Jan Sloot

Jan Sloot

Re: Jan Sloot

Berichtdoor Michael1954 » do 26 aug 2010, 12:57

From: VMSW

Satteliet laten opnemen :P
Avatar gebruiker
Michael1954
 
Berichten: 3618
Geregistreerd: zo 22 aug 2010, 16:39

Re: Jan Sloot

Berichtdoor Michael1954 » do 26 aug 2010, 12:57

From: Javil

Nog even over Jan Sloot.
Misschien dat de 'broncode' een als een soort decoder werkt.
De film is het file-tje van 4kb en het enigste wat je nodig hebt is een player.
In die player zit een decoder, waarin software matig de broncode zit.
Stel het voor als een midi sequence. Midi is niets anders dan een file-tje waarin staat welke insturmenten op welk tijdstip moet komen. De midi 'decoder' ; de speler op je pc/keyboard noem maar op, die decodeerd het file-tje.

Misschien heeft mr Sloot wel een soort midi uitgevonden voor beelddragers.
Stel je voor dat een film van (1,5 uur) 720x576 (dvd dus) opgeslagen wordt in 4 kb.
Elke beweging van een pixel wordt weg geschreven als : rood1 x2, y12, rood2 x719, y575. ect ect. Als je deze info (de file) laad naar een decoder..

Het is maar theory, ik heb ook alleen maar de documantaire gezien, weet verder niet wat dat kastje inhield.

Javil
Avatar gebruiker
Michael1954
 
Berichten: 3618
Geregistreerd: zo 22 aug 2010, 16:39

Re: Jan Sloot

Berichtdoor Michael1954 » do 26 aug 2010, 12:59

From: Ferret

Nog even over Jan Sloot.
Misschien dat de 'broncode' een als een soort decoder werkt.
De film is het file-tje van 4kb en het enigste wat je nodig hebt is een player.
In die player zit een decoder, waarin software matig de broncode zit.
Stel het voor als een midi sequence. Midi is niets anders dan een file-tje waarin staat welke insturmenten op welk tijdstip moet komen. De midi 'decoder' ; de speler op je pc/keyboard noem maar op, die decodeerd het file-tje.

Misschien heeft mr Sloot wel een soort midi uitgevonden voor beelddragers.
Stel je voor dat een film van (1,5 uur) 720x576 (dvd dus) opgeslagen wordt in 4 kb.
Elke beweging van een pixel wordt weg geschreven als : rood1 x2, y12, rood2 x719, y575. ect ect. Als je deze info (de file) laad naar een decoder..

Het is maar theory, ik heb ook alleen maar de documantaire gezien, weet verder niet wat dat kastje inhield.

Javil

Mooie theorie, ik zie er wel wat in. Over een paar jaar weten we of het mogelijk is.
Avatar gebruiker
Michael1954
 
Berichten: 3618
Geregistreerd: zo 22 aug 2010, 16:39

Re: Jan Sloot

Berichtdoor Michael1954 » do 26 aug 2010, 12:59

From: VMSW

Inderdaad, heel mooi, Javil.. die bevalt me wel..
Avatar gebruiker
Michael1954
 
Berichten: 3618
Geregistreerd: zo 22 aug 2010, 16:39

Re: Jan Sloot

Berichtdoor Michael1954 » do 26 aug 2010, 13:00

From: TheShower

Precies hoe ik het ook had uitgedacht Javil !
Zo wordt een film niet meer dan een code die dus de film als het ware opnieuw opbouwt. En dan uit gaan van 4 kb. Dat kan tegenwoordig heel snel ingelezen worden en dus ook op super snelheid afgespeeld worden zoals we dus zagen in die documentaire.
Verder is dit een mogelijke theorie wat betreft het beeldmateriaal. Maar volgens mij is dit met geluid wat moeilijker te verwezenlijken.

ps. Leef je trouwens nog? Zo ja, dan hoef ik zelf ook geen zorgen te maken. :)
Avatar gebruiker
Michael1954
 
Berichten: 3618
Geregistreerd: zo 22 aug 2010, 16:39

Re: Jan Sloot

Berichtdoor Michael1954 » do 26 aug 2010, 13:01

From: Javil

Hey,

ik heb 'de broncode' gelezen. Interesant. Maar daaruit blijkt dat Sloot niet gebruik maakte van compressie en ook niet van het binaire stelsel. Zijn SDCS maakt gebruik van en chipcard van 128k waarom de sleutel zou staan van tientalle films. 1kb zou genoeg wezen voor anderhalf uur. Er was wel tijdelijk geheugen nodig het liefste 3x74mb. (zal wel 64 bedoeld zijn). Maar dat geheugen zou alleen gebruikt worden nadat de chipcard ingestoken werdt. Een soort tijdelijke buffer.
Tot zover klopt m'n eigen theory al dus niet.

