De oplossing van de broncode

Archief Forum van Eric Smit & Uitgever (http://www.debroncode.nl)

Re: De oplossing van de broncode

Berichtdoor Webmaster » wo 18 aug 2010, 06:19

From: RutgerK

En de vraag is natuurlijk waarom dit idee problemen zou geven bij het versturen, want dat probleem was een groot issue bij de ontwikkeling en exploitatie van de broncode.
Avatar gebruiker
Webmaster
Beheerder
 
Berichten: 1848
Geregistreerd: za 14 aug 2010, 13:21

Re: De oplossing van de broncode

Berichtdoor Webmaster » wo 18 aug 2010, 06:20

From: Karmahead

Ja dat zegt die Pieper.

Ik ben er helemaal niet zo van onder de indruk wat die man zegt.
Hij heeft na een eerste uitzending van netwerk enkele jaren geleden ook gezegd
dat ie dagelijks met mensen als Sloot in contact komt die soortgelijke uitvindingen zouden
hebben.

Ook zou het idee van Sloot inmiddels al veel en veel minder waard zijn geworden door nieuwe technieken
en ook daar geloof ik geen snars van.
Die uitvinding zou ook nu nog miljarden waard zijn en het is dus erg suf van hem om zoiets te beweren.

Kortom;
als die man de uitvinding heeft en weet hoe het werkt dan zal hij absoluut de boel camoufleren met opmerkingen
als:"het was nog niet af, het werkte nog niet helemaal, het kon niet in een netwerk gebruikt worden enz"
Die opmerkingen zijn dus gewoon een cover-up zoals dat heet. (als je het mij vraagt)
Avatar gebruiker
Webmaster
Beheerder
 
Berichten: 1848
Geregistreerd: za 14 aug 2010, 13:21

Re: De oplossing van de broncode

Berichtdoor Webmaster » wo 18 aug 2010, 06:21

From: Rivella

He ralph,
heb je wel eens gedacht dat het 'programma' ook nog moet duidelijk maken wanneer het referentiesleutel eindigt en de routereferentiesleutel begint?
Want of je moet een vaste grote van beide hebben
of een stopteken, dat uniek is
of een na elke bit/byte/geheugenblok een 'ga verder' of 'volgende sleutel'

Nog een opmerking; als je 200 formules hebt; heb je daarvoor 8 bits indexering voor nodig. (Dan kun je wel 256 formules indexeren). Dus elke keer als je naar een formule verwijst heb je 8 bit nodig.

Rivella
Avatar gebruiker
Webmaster
Beheerder
 
Berichten: 1848
Geregistreerd: za 14 aug 2010, 13:21

Re: De oplossing van de broncode

Berichtdoor Webmaster » wo 18 aug 2010, 06:21

From: Ralphs

Ok folks, het systeem van jan sloot werkt veel simpeler dan tot nu toe werd gedacht. Het gaat er om dat je een getal neemt, deze hernoemt naar een waarde. Die waarde verkleint, en de route opslaat. De route kan je dan vervolgens samenvoegen tot een heleboel routes, en hier weer een waarde van maken. Die waarde verklein je weer en dan hou je uiteindelijk een heel klein iets over. De volgende wijze die ik op het net zet is de manier waarop het ONGEVEER moet gebeuren.


Ok. Hier volgen de formules die je moet gebruiken om het systeem mogelijk te laten werken.

Stap 1: eerst zet je alle getallen van 2^X op een rij. Verder zet je er naast de getallen van 4^Xe op een rij er naast 6^X etc.. etc...

dus: 2^x, 4^x, 6^x, 8^x etc.... etc....

Stap 2: Je herleid elk bin getal naar een priemgetal of gewoon getal.

Stap 3: De priemgetallen/ gewone getallen nummer je vervolgens als volgt: Neem de getallen van 2^x, 4^x, 6^x en zet deze op een rij. Bijv: 1-->1, 2-->2, 3-->4, 4-->6 etc....... Je geeft het getal dus een waarde die ontstaan is uit de formules 2,4,6,8,10,12,14,etc of de oneven of combi variant ervan.

Stap 4: Elke keer neem je een waarde en je begint deze bij het hoogste X^(X) te vereenvoudigen. Als je niet verder kan ga je naar een X^X ernaast.

Stap5: als je op een blokkade stuit dan sla je dit punt niet op, maar je geeft alleen aan hoeveel keer je kon vereenvoudigen tot je op dat punt stuitte, de rest vereenvoudig je bij het naastliggende kleinere X^(X).

Stap 7: Zo ga je door en door. Ik weet niet precies voor welke waarden dit allemaal kan maar het werkt wel.
De route die je krijgt hernoem je weer naar een getal dat overeenkomt met (2,4,6,8,10,12,14)^X etc etc....

Stap 8: Voeg een aantal routes bij elkaar en ga dit getal weer delen.

ps. Gebruik alleen 2,4,6,8,10,12 etc...^X omdat deze getalen even blijven, dan bots je niet op een priemgetal.
ps. Oneven getallen tot de X, kan ook maar dan bij oneven waardes en oneven getallen tot de X.
Ps. Een combinatie kan ook maar dit kost geheugenkracht.
ps. Ik weet dat je het getal eerst vergroot, maar daarna kan je hem verkleinen tot een kleiner iets.
ps. Je kan ook gebruik maken van een combinatie van aftrekken en delen.

