De Broncode

De Broncode

Re: De Broncode

Berichtdoor Johan1951 » za 29 jan 2011, 18:39

From: Tampert

- DeJa - Vu - schreef:
De lijn van het verhaal klopt iig. Er was iemand die is doodgegaan, die een dergelijke techniek had bedacht. Is geen 4 jaar geleden, volgens mij korter...

Jammer eigenlijk, want het zou de economie goed doen. (nieuwe cd en video spelers... wat zeg ik? hele mainframes in je oor :) )

Neh zo'n vaart zal het niet lopen. Wel jammer. Wat ik me afvraag is hoe ze weten dat het 20000x kleiner wordt. Ik kan ook tegen de Telegraaf zeggen dat ik een techniek heb gevonden waarmee ik wereldvrede kan krijgen. Maar hoe weet je nou of dat echt zo is??

als ik met een chipkaart op je afstap waarop 25 divX-films staan opgeslagen dan denk ik dat jij me wel gelooft...
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: De Broncode

Berichtdoor Johan1951 » za 29 jan 2011, 18:40

From: Reie

Tampert schreef:
Ik ken het verhaal. En het is een zeer sterk verhaal dat al ee nredelijke tijd rondzwerft op Internet. Wat ik ervan moet denken weet ik niet. Hij zou niet de eerste persoon met een revolutionaire uitvinding zijn die daarom vermoord zou zijn.

Het is géén verhaal. Jan Sloot had keihard gewerkt aan dat apparaat en vlak voordat hij het geheim aan Philips zou vertellen overleed hij dus. Het apparaat is in beslag genomen en vervolgens gestolen uit de kluis van een advocatenkantoor dacht ik. Geen leuke zaak in ieder geval.
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: De Broncode

Berichtdoor Johan1951 » za 29 jan 2011, 18:41

From: Quxan

Er is ook een nog levende Belg die zegt zoiets uitgevonden te hebben:
Guillaume Defossé, hij zegt dat hij 20dvd's op 1cdrom kan persen.
heb er nie echt veel over gevonden, maar hier toch een artikeltje uit het tijdschrift Netwerk
http://bogaert.org/modules.php?name=New ... cle&sid=59
Zelf geloof ik er niet echt in, maar we zullen wel zien zeker :|
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: De Broncode

Berichtdoor Johan1951 » za 29 jan 2011, 18:43

From: Tampert

Reie schreef:
Het is géén verhaal. Jan Sloot had keihard gewerkt aan dat apparaat en vlak voordat hij het geheim aan Philips zou vertellen overleed hij dus. Het apparaat is in beslag genomen en vervolgens gestolen uit de kluis van een advocatenkantoor dacht ik. Geen leuke zaak in ieder geval.

Het is wél een verhaal! Het wordt immers verteld!

Dat het waargebeurd is doet nog niets af aan het verhaal zijn (en ook niet aan mijn reply). Dat het uiteindelijk is gejat verbaast me niet zoveel. Ik vemoed dat bepaalde bedrijven hele goudmijnen aan apparatuur in hun kluizen hebben liggen.
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: De Broncode

Berichtdoor Johan1951 » za 29 jan 2011, 18:44

From: Ertur

... En Philips kan best gloeilampen maken die niet stukbranden, maar doet dan niet omdat iedereen dan maar één keer zo'n lamp hoeft te kopen en dat heeft Philips niet graag... :roll:
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: De Broncode

Berichtdoor Johan1951 » za 29 jan 2011, 18:45

From: Perseus

Ertur schreef:
... En Philips kan best gloeilampen maken die niet stukbranden, maar doet dan niet omdat iedereen dan maar één keer zo'n lamp hoeft te kopen en dat heeft Philips niet graag... :roll:

Je doet er wel sarcastisch over, maar het is wél waar; áls ze zoiets uit zouden vinden, zouden ze het nooit op de markt brengen, simpelweg omdat er dan geen continuïteit meer is. Op een gegeven moment zou de markt verzadigd zijn, waardoor er geen winst meer behaald zou worden op gloeilampen.
Er zullen ook wel software-producers zijn die hun laatste technologiën achterhouden om in een volgende (duurdere) versie van het programma te stoppen, om het programma weer enigzins actueel te houden en mensen meer te laten betalen.
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: De Broncode

Berichtdoor Johan1951 » za 29 jan 2011, 18:46

From: Ertur

Perseus schreef:
Je doet er wel sarcastisch over, maar het is wél waar; áls ze zoiets uit zouden vinden, zouden ze het nooit op de markt brengen, simpelweg omdat er dan geen continuïteit meer is. Op een gegeven moment zou de markt verzadigd zijn, waardoor er geen winst meer behaald zou worden op gloeilampen.
Er zullen ook wel software-producers zijn die hun laatste technologiën achterhouden om in een volgende (duurdere) versie van het programma te stoppen, om het programma weer enigzins actueel te houden en mensen meer te laten betalen.

