De mythe rond Jan Sloot

De mythe rond Jan Sloot

Re: De mythe rond Jan Sloot

Berichtdoor Michael1954 » ma 30 aug 2010, 06:24

From: Larrivee

Coke schreef:
[..]

Idd ,las jaren geleden een artikel over een persoon die films tot 200 keren kleiner kon maken. Door een code te herschikken. Die Arabieren hebben niet alles. In Zweden is er vandaag een moto op waterstof. Die snelheden haald tegen de 120 km/u. Kostprijs 10.000€. Jan Sloot zat er zeker op. Juist vraag ik mij af waar zijn broncode naar toe is? Ze hebben zijn bakkie en zijn laptop. Je gaat mij niet wijsmaken dat hij die helemaal uit zijn hoofd kende? :roll: Er moeten toch aantekeningen zijn teruggevonden.

Nee. Hij was zo ontzettend bang dat zijn uitvinding gestolen zou worden dat hij zelfs zijn zoon geen enkele tip wilde geven. Hij was paranoïde en wantroude iedereen. Daarom bewaarde hij de sleutel in zijn hoofd. Nog steeds......

Ik vindt het een vreemd verhaal en ik heb sterk het vermoeden dat men hem een handje heeft geholpen richting hemel zeg maar. Onderschat de macht van grote bedrijven niet...Die dachten waarschijnlijk dat ze het slot wel konden kraken of dat er wachtwoorden opgeschreven waren :)
Avatar gebruiker
Michael1954
 
Berichten: 3618
Geregistreerd: zo 22 aug 2010, 16:39

Re: De mythe rond Jan Sloot

Berichtdoor Michael1954 » ma 30 aug 2010, 06:25

From: Steeldevil

Nee. Hij was zo ontzettend bang dat zijn uitvinding gestolen zou worden dat hij zelfs zijn zoon geen enkele tip wilde geven. Hij was paranoïde en wantroude iedereen. Daarom bewaarde hij de sleutel in zijn hoofd. Nog steeds......

Ik vindt het een vreemd verhaal en ik heb sterk het vermoeden dat men hem een handje heeft geholpen richting hemel zeg maar. Onderschat de macht van grote bedrijven niet...Die dachten waarschijnlijk dat ze het slot wel konden kraken of dat er wachtwoorden opgeschreven waren.

Had hij dan die hele code in zijn hoofd :? Hij had het bakje toch al dus iedereen kon het toch gebruiken...

Wat had hij dan zodat hij alleen het kon gebruiken?

Ik heb juist het tweede deel bekeken en daar zijden ze dus toch in dat de broncode mischien gestolen is ... :)
Avatar gebruiker
Michael1954
 
Berichten: 3618
Geregistreerd: zo 22 aug 2010, 16:39

Re: De mythe rond Jan Sloot

Berichtdoor Michael1954 » ma 30 aug 2010, 06:27

From: Coke

Steeldevil schreef:
[..]

Had hij dan die hele code in zijn hoofd :? Hij had het bakje toch al dus iedereen kon het toch gebruiken...

Wat had hij dan zodat hij alleen het kon gebruiken?

Idd ,zo denk ik er ook over. Ze kunnen tegenwoordig alles kraken. Maar een simpele broncode zoals hij het zelf beschreef gaat niet.

Rond de periode dat het boek "De broncode" verscheen. Werd in Japan dit nieuws bekend gemaakt. http://www.zdnet.be/news.cfm?id=39011 Zou er een link tussen Jan en die Japaners bestaan?
Avatar gebruiker
Michael1954
 
Berichten: 3618
Geregistreerd: zo 22 aug 2010, 16:39

Re: De mythe rond Jan Sloot

Berichtdoor Michael1954 » ma 30 aug 2010, 06:29

From: Larrivee

Coke schreef:
[..]

Idd ,zo denk ik er ook over. Ze kunnen tegenwoordig alles kraken. Maar een simpele broncode zoals hij het zelf beschreef gaat niet.

Rond de periode dat het boek "De broncode" verscheen. Werd in Japan dit nieuws bekend gemaakt. http://www.zdnet.be/news.cfm?id=39011 Zou er een link tussen Jan en die Japaners bestaan?

Zou kunnen. Maar ik bedoel niet dat hij de hele broncode uit zijn hoofd kende. Ik bedoel dat hij wist hoe de beveiliging van zijn uitvinding te omzeilen. Dat alleen hij het kon gebruiken. Die code zal ie wel op de chip hebben gezet...
Avatar gebruiker
Michael1954
 
Berichten: 3618
Geregistreerd: zo 22 aug 2010, 16:39

Re: De mythe rond Jan Sloot

Berichtdoor Michael1954 » ma 30 aug 2010, 06:31

From: D@rk_force

Volgens mij is dit allemaal zever, maja (trouwens het was ook op belgie op tv).
Avatar gebruiker
Michael1954
 
Berichten: 3618
Geregistreerd: zo 22 aug 2010, 16:39

Re: De mythe rond Jan Sloot

Berichtdoor Michael1954 » ma 30 aug 2010, 06:33

From: Toto

D@rk_force schreef:
Volgens mij is dit allemaal zever, maja (trouwens het was ook op belgie op tv).

