Fractal software van Iterated Systems

Archief Forum van Eric Smit & Uitgever (http://www.debroncode.nl)

Re: Fractal software van Iterated Systems

Messagepar Webmaster » Mar 17 Août 2010, 19:53

From: MatrixView

Blijf het zoeken in een traditionele methode en je blijft een van de personen waarvan Sloot verzuchtte dat het toch zo simpel was en dat ze er niets van begrepen.


???...Ik zoek juist niets in traditionele methoden... Maar het begrijpen van traditionele methoden is wel erg interessant. Zo leer je immers hun beperkingen kennen. De ironie wil dat de fractal compressie die je gebruikt juist een complexe en traditionele methode is. Een methode die in de praktijk weinig toekomst heeft. Bovendien heeft die volgens mij ook weinig of niets te maken met Sloots methode... het punt waarom het hier draait, lijkt me.

Hoe dan ook, ik ben benieuwd naar je publicatie. Graag in 't Engels.

------
H.264 is DE standaard video codec van de komende jaren. Complex en vernieuwend. Werkte Sloot op deze manier? Nee. Is het de beste algemene video codec van dit moment? Ja. Om een indicatie te geven: binnen 2 jaar verwacht ik dat het gros van de nieuwe video's binnen de filesharing community wordt aangeboden in het AVC format. Ook de HD-DVD en HDTV, de opvolgers van de welbekende DVD's en satelliet wereld, zullen worden gecodeerd in dit format.
------
Avatar de l’utilisateur
Webmaster
Beheerder
 
Message(s) : 1848
Inscrit le : Sam 14 Août 2010, 13:21

Re: Fractal software van Iterated Systems

Messagepar Webmaster » Mar 17 Août 2010, 19:54

From: Troebelwater

Engels is opzich prima wat mij betreft, maar als je blieft geen zwarte achtergrond met witte tekst.
Die combinatie doet me gewoon pijn aan de ogen en krijg ik ook last van strepen.
Please fysiek lees vriendelijk graag :)

Ik moet wel eerlijk toegeven dat ik in een andere post over engels heb lopen zijken, maar die verwijzing ging over
ditjes, datjes en andere verheerlijkingen. Teveel voor m'n simpele brein :(

Wat ben je eigenlijk van plan om beschikbaar te stellen, een progie dat codeert en decodeert, in win98 of Me?
Stel je ook code beschikbaar, in de taal?

'k lees het wel weer, succes verder.
Avatar de l’utilisateur
Webmaster
Beheerder
 
Message(s) : 1848
Inscrit le : Sam 14 Août 2010, 13:21

Re: Fractal software van Iterated Systems

Messagepar Webmaster » Mar 17 Août 2010, 19:55

From: Jeroen

Ja, daar ben ik weer even. Drukdrukdruk! Helaas moet er ook nog gewerkt worden.

Matrix, je doet het weer: twee posts hierboven conclusies trekken die je niet kunt waarmaken. Je weet niet wat Sloot gedaan heeft en je weet ook niet of de weg die ik je ga tonen (citaat: Kuifje en de Blauwe Lotus) heilloos is. Jij kunt het tegendeel niet bewijzen en ik ben bezig aan te tonen dat het wel kan. Houd dus www.fractalcompression.com in de gaten. De eerste plaatjes zijn er gepost.

Ik zal er zeker geen gecopyrighte software neerzetten. Wat ik neerzet zijn puur resultaten maar wel resultaten die je zelf kunt verifieren. Ik gebruik de standaard compressiesoftware maar die mag ik niet op de site zetten. De decompressiesoftware is vrij te gebruiken en die zal ik er wel opzetten. Daarmee kun je zelf de kwaliteit van het resultaat beoordelen. De grootte ervan zie je op het filesysteem.

