De Broncode: uitvinding van de eeuw of luchtbel ?

De Broncode: uitvinding van de eeuw of luchtbel ?

Re: De Broncode: uitvinding van de eeuw of luchtbel ?

Messagepar Johan1951 » Ven 28 Jan 2011, 19:32

From: Niccion

procenten????

Wanneer de compressie methoden het vermogen van het menselijk oog tot het weglaten van informatie gaan benaderen, moet er nog een significante toename van compressie diepte mogelijk zijn.
Avatar de l’utilisateur
Johan1951
 
Message(s) : 3752
Inscrit le : Mar 31 Août 2010, 17:04

Re: De Broncode: uitvinding van de eeuw of luchtbel ?

Messagepar Johan1951 » Ven 28 Jan 2011, 19:33

From: Indo4life

MPEG2 is grotendeels al daarop gebaseerd.
Avatar de l’utilisateur
Johan1951
 
Message(s) : 3752
Inscrit le : Mar 31 Août 2010, 17:04

Re: De Broncode: uitvinding van de eeuw of luchtbel ?

Messagepar Johan1951 » Ven 28 Jan 2011, 19:34

From: Niccion

Mpeg2 werkt volgens mij niet volgens fractale compressie. Bij het wetenschappelijk instituut voor informatika en wiskunde zijn ze onlangs begonnen met een onderzoek naar fractale compressie. Dit doen ze alleen omdat ze nog een grote toename in compressie verwachten.
Avatar de l’utilisateur
Johan1951
 
Message(s) : 3752
Inscrit le : Mar 31 Août 2010, 17:04

Re: De Broncode: uitvinding van de eeuw of luchtbel ?

Messagepar Johan1951 » Ven 28 Jan 2011, 19:35

From: Indo4life

MPEG2 werkt gedeeltelijk met het wegvallen van (verandering in) detail dat het menselijk oog niet waarneemt.

Maar zelfs als je je richt op fractal compressie, dan nog is er "maar" de verwachting van een compressie van 1000 : 1. Met als bijkomstigheid een codeboek dat oneindig groot zal moeten zijn en niet te vergeten de rekenkracht die er nodig is.

De toekomst ligt in snellere internetverbindingen en grotere opslagmogelijkheden, dat is iets dat beter betaalbaar is en zich sneller ontwikkeld.
Avatar de l’utilisateur
Johan1951
 
Message(s) : 3752
Inscrit le : Mar 31 Août 2010, 17:04

Re: De Broncode: uitvinding van de eeuw of luchtbel ?

Messagepar Johan1951 » Ven 28 Jan 2011, 19:35

From: Niccion

1000 : 1 is anders een gigantische compressie diepte in vergelijking met mpeg.

Grotere opslag mogelijkheden ontwikkelen zich idd erg snel, alleen snellere internet verbindingen liggen nog niet zo binnen hand bereik. Bovendien is die compressie techniek weer uitermate handig voor robot ontwikkeling. Het menselijk oog werkt er immers ook mee, en een betere opslag dan de menselijke hersenen krijgen we voorlopig niet.
Avatar de l’utilisateur
Johan1951
 
Message(s) : 3752
Inscrit le : Mar 31 Août 2010, 17:04

Re: De Broncode: uitvinding van de eeuw of luchtbel ?

Messagepar Johan1951 » Ven 28 Jan 2011, 19:36

From: Spinsel

Niccion schreef:
13 september 2004 - Op 11 juli 1999 overleed Jan Sloot, één dag voor hij zijn uitvinding, 'de broncode', tot in detail contractueel zou vastleggen. Moord, zelfmoord of een ongelukkig toeval? Jan Sloot, een elektrotechnicus uit Utrecht, deed de uitvinding van de eeuw: een datacodering waarmee een aantal films op een minieme chip opgeslagen kunnen worden. Doorgebroken is de uitvinding niet. De precieze werking nam Sloot mee zijn graf in.
Vorige week verscheen het boek 'De Broncode' over het mysterie, geschreven door Eric Smit. Het draait in het boek vooral om de rol van Roel Pieper. Als Philips-bestuurslid kreeg hij het Sloot Digital Coding System aangeboden en wees het af. Na zijn ontslag bij Philips ging hij er met een persoonlijke investering van het exploitatiebedrijf FifthForce, mee door. Het door Smit als 'dubbel spel' bestempelde relaas wordt door Pieper echter ontkent.
Netwerk reconstrueerde het 'adembenemende verhaal' en zond de tweedelige 'economische thriller' het afgelopen weekend uit. Wie de uitzendingen heeft gemist, of nogmaals wil zien, kan deel 1 en 2 via de website van Netwerk bekijken.

Ik ben een nieuwe gebruiker op terdiscussie.nl en zag de kop 'De Broncode' staan. Omdat ik op een zekere manier een link met dit gebeuren heb, wil ik er graag even wat over kwijt, maar omdat ik waarschijnlijk te vaag ben betreffende wat mijn link is met de broncode, zal dit waarschijnlijk niet voor waarheid aangenomen worden. Maakt mij verder niet uit, maar neem maar van mij aan dat dhr. Sloot in ieder geval is vermoord. Geloof daarnaast ook maar dat dhr. Pieper de beruchte broncode in zijn bezit heeft. Die Erik Smit is geen domme jongen, neem dat ook maar aan. Hij heeft onderzoekende journalistiek op het hoogste niveau bedreven en heeft dit alles in dit (ware) boek verwerkt.

gegroet.
Avatar de l’utilisateur
Johan1951
 
Message(s) : 3752
Inscrit le : Mar 31 Août 2010, 17:04

Re: De Broncode: uitvinding van de eeuw of luchtbel ?

Messagepar Johan1951 » Ven 28 Jan 2011, 19:38

From: Eru Iluvatar

Wow... Complotten. Dit vind ik geweeeeeeeeeeldig fascinerend, zonder grappen. Een bizar zaakje is het wel... Vertel meer, Spinsel!!!!! Desnoods leggen we geld bij!
Avatar de l’utilisateur
Johan1951
 
Message(s) : 3752
Inscrit le : Mar 31 Août 2010, 17:04

Re: De Broncode: uitvinding van de eeuw of luchtbel ?

Messagepar Johan1951 » Ven 28 Jan 2011, 19:39

From: Guest_Jeroen

En waarom denk je dat meneer spinsel? Of wil je alleen maar interessant zijn?
Avatar de l’utilisateur
Johan1951
 
Message(s) : 3752
Inscrit le : Mar 31 Août 2010, 17:04

Re: De Broncode: uitvinding van de eeuw of luchtbel ?

Messagepar Johan1951 » Ven 28 Jan 2011, 19:40

From: Guest_jeroenaccount3

Spinsel wou interessant doen, helaas gefaald... :(
Avatar de l’utilisateur
Johan1951
 
Message(s) : 3752
Inscrit le : Mar 31 Août 2010, 17:04

Précédent

Retour vers TerDiscussie.nl (0305)

cron