De vraag aanmij wordt misschien nog of ik er nou in geloof?
Ik weet het niet. Ik denk toch niet dat al die inversteerders zo stom waren! Mr Pieper is bij heel veel grote namen langs geweest en die hebben al heel wat broodje aap langs hun zien gaan, maar dit was toch anders! Of je een sleutel kan maken die elke film kan laten afspelen. Bv : er zit in elk kastje hardware matig 3 kleuren rood,blauw en groen en d.m.v de chip en de sleutel daarop kan je een film overal uithalen. Ben benieuwd wat er gebeurd als ik een willekeurig sleutelcode weg schrijf!? Misschien creeer ik wel een nieuwe film!

Naar mijn mening moet het iets geweest zijn! Verder kunnen we aleen maar afwachten wat er bij de andere notaris ligt en of dat nog openbaar word, of misschien is het vernietigd, of is er iemand anders mee aan de haal gegaan en wacht zijn tijd af..

Hoe dan ook, toch wel raar dat nooit iemand in zijn kastje mocht kijken en dat mr Sloot zelf altijd zei dat het zo super simpel was..
Avatar gebruiker
Michael1954
 
Berichten: 3618
Geregistreerd: zo 22 aug 2010, 16:39

Re: Jan Sloot

Berichtdoor Michael1954 » do 26 aug 2010, 13:07

From: Injection

Nou, de grote Einstein heeft begin 20e eeuw met onder andere de relativiteitstheorie bewezen dat lichtsnelheid de maximale snelheid is. Echter, dit is ALTIJD de door VMSW genoemde 299792458 meter per seconde. En altijd is hier ook echt altijd, dus vanuit welk oogpunt dan ook. Met andere woorden: als jij op een wagon van een rijdende trein gaat fietsen, geeft je kilometerteller de snelheid ten opzichte van de trein aan. In werkelijkheid ga je sneller. Dus snelheid is in zo'n geval relatief. Licht heeft dat niet. Als je met lichtsnelheid rijst, wordt je ingehaald door licht, dat ook lichtsnelheid heeft. Omdat het gewoon die snelheid heeft, niet relatief, wordt je dus met lichtsnelheid ingehaald. Einstein begreep het, sinds ik er les over krijg tijdens verschillende colleges begin ik het ook te begrijpen, maar snappen doe ik het niet :)
Verder bestaan er zogenaamde deeltjesversnellers, waarin ze elektronen, zo'n beetje de kleinst mogelijke deeltjes, tot bijna lichtsnelheid kunnen versnellen. Echter, hoe sneller je gaat, hoe kleiner je wordt en hoe zwaarder. Op 99.9998% van de lichtsnelheid zijn de elektronen zo zwaar, dat ze niet genoeg energie hebben om ze nog verder te versnellen. Dit is ook het probleem. Uit een of andere formule blijkt dat je nooit lichtsnelheid kunt bereiken, omdat je daarvoor oneindig veel energie nodig hebt. Dit hebben ze zelfs bij Shell nog niet uitgevonden ;).

Ahh.. nou snap ik het... dus als de lichtsnelheid dus daatwerkelijk 100% kon behalen.. dan zou het eigelijk weer afremmen zodat je die snelheid niet kan behalen... het is een theorie die je eigelijk niet kan begrijpen... maar t is zeer logisch... daarom had einstein dus ook de gedachte dat je niet sneller dan licht kan gaan...

*voelt zichzelf nu heel erg slim* 8-) :geek:

Verder nog... om terug te komen op verschillende uitvindingen...
Ik heb eens een verhaal gehoord over een vent die meer dan 3 DVD's of meer dan 3GB op een floppy kon krijgen met zijn compressie-methode... deze vent is (nadat een paar andere wetenschappers of gewoon mensen die dachten dat dát de concurrentie zou worden) geliquideerd... (vermoord) ik heb ook zo'n gevoel dat dat dus mensen van de overheid zouden kunnen zijn geweest... (dit is trouwens al zo'n 3 tot 4 jaar geleden).
Nog even over Jan Sloot.
Misschien dat de 'broncode' een als een soort decoder werkt.
De film is het file-tje van 4kb en het enigste wat je nodig hebt is een player.
In die player zit een decoder, waarin software matig de broncode zit.
Stel het voor als een midi sequence. Midi is niets anders dan een file-tje waarin staat welke insturmenten op welk tijdstip moet komen. De midi 'decoder' ; de speler op je pc/keyboard noem maar op, die decodeerd het file-tje.

