Inhoud kluis

Archief Forum van Eric Smit & Uitgever (http://www.debroncode.nl)

Inhoud kluis

Berichtdoor Webmaster » di 17 aug 2010, 17:23

From: Vingerdier

Iemand zich ooit afgevraagd waarom een boek van Ludlum in de kluis lag??? Niemand dat met de code verbonden???
Avatar gebruiker
Webmaster
Beheerder
 
Berichten: 1848
Geregistreerd: za 14 aug 2010, 13:21

Re: Inhoud kluis

Berichtdoor Webmaster » di 17 aug 2010, 17:24

From: Mark

Dat dacht ik idd ook toen ik het boek las!! Waarom leg je er een boek in, en zeker eentje van Ludlum. Ludlum had het broncode-gebeuren ook kunnen schrijven...
Avatar gebruiker
Webmaster
Beheerder
 
Berichten: 1848
Geregistreerd: za 14 aug 2010, 13:21

Re: Inhoud kluis

Berichtdoor Webmaster » di 17 aug 2010, 17:24

From: Vingerdier

Zou graag de titel van het boek willen weten en waar zou dit boek nu zijn? Iemand enig idee?
Avatar gebruiker
Webmaster
Beheerder
 
Berichten: 1848
Geregistreerd: za 14 aug 2010, 13:21

Re: Inhoud kluis

Berichtdoor Webmaster » di 17 aug 2010, 17:25

From: David01

Wat is dat voor een boek. ISBN nummer, titel, schrijver etc.?????

Bekend is dat geheime boodschappen in vele oorlogen werden doorgestuurd via verwijzigingen naar de letters in een boek. Misschien deden de Romeinen het al.

Aangezien we het hier hebben over compressie/en codering, lijkt het me 99.9% zeker dat de geheime boodschap van Jan Sloot aan de wereld in dat boek zit. De decodeersleutel staat in zijn (electronische) agenda in de vorm van een cijfercombinatie bijv. p43z10l15 (pagina 43, zin 10 letter 15) of p43z33w7 (pagina43 zin 33 woord 7).

Het is ook mogelijk dat de decodeer sleutel gewoon op zijn testament staat, als hij die had. Hij WIST dat ie "niet lang meer had".

Verder is het ook mogelijk, als hij echt zo paranoide is, dat de sleutel ingewikkelder te vinden is.
De in de kluis aanwezige andere documenten zouden misschien een verband kunnen hebben met het boek.

Ik vind het overig een grote tekortkoming van Eric Smit dat hij zo veel open details in het boek heeft verwerkt.
Aan de andere kant snap ik ook wel dat het hem niet echt meer intereseert en dat zijn "werk" af is.
Het zou echter interessant zijn voor hem en ons om een vervolgartikel te mogen schrijven van de redactie waarbij nou eens die details kunnen worden uitgewerkt. Ik mag toch aannemen dat na 6 jaar de tongen was losser zullen zitten, dan voorheen?
Avatar gebruiker
Webmaster
Beheerder
 
Berichten: 1848
Geregistreerd: za 14 aug 2010, 13:21

Re: Inhoud kluis

Berichtdoor Webmaster » di 17 aug 2010, 17:25

From: Cugel

The Altman code wel eens gelezen....echt een giller.

Straks zegt iemand met alle ISBN nrs op z'n USB stick dat de sleutels zijn
van alle Ludlum boeken.

Er is ook nooit iemand geweest die het lampje heeft gechecked van de HDD van Jan's
notebook, volgens alle ooggetuigen knipperde die niet.

