De Broncode van Jan Sloot

De Broncode van Jan Sloot

Re: De Broncode van Jan Sloot

Berichtdoor Michael1954 » vr 27 aug 2010, 19:43

From: Arminius the Terrible

Tering, jullie maken er wel een onbegrijpelijk zooitje van. Voor mij telt maar 1 ding. Pieper heeft het werkende gezien, hoe het werkte weet niemand, dat heeft hij idd. mee zijn graf ingenomen.
Hier het octrooi:
http://www.debroncode.nl/images/files/octrooi.pdf
Avatar gebruiker
Michael1954
 
Berichten: 3618
Geregistreerd: zo 22 aug 2010, 16:39

Re: De Broncode van Jan Sloot

Berichtdoor Michael1954 » vr 27 aug 2010, 19:46

From: Monkeyman

Ja, ik denk het wel. Ik ben principieel tegen gesloten software en bedrijfsmacht. Vooral dat laatste moet een zapruder aanspreken…

Als je kijkt naar iemand als Steve Ballmer, dan zie je maar dat je van geld niet gelukkig wordt…

Haha ikk niet, met dat geld kan ik de wereld flink kneden naar mijn ideeen 8-) Een anti Beatrix/Bilderberg bioscoopfilm lijkt me wel wat :D
Avatar gebruiker
Michael1954
 
Berichten: 3618
Geregistreerd: zo 22 aug 2010, 16:39

Re: De Broncode van Jan Sloot

Berichtdoor Michael1954 » vr 27 aug 2010, 19:50

From: Halfgaar

In dat octrooi staat trouwens dat het wel op alle data van toepassing is, niet alleen video. Er staat bijvoorbeeld: “Alhoewel de werkwijze volgens de onderhavige uitvinding toepasbaar is op tekst en andere gegevens, betreft een voorkeursuitvoeringsvorm van de werkwijze het opslaan van een beeld.”. Dan geldt dus wat ik eerder al zei, dat je in een paar KB niet genoeg permutaties kan maken om alle willekeurige bagger in op te slaan.
Haha ikk niet, met dat geld kan ik de wereld flink kneden naar mijn ideeen 8-) Een anti Beatrix/Bilderberg bioscoopfilm lijkt me wel wat :D

En dan krijg je waar Dylan Avery van beschuldigd wordt: hij heeft een miljoenencontract gekregen voor Loose Change The Final Cut, en nou veegt hij zijn reet met de waarheid.
--
Ik denk dat macht wegnemen bij industrieën, en uiteindelijk er voor zorgen dat geld verdwijnt als het even kan, meer effect heeft dan met dezelfde knuppel terug te gaan slaan. “The love of money is the root of all evil.”
Avatar gebruiker
Michael1954
 
Berichten: 3618
Geregistreerd: zo 22 aug 2010, 16:39

Re: De Broncode van Jan Sloot

Berichtdoor Michael1954 » vr 27 aug 2010, 19:52

From: Halfgaar

Om nog even terug te komen op mijn berekening: het kan veel simpeler. Er werd hier ergens gepost dat één film, of eigenlijk de sleutel van de film, 1 KB lang is. Je hebt, zoals eerder genoemd, dus 2[sup]8192[/sup] mogelijkheden. Ik had eerst een hele grote berekening met mogelijkheden per pixel genoemd, maar zelfs in een veel extremer geval kan het niet. Stel de videoframes zijn alleen wit of zwart, twee mogelijkheden dus. In 2 uur 25 fps film zitten 180000 frames. Je hebt dan dus 2[sup]180000[/sup] mogelijke combinaties, en dat is meer dan 2[sup]8192[/sup], een stuk meer. En bij egale frames heb je ook niet meer te maken met lossy coderings artifacten die mijn pixel berekening in de war schopte.

Om nog verder te gaan: om 2[sup]180000[/sup] mogelijke combinaties te hebben (om alle mogelijke combinaties van twee kleurige frames in een film van 2 uur te stoppen), heb je minimaal 22,5 KB nodig, aangezien 2[sup]22500*8[/sup] = 2[sup]180000[/sup].

Met de gemaakte stellingen, vooral dat de sleutel 1 KB is, heb ik het naar mijn mening, afdoende onmogelijk bewezen…
Avatar gebruiker
Michael1954
 
Berichten: 3618
Geregistreerd: zo 22 aug 2010, 16:39

Re: De Broncode van Jan Sloot

Berichtdoor Michael1954 » vr 27 aug 2010, 19:53

From: Arminius the Terrible

Het enige dat je bewezen hebt is, dat je niet weet hoe het werkt. ;)
Avatar gebruiker
Michael1954
 
Berichten: 3618
Geregistreerd: zo 22 aug 2010, 16:39

Re: De Broncode van Jan Sloot

Berichtdoor Michael1954 » vr 27 aug 2010, 19:55

From: Halfgaar

Dat ook ;). Maar, in een quote die jij plakte, stond het één en ander aan stellingen. Ze kwamen van de broncode.nl geloof ik. Die stellingen ik heb gebruikt als aannames. Als die aannames correct zijn, is mijn bewijsvoering juist. Tenminste, dat vind ik. Het staat open om ontkracht te worden…
Avatar gebruiker
Michael1954
 
