De broncode: NL vinding die 100 Miljard waar was ...

De broncode: NL vinding die 100 Miljard waar was ...

Re: De broncode: NL vinding die 100 Miljard waar was ...

Berichtdoor Johan1951 » ma 25 apr 2011, 11:53

From: BoydM

:D slimme mensen wonen er in mijn woonplaats :P
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: De broncode: NL vinding die 100 Miljard waar was ...

Berichtdoor Johan1951 » za 30 apr 2011, 15:56

From: Cipher

Verdiep je in de werking van compressie, en van beeldopbouw, en je weet dat dit nooit waar kan zijn.
Khep het verhaal eens gecheckt bij iemand van Philips (afdeling patent registratie) en hij bevestigde het broodje aap status.

Lees dit maar eens van computerforum Tweakers.net
Xander schreef:
Overigens is er op inet ook een file te vinden waarop 15 minuten aan video en audio wordt afgespeeld. Deze file is maar 64kb. Ik zal eens zoeken...

Nu begin jij helemaal te ijlen.
De besproken techniek was namelijk gebasseerd op bepaalde algoritmes en formules. Door de data in deze algoritme te stoppen kreeg je sleutelwaardes, en deze sleutelwaardes werden opgeslagen op de gegevensdrager (bijv CD). Met behulp van deze sleutel kon de orginele data, bijvoorbeeld de film, opnieuw worden opgebouwd door mddel van de vaststaande algorimtes en formules. Vereiste hiervoor was dat deze opgenomen waren in een speciaal hardwarematig apparaat.. en dus niet jouw home pc met Windows Media Player.
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: De broncode: NL vinding die 100 Miljard waar was ...

Berichtdoor Johan1951 » za 30 apr 2011, 15:58

From: Gijs

Zeggen dat dit onmogelijk is vind ik nogal kortzichtig ,er word , en vooral werd , zoveel onmogelijk geacht.
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: De broncode: NL vinding die 100 Miljard waar was ...

Berichtdoor Johan1951 » wo 04 mei 2011, 08:22

From: Cipher

Ik zeg niet dat dit onmogelijk is, het is onmogelijk.

Heb weinig zin om het hier helemaal uit te gaan leggen want je hebt het zelf zo gevonden als je in mn eerder genoemde topic kijkt, of even Google raadpleegt.

Het kan best zijn dat ene meneer Sloot een revolutionair idee had om compressietechinieken mee te verbeteren, of een totaal nieuwe techniek. Het kan ook best zijn dat deze man kort voor het openbaarmaken van zijn ideeën is overleden.
Wat echter niet kan is alle films ooit uitgebracht op 1 CD zetten.

En ik ben ervan overtuigd dat als meneer een compressietechniek had ontworpen, deze allang is overtroffen door de huidige technieken zoals opgenomen in DivX ed. Iemand voor de grap al eens gekeken hoe oud dit verhaal is? :)
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: De broncode: NL vinding die 100 Miljard waar was ...

Berichtdoor Johan1951 » vr 06 mei 2011, 20:26

From: Hebo-aeroxje

Op tweakers wordt er nogal negatief over gesproken, dat kan opzich best, ik weet zelf niet zo veel van computers, maar wat ik wel weet is dat de Philips topman, ABN AMRO alsmede grote investeerders in Sillicon Valley toch niet op hun achterhoofd gevallen zijn?
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: De broncode: NL vinding die 100 Miljard waar was ...

Berichtdoor Johan1951 » zo 08 mei 2011, 12:29

From: Xander

Cipher schreef:
Nu begin jij helemaal te ijlen.
De besproken techniek was namelijk gebasseerd op bepaalde algoritmes en formules. Door de data in deze algoritme te stoppen kreeg je sleutelwaardes, en deze sleutelwaardes werden opgeslagen op de gegevensdrager (bijv CD). Met behulp van deze sleutel kon de orginele data, bijvoorbeeld de film, opnieuw worden opgebouwd door mdidel van de vaststaande algorimtes en formules. Vereiste hiervoor was dat deze opgenomen waren in een speciaal hardwarematig apparaat.. en dus niet jouw home pc met Windows Media Player.

Doe eens niet zo wijs, mannetje.

Mijn systeem is geen hardwarematig apparaat. Mag jij mij eens vertellen wat het dan wel is. :) Maar goed that's not the point.

Verder hoef je niet wijs te komen doen met technieken die al jaren oud zijn. Er werd zoveel onmogelijk geacht. De redenen die jij aandracht gaan nergens over.

een file van 64kb met video en audio ook al onmogelijk. Kijk hier eens naar dan...

http://www.etv.cx/~sanderg/fr08v101.exe
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: De broncode: NL vinding die 100 Miljard waar was ...

Berichtdoor Johan1951 » do 12 mei 2011, 16:55

From: Xander

Cipher schreef:
Ik zeg niet dat dit onmogelijk is, het is onmogelijk.

