Jan Sloot - Geniale Datacompressie of Oplichter?

Jan Sloot - Geniale Datacompressie of Oplichter?

Re: Jan Sloot - Geniale Datacompressie of Oplichter?

Berichtdoor Johan1951 » ma 15 okt 2012, 20:57

From: Pemmie

Merkava schreef:
En die vermelding naar Fok, vertel gewoon even wat daar staat in plaats van op agressieve toon te verwijzen.

Geen enkele agressieve intentie van mijn kant hoor. Als SDCS werkte, dan vind ik compressie gewoon niet de plausibele verklaring hiervoor. Dat is alles waar ik van overtuigd blijf.

Mijn boerenverstand zegt iig dat een reeks ultra hoge resolutie stills die samen een film vormen gewoon nog steeds geen efficiënte opslag manier is. Ook alle kleurinfo (gecodeerd of niet) opslaan klinkt hoogst inefficiënt. Waarom zou je 16.777.216 kleuren opslaan als je met 3 het complete spectrum hebt (RGB) Dan heb je inderdaad nog alle herhaling van pixels. Stel dat op 1 plek van je scherm tijdens een film 5000 keer #FFFFFF voorkomt waarom zou je ze dan 5000 keer wegschrijven? Er moet buiten gebruikte denkkaders voor bestand verkleining nog gewoon genoeg braakliggend terrein bestaan waar inventievelingen hun hotelletje op kunnen planten. En wellicht bevindt dat terrein zich wel buiten het digitale domein. Maar die inventievelingen zijn jammer genoeg te dikwijls contactgestoorde koppige zielen die de geplaveide paden vermijden en bereid zijn het risico te lopen het wiel opnieuw uit te vinden of miljoen potentiële mogelijkheden door te wandelen tot ze de heilige graal vinden. Vaak niet echt types die het goed kunnen uitleggen of verkopen
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: Jan Sloot - Geniale Datacompressie of Oplichter?

Berichtdoor Johan1951 » ma 15 okt 2012, 21:00

From: J H (Hans) van den Bergh

Norbert Bakker schreef:
Hmmm... De HL-variant op de wet van Godwin slaat weer toe. :?

'Naarmate een discussie op Higherlevel langer duurt, nadert de waarschijnlijkheid dat ... ... een moderator er vervolgens een slot op doet ...' kan er haast niet meer op wachten!!!

Succès en groet,

Hans
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: Jan Sloot - Geniale Datacompressie of Oplichter?

Berichtdoor Johan1951 » ma 15 okt 2012, 21:02

From: Frans Sijtsma

Deze discussie gaat in herhaling vallen en heeft inmiddels weinig meer met ondernemen te maken.

Zolang we tevens niet weten of er daadwerkelijk sprake was van een vernieuwend concept, én degene die dat wel weet het niet meer kan vertellen valt er ook op het gebied van innovatie bar weinig lering uit te trekken.

Of een onderwerp interessant is, is geen maatstaf voor Higherlevel. Bovenstaande 2 overwegingen wel.

Topic gaat dus op slot. De vrijmibo is ook reeds lang voorbij.

Frans
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Vorige

Keer terug naar HigherLevel (0509)

cron