Jan Sloot

Jan Sloot

Re: Jan Sloot

Berichtdoor Michael1954 » do 26 aug 2010, 11:18

From: Reintje

Maar 4 kb heb je vreselijk snel, zelfs met broncode of met enen en nullen.

@Black Tiger..... dit is nu het ultieme voorbeeld van denken op een manier dat "oorspronkelijke denkers" niet doen.... Misschien gaan ze wel spelevaren met materie en anti-materie.... of een techniek die wij nog niet hebben benoemd....

Ik kan me dan ook goed vinden in het epistel van pappaharry hieronder....
De uitvinders zelf worden krankzinnig verklaard.

:mrgreen: Zijn ze vaak ook wel een beetje hoor... gekte grenst aan genialiteit.....
Avatar gebruiker
Michael1954
 
Berichten: 3618
Geregistreerd: zo 22 aug 2010, 16:39

Re: Jan Sloot

Berichtdoor Michael1954 » do 26 aug 2010, 11:19

From: Nybble

Was het niet andersom: genialiteit grenst aan gekte? :D :D
Avatar gebruiker
Michael1954
 
Berichten: 3618
Geregistreerd: zo 22 aug 2010, 16:39

Re: Jan Sloot

Berichtdoor Michael1954 » do 26 aug 2010, 11:19

From: VMSW

Ik hoop dat het ooit nog uitgevonden word, maar in eerste instantie geloof ik er niet echt in. Je hebt al gauw een aantal megabyte te pakken, op welk formaat dan ook. En dan nog 16 films op 64 KB (= 1 film > 4 KB) vind ik helemaal vreemd. 4000 tekens voor 1 film, is toch ongelofelijk weinig?

Misschien zou het later kunnen, en dat zou heel handig en fijn zijn.. maar ik geloof er niet direct in.

Hiernaast: die wonderzalf; klinkt heel vreemd (het is niet zo dat ik het niet geloof, maar 't klinkt zo 'wonderlijk', dat het niet gebruikt wordt...) Als het zo zou werken denk ik dat het veel kan helpen..

Bedankt voor de reacties tot dusver!
Avatar gebruiker
Michael1954
 
Berichten: 3618
Geregistreerd: zo 22 aug 2010, 16:39

Re: Jan Sloot

Berichtdoor Michael1954 » do 26 aug 2010, 11:34

From: Nybble

Nu passen er nog 4000 tekens in 4 kB, maar met die broncode kunnen dat er misschien wel 4000.000.000.000 zijn, denk je niet?
(Dat ze al die nullen en enen hebben kunnen splitsen: een soort kernsplitsing maar dan met binaire cijfers. :mrgreen: )

We oordelen altijd op iets, aan de hand van wat je al "weet", dus wat er aan kennis voorhanden is.
Maar de toekomstige kennis kan alles wat we nu weten weer helemaal overhoop gooien.

Vroeger was de aarde plat en durfden zeelieden niet te ver uit de kust te varen, want dan vielen ze bij de horizon naar beneden.....
En naar de maan vliegen was al helemaal "belachelijk"..... huh vliegen?

En om iets nieuws uit te vinden heb je niet alleen "gekte" nodig, maar vooral veel fantasie.
Avatar gebruiker
Michael1954
 
Berichten: 3618
Geregistreerd: zo 22 aug 2010, 16:39

Re: Jan Sloot

Berichtdoor Michael1954 » do 26 aug 2010, 11:35

From: VMSW

Helemaal met je eens; als er iets anders bestaat dat meer 'schakelingen' kan bevatten in een kleinere hoeveelheid (broncode), dan zal er misschien ook wel wat komen wat NOG kleiner is...
Mooi voorbeeld.
Avatar gebruiker
Michael1954
 
Berichten: 3618
Geregistreerd: zo 22 aug 2010, 16:39

Re: Jan Sloot

Berichtdoor Michael1954 » do 26 aug 2010, 11:36

From: Thijs

Daarom zal er ook nooit een auto doorbreken die op iets anders kan rijden dan een grondproduct van olie, dan zou de hele wereld economie instorten.
Avatar gebruiker
Michael1954
 
Berichten: 3618
Geregistreerd: zo 22 aug 2010, 16:39

Re: Jan Sloot

Berichtdoor Michael1954 » do 26 aug 2010, 11:36

From: VMSW

Klopt, er zijn al zat altenatieven voor bedacht, alleen het uitvoeren gebeurt niet echt.

