Het Jan Sloot mysterie (Deel 1)

Het Jan Sloot mysterie (Deel 1)

Re: Het Jan Sloot mysterie (Deel 1)

Messagepar Johan1951 » Jeu 02 Sep 2010, 20:39

From: LivEliveD

Whoops schreef:
Denk nu eens niet in compressie! Het gaat niet om compressie... Het is ook iets NIEUWS!!!
Vandaar dat wij nooit kunnen beredeneren hoe het allemaal in zijn werk gaat, en dat moet je ook helemaal niet willen kunnen.... Wat Sloot heeft uitgevonden veegt alle bestaande ideeën over compressie, opslag en dataoverdracht van tafel. Hetzelfde wat gebeurde met de natuurkunde toen het atoom 'ontdekt' werd, alle bestaande theorien moesten aangepast worden vanwege de nieuwe kennis.

Oh als je het prettig vind wil ik best het woord compressie achterwege laten hoor. Dat die kerel iets beweerd iets nieuws te hebben bedacht vind ik erg leuk. Ik zal het probleem nog een keer uitleggen aan de hand van een ander voorbeeld. Stel je hebt iemand die een sorteer algoritme heeft bedacht dat 2000000 keer optimaler werkt als bestaande technieken dan zou ik hem ook niet geloven. Puur omdat zover ik weet reeds bewezen is dat quicksort het meest optimale is. Dit vind ik hetzelfde. Die marge van die kerel ligt gewoon voorbij het haalbare en ik schuif die hele zooi dus voorlopig van tafel. Maar we zullen zien wie er gelijk krijgt.

Ja maar hij zegt dat het iets nieuws is en revolutionair. Goh welke verkoper doet dat niet? :) Kijk ik wil er graag in geloven. Zou coole techniek opleveren. Helaas kan ik er (nog) niet in geloven :?
Avatar de l’utilisateur
Johan1951
 
Message(s) : 3752
Inscrit le : Mar 31 Août 2010, 17:04

Re: Het Jan Sloot mysterie (Deel 1)

Messagepar Johan1951 » Jeu 02 Sep 2010, 20:41

From: LivEliveD

Whoops schreef:
Een duidelijk conservatieve houding, beetje jammer dat je niet eens wil geloven in iets wat onbekend is....

Laten we het inzicht noemen ;)
Burgertrut ...

Ik ook van jou :)
Avatar de l’utilisateur
Johan1951
 
Message(s) : 3752
Inscrit le : Mar 31 Août 2010, 17:04

Re: Het Jan Sloot mysterie (Deel 1)

Messagepar Johan1951 » Jeu 02 Sep 2010, 20:51

From: Whoops

LivEliveD schreef:
[..]
Oh als je het prettig vind wil ik best het woord compressie achterwege laten hoor.

Begin je er weer over.... Het is geen compressie.
Dat die kerel iets beweerd iets nieuws te hebben bedacht vind ik erg leuk. Ik zal het probleem nog een keer uitleggen aan de hand van een ander voorbeeld. Stel je hebt iemand die een sorteer algoritme heeft bedacht dat 2000000 keer optimaler werkt als bestaande technieken dan zou ik hem ook niet geloven. Puur omdat zover ik weet reeds bewezen is dat quicksort het meest optimale is.

Leuk dat je dat weet... Hoe vaak moet ik het nou nog zeggen, het heeft geen ene REET te maken met bestaande technieken... Waarom blijf je het dan in godsnaam steeds vergelijken met dingen uit jouw (duidelijk beperkte) leefwereldje?
Dit vind ik hetzelfde.

Oke, we zijn erover uit. Het ligt aan jouw mening. Het gaat er duidelijk om wat jij vind.
Die marge van die kerel ligt gewoon voorbij het haalbare en ik schuif die hele zooi dus voorlopig van tafel. Maar we zullen zien wie er gelijk krijgt.

Het is niet haalbaar in jouw opinie/denkwereld vergeleken met technieken die jij kent.

