Ik weet mogelijk hoe het systeem van Sloot werkt

Ik weet mogelijk hoe het systeem van Sloot werkt

Re: Ik weet mogelijk hoe het systeem van Sloot werkt

Berichtdoor Johan1951 » zo 10 okt 2010, 07:09

From: Raptorix

Blackf1re schreef:
[..]
Roel Pieper ?

Roule pomme de terre is ze nick.
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: Ik weet mogelijk hoe het systeem van Sloot werkt

Berichtdoor Johan1951 » zo 10 okt 2010, 07:10

From: GlowMouse

Met n bits kun je maar 2^n verschillende waarden aanduiden. met dat argument is je hele verhaal onderuit gehaald.
Raptorix schreef:
Ik vergat nog iets te melden, je kan deze getallen ook nog als een soort van datacube naast elkaar zetten, waardoor je een soort van drie (of zelfs meerdere dimensies) naast elkaar hebt waardoor je expanontieel meer reeksen krijgt, zodat de kans op een "hit" toeneemt.

Het beschrijven van een punt neemt daardoor ook meer bits in beslag.
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: Ik weet mogelijk hoe het systeem van Sloot werkt

Berichtdoor Johan1951 » zo 10 okt 2010, 07:11

From: HenryHill

Blackf1re schreef:
http://pouet.net/prod.php?which=30244

Kijk hier eens naar :P
180kb, maar toch aardig lange film.

Lol, dat is geen film maar een demo, geschreven door programmeurs die in superkleine executables de meest bizarre dingen kunnen maken (meestal in assembly), waaronder 3D renderers zoals je vermoedelijk in deze demo ziet.

Begrijp me niet verkeerd, om zoiets in 180kb voor elkaar te krijgen is echt bruut, maar het is iets compleet anders dan waar het topic hier over gaat :)
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: Ik weet mogelijk hoe het systeem van Sloot werkt

Berichtdoor Johan1951 » zo 10 okt 2010, 07:12

From: Thomass

Raptorix schreef:
[..]
Ik zit hier op vreselijk trage Laptop :D
Gebruiken ze daar fractal achtige technieken?

Farbrausch gebruikt .werkkzeug (http://www.theprodukkt.com/) voor hun demos: procedureel gegenereerde textures is het toverwoord.

Overigens is je idee niet haalbaar maar dat terzijde :|
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: Ik weet mogelijk hoe het systeem van Sloot werkt

Berichtdoor Johan1951 » zo 10 okt 2010, 07:14

Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: Ik weet mogelijk hoe het systeem van Sloot werkt

Berichtdoor Johan1951 » zo 10 okt 2010, 07:16

From: HenryHill

Raptorix schreef:
[..]
Ik heb enigzins kennis van datacompressie, en heb ook kritisch nagedacht over de voors en tegens, de belangrijkste tegens is dat de referentie mogelijk langer is als de data die je wilt comprimeren, daarom ook mijn idee om meerdere reeksen te gebruiken, en liefst via meerdere dimensie, voorbeeld:

En om onderscheid te kunnen maken tussen die reeksen zul je die informatie dus ook moeten opslaan, waardoor je onder de streep net zoveel ruimte kwijt bent.
Kern van mijn theorie is dus dat je willekeurige data die je kan reproduceren door een algoritme kan inzetten voor data compressie.

Niet zonder dat het onmogelijk is om bepaalde "films" op te slaan. Elke film die je kunt opslaan moet je ook kunnen "aanwijzen".
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: Ik weet mogelijk hoe het systeem van Sloot werkt

Berichtdoor Johan1951 » zo 10 okt 2010, 07:25

From: Raptorix

GlowMouse schreef:
Met n bits kun je maar 2^n verschillende waarden aanduiden. met dat argument is je hele verhaal onderuit gehaald.
[..]
Het beschrijven van een punt neemt daardoor ook meer bits in beslag.

Wel als je uitgaat van 1 reeks, immers de kans dat je daadwerkelijk "hit" is waarschijnlijk net zo lang als de referentie, voorbeeld de kans dat je een 16 bits getal hit, zal waarschijnlijk ook 16 bits aan referentie duren, echter mijn theorie gaat niet uit van 1 getal maar van meerdere, en dan ook over meerdere dimensies.

Laten we er een challenge van maken, jullie mogen een willekeurig image van 32x32 (8 bits kleuren) posten, ik ga dan proberen een stukje software te schrijven, wat de image zal comprimeren volgens mijn theorie, als tegentest zullen we de image met diverse anderen compressores verkleinen om te kijken of mijn techniek van toegevoegde waarde is.
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: Ik weet mogelijk hoe het systeem van Sloot werkt

Berichtdoor Johan1951 » zo 10 okt 2010, 07:26

From: Gelly

HenryHill schreef:
[..]
En om onderscheid te kunnen maken tussen die reeksen zul je die informatie dus ook moeten opslaan, waardoor je onder de streep net zoveel ruimte kwijt bent.

Het idee is dan ook niet compressie maar het kunnen opslaan van enorm veel data op kleine opslagmedia. Of een hoge dataoverdracht via netwerken.
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: Ik weet mogelijk hoe het systeem van Sloot werkt

Berichtdoor Johan1951 » zo 10 okt 2010, 07:27

From: GlowMouse

Nee, jouw code moet alle images van 32x32 pixels kunnen comprimeren.
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: Ik weet mogelijk hoe het systeem van Sloot werkt

Berichtdoor Johan1951 » zo 10 okt 2010, 07:28

From: Raptorix

GlowMouse schreef:
Nee, jouw code moet alle images van 32x32 pixels kunnen comprimeren.

Dat kan in principe ook, maar laten we eerst eens met 1 beginnen :|
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

VorigeVolgende

Keer terug naar Forum.Fok.NL (1011)

cron