Probeer de formule:
(2^X * 3^x * 4^x * 5^X etc....) - (2^x * 3^x * 4^X * 5^x * 6^x etc...) of de even of oneven variant ervan maar es.


Ik hoop dat ik jullie weer genoeg brainstuff heb gegeven voor de komende weken.
Meer dan dit ga ik jullie niet vertellen, het is misschien niet slim dat ik dit online zet maar open source boeit me wel, iedereen is nu namelijk druk bezig met patenteren, maar wat openbaar is kan niet gepatenteerd worden. En verder staat het ook in het engels in amerika gepubliceerd, en verder ook nog op diverse plekken geregistreerd. Dus probeer maar niet om dit systeem zelf te patenteren.


De groeten,

Ralph
Avatar gebruiker
Webmaster
Beheerder
 
Berichten: 1848
Geregistreerd: za 14 aug 2010, 13:21

Re: De oplossing van de broncode

Berichtdoor Webmaster » wo 18 aug 2010, 06:22

From: MatrixView

Ik hoop dat ik jullie weer genoeg brainstuff heb gegeven voor de komende weken.
Meer dan dit ga ik jullie niet vertellen, het is misschien niet slim dat ik dit online zet maar open source boeit me wel, iedereen is nu namelijk druk bezig met patenteren, maar wat openbaar is kan niet gepatenteerd worden. En verder staat het ook in het engels in amerika gepubliceerd, en verder ook nog op diverse plekken geregistreerd. Dus probeer maar niet om dit systeem zelf te patenteren.

De groeten,
Ralph


Hoi Ralph,

"Bedankt" voor je post.... [Ehm...tja... hoe ga ik dit brengen zonder iemand tegen de schenen te schoppen...]

In ieder geval: Ik zal 't zéker niet proberen te patenteren.

Voor mensen die daar wèl oren naar hebben: lees Rivella's post hierboven nog even door en de mijne (in een andere thread) waarin ik een stukje citeer uit de FAQ van comp.compression over priemgetallen en factoren.

Take it easy Ralph...
Avatar gebruiker
Webmaster
Beheerder
 
Berichten: 1848
Geregistreerd: za 14 aug 2010, 13:21

Re: De oplossing van de broncode

Berichtdoor Webmaster » wo 18 aug 2010, 06:23

From: Ralphs

Wat rivella zei over de formules die je moet opslaan: Dit hoeft niet telkens opnieuw te gebeuren, want als je niet meer verder kan comprimeren ga je naar de naastliggende formule. Het enige dat je moet opslaan zijn de formules die je niet gaat gebruiken. Maar in princiepe kan je de overdracht van getal naar waarde zodanig laten plaatsvinden dat je altijd naar de naastliggende formule kan gaan.

Verder is het ook nog van belang dat je er rekening houdt dat je de weg die je aflegd van de (x)^X naar een kleinere (x)^X opslaat in het geheugen. Dat houdt in dat als je bijv een getal deelt en hij ontdekt dat hij die route met een andere waarde al heeft afgelegd een verwijzing kan geven vanaf dat punt. Dit scheeld dus rekenwerk.

Om dit systeem even gemakkelijk uit te leggen:
Elk willekeurig getal hernoem je naar een macht.
Machten zijn deelbaar, en bij machten zijn veel overeenkomsten.
Deze overeenkomsten tussen machten benut je, waardoor je alleen de basis hoeft op te slaan.

Verder gebruik je een vast geheugen dat groeit, dit houd in dat je als je film a hebt gecomprimeerd het geheugen a is. Maar als je dan film b comprimeerd is het geheugen a+b. Als je dan dus aankomt met de broncode van film c zal het systeem een film tonen die werkt volgens a+b en hierdoor krijg je dus een foutieve uitkomst omdat sommige verwijzingen naar eerder gelegde formules er dan nog niet zijn.

Dit houd dus in dat je de comprimeerde data (de broncode) alleen op de computer kan gebruiken waarop die ook is gecodeerd. Er zal volgens dit systeem dus geen snelle overdracht kunnen plaatsvinden voor data over het internet. Tenzij je voor bijvoorbeeld films datakaarten gaat verkopen die er voor zorgen dat je geheugen geupdate wordt waardoor je wel weer broncodes van nieuwere films of data kan decoderen. Dit komt er dus op neer dat iemand alle films etc? moet coderen en de veranderingen in het geheugen dan verkoopt of danwel op internet moet zetten.

Je zal dus een standaard geheugen krijgen waarop bijvoorbeeld films en andere data gecomprimeerd kunnen worden. En ook een persoonlijk geheugen voor je eigen data.

Dit betekend wel dat je niets aan een broncode hebt waar je de highlights niet van hebt. De broncode van film a kan dezelfde zijn als van film z. Alleen de route die deze heeft afgelegd kan wel verschillen, dit komt omdat hij sommige data niet hoeft uit te rekenen omdat dit bij een vorige berekening al heeft gedaan.


