Waarom niet gewoon 5 kastjes gemaakt

Archief Forum van Eric Smit & Uitgever (http://www.debroncode.nl)

Waarom niet gewoon 5 kastjes gemaakt

Berichtdoor Webmaster » di 17 aug 2010, 18:22

From: MartinKnol

Met heel veel belangstelling heb ik alles gevolgd rondom deze merkwaardige uitvinding of wat het ook maar geweest is...
ik heb vele vragen waar geen antwoord op gegeven kan worden vrees ik, maar 1 vraag zou ik u willen stellen:
Uit het boek leid ik het volgende af:
- het kastje was zo klein als een sigarenkistje en bevatte een tuimelschakelaar en een gleuf waar een kaart in kon
- in het kastje zat nauwelijks hardware (woorden van Sloot zelf)
- de software en de zelf geschreven bios zijn gemakkelijk reproduceerbaar!
- Sloot claimde dat ie niet meer nodig had dan dit kastje om de codeer-en decodeertruc uit te halen
- Sloot was als de dood dat iemand het zou openmaken en zien hoe simpel het was!
- Toen het kastje tijdens de eerste grote demonstratie in stukken viel heeft ie gewoon weer een nieuwe gemaakt
Dan is mijn vraag: waarom heeft ie niet bij het gereed komen van het werkende kastje in 1997 gelijk nog 5 van die dingen in elkaar gedraaid en op verschillende plaatsen in kluizen bewaard?
Denk maar eens na: wie laat nou zijn enige kastje op een zolderkamertje liggen, als ie weet dat het miljarden waard is? Dat is toch op zijn minst erg dom. Denk niet eens alleen aan diefstalgevaar maar ook aan bijvoorbeeld brandgevaar of een mogelijke gasexplosie..
Dat Sloot daar niet aan gedacht heeft zou nog niet eens ongeloofwaardig zijn: hij wilde koste wat kost alles bij zich houden. Maar dat Pieper en Boekhoorn daar nooit om gevraagd hebben kan ik echt niet geloven! Voordat ik er maar 1 gulden in zou hebben gestopt zou ik eisen dat hij een paar van die simpele sigarendoosjes in elkaar zou schroeven, de besturingssoftware zou installeren, de codeertechnologie erop zetten en het veilig opbergen in verschillende kluizen in het land.

Dat dit niet is gebeurd en dat nu het werkende kastje opeens spoorloos blijkt, vind ik te ongeloofwaardig en onprofessioneel, zeker gezien de belangen die er op het spel stonden. Ik vermoed daarom dat er ergens met medeweten van de aandeelhouders een zeer gewiekste truc is uitgehaald en dat er op deze manier een geheimzinnig einde aan is weten te breien, om de namen van de hoofdrolspelers in ere te houden, voor zover dat nog mogelijk was. En Jan Sloot? Die heeft volgens mij zelf ook ingezien dat de waarheid spoedig aan het licht zou komen en omdat zijn doel bereikt was: zijn schuldeisers aflossen en zijn familie met geld achterlaten, heeft hij eieren voor zijn geld gekozen. NB: ten overvloede zeg ik hierbij dat het volledig gebaseerd is op vermoedens die ik via logisch denken heb opgesteld, dus ik claim absoluut niet de waarheid te weten of ook maar iets van de strekking!

Wie kan me vertellen waar ik verkeerd denk?
Avatar gebruiker
Webmaster
Beheerder
 
Berichten: 1848
Geregistreerd: za 14 aug 2010, 13:21

Re: Waarom niet gewoon 5 kastjes gemaakt

Berichtdoor Webmaster » di 17 aug 2010, 18:23

From: CooperFan9390

Er is ergens nog een kluis waar cruciale informatie in kan zitten...
Avatar gebruiker
Webmaster
Beheerder
 
Berichten: 1848
Geregistreerd: za 14 aug 2010, 13:21

Re: Waarom niet gewoon 5 kastjes gemaakt

Berichtdoor Webmaster » di 17 aug 2010, 18:23

From: Troebelwater

En fifth force is schijnbaar ook nog in hibernatie.
Dus dan kan je nog de vraag stellen, hoe ver gaan belangrijke mensen
met "elegante" oplossingen?
Avatar gebruiker
Webmaster
Beheerder
 
Berichten: 1848
Geregistreerd: za 14 aug 2010, 13:21

Re: Waarom niet gewoon 5 kastjes gemaakt

Berichtdoor Webmaster » di 17 aug 2010, 18:24

From: Cugel

Stel dat Jan bezig is geweest met het holografisch paradigma dan
zou het zichzelf moeten tegenspreken of een uitslag geven die altijd
op de helft uitkomt. Dan is het ook duidelijk waarom de database niet
over te seinen was...dat zijn de hersenen. Met de juiste apperatuur
is UMTS niet meer dan een nabootsing van helderziendheid. De oplossing
zal zich pas ontravelen als het collectief bewustzijn daar aan toe is en ook
zo wordt de kluis geopend.
Meer en meer komen we werkelijk bij de bron van ons bestaan.
Het is een illusie om jezelf niet de kans te geven om met het antwoord aan
te komen zetten letterlijk en figuurlijk blijven we er omheen draaien.

Het wiel kennen we nu al...nooit heeft iemand de as ontwikkeld.

Mundus vult decipi
Avatar gebruiker
Webmaster
Beheerder
 
Berichten: 1848
Geregistreerd: za 14 aug 2010, 13:21


Keer terug naar Forum Archief (wwww.debroncode.nl)

cron