De Broncode

De Broncode

Re: De Broncode

Berichtdoor Matrixcode » do 28 apr 2011, 18:04

From: HorckDude

Zo zou je juist alles moeten benaderen, want anders kom je niet tot briljante nieuwe inzichten. Mogelijkheden uitsluiten maakt je alleen maar kortzichtig en zo kom je niet verder met onderzoek.

Iedereen zit in principe vast in de regels en wetten (niet letterlijk) van zijn tijd, maar door zo ruim mogelijk te denken zijn deze barrières te doorbreken. Het normale doorbreken en het idiote juist overwegen gaf ons in de geschiedenis de revolutionaire ideeën. Als Galileo had vastgehouden aan het algemene geloof dat God de Aarde als perfect middelpunt had geschapen had hij nooit gedaan wat hij gedaan heeft.

En nee, we kennen zelf deze regels en wetten niet, want anders hadden we deze barrières zelf al aan de kant geschoven. Bedrieglijke hiervan is dat wij denken deze wel te kennen omdat wij in het verleden er ook doorheen geprikt hebben: 'nu ziet iedereen duidelijk dat men in voorgaande eeuwen vaak verblind was door religie'.
Dat is echter makkelijk praten achteraf, en ongetwijfeld zal men over 100 jaar zeggen dat wij kortzichtig waren omdat wij niet zagen dat ...

Ruimdenkendheid is de kern van de wetenschap, en om bij wijze van uitzondering voor mij maar eens Captain Kirk quoten:

"Bones, I want the impossible checked out too."
Avatar gebruiker
Matrixcode
 
Berichten: 89
Geregistreerd: za 02 okt 2010, 07:49

Re: De Broncode

Berichtdoor Matrixcode » zo 01 mei 2011, 12:32

From: Vis

HorckDude schreef:
Zo zou je juist alles moeten benaderen, want anders kom je niet tot briljante nieuwe inzichten. Mogelijkheden uitsluiten maakt je alleen maar kortzichtig en zo kom je niet verder met onderzoek.

Daar gaat 't ook niet om. Het gaat erom dat iedereen op z'n kop staat zonder ook maar enig bewijs te hebben gezien. Een presentatie met z'n mystery-box is zo'n beetje het enige waar dit aan vast hangt. Wat documenten, een patent op een vage omschreven technologie.. Sinds wanneer is zoiets genoeg? Bij dit soort gigantische claims? Misschien was hij z'n tijd vooruit, had ie in z'n box idd een paar HD's zitten die geruisloos waren.

Er is in de media van die tijd nooit enige theoretische uitleg over geweest. Ik ken het boek niet, maar ik neem aan dat het daar ook bij vage omschrijvingen blijft. Dit is precies hetzelfde als al die UFO verhalen. Maar wacht! Misschien zijn het wel echte aliens, je weet het immers nooit. Sluit het niet uit!

:)
Avatar gebruiker
Matrixcode
 
Berichten: 89
Geregistreerd: za 02 okt 2010, 07:49

Re: De Broncode

Berichtdoor Matrixcode » za 07 mei 2011, 09:16

From: Dark*staR

Because most people will never know anything beyond what they see with their own two eyes.
Avatar gebruiker
Matrixcode
 
Berichten: 89
Geregistreerd: za 02 okt 2010, 07:49

Re: De Broncode

Berichtdoor Matrixcode » za 07 mei 2011, 09:18

From: Captain Crash

HorckDude schreef:
Zo zou je juist alles moeten benaderen, want anders kom je niet tot briljante nieuwe inzichten. Mogelijkheden uitsluiten maakt je alleen maar kortzichtig en zo kom je niet verder met onderzoek.

