Jan Sloot

Jan Sloot

Re: Jan Sloot

Berichtdoor Michael1954 » di 12 okt 2010, 06:21

From: Carnage

Volgens mij verschuif je met een vectorrepresentatie het probleem naar een 'dictionary' waarbij de vectoren de index vormt....dan zit je al bijna aan het Sloot algoritme.
Avatar gebruiker
Michael1954
 
Berichten: 3618
Geregistreerd: zo 22 aug 2010, 16:39

Re: Jan Sloot

Berichtdoor Michael1954 » di 12 okt 2010, 06:22

From: Fvdl

Elminster schreef:
Je begrijpt me verkeerd

Stel dat je tot het ultieme punt gecomprimeerd hebt. Dan staat elke nieuwe binaire code voor een nieuwe film: als iets dezelfde binaire code heeft, kan het niet anders dan dezelfde fillm worden. Zie het zo: je hebt een 60.000 dimensionaal stelsel met 8 vrijheidsgraden per dimensies. Elke vector in dit stelsel kan maximaal 1 film voorstellen. Mn redenering was: als er meer films zijn dan vectoren in het stelsel, kan het never nooit niet kloppen. Maar dat ging dus voor geen meter op -> dus wat dat argument betreft zou t kunnen....

Snappu?

Ik denk het, maar een goede compressie is dus inclusief de geindexde beelden. Wat ik er nu van begrjip is dat als je een getal hebt dat net zo groot is als alle films, dat je dan met dat getal de hele film kunt aanwijzen, en dus een super conpressie hebt. Je vergeet daarbij dat je dan wel een groot filmboek moet hebben, en dat het getal alleen de index vormt.

Bij compressie in het algemeen is het belangrijk dat je dus ook de geindexde beelden meeneemt, omdat je er gemakshalve vanuit gaat dat je die niet hebt als kijker.

Voorbeeld :

Beste compressie :

index 000000001[einde file]

en index 000000001 bestaat uit de hele film ;-)

Geen compressie :

index 000000001,00000002,0000003 enzo enzo tot 000003600.
(3600 beeldjes)

en dan de file met alle beelden er bij.


Een goede compressie is dus een samenspel van deze. En je kunt eventueel ook de beelden over elkaar heen leggen, en kijken of er gelijkwaardige stukjes in zitten. DIVX kijkt ook naar bewegingen (motion vectors).

Oftewel EXIT SLOOT.

Frank
Avatar gebruiker
Michael1954
 
Berichten: 3618
Geregistreerd: zo 22 aug 2010, 16:39

Re: Jan Sloot

Berichtdoor Michael1954 » di 12 okt 2010, 06:25

From: Elminster

Fvdl schreef:
Oftewel EXIT SLOOT.

Frank

Haha en die conclusie is dus makkelijk maar niet hard te maken :). Vergeet niet dat er 370 mb aan materiaal (fillmboek zoals jij het noemt) aanwezig moet zijn vóór je de film van 60 kb kan spelen. Tis niet veel, zeker niet, laat staan dat je er makkelijk alle films van de wereld in kan zetten, maar al een stuk meer dan 60 k los.

Wat me wel nog steeds dwars zit is dat:
- Sloot er al 20 jaar geleden aan begon, en er 20 jaar geleden nog geen films werden geript
- Het de ene keer met een speciaal kastje en de andere keer met een standaard laptop werkt
- De harde schijf niet wordt aangesproken, maar er wel 370 mb aan 'motor' moet worden ingelezen
- Er in die algoritmes toch echt iets moet zitten dat natuurlijke dingen herkent, anders is het niet mogelijk (dan kan je veel meer films maken dan het voornoemde aantal indices), maar hij beweerde altijd dat het ongelooflijk simpel was
- Hij beweerde dus dat het zo ongelooflijk triviaal was, maar ondertussen is het (allersimpelste) basisprincipe bekend en is er nog niets doorgebroken ofzo
- Rekentijd is meestal omgekeerd evenredig met de compressie. Zie winzip: hoe zwaarder je de compressie instelt, hoe meer de processor moet werken. Waarom zouden die filmpjes dan zo streaming kunnen draaien?
Avatar gebruiker
Michael1954
 
Berichten: 3618
Geregistreerd: zo 22 aug 2010, 16:39

Vorige

Keer terug naar Trefpuntmagic.nl (1204)

cron