Misschien heeft mr Sloot wel een soort midi uitgevonden voor beelddragers.
Stel je voor dat een film van (1,5 uur) 720x576 (dvd dus) opgeslagen wordt in 4 kb.
Elke beweging van een pixel wordt weg geschreven als : rood1 x2, y12, rood2 x719, y575. ect ect. Als je deze info (de file) laad naar een decoder..

Het is maar theory, ik heb ook alleen maar de documantaire gezien, weet verder niet wat dat kastje inhield.
als je het op die manier gaat coderen.. heb je weer een stap terug van nulletjes en eentjes.. (binair) als je de getallen en letters in een tekstbestand zou moeten zetten... wordt het weer omgezet naar een binair getal... dus weer terug bij af
however>>> goeie theorie...

trouwens JA gestemd..
Javil

Als je het op die manier gaat coderen.. heb je weer een stap terug van nulletjes en eentjes.. (binair) als je de getallen en letters in een tekstbestand zou moeten zetten... wordt het weer omgezet naar een binair getal... dus weer terug bij af :shock:
However>>> goeie theorie... :mrgreen:

Trouwens JA gestemd.. :D
Avatar gebruiker
Michael1954
 
Berichten: 3618
Geregistreerd: zo 22 aug 2010, 16:39

Re: Jan Sloot

Berichtdoor Michael1954 » do 26 aug 2010, 13:08

From: Dell Dimension 1100

Misschien de beeldvariant van MIDI.

Klikje doen

Maar dan heb je voor 1 plaatje misschien wel 640x480=307200 codes nodig, als je tenminste voor iedere pixel een code pakt. En een videokaart met een hele grote (geluid = wavetable) graphicstable.

En als de pc voor ieder frame zoveel moet lees decodeer werk moet verrichten weet ik het niet.

Het zal zeker gaan met filmpjes met graphics zoals het spel PONG.

Maar het zou goed kunnen.
Dus ik zeg ja.
Avatar gebruiker
Michael1954
 
Berichten: 3618
Geregistreerd: zo 22 aug 2010, 16:39

Re: Jan Sloot

Berichtdoor Michael1954 » do 26 aug 2010, 13:11

From: Stringai

Nog even over Jan Sloot.
Misschien dat de 'broncode' een als een soort decoder werkt.
De film is het file-tje van 4kb en het enigste wat je nodig hebt is een player.
In die player zit een decoder, waarin software matig de broncode zit.
Stel het voor als een midi sequence. Midi is niets anders dan een file-tje waarin staat welke insturmenten op welk tijdstip moet komen. De midi 'decoder' ; de speler op je pc/keyboard noem maar op, die decodeerd het file-tje.

Misschien heeft mr Sloot wel een soort midi uitgevonden voor beelddragers.
Stel je voor dat een film van (1,5 uur) 720x576 (dvd dus) opgeslagen wordt in 4 kb.
Elke beweging van een pixel wordt weg geschreven als : rood1 x2, y12, rood2 x719, y575. ect ect. Als je deze info (de file) laad naar een decoder..

Het is maar theory, ik heb ook alleen maar de documantaire gezien, weet verder niet wat dat kastje inhield.

Javil

Dit is onwaarschijnlijk omdat midi gebruik maakt van opgeslagen vaste klanken.
Die bevatten ook weer data.
Als je dat met midi wil doen heb je wel erg veel beelden nodig.
Dan zou je als vaste beelden elke pixel in elke kleur moeten hebben en een midi sequencer die elke beeldpunt op de juiste plek plaatst. Dat is zeer omslachtig.
Het zou natuurlijk ook kunnen dat Jan Sloot een andere manier van data schrijven had uitgevonden waarbij geen binaire getallen gebruikt werden.
Misschien een manier zoals hexadecimale getallen.
I.p.v. van alleen nog gebruik makend van alleen nullen en enen, gebruik maken van grotere getallen reeksen in 1 byte.
Dan zou de hele computerindustrie moeten omschakelen naar een ander soort taal en is data met binaire getallen plots verleden tijd.
Dat zou inderdaad ingrijpend zijn.
Avatar gebruiker
Michael1954
 
Berichten: 3618
Geregistreerd: zo 22 aug 2010, 16:39

Vorige

Keer terug naar Computer Idee (0806)