Daar gaat 't ook niet om. Het gaat erom dat iedereen op z'n kop staat zonder ook maar enig bewijs te hebben gezien. Een presentatie met z'n mystery-box is zo'n beetje het enige waar dit aan vast hangt. Wat documenten, een patent op een vage omschreven technologie.. Sinds wanneer is zoiets genoeg? Bij dit soort gigantische claims? Misschien was hij z'n tijd vooruit, had ie in z'n box idd een paar HD's zitten die geruisloos waren.

Er is in de media van die tijd nooit enige theoretische uitleg over geweest. Ik ken het boek niet, maar ik neem aan dat het daar ook bij vage omschrijvingen blijft. Dit is precies hetzelfde als al die UFO verhalen. Maar wacht! Misschien zijn het wel echte aliens, je weet het immers nooit. Sluit het niet uit!

:)

Stel voor dat je eerst het boek eens leest, het blijft namelijk niet helemaal alleen maar bij vage omschrijvingen. Eigenlijk moet je ook niet zomaar dingen gaan roepen over iets dat je (nog) niet gelezen of gezien hebt.
Avatar gebruiker
Matrixcode
 
Berichten: 89
Geregistreerd: za 02 okt 2010, 07:49

Re: De Broncode

Berichtdoor Matrixcode » di 10 mei 2011, 19:09

From: -=Porthos=-

Ik denk dat we over een paar jaar die broncode op markt zullen zien. En we dan krijgen te horen dat het nieuwe uitvinding is. Wij weten beter. :P
Avatar gebruiker
Matrixcode
 
Berichten: 89
Geregistreerd: za 02 okt 2010, 07:49

Re: De Broncode

Berichtdoor Matrixcode » do 19 mei 2011, 07:50

From: Eman

Het kwam mij kristalhelder voor de tekst boven aan dit Topic.
Het is geciteerd uit het boekje De Broncode van Eric Smit.
Ergens midden in het boek gaan ze naar de Rembrandtoren met hun vinding.
Achter in het werk staan verschijdene foto's van Pieper, Sloot de uitvinder en andere geldschieters. Het oogt allemaal redelijk en weinig paranoia.
De vinding kwam ook logisch over alleen was het allemaal nogal prematuur. Het boekje is ok en je moet het lezen als hij nog verkrijgbaar is.
Avatar gebruiker
Matrixcode
 
Berichten: 89
Geregistreerd: za 02 okt 2010, 07:49

Re: De Broncode

Berichtdoor Matrixcode » di 24 mei 2011, 18:04

From: Arphetic

Hier hebben we nachten over zitten discuseren op RootX... TRAUMAS!
Avatar gebruiker
Matrixcode
 
Berichten: 89
Geregistreerd: za 02 okt 2010, 07:49

Re: De Broncode

Berichtdoor Matrixcode » di 24 mei 2011, 18:05

From: -=Porthos=-

Zou het wel fijn vinden als iemand met die Broncode op de markt zou komen, er vanuitgaande dat iemand die gestolen heeft ofso. Zou heel de markt van Microsoft laten instorten. :P
Avatar gebruiker
Matrixcode
 
Berichten: 89
Geregistreerd: za 02 okt 2010, 07:49

Re: De Broncode

Berichtdoor Matrixcode » di 24 mei 2011, 18:05

From: Captain crash

Tenzij het de grote enge mensen van Microsoft zijn die de code in hun bezit hebben he...
Avatar gebruiker
Matrixcode
 
Berichten: 89
Geregistreerd: za 02 okt 2010, 07:49

Re: De Broncode

Berichtdoor Matrixcode » ma 06 jun 2011, 20:16

From: -=Porthos=-

Captain Crash schreef:
Tenzij het de grote enge mensen van Microsoft zijn die de code in hun bezit hebben he...

Het zou me niets verbasen. Maar ik hoop dat de broncode bij een compleet ander softwarhuis ligt. Ik haat die macht van Bill.
Avatar gebruiker
Matrixcode
 
Berichten: 89
Geregistreerd: za 02 okt 2010, 07:49

VorigeVolgende

Keer terug naar Startrek.nl (0805)

cron