Bizar boek over Pieper

Bizar boek over Pieper

Bizar boek over Pieper

Berichtdoor Michael1954 » ma 30 aug 2010, 07:31

From: Quotenet.nl

Bizar boek over Pieper

Het klinkt als een sprookje. En als het waar is, moet het een nachtmerrie voor Roel Pieper zijn geweest. Roel Pieper, die dankzij televisiereparateur Jan Sloot een van bijzonderste uitvindingen van de vorige eeuw had kunnen verzilveren. Quote-journalist Eric Smit schreef er een boek over. In Broncode, dat zonder Piepers toestemming is gepubliceerd, beschrijft Smit een bizar verhaal.

Televisiereparateur Sloot zou in de jaren 90 een techniek hebben ontwikkeld om alle speelfilms die ooit zijn gemaakt op één dvd te zetten. Best veel data dus. Pieper zou tijdens zijn tijd bij Philips de uitvinding op persoonlijke titel hebben willen vastleggen. Sloot overlijdt uiteindelijk op mysterieuze wijze.

Godfried de Vries vrijdag 10 september 2004 8:54 uur


Verhaal Pieper
nachtmerrie-scenario
voor iedere entrepreneur


Bron: http://web.archive.org/web/200711301047 ... 85447.html
Avatar gebruiker
Michael1954
 
Berichten: 3618
Geregistreerd: zo 22 aug 2010, 16:39

Re: Bizar boek over Pieper

Berichtdoor Michael1954 » ma 30 aug 2010, 07:43

From: Kees

Ieder die iets van informatietheorie weet (theoremas van Shannon), weet dat het eenvoudig niet kán wat Dhr. Sloot had uitgevonden. Het zat in dezelfde categorie als het perpetuum mobile, de verbrandingsmotor op water, tijdreizen.
Je kunt de onmogelijkheid mathematisch aantonen.

Dhr. Sloot schijnt een integere man geweest te zijn, die vermoedelijk iets geconstrueerd heeft dat anders werkte dan hij zelf dacht.

Het verontrustende aan het boek is natuurlijk de rol van Pieper, die enerzijds misschien "er met de poet vandoor wilde gaan" en anderzijds zo razend stom was dat hij dacht dat Sloot's machine werkelijkheid zou kunnen zijn. Iedere eerstejaars student had hem uit die droom kunnen helpen.

Professor Pieper lijkt er met suiker en stroop ingestapt te zijn.
Is meer bewijs nodig dat de inzichten van professor Pieper zeer dunnetjes zijn, en dat deze heer zijn professorstitel beter onder het mom van "misverstand" terug kan geven ?

Het wordt tijd in Nederland voor een curiositeitenpark: professor Pieper, superondernemer Joep vd Nieuwenhuizen,
Vader des vaderlands Kok,
Prinses Mabel.....het flapdrollenpark.
Avatar gebruiker
Michael1954
 
Berichten: 3618
Geregistreerd: zo 22 aug 2010, 16:39

Re: Bizar boek over Pieper

Berichtdoor Michael1954 » ma 30 aug 2010, 07:43

From: Soren

Het schijnt dat hij ook de formule om lood in goud te veranderen in handen heeft en die te koop heeft aangeboden aan kwaadaardige buitenaardse wezens, waarmee hij een pact heeft gesloten om de alleenheerschappij over de Aarde te verkrijgen...

Wat een broodje aap verhaal!
Avatar gebruiker
Michael1954
 
Berichten: 3618
Geregistreerd: zo 22 aug 2010, 16:39

Re: Bizar boek over Pieper

Berichtdoor Michael1954 » ma 30 aug 2010, 07:44

From: Klaas

Eric smit is toch die looser van de quote redactie, die destijds dat super pijnlijke optreden op tv had, waarbij hij een mislukte poging deed om peter r. de vries in een hoek te drijven?! over m'n lijk, dat ik ook maar één cent voor zijn boek uitgeef. pieper mag een eigengeilerige, pr-zoekende blaaskaak zijn, maar ik zal nooit een boek van eric smit kopen. bovendien vind ik het schandalig, dat quote zijn eigen website misbruikt op dit boek aan te prijzen.
Avatar gebruiker
Michael1954
 