Ik ben allereerst begonnen twee testseries met frames te plaatsen, een met weinig beweging en een met veel beweging. Kijk even of jullie ook denken dat dit bruikbare voorbeelden zijn. Matrix, het zijn voorbeelden met DVD kwaliteit (NTSC in dit geval) uit een echte film dus ik hoop dat dit natuurlijk genoeg is voor je.

De film is trouwens een aanrader als je hem nog niet gezien hebt.
Avatar de l’utilisateur
Webmaster
Beheerder
 
Message(s) : 1848
Inscrit le : Sam 14 Août 2010, 13:21

Re: Fractal software van Iterated Systems

Messagepar Webmaster » Mar 17 Août 2010, 19:56

From: Drazic

Heb net je vernieuwde site bekeken! Maar de gecompressede plaatjes zijn nog niet uit te proberen?
Avatar de l’utilisateur
Webmaster
Beheerder
 
Message(s) : 1848
Inscrit le : Sam 14 Août 2010, 13:21

Re: Fractal software van Iterated Systems

Messagepar Webmaster » Mar 17 Août 2010, 19:57

From: Drazic

Maarruh, de voorbeelden zijn zeker bruikbaar denk ik!! Ennuh, volgens mij ben je wel
dezelfde Jeroen als van het verhaal op de frontpage, want je schrijft zelf "I did once buy
it" op je page ;)
Avatar de l’utilisateur
Webmaster
Beheerder
 
Message(s) : 1848
Inscrit le : Sam 14 Août 2010, 13:21

Re: Fractal software van Iterated Systems

Messagepar Webmaster » Mar 17 Août 2010, 19:58

From: Troebelwater

Klasse dat je 'm lees vriendelijk hebt gemaakt :)
Avatar de l’utilisateur
Webmaster
Beheerder
 
Message(s) : 1848
Inscrit le : Sam 14 Août 2010, 13:21

Re: Fractal software van Iterated Systems

Messagepar Webmaster » Mar 17 Août 2010, 19:59

From: Jeroen

Hi Drazic, goed gezien! Er was eerst echt een andere Jeroen maar ik ben oprecht de enige echte. Heb wel zijn account terug moeten hacken maar dat viel mee. Wilde er niks over zeggen eigenlijk.

Op dit moment kun je er nog niets mee, ben bezig met dingen netjes te documenteren en te uploaden. Heb er alleen niet veel tijd voor maar dat komt goed. De plaatjes die je ziet heb ik als bron bmp uit de DVD film gehaald. Dan zijn ze 665 kB. Als 90% jpg (die je op de site ziet) zijn ze nog een kleine 50 kB groot. Met Fractal Compressie zijn ze bij dezelfde kwaliteit nog 10 kB groot. Ik zal daarvan binnenkort het eerste voorbeeld plaatsen. Dan mogen jullie ook meedenken over wat de best bruikbare kwaliteit is. Maar de ware winst komt als je meer frames tegelijkertijd compresst, dan kunnen de fractals uit de eerste opnieuw gebruikt worden en krijg je een steeds grotere compressie. Dat zal ik later laten zien.

En Troebel, graag gedaan! Ik word ook altijd gek van onleesbare sites. Hij is nu wel erg fel maar dit had ik heel snel klaar en het ziet er ook nog opvallend uit. Voorlopig laat ik het zo!
Avatar de l’utilisateur
Webmaster
Beheerder
 
Message(s) : 1848
Inscrit le : Sam 14 Août 2010, 13:21

Re: Fractal software van Iterated Systems

Messagepar Webmaster » Mar 17 Août 2010, 20:00

From: MatrixView

Tjonge... "Jeroen",

De minachting voor mijn oordeel (waar je zelf naar vroeg...) vind ik op z'n minst vervelend, maar om nu te blijven liegen tegen iedereen hier is behoorlijk stuitend.

Al sinds mijn reactie op jouw allereerste stukje, ben je uit op een soort "eerwraak". Iedereen heeft kunnen lezen hoe... Ik geloof dat 't voor de meesten hier al wel duidelijk was, dat de Jeroen van het stukje en de Jeroen op dit forum één en dezelfde persoon betreft, maar je laatste kontengedraai om je eigen identiteit is nu wel mooi geweest.