Het gaat (mij) niet om het gelijk krijgen maar ik sta in ieder geval open voor dingen die ik niet ken.
Ja maar hij zegt dat het iets nieuws is en revolutionair. Goh welke verkoper doet dat niet? :') Kijk ik wil er graag in geloven. Zou coole techniek opleveren. Helaas kan ik er (nog) niet in geloven :)

Hij is duidelijk geen verkoper, dat is gebleken. Maar aangezien hij een hoop groten achter zich had zegt toch ook wel dat er wel potentie in zit.
LivEliveD schreef:
[..]
Laten we het inzicht noemen :)

Ik noem het een zeer beperkt inlevingsvermogen en stugheid.
[..]
Ik ook van jou :)

Ik kots op jou (en jouw soort, en ja ik generaliseer.... GRAAG....)
Avatar de l’utilisateur
Johan1951
 
Message(s) : 3752
Inscrit le : Mar 31 Août 2010, 17:04

Re: Het Jan Sloot mysterie (Deel 1)

Messagepar Johan1951 » Jeu 02 Sep 2010, 20:52

From: Bonobo11

Ik geloof niet dat het een hoax is.
Daarvoor zijn er net wat teveel mensen met verstand van zaken (Pieper, Sillicon valley, Computer associates etc. ) in meegegaan. Deze mensen geloofden het ook niet, maar zagen vervolgens met hun eigen ogen op een monitor 16 films (en later 32 en zelfs 60) spelen op verschillende snelheden, vooruit, achteruit, you name it. Dit alles kwam uit een kastje ter grote van 4 sigarettepakjes. Techneuten van de grote bedrijven snapten er nix van.

Deze uitvinding was is een grote bedreiging voor de bestaande techniek. Er zijn dus grote partijen die er alle belang dat deze uitvinding de diepvries ingaat, wat ook is gebeurd. Als je 50 miljoen gulden van ABNAmro los krijgt als seedcapitalinvestment voor slechts 4% van de aandelen, heb je echt wel wat meer in handen dan een broodje poep.
Avatar de l’utilisateur
Johan1951
 
Message(s) : 3752
Inscrit le : Mar 31 Août 2010, 17:04

Re: Het Jan Sloot mysterie (Deel 1)

Messagepar Johan1951 » Jeu 02 Sep 2010, 20:53

From: BdR

Whoops schreef:
leuk dat je dat weet... Hoe vaak moet ik het nou nog zeggen, het heeft geen ene REET te maken met bestaande technieken... Waarom blijf je het dan in godsnaam steeds vergelijken met dingen uit jouw (duidelijk beperkte) leefwereldje?

Wat voor techniek zou het dan moeten zijn, buitenaards ofzo? Een techniek die zo vre-se-lijk bijzonder is, dat alle knappe koppen bij Philips, Sony, JVC etc. bij elkaar er, tot op de dag van vandaag, niet op zijn gekomen? Bedacht door een hobbyist ergens driehoogachter op een zolderkamertje?

Omgekeerd kan je dus net zo goed zeggen dat jij, als je dat verhaal zo graag wil geloven, wel in een fantasie-wereldje moet leven.. ;)
Avatar de l’utilisateur
Johan1951
 
Message(s) : 3752
Inscrit le : Mar 31 Août 2010, 17:04

Re: Het Jan Sloot mysterie (Deel 1)

Messagepar Johan1951 » Jeu 02 Sep 2010, 20:54

From: Xrenity

BdR schreef:
[..]
Wat voor techniek zou het dan moeten zijn, buitenaards ofzo? Een techniek die zo vre-se-lijk bijzonder is, dat alle knappe koppen bij Philips, Sony, JVC etc. bij elkaar er, tot op de dag van vandaag, niet op zijn gekomen? Bedacht door een hobbyist ergens driehoogachter op een zolderkamertje?

Omgekeerd kan je dus net zo goed zeggen dat jij, als je dat verhaal zo graag wil geloven, wel in een fantasie-wereldje moet leven.. :)

Door die hoobyist is er echter wel 20 jaar (!) aan gewerkt... en dat is lang, erg lang.
En je moet misschien net dat beetje geluk hebben om er op te komen.
Avatar de l’utilisateur
Johan1951
 
Message(s) : 3752
Inscrit le : Mar 31 Août 2010, 17:04

Re: Het Jan Sloot mysterie (Deel 1)

Messagepar Johan1951 » Jeu 02 Sep 2010, 20:55

From: Drugshond

Wie kan dit verschijnsel verklaren ?
Deze mensen geloofden het ook niet, maar zagen vervolgens met hun eigen ogen op een monitor 16 films (en later 32 en zelfs 60) spelen op verschillende snelheden, vooruit, achteruit, you name it. Dit alles kwam uit een kastje ter grote van 4 sigarettepakjes. Techneuten van de grote bedrijven snapten er nix van.

