Uitvinding van de eeuw: echt of niet?

Uitvinding van de eeuw: echt of niet?

Re: Uitvinding van de eeuw: echt of niet?

Berichtdoor FransG » do 25 nov 2010, 07:42

From: killgore

Freaky 7 schreef:
spreek voor je eigen, het is niet omdat JIJ denkt dat het niet kan dat het zo is, wie had 100jaar geleden dat er ooit ne pc zou bestaan..

Owjah, want dat is nogal relevant.

Kijk, het gaat hier over een compressie-algoritme, niet over een nieuwe pc, das nu al genoeg gezegd denk ik.

Ik ken enkele algebraïsche methoden die gebruikt worden voor compressie en was al vrij verbaasd wat daarmee te bereiken viel, ma van ettelijke gb naar pakweg zelfs 5mb ipv die 64kb is echt overdreven :? , nu ja, toch als je in real time wilt afspelen, je kan heir zoals eerder gezegd met geschift grote getallen machten beginnen berekenen en zo, of pakweg ontbinding in priemfactoren of residu talstelsels of ... . Maar de reverse operation zou dan (momenteel toch) iets te lang duren om van een nuttig compressie algoritme te spreken.
Avatar gebruiker
FransG
 
Berichten: 116
Geregistreerd: ma 23 aug 2010, 18:02

Re: Uitvinding van de eeuw: echt of niet?

Berichtdoor FransG » do 25 nov 2010, 07:43

From: Nefbrethilion

twas allemaal dikke kitch.

Trouwens, die belg, kheb nog een site geweten waar die zelf op het forum poste. Dan was hij alitjd aan het wenen van, nu bedreigen ze mijn vrouw en kinderen, en ik heb niks gedaan en kan mijn ontdekking niet uitbrengen en dit en dat.

Als ge zoiets uitvind: doe dan ni onnozel en breng het uit

En on topic: er zijn hier mensen die enkele principes niet snappen.
om het tegendeel van een stelling te bewijzen, kan je gewoon een tegenvoorbeeld geven. Om het te bewijzen, heb je veel meer nodig. (en dat is vaak niet mogelijk). Hierdoor is er NIEMAND hier, die kan zeggen dat dit mss ooit zou kunnen. Anderzijds, zijn er wel mensen die gemakklijker kunnen aantonen dat het niet kan.

Dus voor ge onzin begint te verspreiden over technologie waar ge niks vanafweet, denkt ge beter ff na.
't is niet omdat ze 50 jaar geleden niet naar de maan konden dat ze over 1000 jaar naar alpha centauri zouden kunnen. Hoogstwaarschijnlijk geraken we daar nooit.

Sommige mensen geloven nog teveel in mirakels.
Avatar gebruiker
FransG
 
Berichten: 116
Geregistreerd: ma 23 aug 2010, 18:02

Re: Uitvinding van de eeuw: echt of niet?

Berichtdoor FransG » do 25 nov 2010, 07:44

From: Chosen1

Nefbrethilion schreef:
twas allemaal dikke kitch.

Trouwens, die belg, kheb nog een site geweten waar die zelf op het forum poste. Dan was hij alitjd aan het wenen van, nu bedreigen ze mijn vrouw en kinderen, en ik heb niks gedaan en kan mijn ontdekking niet uitbrengen en dit en dat.

Als ge zoiets uitvind: doe dan ni onnozel en breng het uit

En on topic: er zijn hier mensen die enkele principes niet snappen.
om het tegendeel van een stelling te bewijzen, kan je gewoon een tegenvoorbeeld geven. Om het te bewijzen, heb je veel meer nodig. (en dat is vaak niet mogelijk). Hierdoor is er NIEMAND hier, die kan zeggen dat dit mss ooit zou kunnen. Anderzijds, zijn er wel mensen die gemakklijker kunnen aantonen dat het niet kan.

Dus voor ge onzin begint te verspreiden over technologie waar ge niks vanafweet, denkt ge beter ff na.
't is niet omdat ze 50 jaar geleden niet naar de maan konden dat ze over 1000 jaar naar alpha centauri zouden kunnen. Hoogstwaarschijnlijk geraken we daar nooit.