Enige vooruitgang: er is in Leiden (zit ik op school), een 'groene' taxi gekomen, die rijdt op waterstof, als ik het goed had....
Toch nog wat vooruitgang, maar nu hopen dat het nou eens ECHT doorbreekt.
Avatar gebruiker
Michael1954
 
Berichten: 3618
Geregistreerd: zo 22 aug 2010, 16:39

Re: Jan Sloot

Berichtdoor Michael1954 » do 26 aug 2010, 11:37

From: Thijs

Klopt, er zijn al zat altenatieven voor bedacht, alleen het uitvoeren gebeurt niet echt.

Enige vooruitgang: er is in Leiden (zit ik op school), een 'groene' taxi gekomen, die rijdt op waterstof, als ik het goed had....
Toch nog wat vooruitgang, maar nu hopen dat het nou eens ECHT doorbreekt.

Wrang probleempje: wat moet je doen om waterstof te krijgen? Precies het scheiden vanaf water. Hoe wordht het gescheidt? Dmv verhitting, die verhitting wordt nog steeds gedaan met 99% vuile energie en zolang dat nog doorgaat blijft het onrendabel en ziet het er alleen mooi uit op papier.
Avatar gebruiker
Michael1954
 
Berichten: 3618
Geregistreerd: zo 22 aug 2010, 16:39

Re: Jan Sloot

Berichtdoor Michael1954 » do 26 aug 2010, 11:38

From: BlackTiger

Er is overigens al ooit iemand geweest die een vervanger voor olie bedacht had. Nu weet ik het niet meer zeker maar die uitvinding is dacht ik toendertijd door een groot autobedrijf (Ford?) in de states gekocht en ergens diep begraven want dat was zo goedkoop dat de olie-economie zou instorten.
Net zoals Philips zo stom is geweest om al in 1964 of 1968 de videorecorder uit te vinden, en te besluiten om hem pas de nodige jaren later (begin jaren 70 dacht ik) op de markt te brengen.

Na de genoemde uitleg begin ik toch ietwat te twijfelen eigenlijk. Want ik ben het eens gaan vergelijken met hd's.
Die zijn in de loop van de jaren niet echt groter geworden (behalve die 5 en een kwart inch 2,5 gig toendertijd) terwijl er veel meer op kan.
Ik kan me nog een Connor 170 mb herinneren hetgeen vreselijk veel schijf was, dat kreeg je nooit vol.
Doch als ik daar nu een 250 gig hd naast leg, is deze iets dikker, maar dat was het dan ook. De laatste jaren is het van 40 tot 250 gig ongewijzigd gebleven. Er zitten een paar schijfjes in en daar gaat gewoon alles op.
Kijk ik dan naar de laptop hd's die dacht ik ook al over de 200 gig kunnen met hetzelfde formaat tja... hmmz... dan heb ik er waarschijnlijk toch niet goed genoeg over nagedacht.
Want data is ook gewoon enen en nullen. Een film is in feite ook data, ergo enen en nullen.

Alleen worstel ik dan nog met het volumeprobleem. Want door compressiemethoden past wel meer op eenzelfde grootte van schijfje (of schijfjes) wat in zo'n hd zitten doch 4 kb blijft op zo'n schijf toch 4 kb om van clustering nog maar niet te spreken.

Van de andere kant, als er een techniek ontwikkeld is door die meneer Sloot, die compressie op een andere manier doet, lijkt me 4 kb nog steeds te klein, maar begin ik toch te twijfelen aan m'n mening dat het niet zou kunnen en begin ik toch te neigen naar een andere mening.
Echt jammer dat de zaak opeens kwijt is, maar wat jullie aanhalen kan ook heel erg goed een oorzaak zijn.... een financieel verlies voor veel belangrijke bedrijven, net zoals die goedkope brandstof die weggemoffeld is.
Avatar gebruiker
Michael1954
 
Berichten: 3618
Geregistreerd: zo 22 aug 2010, 16:39

Re: Jan Sloot

Berichtdoor Michael1954 » do 26 aug 2010, 11:39

From: Nybble

Het enige dat ik kan bedenken waarom zulke nieuwe ideeën worden weggemoffeld is dat eerst de "oude" voorraad moet worden opgemaakt; het research naar vorige nieuwe ontwikkelingen moet er nog uit worden gehaald (productief worden gemaakt).
En als dat allemaal achter de rug is, dan wordt misschien het idee -dat al een halve eeuw bestaat - uit de kast gehaald.
Avatar gebruiker
Michael1954
 
Berichten: 3618
Geregistreerd: zo 22 aug 2010, 16:39

VorigeVolgende

Keer terug naar Computer Idee (0806)

cron