Gelukkig zijn er net zoveel theoriën die zeggen dat het wel als niet mogelijk is die vorm
van compressie. Helaas zijn er geen Neanderthalers meer om dit te laten zien....
Avatar gebruiker
Webmaster
Beheerder
 
Berichten: 1848
Geregistreerd: za 14 aug 2010, 13:21

Re: Inhoud kluis

Berichtdoor Webmaster » di 17 aug 2010, 17:26

From: Daan

Ook al was het lampje van zn notebook kapot of uitgezet, dan kon je nog niet met de Pentium 1 processors van die tijd 16 films afspelen. Ook al werkte die compressie van hem niet, dan nog was het een zeer grote prestatie voor de processors toen de tijd. Ik heb zon zelfde laptop hier liggen als sloot toen de tijd had en die kan 1 filmpje tegelijk nog maar net afspelen maar dan wel met grote stottering en zeer veel kwaliteits verlies.
Avatar gebruiker
Webmaster
Beheerder
 
Berichten: 1848
Geregistreerd: za 14 aug 2010, 13:21

Re: Inhoud kluis

Berichtdoor Webmaster » di 17 aug 2010, 17:26

From: David01

Precies. Na al het geklets hier en op andere plaatsen, heb ik gewoon naar de feiten gekeken.

Als journalist of onderzoeker behoor je daarvan uit te gaan. Dus ik neem aan dat wat Eric heeft opgeschreven alleen juistheden zijn, anders had hij er ook niet 18 maanden over hoeven te doen.

Feit is dat de techniek die getoond werd uniek was op dat moment.
Feit is dat men zegt dat er geen broncode of apparaat is waaruit men de werking opnieuw kan fabriceren of begrijpen
Feit is dat Jan zei dat de code in die kluis lag.

Ik ga er dan ook vanuit dat Jan zijn kinderen & vrouw in elk geval niet belazerd, en ik ga er dus vanuit dat de code inderdaad in die kluis ligt in de vorm van het boek. IS dus eigenlijk voor de hand liggend.
Avatar gebruiker
Webmaster
Beheerder
 
Berichten: 1848
Geregistreerd: za 14 aug 2010, 13:21

Re: Inhoud kluis

Berichtdoor Webmaster » di 17 aug 2010, 17:27

From: Cugel

Ook al was het lampje van zn notebook kapot of uitgezet, dan kon je nog niet met de Pentium 1 processors van die tijd 16 films afspelen. Ook al werkte die compressie van hem niet, dan nog was het een zeer grote prestatie voor de processors toen de tijd. Ik heb zon zelfde laptop hier liggen als sloot toen de tijd had en die kan 1 filmpje tegelijk nog maar net afspelen maar dan wel met grote stottering en zeer veel kwaliteits verlies.


Ergo; De chipkaart was een receiver...UMTS is de uitvinding geweest, en de fith force kan fluiten naar de centen
want die weten/wisten niet wat dat apparaat was...dat hebben de technisie die het apparaatje hebben uitgelezen
ze dan ook nooit verteld. Onze wereld is harder dan beton.
Avatar gebruiker
Webmaster
Beheerder
 
Berichten: 1848
Geregistreerd: za 14 aug 2010, 13:21

Re: Inhoud kluis

Berichtdoor Webmaster » di 17 aug 2010, 17:28

From: Daan

Cugel, dan nogsteeds! Ookal zou het met UMTS gedaan zijn (wat ik me niet kan indenken) dan nog kan een laptop met maximaal een 100mhz processor en 64mbram geen 16 films tegelijk showen. Hij heeft iets prachtigs gemaakt, waarmee deze datasnelheden te halen vielen.
Avatar gebruiker
Webmaster
Beheerder
 
Berichten: 1848
Geregistreerd: za 14 aug 2010, 13:21

Re: Inhoud kluis

Berichtdoor Webmaster » di 17 aug 2010, 17:29

From: David01

Ach laat die Cugelse vriend toch, die zit in elke posting wortel en azijn te schieten.
Avatar gebruiker
Webmaster
Beheerder
 
Berichten: 1848
Geregistreerd: za 14 aug 2010, 13:21

Volgende

Keer terug naar Forum Archief (wwww.debroncode.nl)

cron