Mega-Compressie (Deel 1)

Mega-Compressie (Deel 1)

Re: Mega-Compressie (Deel 1)

Berichtdoor Johan1951 » vr 25 feb 2011, 09:23

From: ChOas

Bonke schreef:
[..]
ik weet alleen niet of dat laatste punt ook waar is :)
heb het namelijk een jaar ( of langer) terug eens geinstalleerd
en ik zat dus echt in een 3d omgeving waar je normaal mb`s voor nodig hebt ipv kb`s
misschien is ter iemand die weet hoe het heet of waar je het kan halen :)

The .product

Is erg stoer...

On-topic: Naar mijn mening (en kennis) is de voorgestelde compressie van Sloot onmogelijk.

Het oude voorbeeld: Als de sleutel zo klein is kan je een HELE hoop random sleutels genereren... tussen deze sleutels zullen dan films moeten zitten die nog nooit gemaakt zijn.
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: Mega-Compressie (Deel 1)

Berichtdoor Johan1951 » vr 25 feb 2011, 09:31

From: Rekenwonder

Gelly schreef:
Je moet niet gelijk aan filmpjes denken :) Ik heb het getest op bestanden van een paar 100 kb. Ook alleen maar om te kijken of een dergelijke benadering zou werken, en dat deed het. Het mooie van zo'n systeem is dat hoe groter een bestand is, hoe groter de compressie factor.

Je scoort redelijk op de crackpot index.
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: Mega-Compressie (Deel 1)

Berichtdoor Johan1951 » vr 25 feb 2011, 09:33

From: Gnomaat

Gelly schreef:
Je moet niet gelijk aan filmpjes denken :) Ik heb het getest op bestanden van een paar 100 kb. Ook alleen maar om te kijken of een dergelijke benadering zou werken, en dat deed het. Het mooie van zo'n systeem is dat hoe groter een bestand is, hoe groter de compressie factor. Uiteraard vergt het nogal wat rekenkracht om bestanden op een dergelijke manier te comprimeren, zeker als de bestanden groter worden.

Wat was het voor data dan? Speciaal geprepareerde bestanden? Want met random bestanden gaat dat niet lukken.
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: Mega-Compressie (Deel 1)

Berichtdoor Johan1951 » vr 25 feb 2011, 09:33

From: Danny

Opzich een fraai concept Gelly .
Je kunt natuurlijk van buiten naar binnen werken in ronde cijfers en hier wiskundige notatie voor gebruiken en dat vervolgens elke keer een stap verder doen.
Zo krijg je een reeks wiskundige notaties die 'uitgepakt' weer het volledige bestand herstellen. Ik zie zoiets wel redelijk werken.
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: Mega-Compressie (Deel 1)

Berichtdoor Johan1951 » vr 25 feb 2011, 09:35

From: Ravage

ChOas schreef:
[..]
The .product

Is erg stoer...

Deze is ook stoer.. en iets recenter. Echt ongelooflijk wat allemaal uit 64 KB code kan komen...

Anyway.. op deze manier een film maken lijkt me niet te doen, je zou alles in polygonen moeten omzetten... En daarnaast heb je ook nog eens het geluid
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: Mega-Compressie (Deel 1)

Berichtdoor Johan1951 » vr 25 feb 2011, 09:37

From: Gnomaat

Danny schreef:
Opzich een fraai concept Gelly .
Je kunt natuurlijk van buiten naar binnen werken in ronde cijfers en hier wiskundige notatie voor gebruiken en dat vervolgens elke keer een stap verder doen.
Zo krijg je een reeks wiskundige notaties die 'uitgepakt' weer het volledige bestand herstellen. Ik zie zoiets wel redelijk werken.

Sommige mensen willen de hoop gewoon niet opgeven he... :)

Goed, ik heb een voorstel: ik stel een paar bestanden beschikbaar. Gelly of wie dan ook maakt twee progjes waarmee die bestanden gecomprimeerd en weer gedecomprimeerd kunnen worden. Als hetzelfde programma vervolgens een paar andere (vergelijkbare) bestanden tot 90% weet te comprimeren (dus er blijft nog 90% van de oorspronkelijke grootte over, m.a.w. er hoeft slechts 10% vanaf) betaal ik er geld voor. Niet om het algoritme te kopen ofzo, puur voor de prestatie :)

Die eerste bestanden zijn zodat je kunt "oefenen" of je algoritme kunt tweaken. Dat ze vergelijkbaar zijn kunnen we bijvoorbeeld zo definiëren: ik stuur tien password-protected zipfiles met daarin ieder een bestand van 100 kilobyte, en je mag kiezen van welke vijf je de passwords wil hebben. Als je programma af is geef ik de passwords voor de andere vijf files, en daarmee gaan we het dan testen. Zeg maar welk "prijzengeld" je redelijk zou vinden om deze wedenschap aan te gaan. En als het niet lukt hoef je niks te betalen :)

In plaats van 100 kilobyte vind ik iedere grootte tussen 10 en 1000 kilobyte ook prima.
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: Mega-Compressie (Deel 1)

Berichtdoor Johan1951 » vr 25 feb 2011, 09:38

From: Rekenwonder

Gnomaat schreef:
Sommige mensen willen de hoop gewoon niet opgeven he... :)

Het is nu toch wel duidelijk dat er iemand aan het trollen is :-)
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: Mega-Compressie (Deel 1)

Berichtdoor Johan1951 » vr 25 feb 2011, 09:39

From: Ravage

Pff.. als Gelly een op priemgetallen gebaseerd compressiesysteem heeft ontwikkeld met een compressie van >99%, dan hoef je 'm geen prijzengeld te betalen, dan wordt ie vanzelf wel rijk...

Want elk bestand kan opgedeeld worden in stukjes van 100 kb en zo kan er dus nog steeds hetzelfde percentage aan compressie behaald worden...
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: Mega-Compressie (Deel 1)

Berichtdoor Johan1951 » vr 25 feb 2011, 09:40

From: Lynx666

En wij denken een systeem te kraken (hard- en software) binnen een paar dagen, waar de uitvinder/oplichter zelf 12 jaar lang aan gewerkt en geexperimenteerd heeft.

En kap nou eens met dat woord "comprimeren".
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: Mega-Compressie (Deel 1)

Berichtdoor Johan1951 » vr 25 feb 2011, 10:19

From: Danny

wij denken helemaal niets. enige dat ik zeg is dat Gelly's idee in basis helemaal zo gek nog niet is.
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

VorigeVolgende

Keer terug naar Forum.Fok.NL (0705)

cron