Ik niet in ieder geval !!!. Ook niet met de bestaande technieken. !!
Avatar de l’utilisateur
Johan1951
 
Message(s) : 3752
Inscrit le : Mar 31 Août 2010, 17:04

Re: Het Jan Sloot mysterie (Deel 1)

Messagepar Johan1951 » Jeu 02 Sep 2010, 20:57

From: Whoops

BdR schreef:
[..]
Wat voor techniek zou het dan moeten zijn, buitenaards ofzo? Een techniek die zo vre-se-lijk bijzonder is, dat alle knappe koppen bij Philips, Sony, JVC etc. bij elkaar er, tot op de dag van vandaag, niet op zijn gekomen? Bedacht door een hobbyist ergens driehoogachter op een zolderkamertje?

Dit soort dingen kan je alleen maar bedenken (en in geloven) als je in staat bent om bestaande dingen (de gevestigde orde) aan de kant te zetten en dus niet van deze standaard (en overal geaccepteerde) kennis gebruik maakt.

Het 'probleem' met veel technieken die door de knappe koppen bij bovenstaande bedrijven wordt 'bedacht' zijn gewoon toepassingen van bestaande kennis, als dan niet geoptimaliseerd.
Omgekeerd kan je dus net zo goed zeggen dat jij, als je dat verhaal zo graag wil geloven, wel in een fantasie-wereldje moet leven.. :)

Ik zeg niet perse dat ik in het verhaal van Sloot geloof, net als iedereen op deze aardkloot, weet ik het gewoon niet zeker. Ik schuif het alleen niet klakkeloos van tafel door huidige natuurkundige en wiskundige beredeneringen er op los te laten, want dat klopt gewoon niet...

Het is heel makkelijk om iets af te zeiken wat je niet kent, het is veel lastiger om open te staan voor het onbekende, omdat je het niet kan begrijpen (maargoed, dat begrijp je niet... lastig dus...)

Aan je reactie te lezen zul je het wat dat betreft nog wel lastig krijgen in je leventje... :) :roll:

Een ander voorbeeld: Je had 80 jaar geleden eens aan iemand het principe digitale fotografie moeten uitleggen. Een foto bekijken zonder dat 'ie ontwikkeld is door een fotograaf. Laat nog even buiten beschouwing dat je hem met een mobiele telefoon tegenwoordig ook gewoon de wereld rond kan sturen via email, en dat je hem bijvoorbeeld in Nieuw Zeeland binnen 5 minuten al kan bekijken.
Je zou als antwoord hebben gekregen dat dat niet kon en je zou compleet voor gek worden verklaard.... Alleen omdat die mensen de kennis niet hadden om te bedenken hoe zoiets werkelijkheid kan worden. Wij snappen dat het 'eenvoudig' is aangezien wij de techniek al jaren beheersen, daarom is het voor ons te behappen, een willekeurig bejaarde zou nogsteeds erg verbaasd staan.
Avatar de l’utilisateur
Johan1951
 
Message(s) : 3752
Inscrit le : Mar 31 Août 2010, 17:04

Re: Het Jan Sloot mysterie (Deel 1)

Messagepar Johan1951 » Jeu 02 Sep 2010, 20:58

From: Whoops

Drugshond schreef:
Wie kan dit verschijnsel verklaren ?
[..]
Ik niet in ieder geval !!!. Ook niet met de bestaande technieken. !!

JUIST niet met de bestaande technieken... Vandaar het vernieuwende... Vandaar de interesse... Vandaar de opwinding... Vandaar het mysterie....
Avatar de l’utilisateur
Johan1951
 
Message(s) : 3752
Inscrit le : Mar 31 Août 2010, 17:04

Re: Het Jan Sloot mysterie (Deel 1)

Messagepar Johan1951 » Jeu 02 Sep 2010, 21:00

From: Whoops

Xrenity schreef:
[..]
Door die hoobyist is er echter wel 20 jaar (!) aan gewerkt... en dat is lang, erg lang.
En je moet misschien net dat beetje geluk hebben om er op te komen.

Je moet er gewoon een andere manier van denken voor hebben (weg uit de bestaande hokjes). En dat Sloot een andere manier van denken had is wel duidelijk...

En hier verder:
Het Jan Sloot (Digital Coding) Mistery #2
Avatar de l’utilisateur
Johan1951
 
Message(s) : 3752
Inscrit le : Mar 31 Août 2010, 17:04

Précédent

Retour vers Forum.Fok.NL (0904)

cron