En de kans lopen dat een ander het uitvint en met de patenten en dus het geld gaat strijken :roll:

In een wereld zonder concurrentie heb je gelijk, maar in een wereld met concurrentie is het achterhouden van uitvindingen zelfmoord. :oops:

Over die lampen is trouwens een uitleg waarom het niet goed mogelijk is, alhoewel ik m even zou moeten opzoeken als het je echt interesseert.
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: De Broncode

Berichtdoor Johan1951 » za 29 jan 2011, 18:49

From: Perseus

Ertur schreef:
En de kans lopen dat een ander het uitvint en met de patenten en dus het geld gaat strijken

In een wereld zonder concurrentie heb je gelijk, maar in een wereld met concurrentie is het achterhouden van uitvindingen zelfmoord. :oops:

Daar had ik nog niet aan gedacht. :oops: Misschien dat ze dan voor de gulden middenweg zouden gaan, namelijk patent aanvragen maar het voorlopig niet op de markt brengen of voor enorme bedragen verkopen, zodat de gemiddelde consument oude lampen blijft kopen?
Over die lampen is trouwens een uitleg waarom het niet goed mogelijk is, alhoewel ik m even zou moeten opzoeken als het je echt interesseert.

Graag. :)
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: De Broncode

Berichtdoor Johan1951 » za 29 jan 2011, 18:51

From: Ertur

Perseus schreef:
Daar had ik nog niet aan gedacht. :oops: Misschien dat ze dan voor de gulden middenweg zouden gaan, namelijk patent aanvragen maar het voorlopig niet op de markt brengen of voor enorme bedragen verkopen, zodat de gemiddelde consument oude lampen blijft kopen?

Ik weet niet precies hoe patentenrecht werkt, maar ik weet wel dat Philips voor iedere cd-speler die een ander bedrijf maakte een paar Euro kreeg. Het is dus niet zo dat andere bedrijven het dan niet mogen maken, ze moeten gewoon wat betalen aan de patentaanvrager. In dat geval zouden andere bedrijven onder concurrentiedruk toch weer die lamp (goedkoper) aanbieden. Maar misschien dat er ook een soort patent is waarbij anderen helemaal geen gebruik mogen maken van de techniek, in dat geval zou het mogelijk zijn.

Ik denk in ieder geval niet dat je dat soort dingen lang kunt tegenhouden. :)
Graag. :)

Ik kan het niet op internet vinden, maar in een oud schoolboek van me stond het zo ongeveer uitgelegd. Maar ik kom woensdag pas weer "thuis", dus voor die tijd kan ik het niet precies uitleggen. Bij een lamp waren iig drie dingen van belang, en het kwam er geloof ik op neer dat het wel mogelijk was een eeuwigwerkende lamp te maken, maar die zou dan zo ontzettend veel electriciteit verbruiken dat het goedkoper was om de zoveel tijd een nieuwe te kopen die minder stroom verbruikt. Maar als ik er aan denk zet ik het precieze verhaal woensdag wel hier neer. :oops:
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: De Broncode

Berichtdoor Johan1951 » za 29 jan 2011, 18:52

From: Tampert

Ertur schreef:
In een wereld zonder concurrentie heb je gelijk, maar in een wereld met concurrentie is het achterhouden van uitvindingen zelfmoord. :oops:

In een wereld zonder intimidatie en omkoperij heb jij weer gelijk. Ik zie niet waarom een miljoenenbedrijf als Shell de uitvinder van een motor die geheel op water loopt een kasteel en een paar miljard zouden schenken. Of de kogel.

Hoewel slechts een klein (uit mijn hoofd 5%) percentage van de wetenschappers geïntimideerd wordt (en weer een kleiner deel daarvan maakt daardoor de onderzoeksresultaten nooit openbaar) is het toch nog steeds 5% te veel.
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

VorigeVolgende

Keer terug naar Scholieren.com (1104)

cron