Heb weinig zin om het hier helemaal uit te gaan leggen want je hebt het zelf zo gevonden als je in mn eerder genoemde topic kijkt, of even Google raadpleegt.

Het kan best zijn dat ene meneer Sloot een revolutionair idee had om compressietechinieken mee te verbeteren, of een totaal nieuwe techniek. Het kan ook best zijn dat deze man kort voor het openbaarmaken van zijn ideeën is overleden.
Wat echter niet kan is alle films ooit uitgebracht op 1 CD zetten.

En ik ben ervan overtuigd dat als meneer een compressietechniek had ontworpen, deze allang is overtroffen door de huidige technieken zoals opgenomen in DivX ed. Iemand voor de grap al eens gekeken hoe oud dit verhaal is? :)

Jouw computer werkt nog altijd met binaire getallen. Als je even de moeite had genomen had je gelezen dat dhr. Sloot vermeldde dat er gebruik werd gemaakt van een totaal andere getallenstelsel en mogelijk een ander denkpatroon. Soortgelijke codeersystemen zullen dus nooit door jouw PC hardware uitgevoerd kunnen worden. Of je zal VM's moeten schrijven, maar dan houdt je geen snelheid meer over.

Overigens verdedig ik niet de waarheid van dit verhaal. Ik acht het alleen niet volledig onmogelijk.
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: De broncode: NL vinding die 100 Miljard waar was ...

Berichtdoor Johan1951 » za 21 mei 2011, 10:21

From: Cipher

Hebo-aeroxje schreef:
Op tweakers wordt er nogal negatief over gesproken, dat kan opzich best, ik weet zelf niet zo veel van computers, maar wat ik wel weet is dat de Philips topman, ABN AMRO alsmede grote investeerders in Sillicon Valley toch niet op hun achterhoofd gevallen zijn?

Maar wie zegt dat deze bedrijven die uitspraken daadwerkelijk heeft gedaan? Op tweakers is al bevestigd dat Philips van niets weet, en het een broodje aap is
Xander schreef:
Doe eens niet zo wijs, mannetje.
Mijn systeem is geen hardwarematig apparaat. Mag jij mij eens vertellen wat het dan wel is. :) Maar goed that's not the point.

Wie probeerd er nu wijs te doen? Ik heb het over een hardwarematig apparaat welke niets anders bevat dan de genoemde algoritmes om de sleutelwaardes om te zetten naar de oorspronkelijke gegevens
Xander schreef:
Doe eens niet zo wijs, mannetje.
Verder hoef je niet wijs te komen doen met technieken die al jaren oud zijn. Er werd zoveel onmogelijk geacht. De redenen die jij aandracht gaan nergens over.

Welke achterhaalde technieken noem ik, en welke redenen slaan nergens op? Beargumenteen eens ipv met je ogen dicht wat te blaten
Xander schreef:
Doe eens niet zo wijs, mannetje.
een file van 64kb met video en audio ook al onmogelijk. Kijk hier eens naar dan...

www.etv.cx\~sanderg\fr08v101.exe

We hebben het niet over "files", we hebben het over hoogwaardig filmmateriaal van een bruikbare resolutie met hoordbaar geluid.
Xander schreef:
Jouw computer werkt nog altijd met binaire getallen. Als je even de moeite had genomen had je gelezen dat dhr. Sloot vermeldde dat er gebruik werd gemaakt van een totaal andere getallenstelsel en mogelijk een ander denkpatroon.

Waarom denk je anders jullie nog even te herrinneren dat deze compressie niet op een stanaard pc zou functioneren, maar in een apart hardwarematig apparaat?! Wie moet er nou beter lezen?!
Xander schreef:
Doe eens niet zo wijs, mannetje. Soortgelijke codeersystemen zullen dus nooit door jouw PC hardware uitgevoerd kunnen worden. Of je zal VM's moeten schrijven, maar dan houdt je geen snelheid meer over.

Je zegt nu precies hetzelfde als ik zeg

*edit
Ik zie nu dat mn reply op jouw post, Xander, niet helemaal helder is. Jij noemt daar "een file van 64km met beeld en geluid", terwijl ik doorga op de amazing discovery van meneer sloot. Ik kan ook een flash-animatie maken van 10kb met beeld en geluid, maar daar gaat t niet over
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: De broncode: NL vinding die 100 Miljard waar was ...

Berichtdoor Johan1951 » vr 27 mei 2011, 15:57

From: Xander

Achja ik heb niet eens zin om er verder op in te gaan. Het blijft een erg onwaarschijnlijk en raar verhaal. :)
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: De broncode: NL vinding die 100 Miljard waar was ...

Berichtdoor Johan1951 » vr 03 jun 2011, 07:15

From: Twistednrg

damn egt te waus man, NL kan klein land wezen maar komen tog Kei goede ideen vandaan, ben laatst nog in Franeker geweest ofzo in het planaverium ofzo, gaat over maan en sterren stelsel (egt vet interresant ! )
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

VorigeVolgende

Keer terug naar Scooter Forum (0904)

cron