Berichten: 3618
Geregistreerd: zo 22 aug 2010, 16:39

Re: De Broncode van Jan Sloot

Berichtdoor Michael1954 » vr 27 aug 2010, 19:56

From: Ongeleid Projectiel

Wat dachten jullie hiervan: Sloot’s uitvinding had niets van doen met het opslaan van een film in een geheugenchip. Zijn apparaat was in staat om draadloos een film ‘uit de ether’ te plukken, net zoals Tesla ontdekt had hoe naast radiogolven ook electriciteit door de ether verstuurd kon worden.
In de geheugenchip werden slechts was gegevens vastgelegd die de ontvangst van de juiste signalen mogelijk maakte.

Da’s mijn theorie hierover. Maar misschien is het lariekoek.
Avatar gebruiker
Michael1954
 
Berichten: 3618
Geregistreerd: zo 22 aug 2010, 16:39

Re: De Broncode van Jan Sloot

Berichtdoor Michael1954 » vr 27 aug 2010, 19:57

From: Halfgaar

Tesla’s theorieën zijn op zijn minst eigenzinnig. Hij beweerde inderdaad dat hij op een bepaalde manier ergens energie vandaan kon halen, zonder dat het echt duidelijk was waar vandaan. Er zijn meerdere mensen (geweest) die beweren “over unity” of “free energy” apparaten te kunnen maken.

Als dat ding van Jan Sloot zo zou werken, dan zou de oorspronkelijke film natuurlijk wel ergens moeten staan. En als het gewone radiotransmissie is van datahouder naar decoder, dan is niet niets bijzonders. Als het op een één of andere manier zonder radiogolven of licht data zou versturen, dan wel. Maar, zo werkte het vast niet, omdat hij zei dat als mensen zouden weten hoe het werkt, dat ze zien dat het heel simpel was. En die bibliotheek van data waar alle films uit geconstrueerd zouden kunnen worden, is dan ook niet meer van toepassing.
Avatar gebruiker
Michael1954
 
Berichten: 3618
Geregistreerd: zo 22 aug 2010, 16:39

Re: De Broncode van Jan Sloot

Berichtdoor Michael1954 » vr 27 aug 2010, 19:58

From: Renatus

Hmmm. Sorry, maar ik geloof eerder in marsmannetjes dan een volledige film in slechts 8Kb data. Ik geloof zelfs eerder dat 19 geitenhoeders Elf September hebben veroorzaakt en dat wil wat zeggen.
Avatar gebruiker
Michael1954
 
Berichten: 3618
Geregistreerd: zo 22 aug 2010, 16:39

Re: De Broncode van Jan Sloot

Berichtdoor Michael1954 » vr 27 aug 2010, 19:59

From: Shizaru

Na even het octrooi gelezen te hebben, gecombineerd met wat ik me er van toen nog kan herinneren, kan ik met zekerheid zeggen dat zijn uitvinding geen revolutionaire compressie was. Het was zelfs helemaal geen compressie.

Wat hij beschrijft:

Verdeel het 1ste videoframe in blokjes van 16x16 pixels. Loop alle 16x16 blokjes af. Bij elk blokje, sla de inhoud van dit blok op in een database, en onthoud de referentie naar het opgeslagen blok. (Als een gelijk blok al in de database staat, onthoud alleen de referentie)

In zijn voorbeeld spreekt hij van een schermresolutie van 976x640, dus na deze 1ste ‘compressie’ slag heb je 64x40 getallen over. Volgens het octrooi, herhaalt hij eenzelfde ‘compressie’ truuk uit, alleen deze keer per lijn. Na de 2e slag heb je dan 40 getallen, en na een 3e slag houd je precies 1 getal als verwijzing naar een videoframe.

Deze ‘compressie’ methode kan je blijven herhalen, net zolang tot je de complete film, en zoals beloofd lossless, terug gebracht hebt tot een enkel getal. Dit enkele getal kan je op een memory card opslaan, maar is verder compleet nutteloos zonder de database.

Persoonlijk denk ik niet dat Jan Sloot dit als een hoax bedacht heeft, zijn gebrek aan programmeer kennis is duidelijk te zien aan zijn octrooi beschrijving. Ook Roel Pieper heeft vaak genoeg bewezen weinig van techniek te snappen. Ik verdenk ze ervan dat ze van plan waren een machine te bouwen waarop een complete filmdatabase ‘voorgecomprimeerd’ was, en dat je dan alleen een sleutel hoefde te kopen om de bijbehorende film te kunnen zien. Maar dat ze nog niet wisten dat de uiteindelijke database, ipv gecomprimeerd, zelfs een aantal malen groter dan de werkelijke inhoud zou worden, en dat het ‘comprimeren’ met elke nieuwe film langzamer zou worden.
Avatar gebruiker
Michael1954
 
Berichten: 3618
Geregistreerd: zo 22 aug 2010, 16:39

VorigeVolgende

Keer terug naar Zapruder Inc (0507)