Ik weet mogelijk hoe het systeem van Sloot werkt

Ik weet mogelijk hoe het systeem van Sloot werkt

Re: Ik weet mogelijk hoe het systeem van Sloot werkt

Berichtdoor Johan1951 » ma 12 dec 2011, 18:14

From: Bankfurt

J.J.De-Bom schreef:
[..]
Dus als ik het goed begrijp betekent "wetenschappelijk" helemaal niks als het iets tegenspreekt waar jij in gelooft, en als het iets bevestigt waar jij in gelooft betekent het opeens heel wat.

:)

Nee, het geeft alleen extra informatie over de context waarin e.e.a. wordt beweerd, en dat op zich is al waardevol. In eerste instantie baseer ik me op wetenschappelijke teksten, vooral als ze 100% waterdicht zijn, zo niet, dan zijn ze nog niet waardeloos, integendeel, maar wel discutabel.
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: Ik weet mogelijk hoe het systeem van Sloot werkt

Berichtdoor Johan1951 » ma 12 dec 2011, 18:15

From: J.J.De-Bom

Dus je laat je muilkorven door een een of andere sufkeutel die zich professor noemt en denkt jou te mogen dicteren hoe je mag of moet gaan denken simpelweg doordat ie een "wetenschappelijke tekst" 100% waterdicht maakt... :)
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: Ik weet mogelijk hoe het systeem van Sloot werkt

Berichtdoor Johan1951 » ma 12 dec 2011, 18:17

From: Bankfurt

J.J.De-Bom schreef:
[..]
Als we kijken naar de registratie ( http://jansloot.telcomsoft.nl/Sources-1/Registratie/Registratie.htm ) rept dat enkel over compressie. Heb je zijn octrooien enzo wel eens doorgenomen ?

Octrooien, nee, niet gelezen. Maar Sloot had zijn concept/methode te goed verstopt, dus het is goed mogelijk dat de octrooien nog niets zeggen over wat Sloot werkelijk had gevonden. Zijn octrooien kunnen uiteraard wel iets zeggen over de manier waarop Sloot denkt en waar hij expertise in had.

Maar ik ben vooral geintigreerd waarom Philips het concept van Sloot verwierp, terwijl ABN AMRO al miljoenen had toegezegd aan Sloot c.s. Terwijl Pieper zijn nek uitstak, en zelfs zijn positie bij Philips ervoor riskeerde.

Pieper c.s. waren kennelijk zeer overtuigd en zeer zeker over hetgeen waar Sloot mee bezig was.

Verder zegt het al heel veel dat Sloot het bedrijf Philips niet vertrouwde.

Het doet me een beetje denken aan de sabotage van Nikola Tesla en anderen bij de uitvinding van een specifieke electro-motor met een nieuwe manier van energie-opwekking die ook door grote multinationals en hun financiers is gesaboteerd.

Dus de vraag die opkomt bij mij is: "wie had er belang bij de dood van Sloot ? |"

Dan nog een idee/vraag:

Zou de manier van Sloot niet alleen een revolutie betekenen in datacompressie/opslag, maar ook een revolutie in data-encryptie ? Dit laatste wekt bij mij alleen nog meer nieuwsgierigheid en overtuiging dat hier iets stinkt, in dit hele verhaal rondom Sloot.
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: Ik weet mogelijk hoe het systeem van Sloot werkt

Berichtdoor Johan1951 » ma 12 dec 2011, 18:18

From: J.J.De-Bom

Het mysterie is waarom een aantal van die grote namen er in trapten, zonder dat ze zelf echt hands-on onderzoek hebben mogen doen. Het lijkt voornamelijk een sneeuwbal-effect : er is 1 grote naam ingetrapt, waardoor anderen dachten dat het dan wel goed zou zitten.

Roel Pieper zou trouwens nog in het bezit zijn van een decoder.
Je kunt mij niet vertellen dat ie dat ding niet even opengemaakt heeft om 'm even te reverse-engineeren. En dat ie er dus niet mee naar buiten is gekomen lijkt mij reden om aan te nemen dat ie simpelweg heeft moeten inzien dat het niet werkt, of niet zoals verwacht.
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: Ik weet mogelijk hoe het systeem van Sloot werkt

Berichtdoor Johan1951 » ma 12 dec 2011, 18:21

From: Bankfurt

J.J.De-Bom schreef:
Het mysterie is waarom een aantal van die grote namen er in trapten, zonder dat ze zelf echt hands-on onderzoek hebben mogen doen. Het lijkt voornamelijk een sneeuwbal-effect : er is 1 grote naam ingetrapt, waardoor anderen dachten dat het dan wel goed zou zitten.

Dit is zeer goed mogelijk, en zou nader moeten worden onderzocht. Maar het zou net zo goed ook kunnen gelden voor het verwerpen door Philips, ook dit zou men kunnen onderzoeken.
Roel Pieper zou trouwens nog in het bezit zijn van een decoder.
Je kunt mij niet vertellen dat ie dat ding niet even opengemaakt heeft om 'm even te reverse-engineeren. En dat ie er dus niet mee naar buiten is gekomen lijkt mij reden om aan te nemen dat ie simpelweg heeft moeten inzien dat het niet werkt, of niet zoals verwacht.