Een broncode is dus maar 1 van de vele factoren.
Verder zijn ook belangrijk:
Het 1e plaatje dat je moet opslaan om tot de rest van de film te komen.
Het geheugen dat aangeeft welke formules in welke aantallen zijn gebruikt.
De verandering van een getal naar een waarde.
De formules waarop je het systeem laat werken etc?.

Uiteindelijk krijg je dus een systeem met heel veel data op 1 schijfje en een onkraakbare dataoverdracht.
Het nadeel ervan is de fraude van muziek en films op het internet, een te veilige dataoverdracht en waarschijnlijk 1 partij die de monopoly opeist.
Avatar gebruiker
Webmaster
Beheerder
 
Berichten: 1848
Geregistreerd: za 14 aug 2010, 13:21

Re: De oplossing van de broncode

Berichtdoor Webmaster » wo 18 aug 2010, 06:24

From: Jdiepenmaat

Ralph, waar denk je al je gegevens te willen opslaan. Dwz welke formules je gebruikt hebt? Je moet ook terug in je encoding. Volgens mij zie je veel concepten over het hoofd. Er zijn al X wetenschappelijke onderzoeken geweest om dmv fractiles getalgeneraties te doen, ik wens je veel succes bij het overdoen van dit geheel. (tip: misschien zijn er op www.acm.org wel wat articelen te vinden...)

Ik wens je veel succes, post graag je ervaring over het bouwen van een werkende demo ;-)
Avatar gebruiker
Webmaster
Beheerder
 
Berichten: 1848
Geregistreerd: za 14 aug 2010, 13:21

Re: De oplossing van de broncode

Berichtdoor Webmaster » wo 18 aug 2010, 06:25

From: Cugel

Ik zou aanraden: vooral mee verder gaan... dan kom je er zelf achter dat dit niet zal werken en leer je misschien direct wat van codering/compressie.

Suc6.


Pas als je kunt vastleggen hoe überhaupt een beeld of een geluid ontstaat en wat daar het bereik van is kun je een matrix maken met de vaste waarden. De frequentie en de plaats van beide is dan een peuleschil. Dan kom je er zelf achter dat het wel zal werken. Wijsheid ? het zit 'm in Weißheit !
Avatar gebruiker
Webmaster
Beheerder
 
Berichten: 1848
Geregistreerd: za 14 aug 2010, 13:21

Re: De oplossing van de broncode

Berichtdoor Webmaster » wo 18 aug 2010, 06:26

From: Limbique

Ej, hallo allemaal, ik heb dit met veel plezier kunnen lezen. Ik zag de methode die ralph beschreef.

Het probleem met de methode van deelbaar door 2, 3, 4 etc is dat je dit ook moet opslaan helaas.

ergens moet je vast hebben, hoe je opbouw is van de data die je opslaat.

dus vanplaats 32 bits getal = bijv. 8 bits voor basis getal, 8 bits voor macht en 16 bits voor rest.

Zit je nog aan 32bits.

Het probleem zit in het random gehalte. Om iets randoms naar formules te herleiden, moet je waarschijnlijk zo'n lange formule opslaan die net zo lang of wel langer is dan de data zelf.

Misschien ben ik nog niet helemaal wakker en lees ik niet alles zorgvuldig en sla ik de plank (klein beetje dan) mis.

grtz, Limbique.
Avatar gebruiker
Webmaster
Beheerder
 
Berichten: 1848
Geregistreerd: za 14 aug 2010, 13:21

Re: De oplossing van de broncode

Berichtdoor Webmaster » wo 18 aug 2010, 06:27

From: Cugel

Misschien ben ik nog niet helemaal wakker en lees ik niet alles zorgvuldig en sla ik de plank (klein beetje dan) mis.

grtz, Limbique.

Wakker is denk ik niet het goede woord, het blijft een onopgelost probleem als iedereen het op dezelfde manier oplost.
Misslaan doe je dan ook niet.

Een heel ander manier van benadering zou bijvoorbeeld zijn door een foto van de data te nemen en die foto op te slaan en wel zo verkleind dat deze op één frame van bijv. een videoband kan.
De foto is dan niet het eindresultaat wat het nu juist alleen wel is.
Kun je je voorstellen dat je de spirale data van een DVD zo kunt fotograveren en optisch verkleind dat het werkelijk op één videoframe kan. Geen kleur of geluid of wat dan ook sla je op.
Frame optisch weer uitvergroten en scannen, opladen en afspelen.

En dan te weten dat als je bijv. 1/4 per DVD op één frame krijgt dan kun je op één videoband duizenden DVD's kwijt.

Ze zeggen wel steeds dat Jan een HDD gebruikte maar volgens mij was het een spoel en op de stick staat de software om de data überhaupt te lezen.

Een goochelaar vertelt ook nooit gelijk zijn truukje.
Avatar gebruiker
Webmaster
Beheerder
 
Berichten: 1848
Geregistreerd: za 14 aug 2010, 13:21

VorigeVolgende

Keer terug naar Forum Archief (wwww.debroncode.nl)

cron