From: CugelZoals jullie weten is de database opgebouwd uit een percentage
per pixel van R,G and B op een "oude" televisie....is daar iemand al eens mee bezig geweest ?
Op welke database doel je ?
Hoe zou jij dit principe inplementeren in een software-module ?
Een frame ( beeldje ) van bijv. 800 x 600 bestaat uit een fixed aantal pixels waarvan er elke
pixel weer bestaat uit een percentage R,G,B. Ooit is ergens gelezen dat een afwijking van 2%
niet te zien is per kleur, ergo je kunt 50 stappen per kleur nemen en dan heb je dus al een
matrix van 50 x 3. Bij een refreshrate van 75 Hz wordt die resolutie van 800 x 600 opgebouwd.
Dit houdt in dat binnen de rekentijd van 75 Hz met één frame er eigenlijk 800 x 600 frameseconden
zijn ( 480000 pixels ). Uitgaande dat pixel één linksboven is en pixel 480000 rechtsonder hoef je
dus alleen de frameseconden te matchen met een percentage uit de matrix. Wat er ontstaat is, achter
verschillende percentages van een kleur, een "sliert" van seconden van wanneer dit voorkomt.
De sequentie die onstaat per pixel qua verschijningsseconden is met name interessant om te compressen.
Die database blijft dus hetzelfde voor kleur maar ook voor geluid. De database voor geluid is ook fixed vanwege
het frequentiebereik van het gehoor. het opslaan van de toonhoogte per frameseconde gaat op dezelfde manier.
En die sliert moet dan ook weer gecompressed worden. Door de rekensnelheid hoor of zie je niet dat het digitaal is
maar heeft een analoog karakter.
Het is dus eigenlijk één database(je) voor alle frames waar een soort tijdworm doorheen gaat en alles meeneemt die
voor een bepaald moment moet verschijnen. Die sliert geef je een unieke code
Die sliert achter elke pixel en toon heeft een bepaalde totaalwaarde. vergelijk die met een priemgetal die net hoger ligt en geef daar alleen het verschil van aan. Tesamen met de database sla je ook het priemgetal op.
De keycode op de USB stick is de unieke code van de film gevolgd door de code van het verschil met dat priemgetal.
Kun jij dat uitschrijven ?