Sommige mensen geloven nog teveel in mirakels.

en als we allemaal zo shallow minded zouden zijn dan zitten we over 50 jaar nog met onze Intel Dual Core die aan 2.6Ghz draait :roll:

sta toch open voor nieuwe dingen! tis nie omda gij het nie kunt verwezenlijken da niemand anders het wel kan e!

alles wat er op de moment wordt gedaan is voortbouwen op bestaande dingen en allemaal in binair! stel da ge aan de basisch begint, dan kunt ge véél grotere veranderingen maken!

stel: een vliegtuig vliegt nu doordat het omhoog getrokken wordt door een schroef en door aerodynamica! maar als ge nu een vliegtuig zou maken dat nieteens onderheven is aan zwaartekracht dan zou het veel sneller kunnen vliegen toch?
Avatar gebruiker
FransG
 
Berichten: 116
Geregistreerd: ma 23 aug 2010, 18:02

Re: Uitvinding van de eeuw: echt of niet?

Berichtdoor FransG » do 25 nov 2010, 07:45

From: Freaky 7

Killgore schreef:
Owjah, want dat is nogal relevant.

Kijk, het gaat hier over een compressie-algoritme, niet over een nieuwe pc, das nu al genoeg gezegd denk ik.
bla bla..

daarmee noemt men het een uitvinding.. tzal wel mogelijk zijn volgens mij
Avatar gebruiker
FransG
 
Berichten: 116
Geregistreerd: ma 23 aug 2010, 18:02

Re: Uitvinding van de eeuw: echt of niet?

Berichtdoor FransG » do 25 nov 2010, 07:46

From: Killgore

ffs, as ge mij nie gelooft

lees dit dan eens: http://en.wikipedia.org/wiki/Algorithmi ... ompression

edit: dit gaat wel over lossless encryption. Nu kunde me lossy encryption ook wel naar een bepaald niveau gaan (dus bv. van 00000010 00000000 maken of zoiet) gaan zodat je beter kan gaan encrypteren, maar uiteindelijk kom je ook aan de grenzen van die lossless encryption of je moet téveel info gaan wegsmijten.
Avatar gebruiker
FransG
 
Berichten: 116
Geregistreerd: ma 23 aug 2010, 18:02

Re: Uitvinding van de eeuw: echt of niet?

Berichtdoor FransG » do 25 nov 2010, 07:49

From: Holy Paladin

Chosen1 schreef:
en als we allemaal zo shallow minded zouden zijn dan zitten we over 50 jaar nog met onze Intel Dual Core die aan 2.6Ghz draait

sta toch open voor nieuwe dingen! tis nie omda gij het nie kunt verwezenlijken da niemand anders het wel kan e!

alles wat er op de moment wordt gedaan is voortbouwen op bestaande dingen en allemaal in binair! stel da ge aan de basisch begint, dan kunt ge véél grotere veranderingen maken!

stel: een vliegtuig vliegt nu doordat het omhoog getrokken wordt door een schroef en door aerodynamica! maar als ge nu een vliegtuig zou maken dat nieteens onderheven is aan zwaartekracht dan zou het veel sneller kunnen vliegen toch?

en als we allemaal zo koppig zijn en niet willen lezen wat andere mensen posten, dan ... uh
het is nu toch al 1000 keer uitgelegd, lees het dan ipv met hetzelfde irrelevante argument af te komen
Avatar gebruiker
FransG
 
Berichten: 116
Geregistreerd: ma 23 aug 2010, 18:02

Re: Uitvinding van de eeuw: echt of niet?

Berichtdoor FransG » do 25 nov 2010, 07:49

From: Minimum Rage

Wat beweert die man nu eigenlijk?

- Heeft die een zeer goed algoritme uitgevonden?
- Heeft die een een andere manier van data opslag gevonden? (iets anders als binair?)
- ...

Ik heb hier vanalles gelezen, maar wat beweerde die man nu zelf?

Is er een bewijs dat die iets had uitgevonden? Want imo is het een hoax en heeft die man zelf niets uitgevonden.

En meerdere DVD's lossless op een 64kb smartcardje zetten is imo hetzelfde als sneller bewegen als het licht. Niet mogelijk
Avatar gebruiker
FransG
 
Berichten: 116
Geregistreerd: ma 23 aug 2010, 18:02

Re: Uitvinding van de eeuw: echt of niet?