Daarom wat duidelijkheid over wie "Jeroen" nu eigenlijk is...

http://www.checkdomain.com/cgi-bin/chec ... ession.com

De adminstrative contact die daar te lezen valt, levert in de eerste te beste zoekmachine genoeg sites op, waaronder deze:

http://home.hccnet.nl/tin.tin/ne_defau.htm


...verder hou ik 't netjes, maar ik ben benieuwd hoe je je hier weer uit probeert te lullen...


Keep it real man...


P.S. Maak in ieder geval je verhaal op fractalcompression.com netjes af.
Avatar de l’utilisateur
Webmaster
Beheerder
 
Message(s) : 1848
Inscrit le : Sam 14 Août 2010, 13:21

Re: Fractal software van Iterated Systems

Messagepar Webmaster » Mar 17 Août 2010, 20:01

From: Drazic

Matrix... moet dit nou?? :( Nu krijg ik Cugel's mail adres al hhheeelemaal nie meer vrees ik :-)
Avatar de l’utilisateur
Webmaster
Beheerder
 
Message(s) : 1848
Inscrit le : Sam 14 Août 2010, 13:21

Re: Fractal software van Iterated Systems

Messagepar Webmaster » Mar 17 Août 2010, 20:03

From: Jeroen

Verder houdt hij het netjes. Leuk Matrix. Ik weet niet waar jij denkt dat je mee bezig bent maar als het idee dat ik over je eventueel aanwezige intelligentie en fatsoen had nog enigzins net onder nul zweefde dan heb je bij deze wel bewezen dat je beide in het geheel niet bezit. Maar dan ook echt niet. Dat zal iedereen nu duidelijk zijn. Ik weet niet precies welke frustraties jou hier brengt (al denk ik dat ik de vorige keren close zat, gezien je manier van reageren) maar probeer je eigen zieligheid nu eens even te vergeten en word eens positief van mensen met ideeen. Ook al zul je die zelf nooit hebben. Jaloerse afkraker!

Gezien het feit dat van jou nog geen bijdrage op wat voor niveau dan ook binnengekomen is verzoek ik je nu wat dringender voor eeuwig op te rotten naar het gat waar je uit gekropen bent. Wat ben jij een gestoorde freak zeg! Het zal wel geen zin hebben je te vragen of je de etiquette kent voor het posten op forums want blijkbaar heb je daar schijt aan. Ik weet wel dat je nu nodeloos iemand in ernstig gevaar brengt. Heel onverstandig. En dat zonder enig idee te hebben waar je mee bezig bent. Probeer je eens voor te stellen dat er een wereld om je heen bestaat waar je geen weet van hebt waar mensen wonen die buiten komen en die een leven hebben en die intelligente dingen doen. Heel hard gaan staan te blerren zal je niet dichter in de buurt van dat ideaal brengen. Integendeel, verder ervan af. Get a life, sucker!

Voor de andere wel zinnige mensen hier: zou Jeroen Hans zijn? Hij heeft wel een geinige site al zie ik niet zo in wat het met Fractal Compresie te maken heeft! Of zou hij van dit alles niets weten? Ik houd het er maar op dat Matrix alles weet, hij is er zo te horen slim genoeg voor. Was ik maar zoals hem.

Maar zonder die narigheid: vandaag zal ik de eerste FIF's posten om kwaliteit te kunnen beoordelen. Ik hoop dat jullie allemaal zullen downloaden en meekijken wat acceptabel is.

Later!

Jeroen
Avatar de l’utilisateur
Webmaster
Beheerder
 
Message(s) : 1848
Inscrit le : Sam 14 Août 2010, 13:21

PrécédentSuivant

Retour vers Forum Archief (wwww.debroncode.nl)

cron