichtdoor Johan1951 » do 02 sep 2010, 19:09

From: BdR

Raptorix schreef:
Al afgezien van het feit wat het kastje wel of niet kan, feit is dat er ZEER serieuse mensen er in geloofden, deze mensen komen dagelijks oplichters tegen, waarom zouden ze blind in zee met deze man gaan?

Vergeet niet dat het in de hoogtij dagen van de dot-com-hype speelde (1999) toen kreeg je al een paar ton als je HTML kon spellen :P

Ik geloof er vrij weinig van die hele uitvinding. Volgens mij kreeg hij een hartaanval omdat ie wist dat hij de hooggespannen verwachtingen niet waar kon maken..
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: Het Jan Sloot mysterie (Deel 1)

Berichtdoor Johan1951 » do 02 sep 2010, 19:10

From: Whoops

Pietverdriet schreef:
[..]
Kom eens met inhoudelijke kritiek, ipv jezelf zo slim te vinden met deze afgezaagde opmerking.
Dat men lachte om Einstein en Newton betekend niet dat Bozo de Clown met een wereldschokkende wetenschapsomwenteling komt.

Jij komt met de afgezaagde opmerking dat dit niet kan. Jij bent niet in staat om verder te denken dan de grenzen die je (vast) erg goed kent. Inhoudelijk weet ik er een stuk minder van dan jij maar het gaat erom dat ik er in kan geloven, jij veegt het hele idee meteen al van de tafel...
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: Het Jan Sloot mysterie (Deel 1)

Berichtdoor Johan1951 » do 02 sep 2010, 19:13

From: Whoops

Pietverdriet schreef:
[..]
Problemen daarmee staan in het topic uitgebreid beschreven, en met zeggen dat hij iets geheel nieuws heeft uigevonden los je die issues niet op. Dat is alleen maar de equivalent van "welles". Rule of thumb bij compressie:
1) Hoe meer je iets verkleint, hoe meer rekenkracht je nodig hebt.
2) Hoe minder rekenkracht je wilt gebruiken bij het uitpakken, hoe meer rekenkracht je nodig hebt om het in te pakken.

Je moet verdomme de bestaande denkwijzes eens even laten voor wat het is, als hij werkelijk iets revolutionairs heeft bedacht gaan bovenstaande regels misschien niet een meer op... En dat dat mogelijk is, kan jij niet begrijpen... Vandaar de link met mensen die niet in het atoom geloofden....
NorthernStar schreef:
[..]
Een vergelijking gaat altijd krom, maar wat ik bedoel is dat jullie met bestaande kennis willen aantonen dat iets niet kan terwijl datgene juist buiten het bereik van de bestaande kennis ligt.

Waarom zou het niet kunnen dat hij iets briljants had ontdekt waar nog niemand aan gedacht heeft?

Inderdaad, dit lijkt mij eerder het geval...
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: Het Jan Sloot mysterie (Deel 1)

Berichtdoor Johan1951 » do 02 sep 2010, 19:14

From: Pietverdriet

Whoops schreef:
[..]
Jij komt met de afgezaagde opmerking dat dit niet kan. Jij bent niet in staat om verder te denken dan de grenzen die je (vast) erg goed kent. Inhoudelijk weet ik er een stuk minder van dan jij maar het gaat erom dat ik er in kan geloven, jij veegt het hele idee meteen al van de tafel...

Zzzzzzz
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: Het Jan Sloot mysterie (Deel 1)

Berichtdoor Johan1951 » do 02 sep 2010, 19:15

From: Redux

Pietverdriet schreef:
[..]
Zzzzzzz

Zzzzzzz Zzzzzzz
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: Het Jan Sloot mysterie (Deel 1)

Berichtdoor Johan1951 » do 02 sep 2010, 19:17

From: AchJa

Pietverdriet schreef:
[..]
Zzzzzzz

Uitgeluld of gewoon moe???
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: Het Jan Sloot mysterie (Deel 1)

Berichtdoor Johan1951 » do 02 sep 2010, 19:18

From: BaajGuardian

Er valt niet op wetenschappelijke manier over te discuseren
Dit item was revolutionair , en buiten alle begrippen , hoe kan men dan komen met ergumenten als : het kan niet want dit en dat.

Topmannen stonden met de bek open , en zeiden zelf : dit kan niet , maar ik zie het toch.

Het enige wat kan ophelderen , is als de broncode gevonden word , waar een heel erg kleine kans op is.
persoonlijk denk ik , dat dit groter is dan europa.
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

VorigeVolgende

Keer terug naar Forum.Fok.NL (0904)

cron