Berichten: 3618
Geregistreerd: zo 22 aug 2010, 16:39

Re: Bizar boek over Pieper

Berichtdoor Michael1954 » ma 30 aug 2010, 07:45

From: Godfried

Er wordt hier niets aangeprijsd. Het bericht staat ook in het Financieele Dagblad en is 100% een onderwerp voor Quotenet.
Avatar gebruiker
Michael1954
 
Berichten: 3618
Geregistreerd: zo 22 aug 2010, 16:39

Re: Bizar boek over Pieper

Berichtdoor Michael1954 » ma 30 aug 2010, 07:45

From: Wouter

Wellicht een idee om er -net als in de krant- een randje 'Advertentie' omheen te zetten.
Ik juich het verbreiden van complottheorieen overigens toe. Al eeuwen smullen wij aapjes van dit soort verhalen en geven wij op die manier wat kleur aan een verder toch relatief saai bestaan
Avatar gebruiker
Michael1954
 
Berichten: 3618
Geregistreerd: zo 22 aug 2010, 16:39

Re: Bizar boek over Pieper

Berichtdoor Michael1954 » ma 30 aug 2010, 07:46

From: Roel Pieper

Geachte heren de bron ligt bij barleduc nu een contract en ik kan water verkopen dat moet mij toch lukken zo niet dan ga ik bij joep tv zitten kijken dat is een kastje met bewegende beelden groetjes.
Avatar gebruiker
Michael1954
 
Berichten: 3618
Geregistreerd: zo 22 aug 2010, 16:39

Re: Bizar boek over Pieper

Berichtdoor Michael1954 » ma 30 aug 2010, 07:46

From: Giel

Eddy de kroes maakte van worst biefstuk dus alles is mogelijk.
Avatar gebruiker
Michael1954
 
Berichten: 3618
Geregistreerd: zo 22 aug 2010, 16:39

Re: Bizar boek over Pieper

Berichtdoor Michael1954 » ma 30 aug 2010, 07:47

From: Tutu

Het is Nina Brink ook gelukt om aan vele mensen gebakken lucht te verkopen. Waarom zou het Pieper niet lukken?
Avatar gebruiker
Michael1954
 
Berichten: 3618
Geregistreerd: zo 22 aug 2010, 16:39

Re: Bizar boek over Pieper

Berichtdoor Michael1954 » ma 30 aug 2010, 07:48

From: Dimitri Georganas

Is Roel Pieper echt zo naief als in dit verhaal lijkt? Geld maakt kennelijk niet slim. Niet zozeer omdat die technologie niet zou bestaan, daarover kunnen we niet orodelen, maar omdat elke zichzelf serieus nemende investeerder in ICT technologie zorgt voor een escrow overeenkomst voordat hij 1 cent op tafel legt. In zo'n overeenkomst wordt de broncode bewaard in een kluis, zodat bij het wegvallen van de kennisbron de investering en het voortbestaan van de onderneming zijn gewaarborgd.

En wat de techniek betreft: vaak zien mensen graag wat ze willen zien. Een goed verhaal erbij, een willie wortel, en de zucht naar geld een eeuwige roem doet de rest.

Wat mij boeit is de angstvalligheid waarmee Sloot alle informatie voor zich hield. Is dat de angstvalligheid die past bij een grote uitvinding of bij een grote leugen? Ik denk dat laatste. Immers, Sloot had voldoende juridische en technologische mogelijkheden om zijn vinding te beschermen, zeker toen de eerste miljoenen op tafel lagen.

Maar de enige manier om een leugen te beschermen is deze mee te nemen naar je graf.

En als het toch waar zou zij wat Sloot beweerde, dan zijn de heren die vooraan stonden om er rijk mee te worden te dom voor woorden geweest. En dan verdien je nu eenmaal om op je bek te gaan.


-- dg
Avatar gebruiker
Michael1954
 
Berichten: 3618
Geregistreerd: zo 22 aug 2010, 16:39

Volgende

Keer terug naar Quotenet.nl (0105)

cron