From: PemmieBedankt voor de uitgebreide reactie.
decompileren en disassembleren daar ben ik bekend mee.
Ik heb het zelfs een tijdje gedaan toen de complete programmeer afdeling van een bedrijf waar ik werkte ontslagen werd en er veel programmas waren (geschreven in turbo pascal) waar de broncode zoek van was. Het ging mij er in die gevallen alleen maar om een datumbepalingsmethodes binnen maatwerk te achterhalen omdat er verschillende gebruikt werden en er niet veel gedocumenteerd bleek. (Milleniumbestendig maken)
Los van alle fictie uit het boek en netwerk fascineert de zaak mij mateloos. Niet eens zo zeer alle verhalen er omheen maar meer het bestaan van een potentieel gegeven wat zo eenvoudig is dat het iedereen ontgaat. Ik speculeer er natuurlijk ook lustig op los. Van beeld 1000 maal versnellen voor je het opslaat tot psycho-compressie. Het hele verhaal klinkt mij niet compleet plausibel maar ook niet onmogelijk. Ik ben wel eens benieuwd naar hoe inventief mensen op dit forum zijn om buiten kaders van geldende methoden te denken. Wat zou je buiten compressie om kunnen doen om video bestandsgroottes 1000 maal te verkleinen. Stel je even voor dat niets niet het juiste antwoord is en durf voor gek uitgemaakt te worden.