De broncode: NL vinding die 100 Miljard waar was ...

De broncode: NL vinding die 100 Miljard waar was ...

Re: De broncode: NL vinding die 100 Miljard waar was ...

Berichtdoor Johan1951 » vr 03 jun 2011, 07:16

From: Honda NSR-II

Tig miljoen jaar terug zagen mensen alleen vuur na een bliksem inslag en d88 vast niet van hey, dat ga ik ook eens ff maken. Kunnen we vandaag de dag toch al wel iets meer dan dat.. Oftewel, zeg niet zomaar dat het niet mogelijk is. Iets wat je niet kent of wat vreemd overkomt is al snel raar of onmogelijk. Ik ben er niet van overtuigd dat het onmogelijk is.
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: De broncode: NL vinding die 100 Miljard waar was ...

Berichtdoor Johan1951 » wo 08 jun 2011, 07:11

From: BlackRunner

Het iss misschien wel mogelijk maa rlijkt me nu nog vrij sterk, 1byte = 8 bits dat zijn dus 8 1tjes of 0-letjes, hoe de fuck moet je daar dan een film van maken :?. Stel dat het kan hè dan moet je toch wel sown dikke vette processor hebben die alles zo super snel kan berekenen want dan worden het iig erg veel getalletjes....

Mja wie weet.... nu nog niet iig!
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: De broncode: NL vinding die 100 Miljard waar was ...

Berichtdoor Johan1951 » wo 15 jun 2011, 20:25

From: Gijs

BlackRunner schreef:
Het iss misschien wel mogelijk maa rlijkt me nu nog vrij sterk, 1byte = 8 bits dat zijn dus 8 1tjes of 0-letjes, hoe de fuck moet je daar dan een film van maken:S. Stel dat het kan hè dan moet je toch wel sown dikke vette processor hebben die alles zo super snel kan berekenen want dan worden het iig erg veel getalletjes....

Mja wie weet.... nu nog niet iig!

Zo gaat het al jaren hoor lieverd , computers draaien op het binaire stelsel
Ik weet niet onder welke steen jij vandaan komt ?
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: De broncode: NL vinding die 100 Miljard waar was ...

Berichtdoor Johan1951 » zo 19 jun 2011, 06:12

From: ModKid

cipher doe niet zo onbenullig, wat die man heeft gedaan is niet onmogelijk. Der zijn meer dingen die onwaarschijnlijk zijn op de wereld maar die toch gebeuren.

Dit is wel mogelijk, net als vroeger een ruimte wandeling onmogelijk bleek te zijn.
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: De broncode: NL vinding die 100 Miljard waar was ...

Berichtdoor Johan1951 » vr 24 jun 2011, 21:15

From: BlackRunner

goh meen je niet :)

1byte staat er toch in het verhaal nerd, dus van die enkele 8 bits moet een film gefixxed worden. Dat bedoel ik :)
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: De broncode: NL vinding die 100 Miljard waar was ...

Berichtdoor Johan1951 » do 30 jun 2011, 06:29

From: Gijs

Heb je gelijk weer geleerd dat een bericht plaatsen in AN duidelijker is , dan een vaag bericht..
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: De broncode: NL vinding die 100 Miljard waar was ...

Berichtdoor Johan1951 » wo 13 jul 2011, 09:34

From: Geeker

Zou hij echt toevallig gestorven zijn aan een hartstilstand?
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: De broncode: NL vinding die 100 Miljard waar was ...

Berichtdoor Johan1951 » ma 18 jul 2011, 18:34

From: Xander

BlackRunner schreef:
goh meen je niet :)

1byte staat er toch in het verhaal nerd, dus van die enkele 8 bits moet een film gefixxed worden. Dat bedoel ik :)

Een film wordt gecodeerd naar een sleutel van 1Kb. Das nog iets meer dan 1byte. :)

Ik vind het trouwens wel raar dat het kastje waarmee de presentaties gedaan werden spoorloos is verdwenen. Wel is er een kastje gevonden waar gewoon een harde schijf in zat. Alleen beweren de investeerders dat dit niet het betreffende kastje was, gebruikt bij de presentaties....
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: De broncode: NL vinding die 100 Miljard waar was ...