Berichtdoor FransG » do 25 nov 2010, 07:50

From: Nefbrethilion

ja grappig toch.

Als er een vliegtuig niet onderheven aan zwaartekracht.

Ja als harry potter nu eens echt was.
Of een kat een koe, dan kon ik ze melken aan de stoof.

Trouwens, ooit al iets in deze wereld gezien dat niet onderhevig is aan de zwaartekracht (wat die ook moge zijn)?

En ja, er zulle nogwel l33te uitvindingen komen, maar sommige dingen zitten er ECHT niet in.. of gaat ge toch beweren dat een perpetuum mobile kan?

't is zoals zegge, tiens, vroeger liepen de mensen 12 seconden op de 100 meter, nu 10 seconden. Over 50 jaar lopen ze waarschijnlijk nogmaar 6 seconden!!

Als gij het zegt zal het wel, o verheven wezen.
Avatar gebruiker
FransG
 
Berichten: 116
Geregistreerd: ma 23 aug 2010, 18:02

Re: Uitvinding van de eeuw: echt of niet?

Berichtdoor FransG » do 25 nov 2010, 07:51

From: Nefbrethilion

Minimum Rage schreef:
Wat beweert die man nu eigenlijk?

- Heeft die een zeer goed algoritme uitgevonden?
- Heeft die een een andere manier van data opslag gevonden? (iets anders als binair?)
- ...

Ik heb hier vanalles gelezen, maar wat beweerde die man nu zelf?

Is er een bewijs dat die iets had uitgevonden? Want imo is het een hoax en heeft die man zelf niets uitgevonden.

En meerdere DVD's lossless op een 64kb smartcardje zetten is imo hetzelfde als sneller bewegen als het licht. Niet mogelijk

Hij heeft een COMPRESSIE (losless) manier uitgevonden, maar die werkt niet met bits en bytes.. (men beweert dat hij "boeken" (zogenaamde libraries) gebruikte. Bv, 1 = Een, 2 = code, 3 = spatie, dan is 132 zijn codering. Dit is echter niet nieuw en ook niet revolutionair en ook niet bruikbaar..)

Ivm lichtsnelheid, ik weet dat ge dit als voorbeeld aanhaalt, en terecht. Maar ik wil er wel op wijzen dan je dit haalt uit de relativiteitstheorie (E = mc² , vermits E, energie, groter wordt bij grotere snelheid, wordt ook massa groter, en moet er nog meer energie geleverd worden om sneller te kunnen. Dus, bij snelheid c (lichtsnelheid), is er een oneindige E nodig).
MAAR de relativiteitstheorie voorspelt zelf zijn ondergang dusja..

Wie weet worden er ooit wel zulke vooruitgangen geboekt, maar met de huidige kennis en stand van zaken is dit hoogstONwaarschijnlijk, om niet te zeggen, hoax.
Avatar gebruiker
FransG
 
Berichten: 116
Geregistreerd: ma 23 aug 2010, 18:02

Re: Uitvinding van de eeuw: echt of niet?

Berichtdoor FransG » do 25 nov 2010, 07:53

From: Chosen1

Nefbrethilion schreef:
ja grappig toch.

Als er een vliegtuig niet onderheven aan zwaartekracht.

Ja als harry potter nu eens echt was.
Of een kat een koe, dan kon ik ze melken aan de stoof.

Trouwens, ooit al iets in deze wereld gezien dat niet onderhevig is aan de zwaartekracht (wat die ook moge zijn)?

En ja, er zulle nogwel l33te uitvindingen komen, maar sommige dingen zitten er ECHT niet in.. of gaat ge toch beweren dat een perpetuum mobile kan?

't is zoals zegge, tiens, vroeger liepen de mensen 12 seconden op de 100 meter, nu 10 seconden. Over 50 jaar lopen ze waarschijnlijk nogmaar 6 seconden!!

Als gij het zegt zal het wel, o verheven wezen.

heb ik gezegd dat zo'n dingen nu al bestaan? ik zeg gewoon dat ge niet moet onderschatten wat ze ooit nog gaan kunnen!
Avatar gebruiker
FransG
 
Berichten: 116
Geregistreerd: ma 23 aug 2010, 18:02

VorigeVolgende

Keer terug naar 9Lives.be (0806)

cron