De vraag is of reverse-engineering wel kan/kon; zeker als het om coding/decoding en dus: zeer waarschijnlijk, data-encryptie, gaat.

Mij schiet nog een ander verhaal te binnen, dat heel veel lijkt op de Sloot-affaire, althans in technisch opzicht: de spraaktechnologie.

Het schandaal om Lernout & Hauspie; ook daar was (ironie misschien) Roel Pieper in betrokken, zonder dat ik een uitspraak zou willen doen over de integriteit van Roel Pieper. Ik zekere zin ben ik nog steeds een bewonderaar van de visies van Roel Pieper over ICT.

http://webwereld.nl/nieuws/1354/roel-pi ... uspie.html

http://nl.wikipedia.org/wiki/Roel_Pieper
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: Ik weet mogelijk hoe het systeem van Sloot werkt

Berichtdoor Johan1951 » ma 12 dec 2011, 18:23

From: J.J.De-Bom

Bankfurt schreef:
De vraag is of reverse-engineering wel kan/kon; zeker als het om coding/decoding en dus: zeer waarschijnlijk, data-encryptie, gaat.

Eerst even dit : het gaat om compressie, niet om encryptie. dat data die gecompressed is tevens redelijk onleesbaar is voor het ongetrainde blote oog is een feit, maar het punt van encryptie is dat het doel is dat slechts de zender en de bedoelde ontvanger(s) de data kunnen decoderen. Daar is in dit geval geen sprake van. We hebben het dus gewoon over compressie, niet over encryptie.

Dan : natuurlijk kan je 'm reverse-engineeren. Het compressie-algoritme wordt uitgevoerd door code die op een chip staat. Die kun je uitlezen en disassemblen.
Het zou natuurlijk kunnen dat ie custom hardware gebruikte, maar wederom - hardware kun je simpelweg reverse-engineeren uit de losse onderdelen.
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: Ik weet mogelijk hoe het systeem van Sloot werkt

Berichtdoor Johan1951 » ma 12 dec 2011, 18:24

From: Catch22-

dat systeem wat hij had werkte op een hele simpele chip toch?
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: Ik weet mogelijk hoe het systeem van Sloot werkt

Berichtdoor Johan1951 » ma 12 dec 2011, 18:25

From: Bankfurt

aha, kijk eens aan wat ik hier heb gevonden over Lernout en Hauspie:

http://www.daanspeak.com/Hypocratie09.html

Ik denk dat er op zijn minst ook een draadje loopt naar Echelon w.b.t. het mysterie rondom Sloot.

:P
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: Ik weet mogelijk hoe het systeem van Sloot werkt

Berichtdoor Johan1951 » ma 12 dec 2011, 18:27

From: J.J.De-Bom

Bankfurt schreef:
aha, kijk eens aan wat ik hier heb gevonden over Lernout en Hauspie:

http://www.daanspeak.com/Hypocratie09.html

Ik denk dat er op zijn minst ook een draadje loopt naar Echelon w.b.t. het mysterie rondom Sloot.

:P

Ah, de bekende als-ik-uitgeluld-ben-betrek-ik-er-gewoon-weer-een-andere-conspiracy-bij tactiek.
Uit je eigen link : "De aandachtige lezer weze gewaarschuwd: het gevaar is niet denkbeeldig dat Jo Lernout met zijn uitval boven alles het oppoetsen van zijn eigen geschonden imago voor ogen heeft. Wij kennen zo stilletjesaan onze pappenheimers!".
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: Ik weet mogelijk hoe het systeem van Sloot werkt

Berichtdoor Johan1951 » ma 12 dec 2011, 18:29

From: Bankfurt

J.J.De-Bom schreef:
[..]
Ah, de bekende als-ik-uitgeluld-ben-betrek-ik-er-gewoon-weer-een-andere-conspiracy-bij tactiek.

Ah, het is andersom mijn vriend, dat verhaal van Echelon e.d. is sowieso mijn eerste insteek bij AL dit soort verhalen van "mislukkingen" in de ICT-sector.

Jij moet denk ik nog een hoop leren over data-encryptie, intelligence operations and geheimschrift.

Ik heb nieuws voor jou;

al jouw PIN-codes e.d. hebben ze al gekraakt, alleen jij denkt dat het veilig is.
Uit je eigen link : "De aandachtige lezer weze gewaarschuwd: het gevaar is niet denkbeeldig dat Jo Lernout met zijn uitval boven alles het oppoetsen van zijn eigen geschonden imago voor ogen heeft. Wij kennen zo stilletjesaan onze pappenheimers!".

Ja, maar het gaat mij niet zo zeer om Jo Lernout, nog afgezien dat het best mogelijk is dat hij ook op eigen voordeel uit was;het gaat mij om de technologie van (spraak)herkenning; en ik denk dat DIT soort technologie net zou goed aan de orde was bij Sloot i.p.v. alleen maar compressietechnieken.

DUS een bedreiging voor afluisternetwerken.
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

VorigeVolgende

Keer terug naar Forum.Fok.NL (1011)