Berichtdoor Johan1951 » zo 24 jul 2011, 07:45

From: Cipher

ModKid schreef:
cipher doe niet zo onbenullig, wat die man heeft gedaan is niet onmogelijk. Der zijn meer dingen die onwaarschijnlijk zijn op de wereld maar die toch gebeuren.

Dit is wel mogelijk, net als vroeger een ruimte wandeling onmogelijk bleek te zijn.

Dit is niet te vergelijken met de ontdekking van vuur, of het wiel.
Dit is te vergelijken met dat we er ooit achter komen dat 1 plus 2 5 is.

Je hebt bepaalde mogelijkheden met het binaire stelsel, en je hebt bepaalde grenzen. Dit "verhaal" overschrijdt dit grens, en niet zo een beetje ook.

Voor een beeld moet je per pixel opslaan welke kleur hij heeft. Een beeld van 640x480 is opgebouwd uit 307200 pixels. Stel je vind de meest ubergeile codering uit waarmee jij de kleur van een pixel in 1 bit kan opslaan. Dan heb je nog maar 38400byte = 37kb nodig voor een beeld van 640x480.
Dan gaan we ervan uit dat hierop ook nog een paar algortimes op losgelaten kunnen worden, waardoor we uiteindelijk nog maar 20km voor een beeldje van 640x480 nodig hebben.

En dan vertel ik je dat een film 20 frames (beelden) per seconde bevat, en ongeveer een uurtje duurd. Dat is dus 72000 van dit soort super gecomprimeerde beeldjes.

Een beeld bevat gewoon teveel data om zover te comprimeren. En dan hebben we het nog niet eens over het Dolby DTS geluid gehad.

Of meneer een algortime had ontwikkeld welke bovengenoemde sleutels kon genereren, welke terug waren te rekenen naar de oorspronkelijke data (film) is nog enigzins discutabel. Maar letterlijk meer dan 2 films op een 700MB medium persen is not-done.. never.

Overigens heeft compressie ook zijn grenzen. Het is neit dat mp3tjes over 2 jaar 2x zo klein zijn, omdat er nog betere compressies zijn ontdekt. Je data bestaat uit gegevens, en deze gegevens mogen niet verloren gaan omdat je dan je data kwijt bent. Compressie kan met de data puzzelen, en her en der vervangen, maar er zal altijd een minimale hoeveelheid data overblijven, om het orginele gegevens terug te kunnen krijgen.

Maak maar eens 2 text bestanden. Zet in het ene tekstbestand 1000x het volledige alfabet. Zet in het 2de textbestand 2000x het halve alfabet (dus tot de helft) :). Beide bestanden zijn even groot.
Met de meest efficiente compressie is bestand 2 2x zo klein te maken dan bestand 1. Maar je zult hem nooit en te nimmer kleiner krijgen zonder een deel van je alfabet te verliezen.

Overigens, wat msischien een interressante aanvulling is. Men is momenteel vollop bezig met de ontwikkeling van quantum-computers. Deze werken niet met het huidige binaire-stelsel van 1-en en 0-en, maar met een stelsel waarbij een negatieve 1 ook mogelijk is. In plaats van 2-tallig heb je dan dus een 3-tallig stelsel, en dat schept mogelijkheden. Maar zover is het nog lang niet
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: De broncode: NL vinding die 100 Miljard waar was ...

Berichtdoor Johan1951 » za 30 jul 2011, 06:50

From: Xander

Sorry Cipher. Ik kan niet anders concluderen dan dat je behoorlijk kortzichtig bezig bent. Ik voel me ook niet geroepen om je mening te weerleggen, dus als enige kan ik zeggen dat je eens de losse flarden aan info over het systeem maar eens door moet gaan lezen. Dan zal je ws wel tot de conclusie komen dat dhr sloot niet de gedachtengang achter compressie van tegewoordig gebruikte.
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

VorigeVolgende

Keer terug naar Scooter Forum (0904)

cron