Zever hij heeft bewijzen gehad hij heeft iedereen kunnen aantonen dat hij 16 speelfilms tergelijkertijd kon afspelen en in diverse snelheden dus is het geen zever en wees er maar zeker van dat hij een handje geholpen is hij zal effe doodvallen voor de dag dat het op de markt moest verschijnen maar wat ik ook niet snap waarom heeft ie geen beveiligingsmensen aangenomen of is ie niet even ergens ondergedoken, dan kan je natuurlijk om problemen vragen als ze weten dat jezelf eigenlijk 100.000.000.000 dollar waart bent dan ga je toch niet rustig in je tuin nog zitten rondlopen of is ie toch zeker niet in z'n huis gebleven hij wist toch al dat hij rijk zou zijn.
Avatar gebruiker
Michael1954
 
Berichten: 3618
Geregistreerd: zo 22 aug 2010, 16:39

Re: De mythe rond Jan Sloot

Berichtdoor Michael1954 » ma 30 aug 2010, 06:35

From: Coke

D@rk_force schreef:
... maja (trouwens het was ook op belgie op tv).


Moet ik gemist hebben. Maar ja ,het is ondertussen wel al meer dan 6 jaar geleden. Toen hij stierf.

@larrivee. Ow oke ,zo snap ik het. Maar een systeem uit 1999. Moet toch wel te kraken zijn. Allleeja zonder enige vorm van updates. :? Zo een beveiliging wil ik ook wel.
Avatar gebruiker
Michael1954
 
Berichten: 3618
Geregistreerd: zo 22 aug 2010, 16:39

Re: De mythe rond Jan Sloot

Berichtdoor Michael1954 » ma 30 aug 2010, 06:36

From: Toto

Coke schreef:
[..]

Moet ik gemist hebben. Maar ja ,het is ondertussen wel al meer dan 6 jaar geleden. Toen hij stierf.

@larrivee. Ow oke ,zo snap ik het. Maar een systeem uit 1999. Moet toch wel te kraken zijn. Allleeja zonder enige vorm van updates. :? Zo een beveiliging wil ik ook wel.

Maar hoe kan het dat hij er 20 jaar geleden aan begonnen is toen bestonden de computers nog maar net dit is echt heel vreemd en alle grote softwarebedrijven hebben hem proberen na te doen en zei zeiden dat het onmogelijk was om te doen wat hij heeft gedaan dus dat is toch ook al vreemd als zei dat zeggen en dat zijn de beste mensen van de wereld die ze in dienst hebben.
Avatar gebruiker
Michael1954
 
Berichten: 3618
Geregistreerd: zo 22 aug 2010, 16:39

Re: De mythe rond Jan Sloot

Berichtdoor Michael1954 » ma 30 aug 2010, 06:40

From: Magiel

Toto schreef:
[..]

Maar hoe kan het dat hij er 20 jaar geleden aan begonnen is toen bestonden de computers nog maar net dit is echt heel vreemd en alle grote softwarebedrijven hebben hem proberen na te doen en zei zeiden dat het onmogelijk was om te doen wat hij heeft gedaan dus dat is toch ook al vreemd als zei dat zeggen en dat zijn de beste mensen van de wereld die ze in dienst hebben.

Magiel heeft het boek "De Broncode" ook gelezen met zeer veel intresse :). Raad het iedereen ook aan om het te gaan lezen, tis nu toch vakantie en k*tweer.

Maar Jan Sloot was niet alleen handig met computers, hij was een TVreparateur. En zegmaar de beste van Nederland rond 1979. Dat wist hij zelf ook, en hij wou niet dat zijn kennis zou vergaan. Daarom ging hij al zijn kennis verwerken in een database, Repabase genoemd, dit zou met een 14.4kbps lijntje te lezen moeten zijn door heel Nederland. Maar aangezien je harde schijf destijds nog geen 1Mb groot was, kwam hij gruwelijk ruimte te kort. Daarom ging hij op zoek naar een andere manier van opslag. Rond 1985 (als ik het goed heb) vond hij deze. Dit is dus het beroemde SIM kaartje waar tientallen films op staan die allemaal op verschillende snelheden afgespeeld konden worden.

Dit boek is het enige boek waarvan alle details me na 1x lezen nog perfect bijgebleven zijn. Mocht dit weer zo slecht blijven dan ga ik hem zeker nog een keer lezen binnenkort.
Avatar gebruiker
Michael1954
 
Berichten: 3618
Geregistreerd: zo 22 aug 2010, 16:39

Re: De mythe rond Jan Sloot

Berichtdoor Michael1954 » ma 30 aug 2010, 06:40

From: Rstyled

Uud topic tevoorschijn zie ik. Ik weet niet wat ik moet geloven. Maar het lijkt me stug dat wanneer er zoveel geniale personen of (oplichters) op deze aardbol rondlopen dat zij er niet in geslaagd zijn zijn oplossing/uitvinden te ontrafelen. Weet je wat ik denk. Ik denk dat mr. Sloot vermoord omdat:"Meneer van philips er achter is gekomen dat het oplichterij was toen hij dat kastje open gehaald heeft en zo tot de conclusie kwam dat het neppe zooi was. En omdat hij niet ten onder wou gaan, en iedereen er veel geld in heeft gestoken, heeft hij of een ander machtig persoon deze Jan heeft laten vermoorden"

Zou dit mischien kunnen kloppen?
Avatar gebruiker
Michael1954
 
Berichten: 3618
Geregistreerd: zo 22 aug 2010, 16:39

VorigeVolgende

Keer terug naar Techzine.nl (0904)

cron