Mogelijke werking broncode van Jan Sloot

Mogelijke werking broncode van Jan Sloot

Re: Mogelijke werking broncode van Jan Sloot

Berichtdoor Webmaster » ma 23 aug 2010, 18:59

From: Gvdn

Netwerk maakte hierover ooit een tweedelige reportage. Niet zodanig over de techniek, maar over wat er precies met de “uitvinding” gebeurd is.

http://www.netwerk.tv/uitzending/2004-0 ... ode-deel-1
http://www.netwerk.tv/node/3516

Tot op vandaag blijf ik me afvragen wat fictie en non-fictie is in deze historie. Het lijk me in elk geval een schitterend scenario voor een Hollywood thriller.
Avatar gebruiker
Webmaster
Beheerder
 
Berichten: 1848
Geregistreerd: za 14 aug 2010, 13:21

Re: Mogelijke werking broncode van Jan Sloot

Berichtdoor Webmaster » ma 23 aug 2010, 19:02

From: Xibieanor

From: Gvdn

Netwerk maakte hierover ooit een tweedelige reportage. Niet zodanig over de techniek, maar over wat er precies met de “uitvinding” gebeurd is.

http://www.netwerk.tv/uitzending/2004-0 ... ode-deel-1
http://www.netwerk.tv/node/3516

Tot op vandaag blijf ik me afvragen wat fictie en non-fictie is in deze historie. Het lijk me in elk geval een schitterend scenario voor een Hollywood thriller.


Ja zeker. Volgens mij zou het boek ook verfilmd worden.
Avatar gebruiker
Webmaster
Beheerder
 
Berichten: 1848
Geregistreerd: za 14 aug 2010, 13:21

Re: Mogelijke werking broncode van Jan Sloot

Berichtdoor Webmaster » ma 23 aug 2010, 19:03

From: Tails

Als het volgens deze relatief eenvoudige methode zou werken, (wat zou overeenkomen met wat hij zei, Sloot zei namelijk dat als een techneut de binnenkant van het kastje zou zien hij het idee kwijt zou zijn, zo eenvoudig was het) wat weerhoud ons er dan nu nog van een implementatie te maken van dit systeem?
Als er nog onderdelen of variabelen onduidelijk zijn, welke zijn dit dan?
Avatar gebruiker
Webmaster
Beheerder
 
Berichten: 1848
Geregistreerd: za 14 aug 2010, 13:21

Re: Mogelijke werking broncode van Jan Sloot

Berichtdoor Webmaster » ma 23 aug 2010, 19:05

From: WulfCry

Jan Sloot las boeken van ludlum, Geinspireerd door het gene wat hij las kon hij ook paranoide zijn geweest om daardoor ook dingen te zeggen als afleidend toegediend tactiek.

Simpel betekend dan waarschijnlijk maar absoluut niet makkelijk. Wellicht zag hij zelf ook in wat deze nieuwe vinding kon betekenen en had scenario’s in z’n hoofd waardoor hij controle verloor van de werkelijkheid.

En gezien de moeilijke verleden van deze man verbaast het mij dat niemand inzacht of moeite deed om een relatie op te bouwen met deze man om het geheim van z’n werken te delen en veiligstellen door vroegtijdig patent te maken geheel aan hem en/of een naaste familielid.

Sloots codering systeem ging mee het graf in zijn notities waren een ongeordend zooitje. En het enige moment om te achterhalen enig iets te achterhalen zou zijn waar het kastje gebouwd was en de eerste keer dat het programma goed liep zijn ”Eureka” moment.
Avatar gebruiker
Webmaster
Beheerder
 
Berichten: 1848
Geregistreerd: za 14 aug 2010, 13:21

Re: Mogelijke werking broncode van Jan Sloot

Berichtdoor Webmaster » ma 23 aug 2010, 19:06

From: Martin Lentink

Je ziet iets over het hoofd. Lees de octrooiaanvragen er maar op na. Sloot beweerde niet een methode te hebben voor video, maar voor /alle/ gegevensstromen. Video was slechts de ‘voorkeursimplementatie’.
Avatar gebruiker
Webmaster
Beheerder
 
Berichten: 1848
Geregistreerd: za 14 aug 2010, 13:21

Re: Mogelijke werking broncode van Jan Sloot

Berichtdoor Webmaster » ma 23 aug 2010, 19:07

From: FransG

Jan Sloot noemde het niet compressie. Het was een efficientere manier om data op te slaan. Het had niets te maken met bits en bytes (blz. 28). Nulletjes & eentjes waren tweedimensionaal en volgens hem had je drie demensies. Berekeningen in diverse fora die aantonen dat Sloot’s uitvinding niet mogelijk was worden in 2 dimensies uitgevoerd. De vraag is dus… bestaat er een 3de dimensie en hoe implementeer je dat naar 2 dimensies ???
Avatar gebruiker
Webmaster
Beheerder
 
Berichten: 1848
Geregistreerd: za 14 aug 2010, 13:21

Vorige

Keer terug naar Xibieanor Wordpress (0810)